Yeni Toyota Land Cruiser V8 görücüye çıktı


Toyota Plazalarda sergilenmeye başlanan Yeni Toyota Land Cruiser V8, 28 Şubat itibariyle satışa sunuluyor. Dizel ve benzinli motor seçeneklerini sunan araç güçlendirilmiş motoruyla yollara çıkacak.

Toyota’nın 60 yıllık efsanevi ikonu Land Cruiser, 8. jenerasyonu ile hayranlarının karşısına çıkıyor. Kalite, dayanıklılık ve güvenilirlik özellikleri ile dünyada SUV pazarında bir ikon haline gelen Toyota Land Cruiser V8 üstün off-road performansı ile iddialı bir 4x4 aracı. Toyota Plaza’larda sergilenmeye başlanan Toyota’nın en güçlüsü yeni Toyota Land Cruiser V8, 28 Şubat itibariyle satışa sunuluyor. Land Cruiser V8, yeni ve geliştirilmiş özellikleri ile dikkat çekiyor. Avrupa’da ilk kez kullanılan 4.5lt dizel motor ve güçlendirilmiş 4.7lt benzinli motor seçenekleri ile yeni Land Cruiser V8 yine rekabetin çıtasını yükseltiyor. Yeni Land Cruiser V8 4.5 L D4-D modeli 109.950 Euro+ 4.265 YTL; Land Cruiser V8 4.7 L modeli ise 111.150 Euro + 4.265 YTL’den pazara sunuluyor. Dizel ve Benzinli Güçlü V8 Motoru Yeni Land Cruiser V8, Toyota tarafından geliştirilen en güçlü iki motor seçeneği sunuyor. Bu motorlar, Land Cruiser V8’in performansını artırmak için geliştirilirken, tüm yol koşullarında yüksek güç, kontrol edilebilir tork ve sınıfında düşük yakıt tüketimi sağlıyor. Yeni Toyota Land Cruiser V8 motor sınıfının kalbinde Avrupa’da ilk kez kullanılan 4.5 litrelik V8 D-4D dizel motor bulunuyor. Bu yeni güç kaynağı, 265 beygir gücü ve 66,28/1600-2600 kgm tork gibi dikkat çekici bir performans sunuyor. Yeni motor güçte yüzde 30 artış sağlarken, torktaki artışı ise yüzde 50 fazlalaştırıyor. 4.5 litrelik V8 D-4D motoru ardışık manuel vites seçimi ile yepyeni 6 hızlı otomatik şanzımana sahip. Yeni Land Cruiser V8’in 4.7 litre V8 benzinlik motor versiyonu ise gerçekleştirilen son geliştirmeler ile kullanıcısına zarif ve spor sürüş deneyimi sunuyor. Geliştirilmiş akıllı Değişken Valf Zamanlaması (VVT-i) teknolojisi ile 4.7 litre V8 benzinli motorun gücü artırıldı ve yakıt tüketimi azaltıldı. 288 beygir güce sahip olan bu motorun gücü eski versiyonuna oranla yüzde 21 artırılırken, ve tork yüzde 3 artırılarak 45,38/3400 kgm’ye çıkarıldı. 4.7 litrelik benzinli motorda ardışık manuel vites seçimi ile geliştirilmiş 5 ileri otomatik şanzıman bulunuyor. Modern tasarım Toyota’nın “Vibrant Clarity” tasarım felsefesi ile Japonya’da bulunan Toyota Tasarım Merkezi’nde yaratılan yeni Land Cruiser, gelişmiş ve sağlam bir dış tasarıma sahip. Land Cruiser V8’in tasarımında modelin mirası devam ederken, aynı zamanda daha modern bir görüntü sunuluyor. Land Cruiser V8’in iç dizaynı ise sağlamlık ve güvenilir bir his yaratırken kibar ve seçkin bir duruş sergiliyor. Yeni Land Cruiser V8, önceki jenerasyona göre daha dinamik bir duruş sağlayan daha uzun ve geniş bir tasarıma sahip. Land Cruiser V8, 7 koltuk kapasitesi ve geliştirilmiş koltuk katlanma özelliği ile çok yönlülük sunuyor. Tüm yollar için geliştirilmiş sürüş dinamikleri Toyota, Land Cruiser V8 ile kendine has off-road performansı ile sürüş konforu sunan seçkin bir 4x4 aracı yarattı. Yeni Land Cruiser V8, en yetenekli ve en ileri tekniğe sahip 4x4 araçlardan biri olmak konusunda iddialı. 4x4 sürüş sisteminin kalbinde, daha yumuşak bir performans ve geliştirilmiş sürüş istikrarı sağlayan yeni geliştirilen “Torsen®” ‘tork algılama’ (torque sensing) sınırlı kayma merkezi diferansiyeli bulunuyor. Düz ve kuru yol modunda, tork dağılımı önden arkaya 40/60 oranında gerçekleşiyor. LC V8; eğimde kalkış destek kontrol sistemi (HAC) , eğim iniş destek kontrol sistemine(DAC- dizel modelde) ve Aktif Elektronik çekiş kontrol sistemine (A-TRC) sahip. Dünyanın ilk “Arazi kullanım destek sistemi(Crawl-Benzinli modellerde)” özelliği, Land Cruiser V8’in, sürücüye kayalık ya da basamaklı tepeler gibi hassas hız ayarı gerektiren yüzeylerde maksimum kontrol ve güven sağlıyor. Bu özellik ile motor ve frenler otomatik olarak kontrol edilirken, sürücü yalnız direksiyona odaklanabiliyor. Land Cruiser V8, Kinetik Dinamik Süspansiyon Sistemi’ne (KDSS) sahip. KDSS, sürüş yapılan yola bağlı olarak ön ve arka yuvarlanmama (anti-roll) dengeleyici çubuk fonksiyonu özelliklerini otomatik olarak ayarlıyor. Aktif dengeleme sisteminde, sürekli düz yolda giderken iki dengeleyici çubuğu otomatik olarak devreden çıkarırken, off-road durumuna geçildiğinde çabuk bir şekilde devreye giriyor. Böylece sistem, mükemmel çekiş gücünün yanı sıra sürüş konforu, iyi bir denge ve mükemmel off-road performansı sağlıyor. Efsanevi Kalite, Sağlamlık ve Güvenilirlik Diğer üreticiler monokok tasarıma doğru kayarken, Toyota yeni Land Cruiser V8’in her yere gidebilme kapasitesini muhafaza ederek temel gövde tasarımı yapısından vazgeçmedi. Yeni Land Cruiser V8’in gövde tasarımında tamamen yeni yüksek güçlü ve sert tasarımın uyumu sağlandı. Yeni tasarım, eski modele göre 1.4 kat daha güçlü torsiyonel sertlik ve 1.2 kat daha güçlü bükülebilir sertliğe sahip. Yeni Toyota Land Cruiser V8, yolculara sağlanabilecek en yüksek korumayı sağlayacak pek çok aktif ve pasif güvenlik özelliği ile donatıldı. EBD destekli yüzey Algılayıcı ABS fren sistemi, dünyada ilk kez sürüş yapılan yol yüzeyini tanıyarak ve otomatik olarak en uygun fren kontrolünü seçen yeni bir kontrol mantığı ile çalışıyor. Yeni Land Cruiser V8, toplam 14 adet SRS hava yastığına sahip • Çift Kademeli açılan sürücü ve yolcu ön hava yastıkları (2 adet) • Ön ve arka yolcular için yan hava yastıkları (4 adet) • Ön, arka ve 3’üncü sıra yolcular için perde hava yastıkları (6 adet) • Sürücü ve yolcu diz hava yastıkları (2 adet) Seçkin konfor ve ekipman Yeni Toyota Land Cruiser V8 iç özellikleri ile de sürücüsüne farklılık yaşatıyor. 4 bölge kontrollü otomatik klima, 8 yönlü koltuk ayarı, oturma pozisyonunu hafızada tutma fonksiyonu gibi sürücü ve yolcuları araç içerisinde rahat ettirmeye yönelik donanıma sahip olan Land Cruiser V8’de ayrıca, soğutmalı torpido gözü (benzinli modelde), akıllı giriş gibi özellikleri barındırıyor.

Yeni Audi A4 Artık Türkiye'de


Alman lüks otomobil üreticisi Audi’nin 4. nesil A4 modeli, Şubat ayından itibaren 43 bin 469 Euro’dan başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla ülkemize ithal edilmeye başlandı. Doğuş Otomotiv-Audi, ilk etapta dördü dizel olmak üzere toplam altı adet motor seçeneğiyle yeni Audi A4’ü Türkiye’de satışa sundu.

Lüks orta sınıfta dengeleri değiştirecek ve ulaştığı standart donanım seviyesiyle “Geleceğin Lüks Sedanı” olarak tanımlanan yeni nesil Audi A4, Şubat ayından itibaren ülkemizde de satışa sunuldu. 43 bin 469 Euro’dan başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla ülkemize ithal edilen yeni Audi A4’ün kaputu altında ilk etapta yeni nesil motor ailesinin son üyesi 1.8 TFSI 160 HP ile 3.2 litre FSI 265 HP’lik benzinli motor seçeneklerine yer veriliyor. Bununla birlikte 2.0 litre TDI 43 HP, 2.0 litre TDI 170 HP, 2.7 TDI 190 HPve 3.0 litre TDI 240 HP’lik turbo dizel motor seçenekleri, yeni Audi A4’ün diğer motor seçeneklerini oluşturuyor. Öncelikli olarak 1.8 TFSI 160 HP ile birlikte 2.0 litre TDI ve 2.7 litre TDI motor seçeneklerinde Multitronic otomatik şanzıman seçeneğine yer verilirken, markanın quattro dört tekerlekten çekiş teknolojisi ise en güçlü benzinli ve dizel motor seçeneklerinde ( 3.2 FSI ve 3.0 TDI) sunuluyor. 3.0 TDI quattro modeli ilk aşamada sadece manuel vites seçeneği ile pazara sunulurken, 3.2 FSI quattro modeli tiptronic şanzıman ile kombine ediliyor.
Doğuş Otomotiv-Audi, bu yılın ikinci yarısında ise 180 HP ve 211 HP olmak üzere iki farklı güç seviyesine sahip 2.0 TFSI modellerini ve 3.0 TDI quattro toptronic modelini satışa sunacak. Yılsonuna doğru ise 2.0 TFSI 211 HP modelinin tiptronic versiyonunu ve manuel şanzımanla kombine edilmiş 1.8 TFSI 160 HP quattro modelini pazara sunmayı hedefliyor.
Geniş bir donanım seviyesine sahip yeni Audi A4’ün 1.8 litre TFSI motorlu versiyonunda ikisi perde havayastığı olmak üzere toplam 6 havayastığı, EBD destekli ABS, ESP, Yokuş Destek Asistanı, Servotronic Direksiyon Sistemi, 4 kollu deri direksiyon simidi, yağmur sensörü, elektrikli ayarlanabilir ve ısıtmalı LED göstergeli yan aynalar, elektro mekanik park freni, deluxe otomatik klima ve MP3 çalarlı müzik sistemi standart olarak sunuluyor.
2.7 litre hacimli 190 HP güç üreten TDI motorun en üstünde ise 3.0 litre silindir hacimli V6 TDI motor yer alıyor. Audi’nin V motor ailesinin en yeni üyesi olan ve mevcut 3.0 litrelik TDI motora göre farklılıkları bulunan güç ünitesi, Euro 5 normlarını şimdiden karşılamasıyla farkını ortaya koyuyor. 240 HP güç üreten 3.0 TDI motorla donatılmış A4 Sedan quattro, 100 km/s’ye 6.1 sn’de ulaşırken, 100 km’de 6.9 litrelik mütevazı yakıt tüketimiyle yetinmeyi de başarıyor.
Audi, yeni A4’te 6 ileri manuel şanzımanının yanı sıra yine Multitronic sürekli değişken şanzımana yer veriyor. Yeni A4’te şanzıman düzeneğinin yerini değiştiren Audi mühendisleri, diferansiyeli motorun hemen arkasına konumlandırmışlar. Audi A4’ün manuel şanzımanlı versiyonlarının tamamında artık “Sürücü Bilgilendirme Sistemi”nin göstergesine yerleştirilen vites göstergesi yer alıyor. Bu göstergeyle o an hangi vitesin seçildiğini görüntülenirken, aynı zamanda yakıt tüketimini azaltmaya yardımcı olabilecek farklı vites opsiyonu söz konusu ise sürücünün görsel olarak uyarılması sağlanıyor.