Avrupa, hatta dünya otomobil fuarlarının en köklü ve önemli duraklarından biri olan Paris Motor Show, bu yıl da gösterileri, yeni modelleri ve renkli dünyasıyla otomobilseverlerin gözdesi oldu. İşte 15 Ekim'e kadar açık kalacak fuarın önemli ve bizi de ilgilendiren ayrıntıları...
Her yerde satılmayacak!
'Le Mans Quattro' konseptinden geliştirilen ve üretime hazır hale gelmesi için üç yıl uğraşılan R8, Audi standında, Renault Başkanı Carlos Ghosn dahil görenlerin büyük ilgisini çekti. Yakın zamanda üretimine başlanıp, 2007'de müşterilere teslim edilmesi planlanan R8, ortadan motorlu bir spor otomobil. Üretim adedi 5 bin adet olacak sürekli dört tekerlekten çekişli R8, gücünü 420 HP'lik V8 FSI benzinli motordan alıyor. Avrupa'da 100 bin euro'nun üzerinde fiyatla satılacak.Ancak bu otomobili her ülkede ve tüm Audi bayilerinde görmek mümkün olmayacak. Zira Audi, R8'in, kendi belirlediği sınırlı sayıdaki bayilerde satılmasına izin verecek. 2007'de Türkiye'de olacakDacia-Renault evliliğinin ilk yeni ürünü olan Logan, satış başarısını, yeni kasa tipleriyle de sürdürmeye kararlı. Logan'ın 7 kişilik de olabilen yeni Wagon'u, Paris'te üretime hazır haliyle sergilendi. Dacia Türkiye Genel Müdürü Merih Tüzün, aracın 2007'nin ilk çeyreğinde Türk pazarına sunulacağını söyledi. Gelecek yıl 5-6 bin adet satış yapmayı hedeflediklerini belirten Tüzün, aracın, büyük bir açığı tamamlayacağını kaydetti.İlk etapta 5 koltuklu getirilecek Logan Wagon, büyük ölçüde 1.5 lt dizel motorla satılacak. Bu arada Logan'ın daha fazla aksesuarlı "Collection" özel serisi de, çok yakında ülkemizde satışa çıkacak. Geleceğin Corolla'sı AurisToyota, Paris Fuarı'na "Auris" konsepti ile geldi. Aracın altın sarısı olması, Auris'in Latince'de "altın" anlamına gelmesinden kaynaklanıyor. Corolla'nın yeni versiyonu olarak nitelenen Auris, eskisinden daha geniş boyutları ve sportifliğiyle dikkat çekiyor. İçinden dışına doğru tasarlanan yani tasarımına önce iç mekanıyla başlanan Auris, güncel Corolla'ya göre daha geniş. Ergonomik iç mekanda orta konsol, sürücünün tüm kontrollere rahat ulaşabilmesi için tasarlanmış. Önden yeni Yaris'i andıran Auris'in, muhtemelen 2007 veya 2008 yılı başında üretilmeye başlanacağı söyleniyor. Üstelik yeni Corolla'nın, artık bundan böyle "Auris" adını taşıyacağı da söylentiler arasında. Ancak ne kadarının doğru çıkacağını, zaman yaklaştıkça göreceğiz. Fuarın en yaşlısı 'dede Pajero'Paris Fuarı'nda, yeni modellerin sergilendiği alandaki en eski araç, kuşkusuz 1933 model Mitsubishi PX33'tü. Yani "dede Pajero" da denilebilir. Nitekim bu araç, Japonların geliştirdiği ilk 4x4'müş. O dönem deneme amaçlı 4 adet imal edilen araç, 1936'ya kadar çeşitli testlere sokulmuş ve sonradan proje tümüyle rafa kalkmış. Ancak PX33, Pajero'nun yeni versiyonuyla birlikte aynı standı paylaşıyor.
Skoda uçar gider!..
Fuarın kuşkusuz en renkli ve ilgi çeken standlarından biri Skoda'ya aitti. Nitekim bu, gösteri saatlerinde toplanan kalabalıkla da anlaşılabiliyordu. Nedeniyse, yeni satışına başlanacak Roomster modelinin birebir "uçan" kopyasıydı. Farları bile yanan "balon Roomster", bir uçak sesiyle birlikte havalanıp, "standın semalarında" uçarak, meraklı bakışları üzerinde toplamayı başardı. Yere indiğinde ise, sıra, konsept araç "Joyster" için düzenlenen dans gösterisine geliyordu. 2007 Ocak'ta Türkiye'deVolvo'nun genç ve dinamik hatchback modeli C30, Paris'te ilk kez görücüye çıkanlar arasındaydı. Markanın üç kapılı orta üst sınıf otomobiller konusunda uzun yıllar sonraki ilk denemesi olan Volvo C30, 2007 Ocak ayında sınırlı sayıda Türkiye'ye de ithal edilecek. Araç, Türkiye'de 1.6 (100 HP), 1.8 (125 HP), 2.0 (145 HP), 2.4i (170 HP) ve T5 (220 HP turbo) benzinli, 1.6D (109 HP), 2.0D (136 HP) ve 180 HP'lik D5 dizel motor seçenekleriyle satılacak. Kasım ayında yollarımızdaRenault'nun yenilediği Scenic ve Grand Scenic modelleri, kasım ayından itibaren Türkiye'de de satılmaya başlanacak. Dış tasarımı ve iç mekanında yenilikler taşıyan Scenic, beş koltuklu versiyona da kavuşan Grand Scenic'le beraber, Megane ailesinin popüler üyeleri olmaya devam edecekleri sinyalini veriyorlar.Megane II ailesiyle birlikte piyasaya çıkan ve yaklaşık 1 milyon adedin üzerinde satarak aile içinde popülaritesi artan Scenic, farları, ön tamponu, stop lambaları, jantları ile dış görünümünde farklılaşma yaşamış. Yeni renk seçenekleri de eklenen Scenic'in iç mekanında ise yine yeni döşemeler mevcut. Bununla birlikte teknolojiye de ayak uyduran Scenic ve Grand Scenic, i-pod bağlantısı, bluetooth telefon bağlantısı, USB girişi gibi unsurlara kavuşmuş. İlk etapta 7 koltuklu olarak sunulan Grand Scenic'in, daha fazla bagaj isteyenlere yönelik bir de 5 koltuklusu olmuş. Bu araç, yenilenen Scenic ile birlikte ilk defa Türk pazarına giriş yapacak. Motor seçenekleri ise pek fazla değişmemiş. Zira yenilenen Megane ailesininkilerle hemen hemen aynı.
Nihayet 'master plan'
Son yıllarda ihracat rekorları kıran, buna karşılık bir master planı bile olmayan otomotiv sektörü, nihayet bu eksiğine kavuşacak. Geçtiğimiz günlerde Ankara'da, Sanayi Bakanı Ali Coşkun'un başkanlığında toplanan Ekonomik Sorunları Değerlendirme Kurulu, otomotiv yan sanayinin gelişerek rekabetçi yapıya kavuşturulabilmesi için desteklenmesini kararlaştırdı.Toplantıda alınan karar doğrultusunda, sektörün kısa, orta ve uzun vadeli stratejik master planları yapılıp, ilgili bakanlık ve kurumlar nezdinde bir çalışma grubu kurulacak. Çalışma grubu, sektörü tüm yönleriyle masaya yatırarak güçlü ve zayıf yönlerini belirleyip, atılması gereken adımları, sektörün yönünü belirleyecek.Beklenen buyduTaşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Burhanoğlu, istihdam, ihracat ve ekonomik büyüklüğe karşın otomotiv sanayinin son yıllarda yalnız kalmış bir görüntü sergilediğine dikkat çekti. Burhanoğlu, "Stratejik bir üs olma potansiyeline sahip Türkiye, son yıllarda bu ağırlığını kaybetmeye, cazip olmaktan çıkmaya başlamıştı. Master plan, bu sektörün kurtuluşu, geleceğinin garanti altına alınması olacaktır" dedi.