Yeni Laguna yola çıkıyor


Renault'nun lüks sınıfa geri dönüşünü simgeleyen Yeni Laguna, 27 Mart 2008 tarihinden itibaren 42 bin 500 YTL'den başlayan anahtar teslim fiyatlar ile Türkiye pazarında satışa sunulacak.
Konuyla ilgili olarak Renault tarafından yapılan açıklamada, Renault'nun Yeni Laguna'yı sağlam ve güvenilir bir otomobil olarak tasarladığı ifade edildi. Açıklamaya göre, "Renault eco2" imzalı ekonomik ve çevreci bir versiyonla Yeni Laguna, dCi 110 bg karma parkurda 100 km.de 5,1 litre yakıt tüketiyor. 32 ayda geliştirilen Laguna için, 1 milyar euroya yakın yatırım yapan Renault, Yeni Laguna'nın piyasaya giriş yatırımına ise 1 milyar 52 milyon euro ayırdı.
Renault, Yeni Laguna'ya ayrıca 3 yıl - 150 bin km garanti vermeyi de kararlaştırdı.

Caddy Maxi Türkiye'de


Volkswagen Caddy’nin uzun versiyonu Caddy Maxi Türkiye’de pazara sunuldu. Standart Caddy’e oranla 47 cm daha uzun olan Caddy Maxi’nin Van ve Kombi olmak üzere 2 versiyonu bulunuyor.

Geniş iç hacmi, güçlü ve dinamik dış görünümü ile pek çok artıyı bünyesinde bulunduran Volkswagen Caddy Maxi Türkiye’de pazara sunuldu. Standart Caddy’e oranla 47 cm daha uzun olan Volkswagen Caddy Maxi sadece genişliği ile değil fonksiyonelliği ile de göz dolduruyor.
Caddy Maxi Panel Van özellikle dağıtım filolarının ihtiyaçlarına yönelik standart donanım paketi ve özel fiyatı ile Türkiye pazarına sunuluyor. 4.2 m3 ile sınıfının en yüksek yükleme hacmine sahip olan Caddy Maxi Panel Van, özellikle Caddy ve Transporter segmenti panel van modelleri arasındaki yükleme hacmi boşluğunu dolduruyor. Şehir içi dağıtım filoları için çok önemli olan yüksek hacim, düşük dönüş dairesi çapı ve ekonomik motor Caddy Maxi Panel Van’ı segmentinde önemli bir yere taşıyor. 236 cm’lik yükleme uzunluğu ve 888 kg’lık taşıma kapasitesine sahip olan Caddy Maxi Panel Van’ın bir diğer özelliği de bir Euro paletin uzunlamasına yüklenmesine olanak sağlayan tekerlek davlumbazları arasındaki yükleme genişliğinin 1170 mm olması. Caddy Maxi Panel Van ile farklı sektör ve müşteri ihtiyaçlarına yönelik özel donanımlı araçların oluşturulabilmesi de mümkün.

Caddy Maxi’nin 5 koltuklu Kombi versiyonu ise 1,6 m3 bagaj hacmi ve standart Caddy Kombi’ye oranla 50 mm artırılan arka koltuk diz mesafesi ile daha geniş ve konforlu bir iç hacim sunuyor.
İlk Caddy Maxi Filosunu UPS Teslim aldı Volkswagen Ticari Araç ailesinin yeni modeli Caddy Maxi’nin ilk filo satışı taşımacılık sektörünün önde gelen şirketlerinden UPS’e gerçekleştirildi. 125 araçlık Caddy Maxi Panel Van filosunu teslim alan UPS Türkiye yetkilileri filo araçlarını seçerken satın alma sırasındaki avantajlarının yanı sıra yakıt tüketimi, servis ve bakım gibi giderleri de göz önüne aldıklarını belirtirken Caddy Maxi Panel Van ile UPS filosunu genişletme kararını almalarında en büyük etkenin kullanım maliyetlerinin uzun vadeli olarak ele alınması olduğunu vurguladı.

VDF ile VW'ler "hep yeni" kalacak


Otomotiv finansmanının önde gelen kuruluşu vdf, otomotiv finansmanı alanındaki liderliğini dünyanın önde gelen otomotiv markası Volkswagen binek araçla oluşturduğu avantajlı finansman paketleriyle sürdürüyor.

Vdf ve Volkswagen tarafından geliştirilen "Hep Yeni" isimli ürün paketiyle araç sahipleri, otomobilleri için ihtiyaç duyabilecekleri ek hizmetlere tek bir ödeme planı ve avantajlı faiz oranıyla sahip olabiliyor. "Hep Yeni" ile vdf'nin Türkiye'de ilk defa müşterilerine sunduğu iki ürünün avantajlarından aynı anda yararlanılabiliyor. Uzatılmış garanti ürünü "Full Life" ile müşterilere fabrika garantisine ek olarak 150 bin kilometre dahilinde "+2" yıl daha koruma sunuluyor. Orijinal parça ve yetkili servis güvencesi sağlayan "Full Life", hem aracı hem de müşterilerin bütçesini güvence altına alıyor. "Hep Yeni" paketi içinde 2 yıl kasko imkanı sağlayan vdf "KomboPlan" ürününün avantajlarından da yararlanılabiliyor. "KomboPlan" ile müşteriler kasko poliçesini her yıl yenileme ve takip etme zorluğundan kurtuluyor.

Fabrika garantisine dahil olan yol yardımı dışında ek "+2" yıl yol yardım hizmeti ve bin YTL takas desteği de "Hep Yeni" paketi ile Volkswagen binek araçlara sahip olmak isteyenlere sunuluyor. Phaeton ve Touareg modelleri hariç tüm 2008 model Volkswagen binek araçları kapsayan "Hep Yeni" paketinde 6 aydan 60 aya varan tüm vadelerde rekabetçi yüzde 1,39 faiz oranı uygulanıyor. Müşteriler 48 ay vadede Polo marka araçlara 499 YTL, Jetta marka araçlara ise 679 YTL ile sahip olabiliyor.

MI.TO Temmuz'da yollara çıkıyor


MINI’ye Audi A1'den sonra bir rakipte italyan otomobil üreticisi Alfa Romeo’dan geliyor.Alfa Romeo, mini segmentteki yeni otomobili Mi.To duyuruldu. Mi.To 4.06 metre uzunluğa, 1.44 metre yüksekliğe, 1.72 metre genişliğe sahip.

Temmuz ayından itibaren Avrupa’da satışına başlanacak olan yeni Alfa Romeo Mi.To küçük boyutlarına rağmen sert tasarım çizgilerine sahip. ilk olarak tek kapılı karoser seçeneği ile satışa sunulacak olan araba, MINI ve Audi A1 ile kıyasıya yarışa girecek. Benzinli ve dizel motor seçeneklerine sahip olacak olan Mi.To, Alfa Romeo’nun Turboşarzlı motor teknolojisi ile 155 beygir gücüne kadar uzanan motor yelpazesine sahip olması bekleniyor.

Bentley çevreci atılıma hazırlanıyor


İngiliz lüks otomobil markası Bentley, otomobillerini 2012 yılına kadar 120 g/km altında CO2 emisyonu yapacak kapasiteye ulaştırarak dünyada bu değişiklikleri gerçekleştiren ilk üretici olacak.


Bentley Motors yeni 3 aşamalı çevre stratejisine göre araçların performansı korunarak düşük emisyon ve gelişmiş enerji tasarrufu sağlanacak. Bu çerçevede hedef 2012 yılına kadar 120 g/km altında CO2 emisyonu sağlamak. Hedef gerçekleştiğinde Bentley kendi sektöründe ve ayrıca dünyada bu değişiklikleri yapan ilk üretici olacak.


Bentley Motors’un çevre stratejisi verimliliğin artırılması, yeni güç aktarma mekanizması ve yenilenebilir yakıt temeline dayalı olarak geliştirildi. Yapılan açıklamada, 2012 yılına kadar, ortalama araç emisyonlarının en az yüzde 15 azaltılacağı; yakıt ekonomisinde yüzde 40 iyileşme sağlanacağı ve tüm Bentley modellerinin esnek-yakıt (Flex-fuel) motorları ile donatılacağı bilgisine yer verildi. Ayrıca yenilenebilir yakıt kullanan ilk araçların da bir yıl içerisinde piyasaya sürüleceği kaydedildi.

Bu Porsche'u 10 kişi alabilecek


Porsche'nin lüks SUV anlayışında yeni bir çığır açan Cayenne modelinin daha sportif ve güçlendirilmiş versiyonu Cayenne GTS Türkiye yollarına çıktı.

Porsche'nin lüks SUV anlayışında yeni bir çığır açan Cayenne modelinin daha sportif ve güçlendirilmiş versiyonu Cayenne GTS Türkiye yollarına çıktı. Doğuş Ototiv-Porsche tarafından 128 bin 985 eurodan başlayan anahtar teslim fiyatıyla satışa sunulan Cayenne GTS, 4.8 litrelik V8 motoru 405 beygir (HP) güce sahip. Şirket araçtan bu yıl için 10 adet satmayı hedefliyor.

100 KİLOMETREYE 6.1 SANİYEYE ÇIKIYOR

Porsche Cayenne GTS, arka bölümde yoğunlaşan krom kaplamalarının yanı sıra bagaj kapağındaki GTS logosuyla diğer Cayenne versiyonlarından ayrılıyor. Bununla birlikte dış tasarımında Cayenne Turbo ile aynı görünüme sahip Cayenne GTS, 21 inçlik jantları ve 295/35 ebatlarındaki lastikleriyle göz kamaştırıyor. 100 kilometreye 6.1 saniyede çıkan aracın maksimum hızı 253 kilometre. Cayenne GTS, standart olarak sunulan Porsche Çekiş Yönetimli (PTM) sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi ve uyarlanabilir PASM gibi sistemlerle donatılarak yolları çıkıyor. Porsche Aktif Süspansiyon Yönetimi (PASM) sistemine sahip Cayenne GTS, aynı zamanda Alman üreticinin normalde spor otomobillerine entegre ettiği sistemin ilk kez kullanıldığı

15 LİTRELİK TÜKETİM

Cayenne GTS, 100 kilometrede ortalama 15.1 litrelik yakıt tüketiyor. Bununla birlikte isteğe bağlı olarak sunulan Tiptronic S şanzımanlı Cayenne GTS versiyonlarında ise 100 kilometredeki ortalama yakıt tüketimi 13.9 litre olarak gerçekleşiyor. Yeni Cayenne GTS'te standart olarak sunulan Spor Düğme sadece bir dokunuşla sürücüye aracının özelliklerini daha da üst bir seviyeye "yükseltme" kolaylığı da sağlıyor.

1 depo benzinle tam 1 yıl seyahat


Bu haber, arabasız hayat olmaz ama akaryakıt pahalı diyenler için. Sadece 1 depo benzinle tam 1 yıl boyunca çalışabilen yeni bir hibrit otomobil akaryakıt derdini bitiriyor...

Bunun için tek bir şart var: Günde 80 kilometreden fazla yol yapılmamalı ve otomobil akşamları elektrik yardımıyla şarj edilmeli... Otomobilin çalışma prensibi küçük bir benzinli motora ve lityum-ion pil paketine dayanıyor. Ayrıca opsiyonel bir güneş enerjisi paneli de otomobile dahil edilebiliyor. Bu panel hem şarj işlemi için, hem de otomobilin içinin soğutulması için kullanılabiliyor. Fisker Karma, tam şarj ile 80 kilometre yol yapabiliyor. 80 kilometrenin ardından benzin motoru devreye giriyor ve pil paketini şarj etmek için bir jeneratör gibi görev yapıyor. kısacası otomobil her zaman elektrik yardımıyla hareket ediyor, benzin motorunun görevi pilleri doldurmaktan başka bir şey değil. Yapılan açıklamaya göre, kullanılan pil paketinin on yıl gibi oldukça uzun bir ömrü var. Fisker yetkilisi Henrik Fisker, otomobilin şarj edilebilir hibrit bir model olduğunu söylüyor. Henrik Fisker'a göre cep telefonlarımızı şarj ettiğimiz gibi bu otomobili de elektrik şebekesine bağlayarak şarj edebileceğiz. Fisker Karma'da kullanılan hibrit teknolojisine "Q Drive" adı veriliyor. Bu teknoloji Quantum Technologies tarafından geliştirilmiş ve daha önce ABD ordusu için kullanılmış. Bu teknolojiyi kullanan araçlar sessiz çalışmaları ve çok az enerji tüketmeleri sayesinde düşmana kolayca yaklaşmak için tercih ediliyor. Fisker Karma'nın satışa sunulması ancak 2009 yılının sonlarında gerçekleşecek. İlk satış fiyatınınsa 40.000 Sterlin olması bekleniyor. Başlangıçta 15.000 adet üretilmesi düşünülen hibrit otomobil, daha şimdiden ön siparişler sayesinde bu rakama ulaşmış durumda.