İşte Dünyanin En Hizli 5 Otomobili: McLaren F1


627 beygir gücünde. Maksimum 386 kilometre hız yapabiliyor. 3.2 saniyede 100 km'ye çıkıyor. Fiyatı 970 bin dolar.

İşte Dünyanin En Hizli 5 Otomobili: Saleen S7 Twin Turbo


V8 motorlu ve 750 beygir gücündeki S7, maksimum 399 kilometre hız yapıyor. 100 km'ye 3.2 saniyedede çıkıyor. Fiyatı 555 bin dolar.

İşte Dünyanin En Hizli 5 Otomobili: Koenigsegg CCX


Koenigsegg CCX


İşte Dünyanin En Hizli 5 Otomobili: Bugatti Veyron


Alüminyum Narrow Angle W16 motorlu ve 1001 beygir gücünde bu araba 406 km hıza sahip. 100 km hıza 2.5 saniyede ulaşıyor. Fiyatı 1 milyon 444 bin dolar.

İşte Dünyanin En Hizli 5 Otomobili: SSC Ultimate Aero


Twin Turbo v8 motorlu araç, 100 km hıza 2,8 saniyede ulaşıyor. 2007 yılında SSC Ultimate Aero Bugatti Veyron'u geçerek Guinness Rekorlar Kitabına dünyanın en hızlı otomobili olarak girdi.

Yeni Micra satışa sunuldu!


Yeni dış tasarımı ve teknolojik özellikleri ile öne çıkan Yeni Micra, teknoloji ve yenilik arayan herkese hitap ediyor. 22 bin YTL'den başlayan fiyatlarla satışa sunulan Micra'nın yeni özellikleri.

Modern şık ve çekici dizaynı, geniş iç hacmi , fonksiyonel özelllikleri ve sevimli görünümü ile özellikle bayan sürücülerin tercihi olan Micra, yenilenen krom ön ızgarası, yeni far tasarımı ve yuvarlak yapıyı değiştiren siyah B sütunu ile benzersiz bir tasarıma kavuştu. Yeni Micra, Tekna modelinde kullanılan hafif metal alaşımlı jantları ile bayanların yanısıra, erkek kullanıcıların da ilgisini çekecek bir dış görünüme sahip oldu.Mood, Passion ve Tekna versiyonları ile satışa sunulan Yeni Micra’nın tüm modellerinde, MP3 bağlantı ünitesi ile müzik dinleme zevki artırılıyor.

Ayrıca Passion ve Tekna modellerinde sunulan hız uyarı sistemi ile de daha güvenli bir sürüş imkanı sağlanıyor. Bluetooth sistemi, trafikte cep telefonu kullanmaktan kaynaklanabilecek riskleri ortadan kaldırırken, kullanıcılara hem daha güvenli, hem de daha konforlu bir şürüş olanağı sunuyor. Bu teknolojik donanımlar Yeni Micra’yı rakiplerinden farklı hale getiriyor. Yeni Micra’nın Tekna modellerinde standart olarak sunulan arka park sensörü, park esnasında büyük bir kolaylık sağlıyor. Yeni Micra ayrıca, elektrik destekli direksiyon sistemi ve sınıfında en kısa dönüş çapı gibi özelliklerine, hız limiti uyarı sistemini de eklemesi ile, rakipsiz bir şehir otomobili olarak karşımıza çıkıyor.

Zengin renk seçeneklerine sahip Yeni Micra, 1.2 litre benzinli ve 1.5 litre dizel motor seçenekleriyle satışa sunuluyor. Otomobilde otomatik vites seçeneği 1.2 litre benzinli Passion ve Tekna versiyonlarında bulunuyor. Bugüne kadar üst segment otomobillerde bulunan akıllı aydınlatma sistemi gibi özellikleri ile rakipleri arasında dikkat çeken Micra, otomatik yanan ön farları, yolcu havayastığı iptal düğmesi, tek dokunuşla açılıp, kapanabilen sürücü camı, akıllı anahtar sistemi, yağmur sensörü ve yol bilgisayarı gibi donanımları ile de, kullanıcılarına konforlu ve keyifli, yolculuklar yaşatmaya devam ediyor.

Micra'nın Blackk İstanbul Gece Kulübü'nde gerçekleşen tanıtım toplantısına, ünlü model Tuğba Ünsal'da katılarak, tasarımını çok beğendiği Micra'nın da kendisi gibi, farklı, eğlenceli, pozitif ve sempatik olduğunu söyledi. Şehir içinde kullanımı kolay olduğu için Nissan Micra'yı tercih ettiğini belirten Ünsal, "Arabam beni yansıtıyor, ruh ikizimi buldum" dedi..Yeni dış tasarımı ve teknolojik özellikleri ile öne çıkan Yeni Micra, 21.990'dan başlayan fiyatları ile satışa sunuldu.

Peugeot bu formulü seviyor


PEUGEOT 308 Peugeot'nun orta sınıftaki yeni modeli 308, her ne kadar 307 temeli üzerine geliştirilse de yeni bir otomobil. Ancak kullanılan ve alınan tatlar aynı

Bazı otomobillerin öyle uzun uzadıya kendisini tanıtmasına pek de gerek kalmıyor diye düşünüyorum. Yani bazı modeller vardır, istediğiniz kadar tüketicinin gözünün içine sokun, yine de pek fazla aşinalık ve tutku yaratmazlar. Ancak Peugeot'nun son dönemdeki modellerinde bu biraz farklı, Yani araç, görüldüğü yerde hemen tanınıyor ve biliniyor...
Rekabetin yoğun olduğu (ki C-Sınıfında Avrupa'da yaklaşık 50 model var) orta sınıfta yerini alan yeni 308, geçtiğimiz günlerde Türkiye'de piyasa sunuldu. Çiçeği burnunda bu model, elbette hemen bizim de sürüş izlenimi konuğumuz oluverdi. Hem de gerçekten çiçeği burnunda ve henüz 1400 km yapabilmiş. Neden 308? Peugeot'nun orta sınıfta bir önceki temsilcisi olan 307'nin temelinden geliştirilen 308, Fransız üretici açısından ısrarla "tamamen yeni" olarak niteleniyor. Tabii bunun bir çok nedeni var ve birazdan da söyleyeceğiz. Ancak isterseniz bu araçta neden "aynı formül" kullanıldı, ona açıklık getirelim. Bir kere 307'nin tasarımı, yüksek tavanı ve geniş iç mekanıyla kim ne derse desin o dönemde ses getirmişti. MPV benzeri bir orta sınıf hatchback otomobil yaratılmıştı ve kullanıcılar bunu sevmişti. Dolayısıyla 308'de, aynı formülden hareket edildi. İkincisi de ön tasarımı...
Makyajlı 307'yi çok andıran, 207'nin irisi izlenimi veren bu tasarım, markanın karakteri haline geldi. Yine tüketiciler tarafından beğenilen bu tasarımdan çok daha dışarı çıkılmaması gerektiği anlaşılınca da, muhafazakar değişikliğe gidilmemiş. Tampondaki sis farlarının yerleşimi, arka stop lambaları ve yan profildeki derin çizgi, 308'in anılan modellerden farklı yönlerini oluşturmuş. Üstelik 207'deki gibi iki farklı ızgara ve arka tampon seçeneği sunuluyor. Ve asıl değişim... İşte asıl muhafazakarlık aracın içine saklanmış. Nitekim 207'de olduğu gibi 308'de de tamamen farklı bir gösterge paneli, orta konsol tasarımı ve kontrol elemanları kullanılmış. Çok iyi ışıklandırmalı ve tasarımlı göstergelerin yanı sıra bilhassa orta konsol, tamamen sürücü odaklı bir hale getirilerek daha yatay konumlandırılmış. Ön göğüste yumuşak dokunuşlu malzeme kullanılırken, genel malzeme kalitesi artırılmış. Zaten bu araç, Peugeot için bir "kalite miladı" olarak kabul edilmiş. İç mekanı artan boyutlarla birlikte 307'ye göre daha geniş hale gelen 308'de, arka koltuklar gerçekten rahat. Krom çerçeveli yuvarlak havalandırma ızgaraları da üst sınıf havası yaratıyor arkada. Eşya gözleri konusunda daha bonkör davranan Peugeot, bu şekilde 308'de puan kazanıyor.
Ancak ileri-geri hareketli kol dayama yeri, ileri konumdayken vites değiştirme konusunda zorluk çıkartabiliyor. Bunun dışında klima sistemi önceki modellere göre işlevini çok daha iyi yerine getiriyor. Ayarları ve kumandalarının yerleşimi başarılı. Bazı donanımlarda parfüm haznesi de bulunuyor. Genel anlamda sessiz olan iç mekanda en fazla duyulan sesler ise rüzgar. Bu, test aracımıza has bir şey de olabilir, nitekim arkadan gelmekteydi. Bunun dışında yumuşak sayılabilecek amortisörler konfor konusunda başarılı olurken, bozuk zeminde fazla yaylanmadan ötürü sesler yapabiliyor. Tabii bunun bir arıza anlamına gelmediğine alışmak gerekiyor. Onun dışında da yol tutuş konusunda büyük bir zafiyet yaşatmadığını söylemek gerek. Sadece hızlı girilen virajlarda yan yatma eğilim gösteriyor. Performanslı ve cimri İlk etapta bir benzinli ve iki dizel motorla satışa sunulan 308'in 1.6 lt 110 HP'lik dizelini kullandık.
Diğer dizelse aynı hacimli ancak 90 HP. Ford ile ortak imzalı olan bu motor, gerçekten de araçta performans adına iyi bir iş çıkarıyor. 5 ileri manuel şanzımanlı araç, torku ve turbonun zamanında müdahalesiyle atak davranırken tüketimde de aşırıya kaçmıyor. Nitekim biz, zaman zaman performanslı olarak da kullanmamıza rağmen bir depoyu ancak 950 km'de bitirdik. Aracın sakin kullanımlarda 60 lt depoyla daha fazla yol gidebilecek potansiyeli mevcut. Fabrika verileri, 100 km'de ortalama 4.9 lt olarak verilmekte. Test aracımızda ABS, Acil Fren Destek Sistemi, yol bilgisayarı, elektrik kumandalı camlar, çift yönlü elektronik klima, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi, direksiyondan kumandalı ve MP3 özellikli CD-çalar, yol bilgisayarı gibi donanımlar mevcuttu.

Elektrikli arabalar geliyor!


Güvenlik standartları onaylanmış ilk elektrikli araba modelinin Avrupa yollarına çıkmaya hazır olduğu bildirildi

Güvenlik standartları onaylanmış ilk elektrikli araba modelinin Avrupa yollarına çıkmaya hazır olduğu bildirildi.

fiyatı 14 bin 900 Euro
Hindistan'da üretilen aracın Avrupa'daki satış fiyatı 14 bin 900 Euro olarak açıklandı. Aracın ölçüleri ve kapasitesi göz önüne alındığında bu rakam çok yüksek bulunsa da elektrikli araba sahibine yılda en az 1500 Euro tasarruf ettiriyor. İçinde iki yetişkin ve iki çocukla saatte 80 km hıza ulaşabilen aracın alacağı talep ise şimdiden merak konusu.

Son derece küçük ve hafif olan araç şimdilik sadece siparişle alınabiliyor ve kullanıcıya ulaşması 3 ay sürüyor. Fakat distribütör firma Greenmobil'in sahibi Arnaud de Viron, yakında daha yaygın bir satış ağı oluşacağı inancında olduğunu söyledi. Araç hakkında konuşan Viron,
100 km başına 1 Euro'luk enerji sarf ediyor

"Biz bu aracın ailelerin ikinci araç ihtiyacını karşılayacağını düşünüyoruz. Her ailede büyük bir araç oluyor ama Avrupalılar çevreye verdikleri önemi bu araçla gösterme fırsatı bulacaklar. Ayrıca aracın tasarrufu inanılmaz derecede. 100 km başına 1 Euro'luk enerji sarf ediyor. Bu normal bir arabada en az 7,5 litre benzindir".

2009 yılında her yerde elektrikli araç görmeye başlayacağımızı söyledi.

Viron'a göre elektrikli araçların gelişebilmesi ve daha iyi modellerinin üretilebilmesi için bu araçlara talep olduğunun görülmesi gerekiyor.

Talep olduğu takdirde önümüzdeki 10 yıl içerisinde çok daha gelişmiş modellerin piyasaya sunulacağını belirten firma yetkilisi, 2009 yılında her yerde elektrikli araç görmeye başlayacağımızı söyledi. Elektrikli arabalar şu günlerde Brüksel'de alıcılardan sipariş almayı bekliyor.

A-Star yıl sonu yola çıkıyor


Suzuki, A segmentindeki yeni modeli A-Star’ı görücüye çıkarıyor. A-Star, yeni gelişmiş Euro 5 motor ile Suzuki’nin çevreye en duyarlı modeli olacak.

Suzuki’nin en çevreci modeli A-Star Hindistan’ın başkenti Yeni Delhi’de düzenlenen Expo 2008’de gün yüzüne çıktı. 2008 yılı sonunda üretimine başlanacak olan A-Star’ın en dikkat çekici özelliği Euro 5 motoru ile çevreye duyarlı bir araç olması. Bunun yanında A segmenti araçlar içinde performansı ile sportif ve heyecan verici olan A-Star, yakıt tüketimi ile de ekonomik bir özelliğe sahip. Suzuki Hindistan’ın Manesar fabrikasında üretilecek olan A-Star, 2008’in Ekim ayında Avrupa’da, yıl sonunda ise dünya genelinde tüketicilerle buluşacak. A-Star, yeni Euro 5, 1.0-litrelik aluminyum ve CO2 emisyonlu motoru ile Suzuki içinde en çevreci model olacak. Suzuki, dünya stratejisine göre Hindistan’daki tesisler için 2007 ve 2009 yılları arasında 200 milyar yen yatırım yapmayı hedefliyor. Bu yatırım yeni modellerin üretimindeki sermaye harcamalarını içeriyor. Ayrıca, Mart 2010 itibariyle; Hindistan’daki artan talebe paralel olarak ve yeni dünya stratejik modelini dünyanın diğer pazarlarına ihracat yapmak için Suzuki, Maruti Hindistan’ın üretim kapasitesini 960 bine çıkarmayı hedefliyor.

Ayda 280 YTL'ye sıfır otomobil var


Çin, İran, Hindistan yapımı otomobillerin pazara girmesi ile ucuz otomobil pazarı iyiden iyiye hareket kazandı. Aylık 280 YTL'ye sıfır otomobil sahibi olmak imkansız değil.

Hemen hemen tüm dünyadan otomobillerin cirit attığı Türkiye, ucuz otomobilde de çok geniş fırsatlar sunmaya başladı. Özellikle Çin, Hindistan ve İran'da üretilen otomobiller, fiyatlarıyla gelir daüzeyi orta ve ortanın altında olanların bile sıfır otomobil sahibi olmasına imkan veriyor. Türkiye pazarında Rus Lada, İranlı Samand, Hintli Tata ve Mahindra, Çinli Chery gibi markalar otomobilde fiyat rekabatini körükleyen modelleriyle öne çıkıyor. Türkiye'de satışa başlayan ve İran Khodro Company (IKCO) firması tarafından üretilen ''Samand'' marka otomobillerin 19 bin 990 YTL'lik fiyatının yıl boyunca devam edeceği bildirildi. Yaşanan bu kıyasıya rekabette üreticilerin düşük fiyatlarının yanı sıra, banka kredilerinin çeşitlenmesi ve faizlerin gerilemesinin de etkisi büyük. Distribütörlerin bankalarla ortak düzenledikleri kampanyalarla aylık 300 YTL’nin altında ödeme ile otomobil sahibi olmak mümkün hale geldi. Çinli Chery'nin ne kadar fiyatla satılacağı belli değil. Ancak Distribütör firma her fırsatta çok rekabetçi bir fiyat için çalıştıklarını açıklıyor. 15 bin liralık bir fiyat baz alındığında, ayda 277 liralık ödemeyle otomobile sahip olmak mümkün olacak. 15 bin 260 YTL'lik Rus Lada Vega'nın da aylık ödemeleri 284.4 YTL'ye denk geliyor. Lada'nın Wagon modeli için de 312 .17 YTL aylık ödeme ile satın alınabiliyor. 20 YTL'nin altındaki otomobillerin kredi şartları
DEVAMI DA GELECEK
Çin, Hint ve İran otomobillerinin fiyat avantajına ayak uydurmak isteyen Avrupalı ve Japon üreticiler de düşük profilli ve ucuz otomobil üretmenin yollarını arıyor. Fransız üretici Renault'nun, Romen Dacia'yı kanatları altına almasının ardından yarattığı Logan, düşük fiyatlı otomobil sınıfının kapılarını açan model oldu. Renault'nun ardından Japon Toyota'nın da bu kervana katılmak için çalışmalarını sürdürüyor. Düşük maliyetli bir otomobil için çalışmalar yaptığı konuşulan Toyota'nın, bu otomobili 2010 yılına kadar piyasaya çıkartması bekleniyor. Avrupa'nın en büyük üretici ve satıcısı konumundaki Volkswagen ise yeni kuşak Polo ile Rusya, Güney Afrika, Hindistan ve Doğu Avrupa pazarlarında iddialı olmak istiyor. Çek Cumhuriyeti’nde üretilen Skoda’nın parçalarından faydalanmayı planlayan şirket, aracın fiyatını 6 bin 500 euroya düşürmek için çalışıyor.
20 BİN YTL’NİN ALTINDAKİ ARAÇLAR
Dacia Logan
Dacia Logan’ın baz 1.4 versiyonu fiyatıyla oldukça iddialı. Logan’ın 510 litrelik bagaj hacmi özelliği var. Opsiyonel olan iki ön hava yastığı ve ABS fren sistemi bulunuyor. 75 beygirlik araç, 162 km.’lik maksimum sürate sahip. Araç, 0’dan 100 km.’lik hıza ise 13 saniyede ulaşıyor. Aracın kampanyalı satış fiyatı 16 bin 980 YTL.
Fiat Palio
Sole Fiat’ın Palio Sole 1.4 Fire Active modeli de en ucuz otomobiller arasında yer alıyor. Araçta ABS, EBD, kaymayı önleyici anti - submarine koltuklar, FPS (yangın önleme sistemi), immobilizer gibi özellikler standart donanımda var. 75 beygirlik güce sahip aracın satış fiyatı ise 18 bin 600 YTL.
Chevrolet Spark
Chevrolet’in Spark modelinin maksimum hızı 145 kilometre. 796 cc’lik motora sahip araçta 52 beygirlik güç bulunuyor. 0’dan 100 km’lik hıza 18,2 saniyede çıkan aracın satış fiyatı ise 18 bin 225YTL. Daihatsu Cuore Daihatsu’nun 989 cc’lik motora sahip aracı Cuore’nin maksimum hızı 155 kilometre. Araçta klima, ABS, park sensoru, radyo - CD çalar, sürücü ve yolcu hava yastığı, immobilizer, katlanabilir arka koltuklar, bardaklık ve gövde tipi tamponlar gibi özellikler standart donanım arasında yer alıyor. Aracın satış fiyatı ise 18 bin 490 YTL.
Lada Vega
Lada Vega’nın Euro 4 standartlarına uyumlu 1,6 lt motoru şehir içi ve şehir dışı kullanımlarda yüksek performans ve yakıt tasarrufu sağlamayı amaçlıyor. Vega’da, yol bilgisayarı, uzaktan kumandalı radyo-CD ve MP3 çalar, yol göstergeleri ve ergonomik koltuklar, aydınlatmalı torpido gözü, pratik eşya gözleri, sesli uyarı sistemi, yolcu ve sürücü okuma lambası sürüş keyfini artıran ayrıntılar arasında yer alıyor. Lada Vega fiyatı 15 bin 260 YTL’den başlıyor.
Hyundai Atos
Hyundai Atos Prime’ın 1.1 GLS versiyonun da 5500 d/d’de 63 beygir maksimum güç ve 3000 d/d’de 97 Nm. maksimum tork var. 147 km.’lik maksimum hıza sahip araçta 100 km’de ortalama 5,5 litre yakıt tüketimi var. Sürücü ve ön yolcu hava yastıkları, klima, immobilizer gibi özellikler araçta standart. Atos Prime’ın 1,1 GLS’nin satış fiyatı 18 bin 167 YTL.

Volkswagen Passat CC


Sedan modeli ile aynı platform üzerine kurulan CC daha geniş daha alçak ve daha uzun. Tavanın en yüksek noktası sedan modelinden 5 santim daha alçak.

CC tam 4 kişilik bir otomobil. Arka koltuğun ortasında minder yerine saklama gözü kullanılmış.
VW, CC’nin Mercedes-Benz CLS’nin rakibi olduğunu ifade ediyor. Lüks tasarlanmış araçta otomatik park özelliği ve istenmeden şerit kaybetmeyi engelleyen sistem gibi, teknolojik yenilikler kullanılmış.

Hem spor hemde konforlu sürüş sunabilen CC, DDC (dinamik sürüş kontrolü) ile donatılmış: aracın direksiyonunu ve süspansiyonunu sertleşip yumuşatmak mümkün.
Araçta güçleri 140 ile 300 beygir arasında değişen motorlar

Toyota "Yeşil Araç"lara hız veriyor


Japon otomobil üreticisi Toyota, ABD'nin Detroit kentinde hafta sonunda başlayan otomobil fuarında, aralarında elektrikli bir otomobil ile temiz dizelle çalışan bir pikabın bulunduğu 2010'a kadar piyasaya çıkarmaya hazırlandığı yeşil araç projelerini açıkladı.
Toyota'nın Başkanı Katsuaki Watanabe düzenlediği basın toplantısında, 2010'a kadar aralarında ABD'nin de bulunduğu geniş bir tüketici kitlesine "iyon-lityum" bataryası ile çalışan araçlar satmayı planladıklarını belirterek, bunun için melez (hibrid) motorlu ve yakıt pili ile çalışan araçlar üzerindeki ar-ge çalışmalarını yoğunlaştırmayı öngördüklerini, bu amaçla Japon elektronik grubu Panasonic ile varolan ortaklıklarını genişlettiklerini söyledi.
Kasım'da hibrid motorlu Prius'un elektrik prizinden yeniden şarj edilebilir hale getirilmesi için çalışmalar başlattıklarını belirten Watanabe, Kaliforniya'nın Berkeley ve Irvine üniversitelerinde yürütülen bu denemelerde, bu araçların günlük yaşamda kullanımının değerlendirildiğini kaydetti.Toyota'nın bu alanda emsal teşkil eden melez motorlu modeli Prius nikel temelli batarya ile çalışıyor. İyon-lityumlu bataryalar ise elektrik prizinden şarj olabiliyor.
Toyota'nın ABD'deki en büyük rakibi General Motors da geçen yılki fuarda tanıttığı iyon-lityum bataryalı Chey Volt konseptini bu yıl yeniden sundu. GM de bu aracı 2010'da seri olarak üretmek istiyor.
Toyota'nın başkanı ayrıca yakın gelecekte, Tundra model pikap ve Sequoia model 4X4'ün yeni kuşak temiz dizel ile çalışan modellerinin piyasaya çıkarılacağını ifade ederek, bunun yanı sıra gelecek yılki fuarda birisi Toyata diğeri Lexus olmak üzere iki tamamen yeni hibrid modelin lansmanını yapacaklarını söyledi.
Watanabe, bu modellerle birlikte 2020'nin sonuna kadar yılda bir milyon melez motorlu araç satma hedeflerine yaklaşmış olacaklarını da sözlerine ekledi. Toyota, fuarda yine melez motorlu araçlar segmentinde küçük pikap isteyen tüketicilere hatip edecek 4X4 A-BAT'ın hibrid ve kompakt modelinin prototipini tanıttı.

Civic Hybrid Ekoloji Fuarı'nda


Üstün yakıt tasarrufu sağlayan ve çevreci motor teknolojisi sayesinde küresel ısınma ile mücadelede etkin rol oynayan Honda Civic Hybrid, Ekoloji İstanbul 2008 Fuarı’nda sergilenen ilk araç oldu. Ekoloji İstanbul 2008 Fuarı’nda yer alan Honda Civic Hybrid ayrıca Türkiye’nin ilk ve tek hibrit otomobili olma özelliğini koruyor.17-20 Ocak 2008 tarihleri arasında Yeşilköy Dünya Ticaret Merkezi’nde bu yıl yedincisi düzelenen fuarın ilk otomobil katılımcısı Honda oldu.Honda Civic Hybrid’in teknolojisi elektrik ve benzin motorunun beraber kullanılmasına imkan veriyor. Elektrik motoru desteği ile çalışan benzin motorunun sıvı yakıtı en etkili biçimde kullanarak tasarruf sağlamasını amaçlayan Hybrid sistemi, zararlı gaz emisyonlarını da mümkün olduğunca düşürüyor. Bu sayede açığa çıkan CO2 gibi zararlı gazların çevreye olan kötü etkileri azalıyor.Honda kurulduğu dönemden bugüne kadar çevre bilincine önem vermiş ve bu doğrultuda geliştirmiş olduğu teknolojilerle birçok ilke imza atarak otomobil endüstrisinde çevre bilincine sahip lider bir marka olmuştur.
Honda, ürünlerindeki CO2 azaltma hedeflerini duyuran dünyadaki ilk otomobil üreticisidir.Civic Hybrid’in çalışma prensibi kısaca aşağıdaki gibi açıklanabilir:
Araç sabit durumda (Kırmızı ışıkta vs. durduğunda)Benzinli motor devre dışı ve yakıt tüketimi sıfır
Çalıştırma ve hızlanma
Benzinli motor elektrik motoru desteği ile düşük hız supap ateşlemesi modunda çalışıyor
Ani hızlanma
Benzinli motor elektrik motor desteği ile yüksek hız subap ateşlemesi modunda çalışıyor
Düşük hızda seyir
Benzinli motorun dört silindirinin de supapları kapalı, ateşleme yok. Araç sadece elektrik motoru ile çalışıyor
Kademeli hızlanma ve yüksek hızda seyir
Benzinli motor düşük hız supap ateşlemesi modunda çalışıyor
Frenleme
Benzinli motorun dört silindirinin supupları kapalı, ateşleme yok. Elektrik motoru hızlanma sırasında açığa çıkan enerjiyi maksimum oranda geri kazanıyor ve aküde depoluyor