Kicherer Mercedes-Benz SL63 AMG



Modifiye firması Kicherer, gönderdiği basın bülteninde, SL63 AMG üzerinde yaptıkları çalışma ile otomobili erotikleştirdiklerini iddia ediyor. Resimlere bakın kararı siz verin...

Kicherer atmosferik basınçlı 6.2 litrelik V8’i 40 beygir daha güçlendirmiş ve araç 560 beygire yükselmiş. Torku 670 Nm’ye yükselen aracın 0-100 km/s hızlanması 4.3 saniye, maksimum hızı da 320 km/s olmuş.

Gövde ile ilgili modifiyelerde ise karbon fiber baş rolde. 20 inç büyüklüğündeki tekerlekleri arabanın dış görünümünü tamamlıyor.

Bugatti Veyron Grand Sport



16 Ağustos 2008’de Pebble Beach Concourse d’Elegance’da sergilenen yeni Bugatti modeli ile ilgili detaylar açıklandı.

Mart 2009’dan itibaren vergiler hariç 1.4 milyon Euro’ya satışa sunulacak otomobilden 150 adet üretilecek.

4.46 metre uzunluğa, 2 metre genişliğe, 1.2 metre yüksekliğe sahip otomobilin ağırlığı 1968 kg. 16 silindiri W konfigürasyonunda olan 8 litre hacmindeki motor, 4 adet turbo ile besleniyor. 6000 devirde 1001 beygir, 2200-5500 devir aralığında 1250 Nm tork üreten motorun gücü yere 7 vitesli DSG şanzımanından ve 4 tekerleğinden aktarılıyor. Tekerlekleri ise önde 265 arkada ise 365 mm genişliğinde.

100 litrelik yakıt tankına sahip aracın şehir içi yakıt sarfiyatı 41.9L/100km. Şehir dışında 15.6L/100km olan olan sarfiyat karma kullanımda 24.9L/100km.

Süper spor aracın yerden yüksekliği kullanım amacına göre değişiyor. “Standart” modunda aracın yere en yakın noktası 125 mm, 220 km/s hıza kadar olan bu modda kullanılabilen aracın aerodinamik katsayısı ise 0.39 cw. Virajlı yollarda ve yarış pistlerinde kullanım için olan “Handling” modunda aracın yere en yakın noktası 80 mm oluyor ve aerodinamik katsayısı 0.42 cw’ye yükseliyor. “Top Speed” modunda yani 375 km/s’in üzerindeki hızlarda, aracın yere en yakın noktası 65 mm oluyor ve aerodinamik katsayısı 0.36 cw’ye düşüyor.

Aracın fren sistemi, önde 8 pistonlu 400 mm çapında karbon seramik disklerden arkada ise 6 pistonlu 380 mm çapında karbon seramik disklerden ve aerodinamik katsayısını 0.68 cw’ye yükselten arka kanattan oluşuyor. Veyron’un 100 km/s hızdan frenlendiğinde durma mesafesi 31.4 metre.

Maksimum hızı 407 km/s olan aracın hızlanma değerleri ise şöyle:
0-100 km/s: 2.7 san.
0-200 km/s: 7.3 san.
0-300 km/s: 16.7 san.

Suzuki Grand Vitara Yenilendi


Grand Vitara, yenilenen versiyonu ile Türk tüketicisinin beğenisine sunuldu.
Grand Vitara’daki yenilikler; kapılardaki arttırılmış ses yalıtımı, daha kalın yan camlar, güvenlik ve görüş kalitesi arttırılmış ön cam, yeni dizayn koltuklar ve dijital klima, hız gösterge ekranına konan bilgi ekranı, siyah ahşap kaplama, ön konsola konan merkezi hoparlörü, hıza duyarlı müzik sistemi, dikiz aynalarına yerleştirilmiş sinyal lambaları, vibrasyon önleyici şaftlar, arka disk frenlerden oluşuyor. Yenilenen aracın karbondioksit salınımı da azaltılmış.

Yeni Grand Vitara, 6 havayastığı, ECU immobilizer, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, ABS, EBD ve fren desteği, direksiyondan kumandalı 6’lı radyo-CD çalar, cruise kontrol, ön sis farları gibi donanım özelliklerini standart olarak sunuyor. Üst modellerde ise anahtarsız çalıştırma, sunroof, deri döşeme, ESP, Multi reflektör+HID far ve yıkama, otomatik far yükseklik ayarı ve siyah maun ahşap ön konsol aksesuar seçeneklerini oluşturuyor.
Grand Vitara’nın yenilenen versiyonu 60,650 YTL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulacak.

Dodge’un Yeni Otomobili Journey Yollarda


Dodge Journey, 5+2 kişilik oturma düzeni ve iç mekandaki fonksiyonel tasarımıyla öne çıkıyor. Aracın motor seçeneklerini 2.0 litre turbo dizel, 2.4 litre sıralı dört silindirli ve 2.7 litre esnek yakıtlı V-6 oluşturuyor. Journey dizel modeli 6 vitesli çift kavramalı şanzıman ile de satınalınabiliyor.
Journey 4.88 metre uzunluğa, 1.83 metre genişliğe, 1.69 metre yüksekliğe ve 2.89 metre dingil mesafesine sahip.


Aracın bazı özellikler şöyle:
Opsiyonel ParkView™ Geri Manevra Kamerası - geri giderken veya park ederken aracın arka tarafının seyir ekranında görülmesini sağlar
Arka kargo bölümünde, gerektiğinde kullanışlı bir aydınlatma sağlayan opsiyonel çıkarılabilir, yeniden şarj edilebilir LED el feneri
Aydınlatılmış bardak tutucular, karanlıkta kolayca erişilebilmeleri için mavi-yeşil renkte parlar


Opsiyonel Arka Koltuk Eğlence Sistemi, gösterge paneline yerleştirilmiş DVD oynatıcıyla birlikte çalışan 20.3 cm (8-inç) renkli bir monitöre sahiptir
12 adet 330 ml içecek kutusunun yanı sıra buz veya diğer eşyaların göz önünden kaldırılmasını sağlamak üzere ön koltukların arkasında zemine yerleştirilmiş iki adet saklama bölmesi


İkinci sıra koltukların arkalıklarında yer alan Aktivite Merkezi, iki adet bardak tutacağı, küçük elektronik aletler, hafif yiyecekler, boya kalemleri ve diğer küçük eşyalar için saklama yeri oluşturmak amacıyla öne doğru katlanabilir
Dodge Journey Türkiye’de 42,000 Eurodan başlayan fiyatlar ile satışa sunuldu.

Renault Safrane Geri Donuyor


Fransız otomobil üreticisi Renault, lüks modeli Safrane'ı 8 yıl aradan sonra yeniden satışa sunuyor. 1992-2000 yılları arasında ürettilen bu lüks model, 2000 yılında Renault'nun diğer bir lüks modeli Vel Satis'in satışa sunulmasıyla üretimden kaldırılmıştı.

Resimlerde görülen yeni Safrane asıl olarak Renault Samsung Motor’un SM5 sedan olarak üretilen modeli. Avrupa kıtasında satışa sunulmayan bu model Renault çatısı altında Safrane modeli olarak satışa sunulacak. V6 motor ve otomatik şanzıman ile donatılacak olan yeni Safrane, yüzde 80’i Fransız üreticinin kontrolünde olan Renault Samsung Motors’un Güney Kore’deki Busan fabrikasında üretilecek.

Fiat Grande Punto Artik Cok Daha Cekici


2009 model yılına yeniliklerle giren Fiat Grande Punto, iç ve dış tasarımındaki yenilikleri, yeni Fun versiyonu ve pek çok kişiselleştirme opsiyonuyla artık daha da iddialı. Sportif tasarımı ve geniş motor seçenekleriyle Türk otomobilseverlerden tam not alan yeni Grande Punto’nun fiyatı 24 bin 750 YTL’den başlıyor.


Güzellik, sağlamlık ve akılcı çözümler temalarından yola çıkılarak dünyaca ünlü tasarımcı Giugiaro tarafından yaratılan Grande Punto, 2009 model yılı için yeni özelliklerle donatıldı. Kompakt ve spor görünümlü gövdesiyle İtalyan tasarımının en etkileyici örneklerinden biri olan Grande Punto, estetik hatlarıyla tüm duyulara hitap ediyor. 3 ve 5 kapı seçeneklerine sahip olan Grande Punto, müşterilerine verdiği heyecanla özgürlüğün yolunu açmaya devam ediyor.

Yeni model yılında rakiplerinden önce pek çok yenilik sunan Grande Punto, iç ve dış tasarımındaki yenilikler, yeni Fun versiyonu, yeni opsiyon paketleri, güncellenen mevcut opsiyon paketleri ve yeni kişiselleştirme olanaklarıyla göz kamaştırıyor.


Yeni sınıflandırmaGrande Punto’nun yenilenmesiyle birlikte Active, Dynamic, Emotion ve Sport’tan oluşan mevcut donanım versiyonları yeniden sınıflandırılırken, bunlara bir de Fun adında yeni bir versiyon eklendi. 2009 model yılıyla birlikte Grande Punto, Active, Dynamic, Emotion donanım seviyelerini Comfortlife Serisi, Fun ve Sport donanım seviyelerini de Sportlife Serisi altında buluşturuyor. Orta yaş ve üzeri müşteri kitlesine hitap edecek olan konfor ve fonksiyonellik odaklı Comfortlife Serisi’nin yanı sıra Sportlife Serisi de önceliği estetik ve görsellik olan genç müşteri kitlesine ulaşacak.
Tasarımda değişiklik rüzgarı2009 model yılına ait Grande Punto versiyonlarında üç yeni gövde rengi sunuluyor. Ayrıca Active, Dynamic ve Emotion versiyonlarında ön ızgaranın alt bölümü de üst bölümü gibi krom görünüme sahip. Fun ve Sport versiyonlarındaysa sportif ve agresif tasarımın daha da ön plana çıkması için ön ızgaranın sadece üst bölümü krom görünüme sahip. Fun ve Sport versiyonlarında bulunan koyu zeminli farlar ve karartılmış arka camlar otomobilin sportif karakterini güçlendiriyor. Ayrıca Sport versiyonununda standart olan yeni 17 inçlik alaşım jantlar ise göz kamaştırıyor.
2009 model Grande Punto’nun en önemli değişikliği hiç kuşkusuz sticker takımları. Her biri üç farklı renk seçeneğine sahip 4 ayrı sticker takımının yanı sıra isteyen müşterilere İtalyan bayraklı sticker takımı da sunuluyor. Bunlara ilave olarak sticker takımları ile uyumlu özel anahtar kapları, üç ayrı renkte sunulan yan aynalar ve özel parfüm püskürtücü de bulunuyor.
2009 model yılı ile birlikte tamamen yenilenen krom çerçeveli yeni göstergeler içerideki atmosferi oldukça değiştiriyor. Tüm bunların yanı sıra Fiat markasının dinamizmini en iyi şekilde yansıtan karbon görünümlü ön panel, bundan böyle Dynamic, Fun ve Sport versiyonlarında standart olarak yer alıyor. Ayrıca Grande Punto’nun Dynamic versiyonunda 2009 model yılı ile birlikte elektrikli arka camlar ve eşya gözlü ön kolçak standart olarak sunuluyor.
Yeni versiyon: FunDonanım seçenekleri arasında 2009 model yılıyla birlikte devreye alınan Fun versiyonunun ön plana çıkan sportif ruhu ile büyük beğeni toplayacağı kuşkusuz. Fun donanım seviyesi standart olarak klima, direksiyondan kumandalı radyo-CD-MP3 çalar, uzaktan kumandalı merkezi kilit, yükseklik ayarlı direksiyon ve sürücü koltuğu, ABS, sürücü ve yolcu havayastığı, gövde rengi yan aynalar, asimetrik katlanan arka koltuk, sportif tasarımlı deri direksiyon simidi ve vites topuzu, karbon görünümlü ön panel, ön sis farları, karartılmış arka camlar, 16 inçlik alüminyum jantlar, spoiler, marşpiye, krom çerçeveli gösterge paneli, gövde rengi tamponlar ve kapı kolları sunuyor. Fun versiyonunu Freedom, Co-Pilot ve Advanced Safety Kitlerinin yanı sıra Plus 4 Airbag ve Skydome opsiyonlarıyla kişiselleştirebilmek mümkün.
Yeni opsiyon paketleriGrande Punto’da 3 yeni opsiyon paketi sunuluyor. Park Sensörü, Yağmur Sensörü ve Cruise Control’den oluşan ‘Co-Pilot Kit’, HI-FI Müzik Sistemi ve Blue&Me Sistemi’nden oluşan ‘Freedom Kit’ ve ayrıca ESP+ASR+MSR+HBA ve yokuşta kaymayı önleyici Hillholder’ı kapsayan ‘Advanced Safety Kit’.


Zengin motor gamıGrande Punto, 2009 model yılında da 3 benzinli ve 2 Multijet dizel motor seçeneğiyle zengin bir motor gamına sahip olmaya devam edecek. 1.4 Fire 77 HP, 1.4 Starjet 16V 95 HP ve 1.4 Turbo T-Jet 120 HP benzinli motorların yanı sıra 1.3 Multijet 16V 75 HP ve 1.3 Multijet 16V 90 HP motor seçenekleri ile kullanıcıların performans ve düşük yakıt tüketimi taleplerine farklı alternatifler sunuyor. Grande Punto, gerek şehir içi kullanımda gerekse şehirlerarası yolculuklarda düşük yakıt tüketimi ve yüksek performans sağlıyor. 2009 model yılındaki diğer bir yenilik ise Dualogic vites opsiyonunda ESP+ASR+MSR+HBA ve yokuşta kaymayı önleyici Hillholder’ın standart olarak sunulması.

Peugeot RC


2008 Paris Otomobil Fuarı’nda sergilenecek olan « RC... », Peugeot ailesinin tutku ve bilgi birikiminin ürünü konsept otomobil olarak göze çarpıyor. Bu « Grand Tourisme » coupe model, 2002 yılında sunulan RC konsept otomobilleri ile 2006 Paris Otomobil Fuarı’nın yıldızlarından biri olan 908 RC arasındaki bağı tamamlayan geleceğe yönelik tasarım, mekanik ve teknolojik gelişmelere ilişkin çok sayıda yeniliği bir araya getiriyor. « RC... » konsept modeli son derece yenilikçi melez mimarisi ile erişilebilir ve çok amaçlı otomobil kavramını somutlaştırıyor.

Çevreye saygılı, otomobil heyecanının bütün bileşenlerini içeren tutku modeli « RC... » Peugeot’nun çevreci yaklaşım ile sürüş keyfi ve performansı birleştirme yetkinliğini her zamankinden fazla kanıtlayan bir sentez.

Bu konsept otomobilde, 230 kW/313 bg güç üreten motorunun potansiyeli ile yol performansı, karma parkurda 109 g CO2/km hatta elektrik modunda « SIFIR » salınım ile çevre normaları bakımından çok yüksek etkinlik düzeyi bir arada sunuluyor.

Bosch'tan Cevreci Yeni Teknoloji


Bosch’un geliştirdiği yeni “Start-Stop” (Dur- Kalk) teknolojisi hem yakıt tasarrufu sağlıyor, hem de karbondioksit emisyonlarını düşürüyor. İlk olarak BMW’nin kullanmaya başladığı bu yeni teknoloji Bosch marşıyla birlikte satışa sunuluyor.


Küresel ısınma ve son dönemde artan çevre kirliliğinin giderek hayati boyuta ulaştığını öngören Bosch, geliştirdiği yeni “Start-Stop” teknolojisiyle bu konudaki hassasiyetini bir kez daha gösteriyor. Start-stop teknolojisi şehiriçi dur-kalk trafiği esnasında oluşan karbondioksit emisyonlarında ve yakıt tüketimde belirgin azalma sağlıyor.


Artan yakıt fiyatları, daha da katı hale gelen emisyon limitleri ve karbon emisyonunun azaltılması amacıyla günümüzde yenilikçi çözümler zorunlu. Dünyanın öncü otomotiv teknolojileri tedarikçisi Bosch çevreci ve uygun maliyetli Start-Stop sistemi ile bu yenilikçi çözümlere örnek sağlıyor.
Aracı otomatik olarak durdurup çalıştırıyorSistem, aracın motorunu trafik sıkışıklığı ya da kısa süreli duraklama anlarında otomatik olarak durduruyor ve sürücü tekrar hareket etmek istediğinde; örneğin, sürücünün debriyajdan ayağını kaldırma anında moturu yeniden çalıştırıyor. Bosch Start-Stop sistemi yakıt tüketimi ve karbondioksit emisyonlarını araç tipine bağlı olarak yüzde 8’e kadar azaltabiliyor. Duruş zamanının daha uzun sürdüğü yolculuklarda, karbondioksit emisyonu tasarrufu ve yakıt tasarrufu da doğru orantıda belirgin biçimde artıyor.

Tasarım Yarismasinda 3 Turk Finalde


Çevreye saygı, interaktif hareket kabiliyeti, toplumsal uyum ve ekonomik verimlilik olmak üzere dört farklı tema üzerinde oluşturulan 5. Peugeot Tasarım Yarışması’nın 30 finalisti açıklandı. 3 Türk tasarımcının ilk 30’a girdiği yarışmada Türk finalistleri desteklemek için http://www.peugeot.com/ ve http://www.peugeot.com.tr/ adreslerinden oy kullanılabiliyor. Paris Motor Show açılışında kazanan finalistin açıklanacağı Peugeot Tasarım Yarışması sonucunda birinci seçilen konsept aracın maketi üretilerek 2009 Şangay Otomobil Fuarı’nda Peugeot standında sergilenecek.


Nisan 2008’de Pekin Fuarı’nda başlatılan 5. Peugeot Tasarım Yarışması, ikinci evresine girdi. Peugeot, bu yarışma için genç tasarımcıları yarınların dünya megapollerinin Peugeot’sunu hayal etmeye davet etti. Tasarlanacak konsept otomobil, bir yandan 21. yüzyılın temel değerlerini taşırken, aynı zamanda geleceğin büyük kentlerinde kullanılacak özelliklere sahip olmalıydı. Projeler bir yandan Peugeot’nun stilini yansıtırken, bu Tasarım Yarışması için belirlenen dört farklı temayı da içinde barındırmalıydı: Çevreye saygı, interaktif hareket kabiliyeti, toplumsal uyum ve ekonomik verimlilik.


2500 proje ve 95’in üzerinde farklı ülkeden uluslararası katılımla kısa bir dönemde gerçekleştirilen Peugeot Tasarım Yarışması, tüm dünyadaki tasarımcılara kendilerini ifade etme, stil ve yenilik açısından zengin projeler sunma olanağı sağladı.


5. Yarışmanın teması, çok yönlü, pratik, ekonomik ve aynı zamanda daha keyifli ve bireysel bir şehir ulaşımı tasarlayan yaratıcılara esin kaynağı oldu.
Peugeot Tasarım Yarışması’nda Türk Tasarımcılar ilk 30’da!Peugeot’nun beşincisini düzenlediği Tasarım Yarışması’nda ilk 30’a kalan finalistler açıklandı. Oldukça çekişmeli geçen oylamanın sonucunda Türkiye’den “Ego” adlı tasarımıyla Emre Yazıcı, Almanya’dan “Rugir” adlı tasarımıyla Onur Güvenç ve Amerika’dan “Magnet” adlı tasarımıyla Tolga Metin ilk 30 finalist arasında kalarak büyük bir başarıya imza attılar.


30 finalist arasında yer alan 3 Türk tasarımcı Türkiye’nin ve Türklerin otomobil tasarımındaki iddialarının pek çok ülkenin ötesinde olduğunu bir kez daha kanıtlamış oldu. Türk tasarımcılar destek bekliyorİnternet kullanıcıları http://www.peugeot.com/ ve http://www.peugeot.com.tr/ adresine bağlanarak, Peugeot Tasarım Yarışması için seçilen 30 projenin tamamı hakkında bilgi edinebilecekler ve oy kullanabilecekler. Oylamalar sırasında Türk tasarımcılar, Türkiye’den de destek bekliyorlar. 15 Eylül’e kadar kullanılacak oylar sonucunda, 16 Eylül’de 10 finalist açıklanacak.


Paris Motor Show’da final2 Ekim tarihinde, Paris Motor Show açılışında, Peugeot standında, yarışmanın ilk 3 finalisti ilan edilecek ve Peugeot Başkanı Jean-Philippe Collin, birincilik ödülünü projenin sahibine teslim edecek. Ekim 2008 ve Mart 2009 tarihleri arasında, tasarlanan konsept modelin 1/1 ölçeğinde maketi imal edilecek. Maket, Nisan 2009’da Çin’de düzenlenecek Şangay Otomobil Fuarı’nda Peugeot standında sergilenecek.