Audi Q5


Alman otomobil üreticisi Audi’nin yeni modeli, 2008 yılının dördüncü çeyreğinde satışa sunuluyor.

Q5’de 3 motor seçeneği bulunacak. Yeni 7 vitesli çift kavramalı S tronic şanzıman ve “Audi drive select” donanım seçenekleri arasında bulunacak.

4.63 metre uzunluğunda, 1.88 metre genişliğinde ve 1.65 metre yüksekliğindeki Q5’in aerodinamik katsayısı 0.33. Aracın dingil mesafesi 2.81 metre ve bagaj hacmi 540’tan 1560 litreye kadar büyütülebiliyor.

Bir benzinli iki dizel olan motor seçeneklerinin teknik verileri şöyle:
2.0 TFSI, 211 beygir gücünde ve 1500 devirde 350 Nm tork üretiyor. Q5 2.0 TFSI 100 km/s hıza 7.2 saniyede ulaşabiliyor. Maksimum hızı 222 km/s olan aracın, karma kullanımda 100 km’deki yakıt sarfiyatı 8.5 litre

2.0 TDI 170 beygir gücünde ve 1750 devirde 350 Nm tork üretiyor. Karma kullanımda 100 km’de 6.7 litre yakıt tüketen aracın 0-100 km/s hızlanması 9.5 saniye, maksimum hızı da 204 km/s
3.0 TDI modeldeki en güçlü motor. V6, 240 beygir gücünde ve 1500 devirde 500 Nm tork üretiyor. 100 km/s hıza 6.5 saniyede ulaşan 3.0 TDI’nin maksimum hızı 225 km/s. 3 litrelik motor karma kullanımda 100 km’de 7.5 litre yakıt tüketiyor.
Bütün Q5 modelleri, motor gücünü %40 öne %60 arkaya veren quattro sistemi ile donatılmış. Sistem gerekli durumlarda motor gücünü, ön tekerleklere %65 arka tekerleklere de %85 oranında verebiliyor.

Q5’in eğlence sistemi, DVD oynatıcı, Bluetooth telefon kiti, TV, iPod bağlantısı veya farklı MP3 çalarlarla çalışabilen USB bağlantılı müzik sistemi ve yüksek kalitedeki Bang & Olufsen marka ses sisteminden oluşuyor.

BMW Elektrikli MINI’yi Yaratıyor


BMW, 500 adet, elektrikli motor ile çalışan MINI üretecek. Otomobiller İngiltere Oxford’daki fabrikada motor, şanzıman ve yakıt tankı takılmadan üretilecek. Sonra Almaya’ya gönderilecek araçlara BMW, elektrikle çalışan motor ve diğer parçaları takacak.

490 araç Amerika California’da, seçilmiş müşterilere satılacak ve kalan 10 araç da sergilenecek. Firma araçların başarı durumuna göre elektrikli MINI’leri üretmeye başlayacak.

BMW’nin resmi açıklamasını 2008 yılı sonunda yapması bekleniyor.

Ford Focus RS

1970’lerde Escort RS 1600 ile başlayan, RS efsanesi Focus ile devam ediyor...
Focus RS’in kalbinde, turbo beslemeli 5 silindirli 2.5 litre hacminde Duratec motor bulunuyor. Özel olarak yeniden üretilen motorun egzantrik milleri, üst silindir bloğu, emme manifoldu ve motor yönetim sistemi ST modelinde kullanılan motordan tamamen farklı.

300 beygir gücündeki aracın torku 410 Nm. Araç firmanın yaptığı ilk ölçümlerde 100 km/s hıza 6 saniyenin altında ulaşmış.

Gücünü ön tekerleklerinden yere aktaran aracın, ön süspansiyonları yeniden tasarlanmış. “RevoKnuckle” ismindeki tasarım ile, güçlü önden çekiş otomobillerin kötü zeminlerde tipik sorunu olan, hızlanma sırasında direksiyonun rahatsız edici şekilde istenmeyen yere yönelmesinin önüne geçilmiş. Aynı zamanda daha iyi tutunma için, ön tekerlekler ortasında, sınırlı kilitli difarensiyel de kullanılmış.

Standart Focus’lar ile kıyaslandığında, RS’in iz genişliği 40 mm daha fazla. Frenler önde 336 arkada 300 mm çapında. Tekerlekler ise 235/35 R19 ebadında.

Ford’un yeni “oyuncağı” ilk kez, 22 Temmuz’da yapılacak 2008 Londra Uluslararası Otomobil Fuarı’nda sergilenecek. Yeni spor otomobilin satışına 2009 yılının başında başlanacak.

Hyundai’den Dunyanin Ilk LPG’li Hibrid Otomobili


Hyundai, dünyada ilk kez geliştirilen yeni bir teknolojiye otomobilini, 2009 yılında satışa sunmaya hazırlanıyor. Hyundai’nin hazırladığı Elantra LPI HEV hibrid araçta, hem LPG ile çalışan motor hem de elektrikli motor kullanılarak, yakıt tüketimi ve zararlı gazların salınımı düşürülüyor.
İlk etapta Kore’de satışa sunulacak olan Elantra LPI HEV (Hybrid Electric Vehicle – Hibrid Elektrikli Araç), dünyanın ilk LPG ile çalışan ve Lityum Polimer bataryalar kullanan hibrid otomobili olma özelliğini taşıyor. Araçta Likit Petrol Enjeksiyonlu (LPI) 1.6 litre hacimli Gamma serisi motor ile birlikte 15 kW gücünde elektrikli motor ve sürekli değişken şanzıman (CVT) bulunuyor.

Mercedes-Benz SL65 Black Series


SL’in ciddi şekilde evrim geçirmiş, DTM yarışlarından fırlamış gibi duran SL65 Black Series modeli, SLR’ın üretimden kalkmasından sonra oluşan boşluğu dolduruyor.

SL65 Black Series standart bir SL65’den 250 kilogram daha hafif ve 58 beygir daha güçlü. V12 formasyonunda 6 litrelik motor, 5400 devirde 670 beygir, 2200-4200 devir aralığında elektronik olarak sınırlanmış 1000 Nm tork üretiyor. “Bir adam, bir motor” felsefesi ile tamamen el yapımı olan özel motorların her biri üretilen mühendis tarafından imzalanıyor. Motor elektronik sınırlama kaldırıldığında 1200 Nm tork üretebiliyor.

Gücünü yere arka tekerleklerinden aktaran aracın 5 vitesli otomatik şanzımanında, tork konvertörü, spor modunda kilitleniyor, böylece sürüş aynı düz vitesli bir şanzımandaki gibi olabiliyor.

Standart SL65’e göre Black Series’in ön iz genişliği 97 mm, arka iz genişliği 85 mm daha fazla. Direksiyon %8 daha direkt olacak şekilde ayarlanmış ve arka diferansiyel %40 oranında kilitlenebiliyor.

SL65 Black Series’de önde 265/35 R19 arkada 325/30 R20 ebadında tekerlekler kullanılmış. Durma görevini ise önde 6 pistonlu kaliperler ile 390 mm çapında diskler arkada ise 4 pistonlu kaliperler ile 360 mm çapında diskler yapıyor.

Aracın maksimum hızı 320 km/s ile sınırlandırılmış. SL65 Black Series’in 0-100 km/s hızlanması 3.9, 0-200 km/s hızlanması 11 saniye. Ancak firma 0-300 hatta 0-320 km/s hızlanmasını açıklasa daha etkili olurdu...

Navara "New Edition" Satista


İlklerin yaratıcısı Nissan Navara, heybetli yapısı ve üstün donanım özellikleriyle, ticari kullanıma şehir yaşantısının konforunu yansıtarak, Pick-up pazarının yüksek standartlarını belirledi.
Navara, lüks 4x4’ lerde sunulan deri döşeme, sunroof, otomatik vites ve perde hava yastıkları gibi üstün özelliklerini 144 PS ve 171 PS güç üreten 2.5lt.’ lik dizel motor ve 6 ileri düz / 5 ileri otomatik vites desteğiyle sunuyor.

Sahip olduğu tasarım anlayışıyla onu görenlerde saygı uyandıran Navara’nın SE ve LE versiyonlarına şimdi “ New Edition ” adıyla yeni bir versiyon daha eklendi. Nissan, daha çok ticari düşünüp, işinde “ Ekonomik Güç ” arayanlara yönelik olan Navara New Edition versiyonunda üstün donanım özelliklerinden yine ödün vermedi.

Dış görünümünü SE versiyonu ile aynı olan New Edition versiyonu 144 PS’ lik 6 ileri düz vitesli motora sahip. Araçta standart sunulan ABS, EBD, fren destek sistemi, ön ve yan hava yastıkları, aktif ön koltuk başlıkları, manuel klima, radyo cd çalar, elektrikli ve ısıtmalı dış dikiz aynaları, alüminyum alaşım jantlar, dikiz aynalarına adapte edilmiş yan sinyaller ile yan basamaklar standart sunuluyor.

New Edition, 47,990YTL’lik satış fiyatıyla Navara prestijine ve konforuna sahip olmak isteyenler için Nissan’ın en yeni ve en cazip teklifi.

Audi, Guvenlik Konusunda 1 Numara


Alman lüks otomobil üreticisi AUDI AG, Avrupa'nın önde gelen araç güvenliği enstitülerinden Thatcham'ın İngiliz Sigorta Birliği Otomobil Güvenliği Ödülleri'nde, üst üste ikinci defa hırsızlığı karşı 5 yıldızlı güvenlik sunan en geniş ürün yelpazesine sahip otomobil üreticisi seçildi.
Verilen bilgiye göre yeni Audi A4 modeli ile birlikte TT Roadster ve S8 modelleri ise sınıflarının en yüksek değerlendirme puanlarını alarak hırsızlığa ve araca zorla girmeye karşı maksimum korunma özellikleriyle ödüle layık görüldü.

Thatcham'ın hem "theft of" (aracın çalınması) hem de "theft from" (araçtan bir şeyin çalınması) güvenliği açısından beş üzerinden beş yıldızla ödüllendirdiği 3 Audi modeli de sınıflarının en güvenli otomobilleri olarak nitelendirildi. Audi'nin lüks orta sınıfta yer alan ve bu yıl içinde yenilenen temsilcisi A4 Sedan, üstü açık otomobiller kategorisinde en yüksek puana imza atan Audi TT Roadster ve performans otomobilleri sınıfında S8, hırsızlığa karşı her yönden en yüksek koruma sağlamayı başaran otomobiller olarak seçildi. Bununla birlikte Audi Q7 ve Audi A8 sınıflarının en güvenli ikinci; Audi A3 ve Audi A6 ise sınıflarının hırsızlığa karşı en güvenli üçüncü otomobili unvanlarını alarak başarı kürsüsünde yer almayı başardı.

Hyundai Bir Ilke Imza Atiyor

Hyundai, dünyada ilk kez geliştirilen yepyeni teknolojiye sahip çevre dostu otomobilini, 2009 yılında satışa sunmaya hazırlanıyor. Otomobil ilk etapta Kore’de satışa sunulacak. Hyundai’den yapılan açıklamaya göre, dünyada ilk kez geliştirilen yepyeni teknolojiye sahip çevre dostu otomobilini, 2009 yılında satışa sunmaya hazırlanıyor. Otomobil ilk etapta Kore’de satışa sunulacak. Hyundai’nin hazırladığı Elantra LPI HEV hibrid araçta, hem LPG ile çalışan motor hem de elektrikli motor kullanılarak yakıt tüketimi ve zararlı gazların salınımı düşürülüyor.İlk etapta Kore’de satışa sunulacak olan Elantra LPI HEV (Hybrid Electric Vehicle – Hibrid Elektrikli Araç), dünyanın ilk Likit Petrol Gazı (LPG) ile çalışan ve Lityum Polimer bataryalarını kullanan ilk hibrid otomobili olma özelliğini taşıyor. Araçta Likit Petrol Enjeksiyonlu (LPI) 1.6 litre hacimli Gamma serisi motor ile birlikte 15 kW gücünde elektrikli motor ve sürekli değişken şanzıman (CVT) bulunuyor. Bu sayede Elantra LPI HEV’nin yakıt tüketiminde oldukça düşük rakamlar elde ediliyor.Şu an pazarda bulunan hibrid araçların kullanım maliyetleri hesaplandığında, Hyundai Elantra LPI HEV’in tüm araçlar arasında en düşük kullanım maliyetine sahip hibrid araç olduğu ortaya çıkıyor. Pazardaki rakiplerine göre yüzde 40 gibi ciddi bir oranda maliyet düşüren Elantra HPI HEV, benzinli motora sahip olan Elantra modeline göre de maliyetleri tam yüzde 50 oranında azaltacak.Elantra LPI HEV, düşük yakıt tüketiminin yanı sıra 103 g/km’lik CO2 salınımı ve benzinli Elantra’ya göre sağladığı yüzde 90 oranında azaltılmış emisyon değerleriyle tam bir SULEV (Super Ultra Low Emission Vehicle – Süper Ultra Düşük Emisyonlu Araç) olarak kabul ediliyor.Elantra LPI, satışa sunulacağı Temmuz 2009 tarihinde, kullandığı Lityum Polimer batarya, elektrikli motor ve kontrol sistemi gibi yüksek maliyetli ekipmanlar nedeniyle güncel Elantra modeline göre biraz daha fazla bir fiyata sahip olacak. Ancak elde edilecek yakıt tasarrufu sayesinde ödenen fark sadece iki yıl içinde kendini amorti etmiş olacak.Elde edilen bilgi birikim ve tecrübeler sayesinde sonuç olarak da Elantra LPI HEV hazırlandı ve bu araçla birlikte 2009 yılı Temmuz ayında seri üretime başlanılmasına karar verildi. Aracın satışı ilk etapta Kore’de başlayacak olsa da, LPG dolum altyapısı gelişmiş ülkelerde de kısa bir süre içinde satışa sunulması planlanıyor. Hyundai, çevre dostu araç projelerini sadece hibridler üstünde yürütmüyor. Hidrojen ile çalışan FCEV (Yakıt Hücreli Elektrikli Araç) projesi de kısa bir süre içinde son halini alacak ve 2012 yılından itibaren yakıt hücreli araçların da seri üretimine başlanacak.Hyundai’nin çevre dostu teknolojilerini geliştiren özel Ar&Ge Departmanı Başkanı Hyun-Soon Lee, yaptığı açıklamada, Elantra LPI HEV’in, Hyundai’nin yenilikçi yaklaşımının en iyi örneklerinden biri ve son derece ekonomik olduğunu belirterek, hibrid otomobilin, Hyundai’nin LPG’li araçlarda dünya çapındaki liderliğini daha da pekiştireceğini ifade etti.