Ferrari 612 Scaglietti ile Hindistan macerası...


Tüm dünyadan, 50 şanslı gazeteci, Hindistan’da düzenlenecek “Magic India Discovery” organizasyonu kapsamında, V12 motorlu 612 Scaglietti’nin direksiyonuna geçecek, 11,000 kilometrelik seyahate katılacak.

25 Şubat’ta Mumbai’den yola çıkan grup, 8 Mayıs’da tekrar aynı şehire geri dönmüş olacak.
Ferrari daha önce de benzer organizasyonlar yapmış; “Panamerican 20,000”de 2 adet 599 GTB Fiorano ile Brezilya sahillerinden ABD’nin kıyılarına bir seyahat düzenlenmiş, “15,000 Red Miles” ile de iki standart 612 Scaglietti, Çin’de 24,000 kilometre yol almıştı.

Ahşap beygir: Splinter


North Carolina State University’de Joe Harmon tarafından hazırlanan tasarım projesinde, spor otomobil Splinter’ın, şase, süspansiyon, jantlar ve gövde panelleri lamine edilmiş ağaçtan üretilmek üzere tasarlanmış.

Tasarımcı Joe Harmon, ağacın güç-ağırlık oranının çelikten ve alüminyumdan daha iyi olduğunu, üzerinde çalışmak için ve farklı üretim tekniklerine uygun olduğu için ağacın müthiş bir malzeme olduğunu ifade ediyor.

Fiberglas ve karbonfiber gibi üretildiği için, lamine ağacın yanma ihtimalinden korkulmaması gerektiğini söyleyen Harmon, tasarımının 600 beygir gücünde kompresör beslemeli 4.6 litrelik V8 ile donatıldığında, 385 Km/s hıza çıkabileceğini iddia ediyor.

Projenin üretim aşamasına ulaşma ihtimalinin olmadığı söyleyen Harmon, büyük üreticilerin otomobillerde ağaç kullanmalarını umuyor.

Volvo XC60 SUV


Firma kompakt SUV’u ile, BMW X3, Mercedes-Benz GLK gibi Alman rakiplerinin başını ağrıtacağa benziyor.

4 çeker araçta, 285 beygir gücünde 3 litre T6 benzinli motor, 185 ve 163 beygir güçlerinde 2.4 litre D5 turbo dizel’in iki versiyonu kullanılacak. Volvo, 2009 yılında, 4 çeker istemeyenlere, 163 beygirlik dizel modelinde önden çekiş seçeneği de sunacak.

XC60’da Volvo’ya yakışır şekilde, zekice tasarlanmış bir çok güvenlik donanımı bulunacak. Örneğin “City Safety” sistemi, düşük hızlarda, öndeki araca, kazara arkadan çarpmasını engelleyerek, XC60’ın kendiliğinden durmasını sağlayacak şekilde tasarlanmış.

Çocukların rüyasını süsleyen Ferrari!


Bir Ferrari sahibi olmak, her zaman ayrıcalık olarak görülmüştür. İtalyan spor otomobil üreticisi birçok otomobil tutkununun rüyalarını süsler. Otomobil tarihine damgasını vuran birçok model tasarlayan Ferrari, bu sefer değişik bir kulvarda atılım yaptı. Birçok yetişkinin rüyalarını süsleyen Ferrari, şimdilerde çocukların da rüyalarını süslüyor!

Ayak pedallarıyla çalıştırılan Ferrari FXX aracı, önümüzdeki ay Berg Toys bünyesinde üretilerek satışa sunulacak. FXX pedallı arabanın çocuklar için düşünülen standart modeli 730 dolara satılacak. 2.200 dolar fiyatla satılacak olan özel seri modelde ise Enzo jant kapağı, deri direksiyon, 7 ileri vites kutusu, kova tipi koltuk, ön konsolda bilgisayar sistemi ve yarı silik yarış tipi lastikler bulunacak.

Opel Meriva Konsept


Alman otomobil üreticisi Opel, 6 - 16 Mart tarihleri arasında düzenlenecek Cenevre Otomobil Fuarı'nda aile aracı olarak geliştirmelerine devam ettiği modeli Meriva'nın mono-kabin esnekliğinin bir sonraki aşamalarını sunan konsept modelini sergileyecek.

Bu konsept otomobil; FlexDoors olarak adlandırılan otomobilin her iki yanında arkadan-menteşeli arka kapılar olması özelliğini üzerinde taşıyor. Ön kapılar, klasik olarak ön-menteşeleri ile tasarlanırken arka kapılar otomobilin arkasına doğru hafif bir yaylanma yaparak açılbiliyor. Özellikle aile yaşamına yönelik tasarlanan Meriva Konsept’in diğer bir başka özelliği de ön ve arka kapıların birbirinden bağımsız açılabilmesi. Piyasada şu anda bulunan arkadan-menteşeli kapılar, ancak yalnızca ön kapı açıldıktan sonra açılabiliyor.

GM/Opel’in patentli FlexDoors inovasyonu, geniş-çaplı bir dizi avantajlar sunuyor:
Daha fazla fonksiyonellik: Araca giriş-çıkış daha rahat yapılabiliyor. Çünkü arka kapılar, 90-derecelik bir açı ile açılıyor, standart otomobil kapılarından çok daha geniş bir aralık boşluğu oluşturuyor.
Yüksek tavan tasarım hattı: Arka yolculara otomobilden iner binerken baş için daha fazla boşluk sunuluyor. Otomobilin iç mekânına çok daha rahat giriş yapılabiliyor. Örneğin, ön koltuğun arkasına bavul konulması önemli derecede çok daha kolay bir hal alıyor.

Daha yüksek seviyede güvenlik: Arka koltuklarda çocukların güvenli bir şekilde durması da çok daha rahat.Arkadan-menteşeli arka kapılar, otomobilden çıkış yapan çocukların kontrol edilmesini kolaylaştırıyor. Her iki kapının arasında oluşturulan “güvenlik bölgesi [safety zone]”, onlar için dışarıya trafiğe adım atmalarını, klasik kapılar ile olduğundan çok daha zor durumda.
Daha fazla stil: Aracın arkasına giriş-çıkış, çok daha soğukkanlı ve aynı zamanda ihtişamlı. Ayrıca çok daha doğal bir halde.

FlexDoors’un pürüzsüz düzgün operasyonu, GM/Opel mühendisleri tarafından geliştirilen bir dizi patentli inovasyonlar ile de destekleniyor. Özel bir güvenlik sistemi, yolcular için hiçbir risk bulunmadığı zaman, kapıların içeriden veya dışarıdan açılabilmesini garanti ediyor. Meriva Konsept, çocuklar için klasik mekanik sisteme destek veren otomatik elektronik bir kilit bulunması özelliğini de üzerinde taşıyor. Bu konsept otomobilin, yalnızca bağımsız açılış için değil, fakat aynı zamanda yandan darbeye karşı güvenlik nedenlerinden dolayı da B-kolonları mevcut.
Meriva Konsept’in tasarımı; çok dinamik ve soğukkanlı model stili ile, tüm dikkatleri üzerinde toplayacak şekilde pratikliğin ve geniş hacmin, ferahlığın kombinasyonu ile ayrışıyor. Konsept otomobilin belirgin, fark yaratan pencere tasarım hattı, kavisli üst tavanı, tekerler arası iz genişliği mesafesinin gerçekten uzun olması ve etkileyici model tasarımlı karöseri yapısı, geleceğin Opel üretimi mono-kabinlerinden neler beklendiğinin en iyi göstergesi olarak dikkat çekiyor.

General Motors Europe Tasarım Başkan Yardımcısı Mark Adams, bu konuda şunları diyor: “Meriva Concept, mono-kabin segmentinde yeni ve cesur tasarım çözümleri üretmek için yeni Opel tasarım dilimizin nasıl uyarlanabileceğini en net ve açık bir şekilde göstermektedir. Özellikle tüm dikkatleri üzerinde toplayan unsur, B-kolonlarının hemen arkasındaki pencere tasarım çizgisinin dinamik “dalga” vasıflı olmasıdır, bu da arka yolcular için mükemmel bir tüm-çevre manzarası sunar. Bu özellik, tasarımcıların dinamik ve eşsiz bir silüet yaratmalarına ve aracın arkasındaki çocuklar için iyi görüşe yol açar."

General Motors Europe’un Baş Pazarlama otoritesi Alain Visser, bu konuda şu açıklamayı yaptı: “FlexDoors konsept, mono-kabinlerimizin esnekliğinin mantıklı ve makûl bir şekilde zenginleştirilmesidir. “Zafira’nın Flex® koltuk sistemi ve Meriva’nın FlexSpace konsepti ile, iç mekân esnekliğinde benzer öncü bir rol üstlendik.”

Opel, mono-kabin tasarımları ile büyük başarısından keyif alıyor: 2007’de, yaklaşık 335,000 Zafira ve Meriva modelleri satışı yapıldı. Ve yeni Agila ile, mono-kabin uzmanı Opel, şimdi artık mini-araç segmentinde giriş-seviyesinde bir mono-kabin daha sunuyor. Bugün için satışı yapılan her beş Opel modelinden biri, mono-kabindir. Toplam pazarda ise, satışı yapılan her sekiz otomobilden bir tanesi yine mono-kabindir.

Phantom Coupe Cenevre'de sergilenecek


Rolls Royce daha önceden söz verdiği gibi 2006 yılında tanıttığı 101EX konsept modelinin üretim versiyonu yollara çıkarıyor. Rolls Royce Phantom Coupe adıyla üretilecek olan bu lüks coupe, 6 - 16 Mart tarihleri arasında düzenlenecek Cenevre Otomobil Fuarı'nda otomobil tutkunlarıyla buluşturularak tanıtımı yapılacak.

Daha önce Phantom sedan, uzatılmış şasili Phantom ve Phantom Cabriolet versiyonları bulunan Phantom ailesi bu yeni coupe ile daha da genişlemiş olacak. Hem süspansiyonları hem de direksiyon sistemi daha sürücü odaklı hale getirilen Phantom Coupe, 5.609 mm uzunluğa ve 2590 kg ağırlığa sahip.

Sedan ve cabriolet versiyonlarında olduğu gibi Phantom Coupe’de de 453 HP güç ve 720 Nm tork üreten 6750 cc V12 motor kullanılacak. Phantom Coupe’nin üretimine Rolls Royce’nin Goodwood fabrikasında 2008 yazında başlanacak.

Kicherer ML 420 CDI


Tuninig firması Kicherer, Alman otomobil üreticisi Mercedes'in ML 420 CDI SUV modeli için tasarladığı tuning paketini tanıttı. Normal yol versiyonuna göre dış aksesuarlar ve motor gücü üzerinde güncelleme yapılan araç, normalinden çok daha çekici ve güçlü bir hale getirilmiş.
Kicherer, body üzerinde güncelleme yaparken abartıdan daha çok sade ve dikkat çekici olmasına önem göstermiş.'Cold as Ice' ismiyme duyurulan ML 42 CDI'ın dış görünümine eklenen 20 inçlik vernikli siyah jantlat, yüksek performans frenler, elektronik kontrollü düşük süspansiyon sistemi ve arka tamponun her iki yanına yerleştirilmiş dört çıkışlı egzos sistemi ML 63 AMG alt yapısından alınmış. Ön tamponda kullanılan iki metalik levha, kromaj kaplı sis farlarıyla oldukça uyum gösterirken, arka kısımda krom kaplı dört egzos çıkışıyla desteklenmiş. Ön ve arka tamponun en alt kısımları difüzöre benzetilerek hem aero dinamik bir yapıya kavuşturulmuş, hem de sportif etkide olabildiğince iyileştirme yapılmış. Sonuç olarak bakıldığında bu aracın bir 4x4 arazi aracı olduğunu düşünürsek son görünümüyle caddede boy gösteren araçlardan fazlası var eksiği yok durumda.


ML420 CDI üzerinde en dikkat çekici yenilik ise motor gücünde yapılan iyileştirme. Normalde Mercedes'in yüksek teknoloji ile ürettiği motor üzerinde oynamalar yapan Kicherer, 306 beygir güç ve 700 Nm tork üreten bu motoru oldukça uç performans noktalarına taşımış. Motorda yapılan performans güncellemesi sonrası ML 420 CDI 360 beygir güç ve 900Nm tork üretir hale getirilmiş. Son haliyle aracın 0'dan 100 km hızlanması sadece 6.1 saniye sürüyor ve maksimum 280 km sürate ulaşabiliyor.

Fiorino MPV Cenevre'de sergilenecek


Tofaş’ın Bursa’daki fabrikasından üretilerek tüm dünyaya ihraç edilen ufak ticari aracı Fiorino, MPV segmentine giriş yapıyor. Geçtiğimiz Ekim ayında panelvan olarak lanse edilen Fiorino'nun camlı versiyonu Cenevre Otomobil Fuarı'nda görücüye çıkacak.
Kompakt yapısı, tasarrufla performansı akılcı bir şekilde birleştiren, hafif van pazarına tamamen yeni bir seçenek olarak sunulan bu araç Aralık 2007’den itibaren yollara çıkmıştı. PSA grubunun geliştirdiği araç üç farklı marka altında üç farklı model olarak satılıyor.
Fiat, Fiorino'nun diğer kardeşlerinden ayrılarak gündelik kullanıma daha yatkın olması için bu aracın camlı versiyonunu da piyasaya sürecek. Ufak tefek yapısıyla kalabalık şehirler için ideal bir alternatif olacak olan Fiarino MPV, şehir için kullanımda düşük yakıt tüketimiyle segmentinde oldukça iddialı olması bekleniyor.
Fiorino'da 1.3 litre 16V Multijet dizel ve 1.4 litre Fire benzinli motor seşeneği sunulacak

Koleos Cenevre'de sergilenecek


Renault'nun ilk 4x4 Crossover modeli Koleos'un, Avrupa'da 2008 Haziran ayından itibaren satışa sunulacağı ve 2009'da beş kıtada 40'a yakın ülkede ticarileştirilmiş olacağı bildirildi.

Renault'dan yapılan açıklamaya göre tasarımı Renault'ya, geliştirilmesi Nissan'a ait olan ve Güney Kore, Busan'daki Renault Samsung Motors Fabrikası'nda üretilen Renault Koleos, Renault-Nissan İttifakı'na dahil olan üç markanın ekipleri arasında yakın bir işbirliği çalışmasının ürünü olarak ortaya çıkıyor. Renault Koleos, 4 Mart 2008'den itibaren Cenevre Otomobil Fuarı'nda sergilenecek.


Verilen bilgiye göre Koleos'un önde gelen özelliklerinden biri, kumandasının kolay ve hızlı olması. Aracın büyüklüğü, şehir içi veya off road kullanımda kolayca değişim geçirmesine olanak veriyor. Renault Koleos, 4x4 dünyasının stile ilişkin kurallarına aynen uymakla beraber, aynı zamanda dinamik ve dengeli hatlarını korumayı başarmış olan bir Crossover modeli olarak öne çıkıyor.
Koleos, sürüş özeliklerinde olduğu kadar, kabin içinde sunulan çok sayıdaki pratik özellik ile de dikkat çekiyor. Yüklemeyi kolaylaştırmak için Renault Koleos'ta, çift kanatlı açılışlı bir arka kapı bulunuyor ve arka kapının üst kısmının açılışı, sıkışık durumda park edilme durumunda bagaja erişmeye olanak sağlayarak bir metreden geniş eşyaların taşınmasına imkan veriyor.
Öte yandan Renault Koleos'un, konforlu bir seyahat için gereken bütün unsurlara sahip olmasını amaçlandığı belirtiliyor. Aracın kabininde ses yalıtımına, gerek mekanik gürültülerin gerekse tekerlek gürültülerinin giderilmesine çalışılarak büyük özen gösterildiği bildiriliyor.
Kompakt SUV-Crossover pazarı, ilk beş Avrupa ülkesinde sürekli büyüme halinde bulunuyor. Bu pazarda Son 5 yılda, tüm markalar dahil toplam satışlar 222 bin 500'den 522 bin'e çıkarak iki kattan fazla bir artış gösterdi. Aynı eğilim bütün Avrupa'da da gözlemleniyor. Yaklaşık 15 milyon araçlık bir pazarda, Kompakt SUV-Crossover sınıfı, 2007 yılında toplam 700 binin üzerinde satışla Avrupa otomobil pazarının yüzde 5'ine yakınını oluşturdu.