Ford Fiesta RS.. Bu Araba Super..


Yeni tasarımıyla ilgi uyandıran 2009 Ford Fiesta’nın değişik versiyonları günyüzüne çıkmaya başladı.Son olarak AutoExpress dergisi yeni Fiesta’nın RS versiyonuna yayınladı. Yeni Fiesta RS çarpıcı tasarımının yanı sıra motor gücü ile de dikkat çekiyor.

Yeni Fiesta RS’de, Fiesta’nın performans serisi olan ST’de kullanılan 4 silindirli 2.0 litrelik motor değişecek, yerine 1.6 litre 200 beygir gücünde turbo motor gelecek. Bu özellikleriyle piyasadaki rakipleri Corsa VXR, Clio RS’den bir adım önde başlayacak.Ford’un bu otomobili resmi olarak 2009 yılında tanıtması ve 2010 model olarak piyasaya sürmesi bekleniyor.

Fiorino Combimix Bursa'da görücüye çıktı


Bursa’da üretilerek tüm dünyaya ihraç edilen Fiat Fiorino Combimix, 1-6 Nisan tarihleri arasında düzenlenen Bursa Otoshow 2008’de görücüye çıktı. Geçtiğimiz Aralık ayında Cargo modeli satışa sunulan Fiat Fiorino’nun yeni versiyonu Combimix, Türkiye’de ilk kez Bursa’da sergileniyor. Fiorino Combimix tamamen katlanabilen arka koltukları, sağlamlığı ve yüksek taşıma kapasitesi ile fonksiyonellik arayan profesyonellere en iyi çözümü sunuyor.
Fiorino Combimix’in asimetrik çift kanatlı arka kapısı da bu versiyonun öne çıkan özelliklerinden. Active donanım seviyesine sahip olan Fiorino Combimix’de EBD’li ABS, sürücü hava yastığı, uzaktan kumandalı merkezi kilit, hidrolik direksiyon, sürgülü yan kapı, elektrikli ön camlar, radyo cd, yük bölümü zemin kaplaması ve arka koltuk kafalıkları standart olarak sunuluyor.
Fiorino Combimix, 1,3 Multijet 75 HP turbo-dizel motora sahip. 5 vitesli düz ya da 6 vitesli otomatik seçenekleri bulunan 1,3 Multijet motor en üst teknolojiyi temsil ediyor. 1.3 Multijet ortalamada 100 kilometrede 4,5 litre yakıt tüketerek 1000 kilometre yol yapılabiliyor. Multi enjeksiyon sistemi sayesinde gürültü düzeyi minimumda olan Fiat Fiorino saatte 157 kilometrelik son hıza ulaşıyor.

Muhtesem Bir Otomobil; Fabio GTS


Bütünü ile karbon fiber gövdeden imal edilmiş, uzay şaseye sahip Fabio GTS, mükemmel aerodinamiği sayesinde sıradışı bir yol tutuşuna sahip.

Ortadan motorlu aracın 1048 kilogram ağırlığındaki atmosferik basınçlı 262 beygir gücündeki motorlu versiyonu 100km/s hıza yaklaşık 5 saniyede ulaşıyor. 1066 kilogram ağırlığındaki Rotrex marka kompresör ile güçlenirilmiş, 384 beygir gücündeki diğer versiyonu ise 100 km/s hıza yaklaşık 4 saniyede ulaşabiliyor.

Frenler önde 4 pistonlu AP Racing marka kaliper ve 350mm soğutmalı disk, arkada ise 328mm disklerden oluşuyor. Ayarlanabilir süspansiyon sistemi ise Eibach tarafından geliştirilmiş.Fabio GTS’de kullanılmış, yarış otomobillerinden bildiğimiz Sparco marka koltuklar, pilotunun tercihine göre her yöne ayarlanabiliyor. Göğüste kullanılan dokunmatik ekran, klima, GPS ve müzik sistemini kontrol etmek için kullanılıyor.

Lumeneo Smera; Elektrikli Sehir Otomobili


Daniel ve Thierry Moulene tarafından yaratılan elektrikli şehir otomobili 2.45 metre uzunluğunda ve 80 santim genişliğinde. Fransa’da üretilecek aracın fiyatı ile ilgili bir açıklama yapılmadı. Ancak Smart fortwo’dan biraz daha pahalı olması bekleniyor çünkü 350 kilogramlık aracın 80 kilosunu lityum-iyon piller oluşturuyor.

Smera’da her biri arka tekerleğe bağlı iki adet elektrikli motor kullanılmış ve bu sayede diferansiyele gerek kalmamış. İki motorun toplam gücü 40 beygir. 130 km/s hıza ulaşabilen aracın menzili 150 kilometre. Araç, 1000 Nm torka sahip olması sayesinde 100 km/s hıza 8 saniyede ulaşabiliyor.

Lumeneo, 2009’da imalata başlamayı ve senelik 250 adet üretmeyi planlıyor.

2009 Seat Ibiza gün yüzüne çıktı


Volkswagen Grubu’na ait İspanyol markası Seat’ın yeni modeli, diğer bir deyişle, Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilenen Bocanegra Konsepti’nin üretim versiyonu gün yüzüne çıktı.
Resimlerde gördüğünüz 5 kapılı Ibiza modelinin tasarımı, Lamborghini’nin eski stilisti Luc Donckerwolke’ye ait. Yeni Ibiza, 4.05 metre boyu ile eski modelinden biraz daha uzun (eski modeli 3.97 metre). Büyüyen ebatları daha geniş iç hacimin habercisi.

Yeni araçta, ilk etapta 3 benzinli motor seçeneği bulunacak: 1.2 litre 3 silindirli 70 beygir, 1.4 litre 4 silindirli 85 beygir, 1.6 litre 4 silindirli 102 beygir. Standart olarak 5 vitesli düz şanzımanla satışa sunulacak modelleri, yeni 7 vitesli DSG şanzıman ile de donatmak mümkün olacak.

Dodge Challenger


Geleneklerine bağlı yeni nesil “KAS” otomobilleri...
Yeni nesil Challenger’ın en güçlü versiyonu SRT8 6.1 litre hacminde V8 motor ile donatılmış. 425 beygir gücündeki motor 569 Nm tork üretiyor. 6 vitesli düz şanzıman veya 5 vitesli otomatik şanzıman ile gücünü yere aktaran Challenger SRT8 100 km/s hıza 5 saniyenin altına ulaşıyor.
Daha mütevazi motor seçenekleri ise Challenger R/T ve Challenger SE modellerinde bulunuyor. R/T modelinde 5.7 litrelik HEMI V8 kullanılmış. 370 beygir gücündeki motor 540 Nm tork üretiyor. Düz 6 vitesli veya otomatik 5 vitesli şanzıman ile gücünü yere aktaran R/T modeli 100 km/s hıza 6 saniye civarında ulaşıyor.

SE modeli 3.5 litrelik V6 ile donatılmış. 250 beygir gücündeki motor 340 Nm tork üretiyor ve bu gücü yere 4 vitesli otomatik şanzımanından aktarıyor.

Challenger modellerinde bazı teknolojik aksesuarlar şöyle: MyGIG isminde eğlence ve navigasyon sistemi, UConnect isminde Bluetooth telefon bağlantı ve ahizesiz konuşma sistemi, “Keyless Go” sistemi ve uzaktan anahtar ile araç çalıştırma sistemi.

2009 Mercedes-Benz A-Sınıfı makyajlandı

Araçtaki yenilikler, dışarda yeni ön ve arka tampon tasarımı, farlar, radyatör ızgarası ve kuyruk lambalarından oluşuyor.

İç kısımdaki yenilikler ise yeni renkte ve desende koltuk kumaşı seçeneği ve alüminyum göğüs seçeneğinden oluşuyor.

2009 model yılında sunulan motor seçenekleri değişmezken, yapılan yenilikler sayesinde 4 silindirli motorlar eskisine göre %7 daha az yakıt tüketiyor.

1964 Model Pontiac Bunshee Coupe Concept


e-Bay’de 1.5 milyon dolara satılık...
Ford Mustang’in satışlarını kırması için, GM yöneticisi John Delorean tarafından tasarlanan Bunshee Coupe Concept, e-Bay’de, astronomik bir rakama, 1.5 milyon dolara satılıyor.
Şu anki sahibi, aracı 1500 milden az kullandığını ve sadece şovlarda sergilediğini ifade ediyor.

BMW X6'ya Eyes On Design ödülü


Dünyanın ilk Sportif Aktivite Coupe'si X6 Dünya Promiyeriyle birlikte ilk ödülünü de aldı. Detroit Otomobil Fuarı'nda en dikkat çeken tasarıma sahip otomobile verilen Eyes On Design ödülünün bu yılki sahibi BMW X6 oldu.

Dünyanın en ünlü otomobil tasarımcılarının Detroit/Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı`nda (NAIAS) yılın en başarılı tasarımını belirledikleri Eyes On Design`da bu yıl BMW rüzgarı esti. BMW Tasarım Grubu`nun baş tasarımcısı Chris Bangle`ın da aralarında bulunduğu dünyanın en ünlü tasarımcılarından oluşan jürinin oylarını toplayan BMW X6, eşsiz ve öncü tasarımıyla bu önemli ödülü kazandı.

BMW Grubu Tasarım Ekibi adına Detroit'te ödülü alan BMW Dış Tasarım Grubu`nun Başı Anders Warming "BMW X6, büyük bir BMW Coupe'nin sportif zarafetini bir BMW Sportif Aktivite Aracının güçlü görünüşü ile birleştiren gerçekten yenilikçi tasarımı ile üstünlüğünü ortaya koyuyor. Dünyadaki başka hiçbir araç bu eşsiz kombinasyonu elde edemiyor." diyerek X6`nın başarısını ve öncülüğünü vurguluyor.
Dinamik tavan çizgisi, yüksek omuz hatları dünyanın ilk Sportif Aktivite Coupe`si BMW X6`yı benzersiz kılıyor. BMW Tasarım Grubu`nun Anlama, İnanma ve Görme isimleriyle adlandırdığı tasarım aşamalarında yenilikçilik, yaratıcılık ve uyumluluk ana kriterleri oluşturuyor.
BMW X6 ile oluşturulan ve yepyeni bir sınıfın doğmasına neden olan bu tasarım anlayışı BMW Group`un hem tasarım hem de teknoloji öncülüğünü bir kez daha ortaya koyuyor. BMW Tasarım Grubu`nun iş yükünün hafifletilmesi ve iş yoğunluğunun daha yaratıcı fikirlere doğru kaydırılması düşüncesiyle oluşturulan tasarım metodolojisi, karmaşıklığını önüne geçen ve uygulanabilir bir sistem sunuyor. BMW X6`yı diğer araçlardan ayıran, mevcut otomobil tasarımlarından bağımsız olarak yenilikçi tasarımlara yönelmesini sağlayan BMW İleri Tasarım Stüdyosu yepyeni fikirlerin ve tasarımların tartışma ve uygulanma yeri oluyor.
Tasarımın ipuçlarıAnlama aşamasında, BMW Tasarım Ekibi yeni projelerin tasarım özellikleri ve detayları hakkında tam ve eksiksiz bilgi ediniyorlar. Farklı uzmanlık alanlarında deneyimli tasarım ekibi, ortak bir amaca ve anlayışa ulaşma konusunda yoğun bir çalışma yapıyorlar. Ortak noktaya ulaşmak bazen bir yılı aşkın sürelik bir zamanı kapsar. Otomobil tasarımcılarının farklı görüşleri ve taleplere yaklaşımları en doğruyu bulma konusunda sürekli bir yaratıcılığı gerektirir.

İnanma aşamasında ortak bir dile ve hedefe uygun olarak belirlenen konseptte, sıradışı estetik ve yenilikçi bir tasarım modeli ana hedefi oluşturuyor. Bu aşamada BMW`nin tipik mükemmeliyetçi ve özgün tasarım felsefesine uygun olarak konseptin birebir modelleri çizilir. Tasarlanan kil modeller, anlama aşamasından sonra yöneticilerin entegrasyonu ve yönetim kurulunun model üzerinde kararında etkilidir. Tasarlanan tüm modeller mükemmel de olsa sürecin sonunda BMW`nin felsefesini yansıtan tek model benimsenir.
Görme aşamasında seçilen kil modelin, makinelerle üretilebilecek bir tasarıma dönüştürülme işlemi esastır. Kil model üç boyutlu fizibilite modelinin yaratılmasını sağlar. Tasarımcılar, mühendisler, üretim mühendisleri ve kil modelciler arasında devam eden süreçte, ürünün - yüzey kalitesinden detaylı fonksiyonlarına kadar - üst sınıf iddiasının üst sınıf bir ürüne dönüşmesini garanti etmek için, ürün milimetre seviyesine kadar geliştirilir.

Audi R8'e çifte ödül


Alman lüks otomobil üreticisi Audi’nin süper spor otomobili R8, “Dünyada Yılın Otomobili” (World Car of the Year-WCOTY) jürisi tarafından “Dünyada Yılın Performans Otomobili” seçildi. 24 ülkeden 47 jüri üyesi, Audi R8’i spor otomobil tasarımına getirdiği sıra dışı yenilikler dolayısıyla aynı zamanda “Dünyada Yılın Otomobil Tasarımı” ödülüne layık gördü.
Audi’nin gerek tasarımı gerekse üstün yol tutuş ve performans özellikleriyle göz kamaştıran süper spor otomobil modeli R8, “Dünyada Yılın Otomobili” (WCOTY) jürisi tarafından iki ödülle taçlandırıldı. Satışa sunulduğu günden bu yana süper spor otomobil segmentine yeni bir bakış açısı getirmeyi başaran Audi R8, ortadan konumlu 420 HP’lik V8 motoru, quattro dört tekerlekten çekiş teknolojisi ve alüminyum gövde yapısı gibi özellikleriyle “Dünyada Yılın Otomobili” (WCOTY) jürisi tarafından “2008 Dünyada Yılın Performans Otomobili” seçildi. 24 ülkeden 47 jüri üyesi, Audi R8’in sürücüye limitleri zorlama konusunda güven telkin eden sıra dışı dengesi, kontrollü yapısı ve boyutlarına göre sunduğu ekstra hassasiyeti dolayısıyla da bu ödüle layık görüldüğünü açıkladı.

Audi R8, jüri üyelerinin spor otomobil tasarım anlayışına yeni bir bakış açısı getirdiği yönündeki ortak görüşleri dolayısıyla “2008 Dünyada Yılın Otomobil Tasarımı” ödülünü de almayı başardı.
Geçtiğimiz yıl Audi RS4 ile “Dünyada Yılın Performans Otomobilini”; Audi TT ile de “Dünyada Yılın Otomobil Tasarımı” ödülünü almaya layık görülen Audi, 2005 yılında da Audi A6 modeli ile “Dünyada Yılın Otomobili” ödülünü almaya hak kazanmıştı.