Lada'larda Artık Otogaz Secenegi de var


Çelİk Motor, 1986 yılından bu yana distribütörlüğünü üstlendiği Lada’da farklı seçenekler yaratmaya çalışıyor. Şirket, Lada Kalina Sedan, Kalina Hatchback ve 4x4 modellerini LPG otogaz kiti seçeneği ile satışa sundu. Çelik Motor, özel otogaz kitleri için İtalyan Stefenalli ile distibütörlük anlaşma imzaladı. Bu arada şirket, Mayıs ayı içerisinde bu markanın sadece Lada marka araçlara değil, diğer otomobil markaları için de LPG otogaz kiti satışına başlama kararı aldı.

BMW’nin coupe görünümlü cipi X6 Mayıs’ta Türkiye’de


BMW, dünyanın ilk “Sportif Aktivite Coupe”si (SAC) X6’yı üreterek yeni bir segment yarattı. SAV (Spor Aktivite Aracı) ve coupe tarzını birleştiren BMW’nin ortaya çıkardığı BMW X6, bir SAV’ın konfor ve gücüyle büyük bir coupe’nin dinamizmini birleştiriyor. ABD’deki Spartanburg tesislerinde yılda 40 bin adet X6 üretmeyi hedefleyen BMW, bunun yarısını ABD pazarında satmayı hedefliyor. ABD ve Avrupa’da Mayıs sonu itibarıyla satışa sunulması hedeflenen X6’nın ABD fiyatı 52 bin 500 dolar, Almanya fiyatı ise 56 bin 800 eurodan başlayacak. Türkiye’de de aynı tarihlerde satışa çıkması beklenen aracın fiyatının yaklaşık 100 bin eurodan başlaması öngörülüyor. Borusan Otomotiv, bu yıl 500 adet BMW X6 satmayı hedefliyor. İkisi benzinli ikisi dizel olmak üzere 4 farklı motor seçeneği olan X6’nın Türkiye’ye 3.5D ve 3.0D versiyonları ithal edilecek. 407 beygir güç üreten 4.4 litrelik benzinli motor ise istek üzerine getirilecek.

Bayraktar Türk malı Nemo’yla büyüyecek


Türkiye pazarında geçtiğimiz yıl 14 bin adedin üzerinde araç satan Citroen, 2008 yılı hedefini 18.500 adede yükseltti. Pazar hedeflerini yüzde 3 olarak koyduklarını söyleyen Citroen Türkiye Genel Müdürü Bora Koçak, “Bu yıl Bursa’da üretilen Nemo modelinin binek versiyonuyla yeni Berlingo sayesinde 10 bin adetlik bir ticari araç satışı gerçekleştiririz. Böylece ticari araç satış hacmimiz, binek araçları geride bırakmış olacak” dedi.Türkiye’de Bayraktar Grubu tarafından temsil edilen Fransız Citroen’in yeni modeli C5’in Lizbon’daki dünya lansmanında konuşan Koçak, daha sonra şöyle devam etti: “Citroen, PSA Grubu içerisinde yüksek kârlılık sunarak yoluna devam ediyor. Avrupa pazarında satışları giderek artıyor. Türkiye’de de satışlarımız hedefler doğrultusunda gidiyor. Asıl hedefimiz yüzde 5’lik pay elde etmek. Bu yıl otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2007 benzeri olur. Yüzde 10’luk bir büyüme bekliyorum. ABD kökenli mortgage krizinin sonuna gelindiğini düşünüyorum.”

Yeni Laguna, 3 binlik hedefle yola çıktı


Fransız otomotiv üreticisinin orta sınıfta iddia sahibi olma planlarının en önemli parçası olan Laguna Türkiye’de de satışa çıktı. Renault Başkanı Carlos Ghons tarafından, satıldığı her yerde pazarın ilk üç oyuncusu arasına girme hedefi konulan Laguna’nın Türkiye’deki satış hedefini Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar 3 bin adet olarak açıkladı. Aybar, bu yıl 3 bin adet Laguna satarak, modelin kendi sınıfındaki pazarından yüzde 9 pay almayı öngördüklerini söyledi. 32 ayda geliştirilen Laguna, 1 milyar euroya yakın yatırım gerektirdi. Renault, yeni Laguna’nın geliştirilmesine tam olarak 1 milyar 52 milyon euro ayırdı. Ocak 1994’teki ilk lansmanından bu yana 2.3 milyon adedin üzerinde satılan Laguna, daha önce ulaşılmamış düzeyde bir kalite standartıyla üretiliyor. Renault’nun lüks sınıfa geri dönüşünü simgeleyen yeni Laguna da, EuroNCAP’tan maksimum not 5 yıldız aldı. Kullanım, bakım ve onarım maliyetleri yönünden segmentinin referansı olmaya aday yeni Laguna, 27 Mart’tan itibaren 42.500 YTL’den başlayan fiyatlarla satılacak. Yeni Laguna, hepsi 6 ileri düz veya otomatik vites kutularıyla birlikte kullanılan motor seçenekleri yelpazesinde benzinli seçenekler 170 bg güç ve üreten 2.0 litre Turbo benzinli motor, 6 ileri vitesli proaktif otomatik vites kutusuyla birleşiyor.Güvenlik onaylıYenİ Laguna sınıfının en iyi düzeyinde yer alan fren performansına sahip. Yeni işlemci/hidrolik blok grubuna daha hassas şekilde devreye giren elektronik acil fren yardımı (AFU) dahil edildi. Standart ABS ve ESP fonksiyonları, doğru anda devreye girerek daha da etkinler. Çift-xenon farlar hıza ve direksiyon simidinin açısına göre yön değiştiriyorlar. Virajda halojen farlara kıyasla % 90’a kadar daha fazla ışık temin ediyorlar.

KULLANIMI KOLAYLAŞTI

Yenİ Laguna’da gösterge tablosu üzerindeki bütün kumandalar sadeleştirildi. Orta konsolda Hidrolik Park Freni kumandası ile hız sabitleyici-sınırlayıcı kumanda düğmesi yerleştirildi. Audio Connexion Box mp3 çalar bağlantısı torpido gözüne kondu. Yeni Laguna’da soğutmalı torpido gözü bulunuyor. Meşrubat kutusu taşıyıcıları farklı kutulara göre uyarlanabilen özel bir şekle sahipler. Kartın daha iyi algılanması için araç içine 6 anten yerleştirildi. Yeni Laguna’da, sürücü kapı kolu üzerindeki bir buton yardımıyla kilitleme fonksiyonu da bulunuyor.

Opel Igsignia görevi Vectra'dan devralıyor


Opel'in orta-üst sınıf modeli temmuz ayında Londra Otomobil Fuarı'nda tanıtıyor. Yeni modelle birlikte Vectra ürün yaşamını tamamlarken yerini Insignia alıyor. Kasım ayı itibariyle Avrupa'da satışa sunulacak Insignia, 2009 yılının ilk çeyreğinde ise Türkiye'ye gelecek. Opel markası için yeni teknoloji ve tasarım standartları getiren Insignia ailesi, Vectra'nın başarısını tekrarlamaya çalışacak. İnsignia ilk etapta yedi farklı motordan oluşan geniş motor serisi ile sunulacak. Dört silindirli 115 bg motordan, 260 bg V6 motora kadar dört farklı benzinli motor serisi bulunuyor. Doğrudan püskürtmeli dizel motorların ise 2.0 lt ve 110 bg'den 160 bg'ye kadar çıkış güçleri var.

Mercedes-Benz'in yeni otobüsleri görücüye çıktı


Mercedes-Benz Türk, Türkiye'de ikinci kez gerçekleştirilen "Busworld 2008" uluslararası otobüs fuarına şehir içi ve şehirlerarası otobüsleri ile katılıyor.

Mercedes-Benz Türk'ten yapılan açıklamaya göre, "Busworld 2008"deki bin 600 metrekarelik standında şirketin yoğun şehir içi toplu taşımacılık için üretilen yeni aracı, körüklü Mercedes-Benz Conecto'yu tanıtıyor. Tam alçak tabanlı körüklü olan araç, bu özelliğiyle önceki modellerden ayrılıyor. Mercedes-Benz Türk fuarda ayrıca Travego 17 SHD ile Tourismo 15 RHD şehirlerarası otobüslerini ve Türkiye'de 2007 yılında kullanılmaya başlanan CapaCity modelini de sergiliyor.2007 yılında daralan yurtiçi şehirlerarası otobüs pazarındaki payını yüzde 63,8'e çıkaran Mercedes-Benz Türk, belediye tipi otobüs pazarında ise yüzde 23'lik bir pay elde etti. Yurtiçinde 705 adet şehirlerarası ve 335 adet belediye tipi otobüs satışı gerçekleştirerek liderliğini koruyan Mercedes-Benz Türk, Türkiye'deki bu yüksek performansının yanı sıra başta Batı Avrupa ülkeleri olmak üzere dünyanın pek çok ülkesine 2.415 otobüs ihraç etti. Şirket 2008 yılında da bu başarı çizgisini sürdürmeyi hedefliyor.

Fabia Combi, 27 bin YTL'ye Türkiye'de


Geçtiğimiz Eylül ayı Frankfurt Otomobil Fuarı kapsamında dünya lansmanı gerçekleştirilen Fabia Combi, Skoda showroomlarında yerini aldı.

26 bin 836 YTL’dan başlayan fiyatlar ile satışa sunulan Yeni Fabia Combi’de, classic, classic plus ve ambiente donanım seçenekleri mevcut. Yeni Fabia'nın dinamik çizgisini tasarımında taşıyan Combi geniş iç hacmi ve yüksek kullanım kapasitesi ile aile otomobillerinden beklenenleri karşılıyor. Yolcular için daha iyi bir konfor seviyesinin yanısıra önceki modele göre 54 litre büyütülerek 480 litreye çıkarılan iç hacmi ile de eşyalar için daha fazla alana sahip. Ayrıca arka koltuklar tam katlandığında bagaj hacmi 1.460 litre kapasiteye ulaşıyor ve bu hacim bir önceki versiyondan 235 litre daha fazla. 4.239 mm uzunluğu, 1.642 mm genişliği ve 1.498 mm yüksekliği ile önceki modelden 7 mm daha uzun ve 46 mm daha yüksektir. Güvenlik konusunda da sadece araç içindekilerin yanı sıra herhangi bir çarpma durumunda yayaların incinme tehlikesini olabildiğince azaltmak üzere tasarlanmış. ASR fren sistemi, ESB (Elektronik Sabitleme Programı) ile birleştirilmiş Elektronik EDS ( Elektronik Diferansiyel Kilidi), çift etkili frenleme yardımcısı, ABS sensörleri ile birlikte çalışan lastik basıncı görüntüleme sistemi , park sensörü, arka koltuktaki üçüncü koltuk kafalığı, yanlarda ve üstteki hava yastıkları gibi gelişmiş güvenlik sistemleri Fabia Combi'nin standart güvenlik paketinde mevcut. 60 ve 105 beygir güç aralığında dört benzinli ve üç dizel motor seçeneğine sahip Fabia Combi, 1.6 16V 105 bg benzinli motoru ile tam taşıma kapasitesinde güç ve dinamizm; 60, 69 yada 85 bg gücündeki benzinli motorlar ile de ekonomik yakıt performansı sunuyor. Tüm modellerde ise motor cinsine göre beş vitesli iki tip manuel şanzıman sunuluyor.

Corvette ZR-1 beklenenden daha kuvvetli


2007 yılı sonunda, 6.2 litrelik kompresör beslemeli V8 motora sahip ZR-1'in gücü, GM tarafından 620 beygir olarak açıklanmıştı. Ancak SAE sertifikası için yapılan işlemler sırasında araç 638 beygir çıktı.

GM yetkilileri motorun bu kadar verimli olmasını, yeni 4 lob-rotorlu kompresörden kaynaklandığını ifade ediyor. Yetkililer ZR-1'in, 600 beygir sınıfındaki en ekonomik araç olacağını iddia ediyor ve resmi son süratini 328 km/s olarak açıklıyor.

Audi A3 tazelendi ve Sportback'e S3 eklendi


Audi A3'ün 2009 yılı modeli teknik ve görsel olarak yenilendi ayrıca 5 kapılı Sportback modeli S3 olarak da satınalınabilecek.

Sportback S3'de 2500-5000 devir aralığında 350 Nm tork üreten, 265 beygir gücünde 2 litre TFSI turbo beslemeli motor kullanılmış. Sportback S3 gücünü yere dört tekerleğinden, quattro sistemi ile aktarıyor. Araç 100 km/s hıza 5.8 saniyede ulaşıyor, karma kullanımda 100 kilometredeki yakıt sarfiyatı ise 8.5 litre.

Makyajlanan A3 modellerinin en belirgin özelliği ise LED gündüz sürüş aydınlatmaları. Revize edilen tamponlar aracın boyunu 2.5 santim uzatmış.

2009 model yılı A3 modelleri üçü dizel beşi benzinli sekiz motor ile satılacak. Benzinliler, 1.6 102 bg, 1.4 TFSI 125 bg, 1.8 TFSI 160 bg, 2.0 litre TFSI 200 bg, 3.2 litre 250 bg. Dizeller ise 1.9 TDI 105 bg, 2.0 TDI 140 bg veya 170 bg.

Audi Q5


2007 yılında Pekin Otomobil Fuarı'nda konsept modeli sergilenen, Audi'nin küçük SUV'u Q5 son halini aldı.

A5 ve A4 ile aynı platformu paylaşan Q5 hem Almanya'da hem de Çin'de üretilecek. 4.63 metre uzunluğunda, 1.88 metre genişliğinde ve 1.65 metre yüksekliğinde olan Q5'in aerodinamik katsayısı 0.33 cd. Araçta ilk etpata 3 motor seçeneği sunulacak.

2.0 TDI motor 170 beygir gücünde ve 1750-2500 devir aralığında 350 Nm tork üretiyor, 0-100 km/s hızlanmasını 9.5 saniyede tamamlayan araç 204 km/s maksimum hıza sahip.
3.0 TDI Q5'de sunulan en güçlü motor, 240 beygir gücünde ve 1500-3000 devir aralığında 500 Nm tork üretiyor. 100 km/s hıza 6.5 saniyede ulaşan 3.0 TDI 222 km/s maksimum hıza sahip.
Revize edilen 2.0 TFSI benzinli motor 211 beygir gücünde ve 1500-4200 devir aralığında 350 Nm tork üretiyor. 100 km/s hıza 7.2 saniyede ulaşan aracın maksimum hızı 220 km/s.
2.0 TDI düz vites olarak satışa sunuluyor. 3.0 TDI ve 2.0 TFSI modelleri çift kavramalı 7 vitesli otomatik şanzıman S-Tronic ile satınalınabilecek. Audi'nin quattro teknolojisi ile donatılan Q5'de normal şartlar altında ön ve arka tekerleklere güç dağılımı 40:60, sistem gerektiğinde gücün maksimum %65'ini ön, %85'ini de arka tekerleklere verebiliyor.

Batman geri dönüyor


2007 yılında tanıtılan SpadaConcept Codatronca modeli üretilecek. Son derece yüksek bir fiyat etiketi ile satışa sunulacak otomobilde, Corvette'in 7 litrelik V8'i kullanılacak. Modifiye edilecek motor yaklaşık 600 beygir gücünde olacak.

Spada'nın, 1964 Alfa Giulia TZ'den ilham alarak tasarladığı otomobilin şasesinde yine Corvette'ten alınan parçalar kullanılmış.

Nissan GT-R'dan bir rekor daha


Nissan’ dan bugün yapılan açıklamaya göre efsane GT-R dünyanın en ünlü hız pistlerinden Almanya’ daki Nurburgring’ de 7 dakika 29 saniye lik bir derece elde etti. İlgili derece 16 -17 Nisan’da baz spesifikasyonlu ve japonya pazarı için standart lastiklere sahip GT-R ile elde edildi. Nissan’ın kıdemli test pilotı Tochio Suzuki bu derece ile aynı pistte daha önce GT-R tarafından yapılan rekoru 9 saniye ile yenilemiş oldu.

Nissan GT-R ın mühendisleri aracın elde ettiği derecenin 7 dakika 30 saniye altına da inebileceğini belirttiler.

GT-R japonya pazarında Aralık 2007 de satılamaya başlanmıştı. Amerika ve Kanada da ise satışlar Temmuz 2008 de başlayak. GT-R bu senenin sonunda Avrupa da da satılamaya başlanacak.

Yeni Ford Fiesta


Tepeden tırnağa yenilenen Fiesta, Ford’un yeni dönemdeki önemli kozlarından birisi olacak. Ford’un kinetik tasarım çizgisinin devamı olan 2009 Fiesta, yeni tasarımıyla ön plan çıkmakta zorlanmayacak.

2008 Sonunda Avrupa’da satışa sunulacak olan yeni Fiesta, Amerika’da 2010 yılında satılmaya başlanacak. 1976'dan beri piyasada olan Fiesta, 1980'den beri Amerika’da satılmıyordu. 2010'da evine dönecek olan Fiesta’nın Amerikan pazarında neler yapabileceği merak konusu.
Yeni Fiesta üç benzinli ve iki dizel olmak beş farklı motor seçeneğine sahip. Benzinli motorlar; 1.25-litre (60 ve 80 HP), 1.4-litre (91 HP) ve 1.6-litre (115 HP), dizel motorlar ise 1.4-litre (68 HP) ve 1.6-litre (90 HP).

Yeni Ford Ka gün yüzüne çıktı


Güney Avrupa’da test esnasında, kış koşullarında ve gece sürüşünde bir kaç kez görülen gelecek nesil Ford Ka’nın son fotoğrafları Avrupa’daki bazı otomobil dergilerinde yayınlandı.
Gelecek nesil Ford Ka, Polonya’da üretilecek ve Fiat 500 ile aynı platformu kullanacak. Aynı zamanda 1.25 lt benzinli ve 1.3 litre Multijet dizel motorlar da bu işbirliği sonucunda gelecek nesil Ford Ka’da görev yapacak. Renault Twingo RS ve Fiat 500 Abarth gibi spor modellerin kullandığı daha güçlü motorlar ise ilerleyen dönemlerde Ford Ka'nın ürün gamına eklenecek. Ancak Ford’un Ka için özel bir süspansiyon çalışması yapması bekleniyor.
Ford’un yeni küçük otomobilinin bu yılın sonunda satışa çıkması ve ilk resmi tanıtımının da Paris Auto Show’da yapılması bekleniyor.

M1 30. yaşını kutluyor


BMW M1’in 30. doğum gününde Alman üretici bir sürpriz yaparak M1 Concept adını taşıyan ortadan motorlu modelini tanıttı.

BMW’nin resmi sitesinde yayınlanan habere göre Paris’te 1978’de tanıtılan ilk modelin üzerinden 30 yıl geçmesine rağmen son derece dinamik bir spor otomobil olarak hatırlanan M1’in yepyeni bir konsept versiyon ile geri döndüğü müjdeleniyor.

Küçük yan aynalar, görünür kapı kollarına rağmen sanki aracın kapısı yokmuş gibi algılanan tasarım ve bu çizgiyle uyumlu geniş gövde tasarımı ve sıra dışı ön ızgara M1 konseptinin ilk anda göze çarpan tasarım detayları. Aracın teknik detaylarıyla ilgili açıklama yapmayan BMW'nin bu modeli satışa sunup sunmayacağı da bilinmiyor.