Audi A3 TDI Clubsport Quattro


Audi, Avusturya'da yapılan bir etkinlikte, TDI teknolojisinin potansiyelini, A3 TDI Clubsport quattro konsepti ile tanıtıyor.

2 litre hacmindeki dizel motor 224 beygir gücünde ve 450 Nm tork üretiyor. 1475 kilogram ağırlığındaki A3 TDI Clubsport quattro 100 km/s hıza 6.6 saniyede ulaşıyor ve hızlanması 240 km/saate kadar devam ediyor.

DTM yarışlarında görmeye alıştığımız bir tasarıma sahip A3 TDI Clubsport quattro'da standart TDI motoru kullanılmış (140 veya 170 beygir olan) ancak turbo, daha fazla hava sağlayacak şekilde optimize edilmiş.

Standart modeline göre 36 milimetre alçaltılan araçta 265/30 ZR 20 ebadında lastikler kullanılmış. Çok özel fren sistemi karbon ve karpit karışımı bir malzemeden üretilmiş. Firma, fren diskinin ömrünü 300,000 km olarak ifade ediyor.

Audi bu aracı seri üretime taşımayacak ancak konsept, 2 litre TDI modellerinde daha güçlü modellerin habercisi olabilir.

Aston Martin DB9 ve V8 Vantage Modelleri "Tazelendi"


İngiliz spor otomobil üreticisi, DB9 ve V8 Vantage modelini revize etti.

DB9'da 20 beygir güçlenen 6 litre hacmindeki V12 motor 6000 devirde 470 beygir üretiyor ve böylelikle ton başına 267 beygirlik bir oran yakalanıyor. Maksimum tork 30 Nm artarak 5000 devirde 600 Nm'ye yükselmiş. Güç artışı maksimum hızı 306 km/saate, 0-96 km/s hızlanmasını da 4.6 saniyeye çekmiş.

Şasede yapılan yenilikler ise süspansiyon sisteminin revize edilmesi, Bilstein marka amortisörlerin kullanılmasından ve aracın önüne yapılan destek ile %10 artan burulma direncinden oluşuyor.

Gövdede yapılan değişiklikler, yeni aynalar, 5 çubuklu panjur ve 10 kollu 19 inç ebadında jantlardan oluşuyor. Kabinde de yeni renkleri görmek mümkün.

V8 Vantage modelinde gövdede bir değişiklik yapılmamış ancak Porsche 911'i daha rahat tehdit edebilmesi için araç güçlendirilmiş. 4.3 litre hacmindeki V8 motor artık 4.7 litre ve 40 beygir güçlenen motor 420 beygir gücünde. Aracın maksimum hızı 288 km/saate yükselmiş, 0-96 km/s hızlanması da 4.7 saniyeye inmiş. Aston Martin, Sportshift şanzımanlı modellerinin %13 daha eknonomik olmasını ve daha düşük CO2 salmasını da başarmış. Diğer modelde olduğu gibi süspansiyon sistemi de revize edilmiş ve Bilstein marka amortisörler tercih edilmiş.

Kia Soul


Soul, Koreli üreticinin yeni "crossover" tipi aracı. Kia, Soul ismini koyduğu aracını ilk kez 2006 Kuzey Amerika Otomobil Fuarı'nda tanıtmış, 2008 Cenevre Otomobil Fuarı'nda da üç versiyonunu sergilemişti. Aracın üretim versiyonu 2008 yılının son çeyreğinde düzenlenecek Paris Otomobil Fuarı'nda tanıtılacak.

Firma müşterilerine, aracı birçok şekilde kişiselleştirme imkanı sunacağını ifade ediyor.

Prodrive imzalı Alfa Romeo Brera S


Prodrive ile Alfa Romeo Brera artık daha dinamik. İlk kez sergilendiğinde tasarımı çok beğenilen araç, yol testlerinde biraz ağır olmasından dolayı eleştiriliyordu. Ancak Alfa Romeo, İngiltere pazarı için, Prodrive ile yaptığı çalışma ile bu durumu düzeltmiş görünüyor.

Prodrive, Eibach ve Bilstein ile amortisör ve helezonları elden geçirmiş, aracı yere yaklaştırarak ve sertleştirerek sürüşü daha dinamik hale getirmiş.

Aracın daha hafif olması için süspansiyon parçaları alüminyumdan imal edilmiş, 19 inç ebadında daha hafif jantlar takılmış, içi boş viraj çubukları kullanılmış, ve önden çekişli V6 modeli, dört çekiş V6 modeline göre yaklaşık 100 kilogram hafiflemiş.

Brera S modellerinin egzoz sistemleri daha zengin ses verecek şekilde değiştirilmiş.

Yeni BMW X5'e Yeni Body Kit


Bavyeralı üretici BMW'nin ilk SUV denemesi olan X5 tanıtıldığı günden bugüne oldukça sevildi. İlk nesilinde olduğu gibi ikinci nesli ile de aynı başarıyı devam ettiren X5 modifiye firmalarının da gözünden kaçmıyor. Alman tuning firması Hartge, BMW'nin 4x4 arazi aracı X5 için geliştirdiği yeni bir body kit seçeneğini tanıttı.

BMW modifiyesinde uzmanlaşmış olan Hartge de ikinci nesil X5’e kafayı takan firmalardan biri. Hartge mühendisleri ellerine aldıkları X5’in ilk olarak ön tamponunu değiştirmişler. Daha kaslı bir görünüme sahip olan yeni ön tampon X5’e arazi aracından çok spor otomobil görünümü kazandırıyor.

Yan görünümde ise ince profilli lastikler ve daha büyük jantlar dikkatimizi çekiyor. Kapların altında yer alan basamaklar hem aerodinamik yapıyı iyileştirirken X5’in arazi aracı karakterini de vurguluyor.Arka tamponda ise egzoz çıkışlarını içine alan ve difüzöre sahip olan bir tampon altı eki kullanılmış.

İkinci nesil X5 için yapılan çalışmaların bununla sınırlı kalmayacağına eminiz ve biliyoruz ki kısa bir süre içersinde yepyeni X5’lerle karşılaşacağız.