Hyundai’nin Büyük Başarısı


Hyundai’nin hidrojenle çalışan Tucson FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle – Yakıt Hücreli Elektrikli Araç) modeli, Michelin’in 10 yıldır tüm dünyada gerçekleştirdiği Challenge Bibendum yarışında 2007’nin en mükemmel derecesini elde ederek birinci oldu.

Çin’in ünlü kenti Şangay’da 14-17 Kasım 2007 tarihleri arasında gerçekleştirilen Challenge Bibendum’un daha önceki yıllarda gerçekleştirilen yarışlarında da Hyundai Takımı yine iyi sonuçlara imza atmıştı. Ancak Hyundai, bu yılki yarışta Daimler AG, GM ve Nissan gibi iddialı takımları hidrojenle çalışan Tucson FCEV ile geride bıraktı.


Ünlü lastik firması Michelin tarafından ilk kez 1998 yılında yaratılan Challenge Bibendum yarışı, sürdürülebilir yol performansı için gerçekleştiriliyor ve gürültü, yakıt verimliliği, havayı kirleten etkenler ve CO2 emisyonları test ediliyor.


Hyundai Gelişmiş Teknoloji Kıdemli Başkan Yardımcısı Moon-Shik Kwon, “Bu sonuç, Hyundai’nin yakıt hücresi teknolojisinin, sektördeki sistemler arasında en iyilerden biri olduğunu tekrar ispatladı” diyerek bu başarının önemini vurguluyor.


İlk kez 2004 yılında geliştirilen Tucson FCEV, Hyundai’nin ikinci jenerasyon yakıt hücreli aracı olma özelliğini taşıyor. 13 Temmuz 2005’te İstanbul’da düzenlenen Uluslararası Hidrojen Enerjisi Kongresi ve Fuarı’nda da Türkiye’ye gelen ve Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Sn. Hilmi Güler ile basın mensupları tarafından da kullanılan Tucson FCEV, 350 bar basınçla doldurulan deposuyla 150 km/s maksimum hıza çıkabiliyor ve 350 km’lik mesafeyi hiç dolum gerektirmeden kat edebiliyor. Bu 21’inci yüzyıl otomobilinin kalbindeyse, Hyundai tarafından geliştirilen toplam 80 kW’lık güce sahip yakıt hücreleri kullanılıyor.


Hyundai, biri A.B.D. ve biri Kore’de olmak üzere iki ayrı yakıt hücreli araç filosunun testlerini yürütüyor. Amerika’da UTC Power, Chevron Texaco ve A.B.D. Enerji Bakanlığı ile yürütülen testlerde tam 32 adet yakıt hücreli Hyundai modeli test ediliyor. Kore’de ise aralarında dört adet otobüs olmak üzere 34 araçlık filo da hükümet, bakanlıklar ve acentalar tarafından kullanılıyor.


Bu testlerde elde edilen veriler, Hyundai’nin yeni teknolojileri geliştirmesi sırasında dikkate alınıyor ve 2012’de seri üretimine başlanacak yakıt hücreli araç için temeli oluşturuyor.

Yeni Land Cruiser gün sayıyor


Toyota'nın 1500 mühendisle 5 yılda geliştirdiği, lüks SUV (sportif amaçlı araç) sınıfında yer alan yeni Land Cruiser V8, çok sayıda teknolojik yenilikle satışa sunulacak. Aracın Avrupa tanıtımı, İspanya'ya bağlı Kanarya Adaları'ndan biri olan Fuerteventura'da yapıldı. Önümüzdeki yıl tüm Avrupa'da 100 bin adet, Türkiye'de 150 adet satılması beklenen aracın Türkiye satış fiyatı, dizel motorlu tipi için 112 bin Avro, benzin motorlu tipi için ise 114 bin Avro olarak belirlendi. Dünyada bugüne kadar 5 milyondan fazla satılan Land Cruiser'ın yeni modeli Japonya'da geliştirildi. Araçta eskisine oranla arazi yeteneğini daha da artıran yeni teknolojiler yer alırken, Toyota bu modelle birlikte Avrupa'da ilk kez V8 4.5 lt dizel ve güçlendirilmiş V8 benzinli motor kullanmaya başladı. 4.5 litrelik dizel motorla güçte yüzde 30 artış sağlanırken, torktaki artış ise yüzde 50. 4.7 litre V8 benzinli motorda ise güç artışı eski versiyonuna oranla yüzde 21, tork artışı ise yüzde 3.


7 koltuklu araçta tamamen elektronik olarak kontrol edilen 4x4 sistemi ve yeni dinamik süspansiyon teknolojisi uygulandı. Zeminin yapısını sürekli olarak algılayan sistem, çekiş performansını düzenliyor, her durumda tekerleklerin zemine değmesini sağlıyor. Aracın 4x4 sürüş sisteminin merkezinde daha yumuşak bir performans ve geliştirilmiş sürüş istikrarı sağlayan yeni geliştirilen torka duyarlı "sınırlı kayma merkezi diferansiyel" bulunuyor. Araç, eğimde kalkış destek kontrol sistemi (HAC), eğim iniş destek kontrol sistemine (DAC-dizel modelde), aktif elektronik çekiş kontrol sistemine (A-TRC) sahip. Aracın benzin motorlu tipinde arazi kullanım destek sistemlerinde dünyada ilk olan "Crawl teknolojisi" bulunuyor. Tek tuşla aktif hale gelen bu teknoloji sayesinde sürücü kayalık, basamaklı tepeler ya da bir merdiveni gaz ve frene dokunmadan çıkıp inebiliyor. Bu sistemde motor ve frenler otomatik olarak kontrol edilirken, sürücü yalnız direksiyona odaklanabiliyor. 4 ayrı bölgede bağımsız klima, 14 hava yastığı gibi standartlar sunan yeni Land Cruiser'ın 265 beygir gücünde dizel 288 beygir gücünde benzinli motor seçenekleri 6 ileri tiptronik şanzımanla birlikte Türkiye'ye ithal edilecek. Aracın Türkiye satışına 2008 başında başlanacak.