Audi A1 Yollara Cikiyor



Geçtiğimiz sene düzenlenen Tokyo Motor Show'da A1'in 3 kapılı versiyonunu tanıtan Audi, bu kez 5 kapılı versiyonunu görücüye çıkaracak.

Paris'te konsept olarak tanıtılacak 5 kapılı A1'in üretim versiyonuna çok yakın bir çizgiye sahip olması bekleniyor.

2009 yılında seri üretime geçilmesi planlanan A1, 2010 yılında yollarda olacak.

1.4 ve 1.6 litrelik motor seçeneklerine sahip Audi A1'in 65, 85, 105, 140 ve 170 beygir gücüne sahip beş ayrı versiyonu olacak. Bir üst model olarak tasarlanan S1'de ise 200 beygir gücüne sahip 2 litrelik motor kulanılacak.

A1'in fiyatının 16 bin eurodan başlayacağı tahmin ediliyor.

Yeni Mini Cooper Cabrio



2009 Ocak ayında düzenlenecek Detroit Otomobil Fuarı’na kadar yeni Mini Cooper Cabrio yüzünü bize göstermeyecek. Ancak basına sızan bazı fotoğrafları meraklılarını bir süre idare edecek gibi...

Yeni nesil Cooper Cabrio’nun üretimi 2009 Mart ayında başlayacak. Yeni Cabrio model, önceki modelde olduğu gibi entegre sunroof’a ve ısıtmalı arka cama sahip olacak.

Mazda Kiyora Konsept



Japon otomobil üreticisi Mazda, Kiyora adı verilen yeni bir konsept modelini Paris Motor Show'da otomobil severlerin beğenisine sundu.

Japonca anlamı 'temiz ve saf' olan Kiyaro, Mazda'nın bir süredir üzerinde çalışmalar yürüttüğü 'Sürdürülebilir Zoom-Zoom’ adı verilen tasarım stratejisi kapsamında geliştirilmiş. Bu tasarım çizgilerini en son Moskova Motor Show'da sergilenen Kazamai Konsept modelinde görmüştük.

Mazda Kiyora'nın tasarım felsefesinde öncelik çevreye saygı olarak düşünülmüş. Su teması esas alınarak dizay edilen araçta minumum ağırlık ve maksimum güvenliğin ön planda tutulmuş. Şehir içi kullanımda rahatlığın vurgulanmak istendiği Kiyora Konsept'te Mazda'nın gelecek nesil araçlarından ipuçları veriliyor.

Kiyora Konsept'in kalbinde 1.3 litrelik ufak bir direk injeksiyonlu motor görev yapıyor. Yakıt tüketimini ve CO2 salınımını düşürmek için araç üzerinde SISS adı verilen bir sistem bulunuyor. Bu sistem ufak bir elektirikli motordan oluşuyor ve sıkışık trafikte yol alırken aracın benzinli motorunu devreden çıkararak tamamen elektirik motunun gücüyle yol almasını sağlıyor. Bu sayede yakıt tasarrufunun yanı sıra CO2 salınımıda azalıyor. Bu teknoloji sayesinde Kiyaro'nun CO2 salınımı sadece 90g/km'a kadar düşüyor.

Lamborghini Estoque Konsept



İsmini boğa güreşlerinde, matadorun “canavar”ı öldürmek için kullandığı kılıçtan alan Estoque, Paris Otomobil Fuarı’nda sergilenen 4 kişilik bir Lamborghini konsepti.

5.15 metre uzunluğundaki araç 1.99 metre genişliğinde ve sadece 1.35 metre yüksekliğinde. Firma araçlarını yassı kaputu, uzun aks mesafesi, dar camları ve yassı ön ve arka kısımlarından dolayı, “tekerlekler üzerinde saf İtalyan” olarak yorumluyor.

Konspet bütün Lamborghini’ler gibi gücünü yere 4 tekerleğinden birden aktarıyor. Araç için farklı motor seçenekleri düşünülüyor. Bunlar, Gallarda LP 560-4’de kullanılan yüksek devirli V10, daha düşük hacimli ancak turbo beslemeli V8 veya turbo beslemeli son derece spor hibrid dizel V8.

Honda Insight, Dunya Prömiyerini Kutladi



Honda, Paris Otomobil Fuarı'ndaki standında çevreci taahhütlerinin izlediği yolu gösteren yeni hybrid aracı Insight'ın konsept modelinin dünya prömiyerini gerçekleştirdi.

Insight Konsept, gelecek dört yıl içerisinde piyasaya çıkacak üç yeni hibrid modelden izler taşıyan, Honda'nın hibrid otomobil stratejisinde yeni bir aşamanın başlangıcını teşkil ediyor. Insight Konsept modeli, hem yolcuların, hem de eşyaların rahatça yerleştiği bir mekân ferahlığına sahip. Pratik ve esnek bir aile otomobili görüntüsü verirken de, kullanım sürecinde de düşük emisyon ve mükemmel bir yakıt tasarrufu sergiliyor.

Insight Konsept’in kilit özelliği, hibrid otomobillerin fiyatlarını, daha geniş bir tüketici kesiminin alım gücüne uygun seviyeye çekmesi. Bu stratejinin itici gücü, CO2 salınımında gözle görülür bir düşüş meydana getirebilmek için, daha geniş kesimlerce benimsenmesini sağlama arzusu olarak göze çarğıyor. Insight Konsept, 1972 yılında CVCC motoruyla başlanıp, 20 yılı aşkın süredir devam eden hibrid geliştirme çalışmalarının ve 35 yılı aşkın devam eden düşük etkili benzinli motor geliştirme çalışmalarının vardığı en son noktayı temsil ediyor.

Hyundai i20 Paris Motor Show'da



Hyundai’nin “i” serisinin üçüncü üyesi olan i20, Paris Motor Show'da ilk defa görücüye çıktı. Hyundai Getz’in yerine geçecek olan i20’nin, dikkat çekici atletik görünümü, kullanışlı iç mekanı, sınıfında yeni standartlar belirleyen güvenliği ve üstün sürüş dinamikleriyle segmentinde büyük başarılara imza atması bekleniyor.

Hyundai’nin Almanya’daki Avrupa Tasarım Merkezi’nde tamamıyla Avrupalı tüketici için hazırlanan i20, Getz’e göre daha uzun ve daha geniş bir araç. Ayrıca 2525 mm’ye uzatılan dingil mesafesi sayesinde iç mekanda daha kullanışlı ve konforlu bir yolculuk yapmak mümkün oluyor.

2008 yılı sonunda Avrupa’da satışa sunulacak olan i20’de üç benzinli ve dört dizel olmak üzere toplam yedi adet Euro IV normlarıyla uyumlu motor seçeneği bulunuyor. 2009 yılı ilkbaharında da Türkiye’de satışa sunulması planlanan i20’nin hangi motor seçenekleriyle satışa çıkacağı şu an için belli değil.

Modifiyeli Volkswagen Scirocco



Scirocco, Volkswagen’ın en güzel otomobillerinden biri. Ancak bazı modifiye firmaları, aracının daha da güzel gözükmesini isteyen Scirocco sahipleri için yeni paketler hazırlıyor. Bu firmalardan biri de Oettinger.

20 inç jantaların üzerinde duran, Oettinger gövde kiti giydirilmiş Scirocco, daha da agresif bir görünüme kavuşmuş.

Daha anlamlı bir çalışmayı motor üzerinde yapan Oettinger, 2 litre turbo motorun gücünü 240 beygire, 1.4 TSI motorun gücünü de 200 beygire yükeltmiş.

Oettinger 2 litreklik motorun gücünü 350 beygire torkunu da 470 Nm’e yükselten yeni bir paket için çalışmalarını sürdürüyor.

Gövde kiti ve motor güçlendirmesi dışında, firma, daha büyük fren diskleri ve araca özel ayarlanmış süspansiyon sistemi sunuyor.

Elektrikle Calisan Chevrolet Volt



General Motors, otomobil sektöründe devrim yaratacak iddialı bir modelin üretim versiyonu olan Chevrolet Volt'u Paris Motor Show'da otomobil severlerin beğenisine sundu.

Chevrolet Volt, otomobil sektöründe yeni bir dönemi başlatmakta ve Uzun Menzilli Elektrikli Araç veya E-REV olarak bilinen ayrı bir segmentin öncülüğünü yapıyor. Alternatif yakıtlı otomobil segmentinde ses getirecek olan Chevrolet Volt hem elektrikle hem benzinle gidebilen elektrikli yakıt sistemine sahip ve emisyonsuz sürüşe olanak sağlıyor.

Volt, otomobilin her zaman ve her hızda hareket etmesi için elektrik gücünü kullanıyor. 60 km menzile kadar olan seyahatler için, Volt sadece 16-kWh lityum-iyon aküde depolanan elektrikle çalıştırılıyor. Akünün enerjisi tükendiği zaman, benzinle/E85’le çalıştırılan bir motor alternatörü Volt’un elektrikli tahrik ünitesini enerji ile beslemek için elektrik sağlıyor ve aynı zamanda aküyü şarjlı tutuyor. Bu çalışma modu Volt’un menzilini, aracın aküsü şarj olana kadar ilave birkaç yüz kilometre daha uzatıyor.

2009 Model Otomobiller Fuara Hazirlaniyor



2009 model otomobillerin sergileneceği 12. Uluslararası Otomobil Fuarı Autoshow’da, 45 otomobil markası farklı modelleri ile yer alacak. 120,000 metrekare büyüklüğündeki alanda gerçekleşecek fuarda otomobiller ile ilgili yaklaşık 200 firma bulunacak.

10-19 Ekim 2008 tarihleri arasında, İstanbul CNR Expo Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek Autoshow, Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Derneği OICA akreditasyonuna sahip. Otomobil fuarı, İstanbul Fuarcılık tarafından, OICA ve Otomotiv Distribütörleri Derneği desteğinde düzenleniyor.

Daha önce 2006’da düzenlenen fuarı 622,000 kişi ziyaret etmişti. Bu yıl 650,000 ziyaretçi bekleniyor.

2009 Model Volkswagen Golf GTI Concept



1976 yılında Golf GTI, Volkswagen tarafından Golf’ün düşük volümlü versiyonu olarak planlandı ve üretimine başlandı. 32 yıl içinde, beş nesil Golf üretildi ve 1.7 milyonluk satış yapıldı. ilk kez 2008 Paris Motor Show’da sergilenecek Altıncı nesil Golf GTI ile ilgili firma sınırlı bilgiyi şimdiden verdi.

Golf GTI’nın 4 silindirli 2 litre hacmindeki motoru önceki modelden 10 beygir daha güçlü ve artık 210 beygir üretiyor. Yeni motor daha güçlü olmasına rağmen ekonomik ve çevreyi daha az kirletiyor. 0-100 km/s hızlanması 7.2 saniye olan yeni araç, 237 km/s’lik maksimum hızı ile üretilen en süratli Golf GTI.

Yeni GTI standart Golf’den farklı tasarımdaki tamponları, marşbiyelleri, arka cam üstündeki kanatı ve tamponun köşelerinden çıkan egzoz sistemi ile ayrılıyor.

Yeni GTI’da 7 airbag, klima, CD’li müzik sistemi ve ESP standart donanımda.

Yeni Suzuki Alto Paris Motor Show'da



Japon otomobil üreticisi Suzuki, küçük şehir aracı Alto'nun yeni jenerasyonunu Paris Motor Show'da görücüye çıkardı. Yeni Delhi'de sahnelenen A-Star konsept üzerinden geliştirilen yeni Alto, Suzuki'nin küçük segmentteki iddiasını artıracak.

Ocak ayında düzenlenen Yeni Delhi Motor Show'da otomobil severler ile buluşan A-Star konsept üzerinden geliştirilen yedinci jenerasyon Alto, yuvarlak hatları ile sevimli bir görünüme sahip. Suzuki'nin şehir içi araçlarına yeni bir renk getirecek olan Alto, özellikle kalabalık ve sıkışık trafiğe sahip şehirlerde büyük talep görmesi bekleniyor.

1.0 litrelik motor ile donatılan yedinci jenerasyon Alto, düşük yakıt tüketim değerinin yanında oldukça çevreci bir araç olarak da göze çarpıyor. 109 g/km karbondioksit salınım oranıyla düşük emisyon değerine sahip olan Alto, Avrupa karbondioksit salınım değerlerine sadık kalıyor.

TechArt Porsche 911 GT2 GTstreet RS



2001 yılından bu yana en yüksek performanslı Porsche’leri bile modifiye eden Techart’tan yeni bir model daha...

GTstreet RS 700 beygir gücünde ve maksimum 860 Nm torka sahip. Baştan aşağı modifiye edilen motorda turbolar, emme manifoldu, intercooler’lar, egzoz sistemi değiştirilmiş. Rüzgar tünelinde yapılan testlerde araç, 140 km/s hızda ön ve arka akslarda 10 kilogram basınç yaratacak şekilde tasarlanmış; önemli bir değer.

Yeni Toyota Avensis



Toyota, tepeden tırnağa yenilenen Avensis'i Paris Motor Show'da Sedan ve Station Wagon versiyonları ile birlikte görücüye çıkardı. Toyota’nın Güney Fransa’daki ED2 tasarım merkezinde dizayn edilen 3. nesil Avensis, üstün kalite ve konforun yanı sıra geliştirilen dinamik sürüş özellikleriyle de dikkat çekiyor.

Yeni Avensis, aktif ve pasif güvenlik özelliklerine eklenen yeni elektronik stabilite programı (VSC+), güçlendirilen çarpışma öncesi güvenlik sistemi (PCS) ve sürüşe duyarlı ön farları (AFS) sayesinde artık çok daha güvenli bir araç olduğunu kanıtlıyor.

Dunyanin En Pahali Otomobili



15.7 milyon sterlin değerinde Ferrari

Çok nadir bir klasik olan; 1962-1964 yılları arasında FIA’nın GT klasmanında yarıştırılmak üzere en az 100 adet üretilmesi gerekirken sadece 39 adet üretildiği halde, esrarengiz bir şekilde yarışlara girmeye onay alan Ferrari 250 GTO’lardan biri, ismi açıklanmayan bir İngilize açık arttırma yolu ile 15.7 milyon sterline satıldı.

Rekor daha önce, 1987 yılında 4,000 otomobil meraklısının izlediği London’s Royal Albert Hall’de düzenlenen müzayedede 5.5 milyon sterline satılan Bugatti Type 41 Royale’e aitti.

2009 Model Suzukiler Cok Iddiali



Marka 4 model 15 versiyondan oluşan ürün gamını 2009’da 6 model 43 versiyona çıkarıyor.

Suzuki’nin 2004 yılında tüm dünyada başlattığı Rönesans projesi kapsamında en kayda değer büyüme ivmesini yakalayan ülkelerden biri olan Türkiye, yakaladığı bu başarıyla Suzuki’nin merkezi Japonya’nın da dikkatini çekti. Suzuki Türkiye’nin yükseliş grafiğini yakından izleyen Japonya, bu gelişmeler neticesinde 2009’dan itibaren tüm modellerini Türkiye pazarına da sunma kararı aldığını açıkladı.

Suzuki’nin otomobil satışlarının son yıllarda artarak devam ettiğini ifade eden, Suzuki Türkiye Murahhas Azası Ali Savcı, “Bu yılı 3 bin 800 adet satışla kapatmayı ön görüyoruz. Önümüzdeki yıl ise yeni modellerimizin de pazara girmesiyle satışlarımızı 7 bin adetin üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. Bu hedeflere ulaşmada kendi performansımıza olduğu kadar Türk tüketicisinin Suzuki markasına karşı duyduğu yakınlığa da güveniyoruz. Tüketiciler artık verdiği paranın karşılığını alma konusunda kararlılar ve bu nedenle de son derece seçici davranıyorlar. Bu kadar bilinçli ve kararlı bir kitlenin markamıza gösterdiği yoğun ilgi bizi son derece memnun ediyor” dedi.

İstanbul Autoshow’da ilk kez sergilenecek olan Splash’in B segmentinde iddialı olacağını belirten Savcı, “ Swift’den sonra bu segmentteki ikinci arabamızla pazar payımızı yükseltmeyi hedefliyoruz” dedi. Swift’in dizel, SX-4 HB’nin, dizel ve otomatik versiyonunun pazara girmesinin tüketicilerden gelen yoğun talep doğrultusunda olduğunu belirten Savcı, Swift ve SX-4’ün de her geçen gün artan satış grafiği ile Suzuki’yi yukarılara taşıyacağını ifade etti.

Chevrolet Volt



General Motors 100. yaşını otomobil sektöründe devrim yaratacak iddialı bir modelin üretim versiyonunu tanıtarak kutladı: Chevrolet Volt. Alternatif yakıtlı otomobil segmentinde ses getirecek olan Chevrolet Volt hem elektrikle hem benzinle gidebilen elektrikli yakıt sistemine sahip ve emisyonsuz sürüşe olanak sağlıyor.

GM CEO’su Rick Wagoner. “Volt, gelecek için kendini adamışlığının güçlü bir sembolüdür... endüstrimizin bugünün ve yarının enerji kaynakları ve çevre koşullarına yanıt verecek yepyeni bir teknolojik devrimdir" dedi.

Chevrolet Volt’un yuvarlak ve çıkıntısız ön gösterge paneli, konik köşeler ve ızgara havanın kolayca araç etrafında hareket ettirilmesini sağlayacak şekilde tasarlanmış. Arkadaki, keskin köşeler ve dikkatlice tasarlanmış spoyler havanın çabuk bir şekilde akmasına ve kaymasına imkan veriyor. Ön cam ve arka cam üzerindeki sert eğim türbülansı ve direnci düşürmeye destek oluyor.

Volt’u şekillendirmek için GM aerodinamikçileri ile işbirliği içinde çalışan, tasarım ve mühendislik ekibi, GM tarihindeki en aerodinamik araçlardan birisini geliştirmiş. GM’nin rüzgar tünelinde, ön ve arka kelebek paneller, arka spoyler, eşikler ve yan aynalar gibi parçalarını tüm ayrıntılarıyla test ederek yüzlerce saat harcanmış. Aerodinamik gelişmeler Volt’un sürüş hedefi olan benzin kullanmadan veya emisyon üretmeden 60 km menzile kadar ulaşmasına imkan veriyor.

İç mekanda, Volt müşterilerin dört kişilik sedandan bekleyecekleri geniş ve ferah alan, konfor, ve güvenlik özelliklerini sunuyor ve daha önceki Chevrolet sedan modellerinden farklı olarak yeni tasarımlı ve renkli iç mekan, aydınlatma ve döşeme seçenekleri sunmulmakta. Bunun yanısıra iki bilgi ekranı ve dokunmatik bilgi, eğlence ve müzik sistemi Volt’un diğer yenilikleri arasında yer alıyor.

Volt’un iç mekan teknolojik özelliklerinden bazıları şunlar:

Sürücü tarafından ayarlanabilen, likit kristal gösterge paneli ekranı
Standart 7 inç dokunmatik araç bilgi ekranı
Dokunmatik ekran , klima, bilgi, eğlence ve müzik sistemi kumandaları
Sabit diske sahip opsiyonel sunulan kapsamlı navigasyon sistemi
Cep telefonu için standart Bluetooth ve müzik için USB/Bluetooth

Otomobilde yeni dönem
Chevrolet Volt, otomobil sektöründe yeni bir dönemi başlatmakta ve Uzun Menzilli Elektrikli Araç veya E-REV olarak bilinen ayrı bir segmentin öncülüğünü yapıyor.

Volt, otomobilin her zaman ve her hızda hareket etmesi için elektrik gücünü kullanıyor. 60 km menzile kadar olan seyahatler için, Volt sadece 16-kWh lityum-iyon aküde depolanan elektrikle çalıştırılıyor. Akünün enerjisi tükendiği zaman, benzinle/E85’le çalıştırılan bir motor alternatörü Volt’un elektrikli tahrik ünitesini enerji ile beslemek için elektrik sağlıyor ve aynı zamanda aküyü şarjlı tutuyor. Bu çalışma modu Volt’un menzilini, aracın aküsü şarj olana kadar ilave birkaç yüz kilometre daha uzatıyor. Klasik akülü-elektrikli araçtan farklı olarak, Volt sürücüye tükenmiş akü tarafından yolda bırakılmayacağı konusunda güven ve gönül rahatlığı sağlayarak “menzil kaygısını” ortadan kaldırıyor.

Volt şarj için standart 230v ev prizine takılabiliyor. Aracın akıllı şarj teknolojisi Volt’un aküsünün üç saatten daha kısa bir sürede şarj edilebilmesine imkan veriyor. Akü tam olarak tükenmemişse şarj süreleri kısalıyor. GM aracın elektrikle 60 km menzile kadar sürülmesini sağlayacak komple bir gece şarjının 1 Euro’dan daha ucuza mal olacağını tahmin ediyor.

GM, Chevrolet Volt ile elektrik kullanarak alınan 1 km mesafenin klasik benzinli bir motorun maliyetinin yaklaşık altıda biri olacağını tahmin ediyor.

Sürüş dışındaki şarj
Chevrolet Volt, dikkat çekecek derecede sessiz iç mekanla canlı sürüş performansı sunuyor. Volt’un akü paketinde bulunan 220’den fazla lityum-iyon akü bol miktarda güç sağlıyor. Volt’un elektrikli tahrik ünitesi 150 beygir gücü, 370 Nm’lik tork, ve 161 km/s’lik maksimum hız sağlıyor. Motor gürültüsünün olmaması, özel ses kesici malzemelerle birlikte Volt'u sürüşü çok sessiz bir araç haline getiriyor.

Chevrolet Volt’un GM’nin Detroit-Hamtramck üretim tesisinde üretilmesi planlanıyor. Üretimin Amerika’daki modeller için 2010'da başlaması programlanıyor.