Peugeot 3008 Mayis'ta Turkiye'de



Sochaux Fabrikası’nda üretilen Peugeot 3008, konseptini ve bütün standartlarını Peugeot markasının, bilgi birikimi ve değerlerinden alıyor.

Peugeot 3008, halen pazarda mevcut olan çok sayıda modelin kesişme noktasında yer alıyor: SUV, MPV veya hatchback dünyalarından izler taşıyor. Bu farklı modellerin karışımından doğan araç her bir modelin en güçlü yönlerini aldı ve bunlara Dynamic Rolling Control, güçlendirilmiş çekiş sistemi gibi çok sayıda yeni teknolojiler ekledi. ”Yüksek” bir araçta sürüş keyfi, çekiş gücü performansı ve çevreye saygı gibi genelde birbirlerine karşıt olarak değerlendirilen özellikler Peugeot 3008’de başarılı bir şekilde bir araya getirildi.

Geleneksel olmayan tarzı ve tasarım tercihleriyle yeni pazarlar kazanmaya yönelik tasarlanan Peugeot 3008 modern, pratik ve sürüş keyfi yüksek bir araç arayışında olan müşteri kesimlerine orijinal çözümlerle birlikte en üst seviyede çok amaçlı kullanım olanağı sunuyor. Güvenli, çok yönlü kullanıma uygun ve prestijli safkan bir crossover olan 3008, otomobil dünyasında yepyeni alanlar keşfediyor.

2009 yılının Nisan ayında Fransa pazarına sunulacak olan Peugeot 3008’in Mayıs ayı sonunda Türkiye pazarına sunulması planlanıyor. Peugeot 3008’in crossover segmentinde, sürüş keyfi ve aktif güvenlik yönlerinden yeni bir referans oluşturması hedefleniyor.

- Mimarisi ve tasarımıyla tam bir crossover

3008’in mimarisi, eğimli ön ve yan camları, tek hacimli tasarımı, aşağı doğru da açılabilen SUV tipi bagaj kapağı, yüksek sürüş konumu gibi SUV dünyasından alınan farklı unsurları bir araya getirmeyi başardı. Aracın özgün tasarımı, bu farklı özelliklerin başarıyla birleştirilmesinden doğdu. Dengeli boyutları, dinamik ve güçlü çizgileri, aracın yenilikçiliği ile ilgili ipuçları veriyor.

Önde, Peugeot özellikleri aracın geniş boyutlarına uyarlanmak üzere yeniden yorumlanırken, arka bölümde özenle tasarlanan geniş yan panoları aracın görsel olarak yola oturmasını sağlıyor. Belli bir donanım düzeyinden itibaren, tamponlar hizasındaki özel kaplamalar olmak üzere araçta “off-road” çağrışımlı unsurlar da kullanıldı.

- Peugeot 3008, yolcuların her biri için konfor, modülarite ve teknoloji sunan bir crossover

Aracın uçak kokpitlerini çağrıştıran geniş iç mekanında, prestijli ve ergonomik koltuklar dikkat çekiyor. Yolcular da geniş, son derece özenli ve konforlu bir iç mekanda yolculuk yapma keyfini yaşıyorlar. 1,60 m2’lik panoramik cam tavan, iç mekana daha fazla aydınlık ve görüş alanı kazandırıyor.

Araç Multiflex kabini, üç pozisyonlu hareketli bagaj döşemesi ve katlanabilen arka koltuk sırtlıkları sayesinde isteğe göre şekil değiştirebiliyor. Koltuk sırtlıkları yatırıldıkları ve ön yolcu koltuk sırtlığının tablet şekline dönüştürüldüğü zaman, 3008 bagajından kokpit paneline kadar tamamen düz bir zemin sunabiliyor. Böylece aracın yükleme hacmi bagajda sadece bagaj koruyucusu altında 512 litre iken, ön koltuk arkasına kadar 1.604 litreye kadar çıkartılabiliyor.

Araçtaki herkesin huzur ve güvenliğini daha da artırmak üzere, pazarda bir ilk oluşturan çok sayıda teknoloji sürücünün kullanımına standart veya opsiyonel olarak sunuluyor. Bu özellikler arasında hıza göre iki araç arasındaki güvenlik mesafesine uyulması konusunda uyarıda bulunan Mesafe Alarmı, uçaklarda kullanılan ve 3008’e uyarlanan head up ekranı, elektrikli otomatik park freni, rampada kalkış yardım sistemi sayılabilir.

- Peugeot 3008, eşsiz sürüş keyfi ve akılcı güçlendirilmiş çekiş sistemiyle gerçek bir crossover

Markanın bilgi birikimi ve deneyimi ile kullanılan teknolojiler sayesinde 3008, üstün sürüş özellikleri sunuyor. “Yüksek” ve “geniş” bir araç için bu sonuç gerçek bir meydan okuma. 3008, crossover sınıfında sürüş keyfi ve aktif güvenlik yönlerinden yeni bir referans oluşturmayı hedefliyor. Mükemmel kasa sertliği ile güçlendirilmiş süspansiyonu, Mac-Pherson tipi bir ön takım ile esnek bir arka süspansiyon grubundan oluşuyor.

1,6 THP ve yeni 2,0 HDi FAP olmak üzere yüksek performanslı iki motor tipi ile sunulan arka dingil üzerindeki Dynamic Rolling Control sistemi, yalpa kontrolü konusunda limitleri daha da ileri taşırken, en üst seviyede bir süspansiyon konforu sağlıyor.

Sunulan bir diğer yenilik de, özel bir anti-patinaj fonksiyonu ile Mud & Snow lastiklerden oluşan güçlendirilmiş çekiş sistemi; bu sistem 3008’in iki ön tekerleğinin çekiş gücünün maksimize edilmesini sağlayarak, araca gerçek “off-road” özellikleri kazandırıyor. Sistemde sürücünün, Standard, Kar, arazi (Çamur/ Toprak/ Islak zemin), Kum ve ESP off olmak üzere 5 farklı moda göre ayar yapabilmesini sağlayan bir ayar düğmesi bulunuyor.

- Peugeot 3008, çevreye saygılı bir crossover

3008 projesinin başlangıcından itibaren, en yüksek çevre performansı arayışı önemli bir hedef olarak dikkate alındı. Bu amaçla aerodinamik yapı üzerinde özel çalışma yapıldı (Cx sadece 0,296), ağırlığı kontrol altında tutmak için yenilikçi çözümler uygulandı ve düşük yuvarlanma dirençli Michelin lastikleri (308 deneyiminden kaynaklanan) versiyonların çoğunda kullanıldı.

3008’in çevre performansının kalbinde pazardaki en ileri teknolojilerden yararlanarak geliştirilen, gerek benzinli (BMW Group ile ortaklaşa geliştirilen 1,6 VTi ve THP) gerekse dizel (1,6 l ve partikül filtreli 2,0 HDi) altı motor grubu yer alıyor. En çevreci versiyon sadece 4,9 l / 100 km’lik düşük bir yakıt tüketimi ile 130 g/km CO2 salınımı sağlıyor.

2009 yılında, 3008 ürün gamı aşağıdaki versiyonlardan oluşacak :
Dizel HDi FAP motorlar:
- 1,6 HDi FAP 80 kW (110 bg), 240 Nm, 6 ileri mekanik vites kutusu – CO2 : 137 g/km
- 1,6 HDi FAP 80 kW (110 bg), 240 Nm, 6 ileri sekansiyel mekanik vites kutusu – CO2 : 130 g/km (1)
- 2,0 HDi FAP 110 kW (150 bg), 340 Nm, 6 ileri mekanik vites kutusu – Euro 5, CO2 : 146 g/km (1)
- 2,0 HDi FAP 120 kW (163 bg), 340 Nm, 6 ileri otomatik vites kutusu – Euro 5, CO2 : 176 g/km (2)

Benzinli motorlar :
- 1,6 VTi 88 kW (120 bg), 160 Nm, 5 ileri mekanik vites utusu– Euro 5, CO2 : 165 g/km
- 1,6 THP 110 kW (150 bg ), 240 Nm, 6 ileri mekanik vites kutusu – CO2 : 176 g/km, ardından 1,6 THP 115 kW (156 bg ), 240 Nm, 6 ileri mekanik vites kutusu – Euro 5, CO2 : 170 g/km (2)
(1) 2009 yazından itibaren mevcut olacak
(2) 2009 sonbaharından itibaren mevcut olacak, rakamlar onaylı değildir.

Ayrıca, 3008, 2011 yılından itibaren, 2008 Paris Otomobil Fuarı’nda konsept model Prologue HYbrid4 üzerinde tanıtılan HYbrid4 teknolojisinden yararlanan PSA Grubu’nun ilk modeli olacak. Yakıt tüketimini ve CO2 salınımını azaltma yönünden gerçek bir dönüm noktası olan bu teknoloji, HDi FAP dizel motor tarafından sağlanan önden çekiş ve elektrikli bir motorun sağladığı arkadan itiş özelliği sayesinde, araca dört tekerlekten çekiş (4x4) olanağı sağlayacak. Araç aynı zamanda 0 emisyon sunan “salt elektrikli” modda çalışma özelliğine de sahip olacak.

- Peugeot 3008, güvenli bir crossover

3008, her açıdan maksimum güvenlik sunuyor. Güvenlik, sürüş özellikleri yönünden saptanan yüksek hedeflerle güvence altına alınıyor. Ayrıca optimize edilmiş bir yapıya ve yüksek performanslı tutma sistemlerine dayanıyor.

Peugeot 3008, iddialı kalite hedefleri olan prestijli bir crossover
308’in lansmanından itibaren hayata geçirilen yüksek üretim ve test standartları ile artırılmış olan kalite kavramı, 3008’in tasarım, geliştirme ve üretimi aşamalarında titiz ve özenli çalışmalara konu oldu. Bu amaçla, aracın lansmanında kalitesini en üst seviyeye getirmek için verilerin toplanması amacıyla 3 000 000 kilometrelik önemli bir sürüş test planı uygulanıyor. Aynı şekilde, özellikle çok sayıda sıkı kalite kontrolleri üretimin her aşamasında hayata geçirildi.

Üretim sürecinin her aşamasında en üst kalite düzeyini hedefleyen bu titiz çalışmaların 3008’in sağlamlığı, güvenilirliği ve bakım maliyetleri üzerinde de olumlu etkileri olacaktır. Özellikle, alıcıların çoğu için büyük, fakat özellikle filo müşterileri için temel önemi olan “toplam kullanım maliyeti” kavramı üzerinde de doğrudan bir etkisi olacaktır.

Aracın kullanım maliyeti ve ikinci el değeri de, cazibesine, çevre performansına ve bakım maliyetlerine bağlı olacaktır; 3008 tüm bu parametreleri sağlam argümanlarıyla karşılıyor.

Mayıs'ta Türkiye'de

Peugeot'in yeni crossover modeli 3008, Mayıs ayında Türkiye pazarına sunulacak.

Peugeot'dan yapılan açıklamaya göre, halen pazarda mevcut olan çok sayıda modelin kesişme noktasında yer alan ve SUV, MPV ve hatchback kavramlarından izler taşıyan 3008, Nisan ayında Fransa pazarına sunulacak.

Peugeot 3008'in, Mayıs ayı sonunda Türkiye'de satışına başlanması planlanıyor.

Mercedes Yeni E Serisini Satisa Sunuyor



Alman otomobil üreticisi Mercedes'in 2010 yılında piyasaya süreceği yeni E Serisi, Detroit Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı. Daha önceden basına sızdırılan fotoğraflarını sizlerle paylaştığımız Yeni E Serisi, hem teknolojik yönden gelişim gösterirken, hem de yeni nesil tutumlu motor seçenekleri ile göz dolduruyor.

Detroit'te düzenlenen Kuzey Amerika Uluslar Arası Otomobil Fuarı'nın başlamasıyla birlik yeni modeller ve geleceğe ışık tutan konsept araçlar gün yüzüne çıkmaya başladı. Fuarda sergilenen yenilikler arasında Alman otomobil üreticisi Mercedes'in yeni E Serisi'de yer alıyor. Daha önceden değişik haberlerini sizlerle paylaştığımı yeni E Serisi, Detroit'te Mercedes standındaki yerini aldı. Uzun bir geliştirme süreci sonrası son haline kavuşan Yeni E Serisi'nde 20'den fazla yeni veya güncellenmiş teknolojik özellik yer alıyor.

Yeni E Serisi'nin klasik çift farlı ön tasarımı, bu versiyonda daha sert ifadelere bürünmüş durumda. Eskisine oranla daha köşeli hatlara sahip olan aracın genel tasarım çizgisi kaslı bir görünüm hissi yaratıyor. Dış tasarımdaki bu heybetli yapıyı aracın genelinde gözlemek mümkün. Sürtünme katsayısı 0.25 olan Yeni E Serisi, yeni tasarım çizgisi sayesinde önceki neslinden yüzde 30 daha iyi performans sergiliyor.

Yeni E Serisi motor seçenekleri olarak oldukça geniş bir yelpazeye sahip. Tüm motor seçenekleri ekonomi, performans ve emisyon değerleri konusunda oldukça iddialı. Yeni E Serisi'nde E 200 CDI, E220 CDI E 250 CDI ve E 350 CDI olmak üzere dört farklı dizel motor seçeneği mevcut. Bu motorlar sırasıyla E 200 CDI 136 HP, E 220 CDI 170 HP, E 250 CDI 204 HP ve daha fazla güç isteyenler için 6 silindirli E 350 CDI 231 HP güç üretiyor.

Yeni E Serisi'nde yer verilen benzinli motorlar, teknolojik açıdan oldukça gelişim göstermiş durum. Bu gelişimin en göze çarpanı yüzde 20 düşüş gösteren yakıt tüketimi. Yeni E Serisi'nde 4 farklı benzinli motor seçeneği bulunuyor. Bu motorlardan dört silindirli E 200 CGI versiyonu 184 HP güç üretiyor ve ECOstart/stop fonksiyonu sayesinde ortalamada 6.8 lt/100 km yakıt tüketiyor. E 250 CGI, 204 HP güç üretiyor ve ortalamada 7.4/100 km yakıt tüketiyor. E 350 CGI 292 HP ve en güçlü versiyon olan E 500 ise 388 HP güç üretiyor. Bu benzinli motor seçeneklerine ek olarak önümüzdeki yıl E 63 AMG versiyonunda yüksek performanslı 525 HP gücündeki motor da Yeni E Serisi'nin motor seçenekleri arasına eklenecek. Teknolojik açıdan gelişmiş tüm bu motor seçenekleri EU5 normlarına uygun bir yapıya sahip.

Teknolojik açıdan birçok yenilik ile donatılan Yeni E Serisi, sınıfındaki standartları bir seviye daha yukarıya taşıyor.Bu teknolojik yeniliklerin arasında yeni far sistemi “Adaptive Main Beam Assist”, Kör Nokta Asistanı "Blind Spot Asist", Şeritte Kalma Yardımcısı "Lane Keeping Asist", Hız Sınırlayıcı Yardımcısı ve Gece Görüş Yardımcısı gibi başlıca sistemler yer alıyor.

E Serisi’nin iç kabinindeki teknolojik yenilik arasında masaj özelliği bulunan çok fonksiyonlu ön koltuklar ve THERMOTRONIC otomatik klima kontrol sistemi bulunuyor.

Mercedes E Serisi 41.590 Euro ile 70.269 Euro arasında değişen fiyatlarla Mart ayında satışa sunulacak.

Audi R8 LMS



Audi R8’in GT3 yarış versiyonu, ilk kez Almanya’daki Essen Motorshow’da sergilendi.

Audi’nin, bireysel olarak yarışlara katılmak isteyen müşterileri için ürettiği modelde 500 beygir gücünde V10 motor kullanılmış. 6 vitesli sıralı şanzımana sahip model, GT3 kuralları gereği 4 çeker değil arkadan itiş.

2009 yılının son çeyreğinde satışa sunulacak modelin vergiler hariç Almanya fiyatı 262,000 euro.

Firma 24 saat Nürburgring dayanıklılık yarışları için, R8 LMS’nin özel bir versiyonunu da geliştiriyor.

Alman üreticinin kendisi, yeni GT3 sınıfı yarış otomobili ile yarışlara katılmayı planlamıyor.

Porsche’nin yeni Gran Turismo’su Panamera



Dört kapılı “coupe”ler de rekabet kızışmaya başlıyor. Porsche’nın bu sınıfta üreteceği araç olan Panamera gün yüzüne çıktı. Şu anda sadece Mercedes-Benz CLS’nin bulunduğu sınıfta, daha sonra Audi’nin A7 modelini, BMW’nin CS Consept üzerine geliştireceği üretim modelini ve Aston Martin’in Rapide modeli göreceğiz.

Porsche’nin, 911, Cayman, Boxster ve Cayenne’den sonra beşinci modeli olan Panamera oldukça büyük bir model: 4.97 metre uzunluğunda, 1.9 metre genişliğinde ve 1.4 metre yüksekliğinde. Aracın ağırlığı, modeline göre 2 ton civarında olacak.

Panamera’nın ilk önce S ve Turbo modelleri satışa sunulacak. S modelinde kullanılacak motorun 4.8 litre V8, 400 beygir civarında olması bekleniyor, Turbo modelinde de 500 beygir gücünde aynı motorun çift turbolu versiyonu kullanılacak. Daha sonra seriye 300 beygir gücünde bir V6 ve hibrid güçlü bir motor eklenecek.

Serinin en güçlü versiyonu 4 çeker olacak, diğer versiyonlarda 4 çeker özelliği isteğe bağlı sunulacak.

Panamera’nın satışına 2009 yılında başlanacak ve hedeflenen yıllık satış 20,000 adet.

Nissan’dan Yeni Bir Navara Modeli: Platinum



Nissan, yeni bir konsept ile üretilen Navara 4x4 LE Platinum A/T, 'yi satışa sundu. Aracın kendi gövde rengi ile uyum sağlayan platinyum rengindeki alüminyum alaşım jantları, ön ızgarası, tavan rayları, yan aynaları, kapı kolları, yan basamakları ve arka basamaklı tamponu ile Navara 4x4 LE Platinum A/T görünürlük ve prestij anlamında farklılık yaratıyor.

Şehir hayatına kolayca adapte olabilen Navara, lüks 4x4’ lerde sunulan deri döşeme, sunroof, otomatik vites ve perde hava yastıkları gibi özelliklerini 144 PS ve 171 PS güç üreten 2.5lt.’ lik dizel motor ve 6 ileri düz / 5 ileri otomatik vites seçeneği ile sunuyor.

Yaşanan ekonomik krize çözüm olarak, iç pazarın geliştirilmesi gerektiğini vurgulayan Nissan Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu,”Uyguladığımız kampanya ile Ekim ayı fiyatlarımızı sabitleyip, Kasım ayına özel 3 bin YTL’lik peşin alım indirimi veya %0’dan başlayan kredi seçenekleri sunuyoruz. Piyasaya sunduğumuz yeni versiyonlar ile bu dönemi en iyi şekilde atlatmaya çalışıyoruz. Hükümetten beklentimiz hem tüketicinin işine yarayacak, hem de vergi gelirini düşürmeyecek bir çözümü biran önce hayata geçirmesidir” dedi.

Sancaktaroğlu, otomobil almak için uygun zaman olduğunu belirterek, sınırlı sayıda üretilen Navara 4x4 LE Platinum A/T nin 3.000 YTL’lik kampanya indirimi ile birlikte 68.990 YTL’lik fiyatı ile Navara konforuna ve prestijine sahip olmak isteyen alıcılarını beklediğini söyledi.