Türkiye'nin en beğenilen pick-up'ı


Otoyaşam Gazetesi’nin bu yıl dördüncüsünü düzenlediği, “Türkiye’nin en beğenilen otomobilleri yarışması, Otobil”de Nissan Navara, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Türkiye’nin en beğenilen Pick-up’ı seçildi.


Otomobilseverlerin oyları ve jüri üyelerinin test ve değerlendirmeleri sonucunda sınıfında yine birinci seçilen Nissan Navara; pick-up segmentine getirdiği tasarım, konfor ve donanım standartları ile en beğenilen pick-up olduğunu bir kez daha kanıtladı.
Nissan Navara’da; sunroof, deri koltuk, ısıtmalı ve elektrik kumandalı ön koltuklar, çift bölgeli otomatik klima, yağmur sensörü, otomatik yanan ön farlar, bluetooth gibi üst sınıf otomobillerdeki özellikler standart olarak sunuluyor. Pick-up’ların gücüyle SUV’lerin konforunu birleştirerek hem ticari, hem de hobi aracı olarak adlandırılan SUP sınıfının yaratıcısı Nissan Navara, 171 HP gücü ve 403 Nm torkuyla sınıfının en güçlü common-rail turbo dizel motoruna sahip bulunuyor.Nissan Otomotiv A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu; “Otobil’de yine en beğenilen Pick-up seçilerek ticari araç pazarındaki gücümüzü bir kez daha göstermiş ve Nissan Navara’yı geçen yıl olduğu gibi bu yıl da taçlandırmış olduk. Nissan Navara’yı tercih edip, Otobil’de Navara’ya oy veren herkese teşekkür ederiz” dedi.

Yeni BMW M3 Cabrio 7 ileri vitesli


Yeni BMW M3 Cabrio 7 ileri vitesle 0'dan 100 km/s hıza 5,1 saniyede çıkıyor. Otomobil, Mart ayı başlarında Cenova'daki Uluslararası Motor Show'da görücüye çıkacak.

Yüksek performanslı Yeni BMW M3 Cabrio, sürücülerini yüksek devirli V8 motoru, mükemmel şasi ayarı ve sınıfının tek elektro-hidrolik mekanizmaya sahip geriye doğru açılabilen metal tavanı ile büyüleyecek. Daha da dinamik performans elde etmek adına DCT Drivelogic Çift Kavramalı M Şanzıman BMW M3 Cabrio ve diğer tüm BMW M3 modellerinde isteğe bağlı donanım olarak sunuluyor olacak. Dünyanın bu ilk 7 ileri vitesli çift kavramaya sahip şanzımanı yüksek performanslı motorlar için tasarlanmış olduğundan, vites değişimleri esnasında tekerleklere kesintisiz güç aktarımını garanti ederek manüel bir şanzımandan daha hızlı bir ivmelenme sunuyor. M DCT Drivelogic teknolojisine sahip BMW M3 Cabrio, 0'dan 100 km/s hıza 5,1 saniyede çıkıyor (manüel şanzıman ile bu süre 5,3 saniye) ve çift kavramaya sahip şanzıman BMW M3 Coupé ile BMW M3 Sedan modellerini belirgin biçimde birbirinde ayırıyor. Otomobil, Mart ayı başlarında Cenova'daki Uluslararası Motor Show'da görücüye çıkacak ve bu yıl Mayıs ayından itibaren Avrupa pazarında satışta olacaktır.Dünya prömiyeri 1: Yeni BMW M3 Cabrio.Yeni BMW M3 Cabrio, satışa sunulan üçüncü M3 modeli olarak Coupé ve Sedanın yanındaki yerini alıyor. Kardeşleri gibi o da, taklit edilemez bir dinamik performans sunarken gündelik kullanıma da mükemmel biçimde uyum sağlayan safkan bir BMW M3. Geriye doğru katlanabilir metal açılır tavan açıkken otomobil ile V8 motorun kusursuz sesi arasına kimse giremez.- BMW M3 Cabrio` ın geriye doğru açılabilir metal tavanı sınıfında benzersizdir. Tek bir dokunuşla elektro-hidrolik mekanizması ile 22 saniye içinde açılır.


- Metal tavanın üç bölmesi arka kısımda bir diğerinin üzerine gelecek biçimde katlanır


- otomobilin bir BMW Cabrio` ın karakteristik düz hatlarını koruyacak biçimde alandan kazanç sağlayan bir çözüm sunar.- Metal açılır tavan, diğer tüm modellere göre mükemmel ses ve ısı yalıtımı ile belirgin biçimde daha açık bir görünüş sunar. BMW M3 Cabrio` ı gündelik kullanım için pratik kılan özelliklerin başında, 210 ile 350 litre arasında hacme sahip bagaj bölmesi, deri döşeme yüzeylerini güçlü güneş ışığı altında klasik deri döşemelere göre 20 ºC` ye kadar daha serin tutan Güneş Yansıtma Teknolojisi sayılabilir.BMW M3 Cabrio` dan bazı ayrıntılar:Spor otomobil tarzıyla gündelik kullanım pratikliği ve yüksek performansı BMW M3 Converible` ı tamamen eşsiz kılar. Yarışçı soyu daha ilk bakışta izlerini yansıtıyor ve onu sürdüğünüz her bir kilometrede bunu daha da fazla hissettiriyor.


- V8 motor, 4.0 litrelik hacmi 309 kW/420 bg güç üretir.


- Şasisi BMW M3 Cabrio için özel olarak tasarlanmıştır ve motorun yüksek performansına mükemmel uyum içerisinde ayarlanmıştır. İsteğe bağlı Elektronik Amortisör Kontrolü (EDC), sürücülerin ayarları kendi tercihlerine göre yapmasını sağlar. Yüksek performanslı frenler, fren mesafesini inanılmaz oranda kısaltmakla birlikte azami kontrol de sunar. Değişken M diferansiyel kilidi azami aks kavramasının garantisidir.


- Otomobil ayarları iDrive menüsü üzerinden yapılandırılabilir. Direksiyon üzerindeki isteğe bağlı M Drive tuşuna tek bir kez dokunarak önceden kayıtlı ayarlara geri dönmek mümkündür. Şasi ve Dinamik Denge Kontrolü gibi ayarlardan gaz kelebeğinin tepkisi ve M Servotronic direksiyon ayarlarına kadar pek çok fonksiyon buradan kontrol edilebilir.


- BMW M3 Cabrio, M tasarım özelliklerinin Cabrio formatına uygun biçimde düzenlenmiş karakteristiklerini kendinde topluyor. Bunlar arasında, ön kısımdaki geniş hava girişleri, sinyal lambalarının bütünleştirildiği yan havalandırma boşlukları, ünlü parlak jantlar, kendi omuz çizgisine sahip yan profil, dört adet krom kaplı egzoz borusu ve bir difüzöre sahip etkileyici arka kısım sayılabilir.


Dünya prömiyeri 2: M DCT Drivelogic.Yeni DCT Drivelogic çift kavrama sistemine sahip M şanzıman, sürücülerin tekerleklere güç aktarımına ara vermeden vites değiştirmesini sağlar


- tıpkı Formula 1 otomobillerindeki gibi. Vites değişimleri, direksiyondaki değiştirme tuşları üzerinden yapılabildiği gibi; otomobilin uygun vitesi kendi kendine seçtiği tam otomatik mod da mevcuttur.


- Güç aktarımı kesintiye uğramadan ivmelenme: M DCT Drivelogic, tüm BMW M3 modellerinde 0-100 km/s ivmelenme süresini 0,2 saniye kısaltıyor.


- Çift kavrama sistemine sahip M şanzıman, sürücülerin manüel veya otomatik vites arasında seçim yapmasına olanak tanır. Manüel vites değişimi, M vites kolu veya direksiyondaki vites değişim tuşları üzerinden gerçekleştirilebilir.


- Drivelogic, otomatik modda beş veya manüel modda altı ayar seçeneği sunar


- ilk kalkışta azami ivmelenme için kalkış kontrolü dâhil. Sürücünün saf bir yarış deneyimi mi yoksa konforlu bir sürüş mü istediğine bağlı olarak vites değişim sıklığından sürücüye yapılan geri bildirimlere kadar farklı ayarlaryapmak mümkündür.


M DCT Drivelogic teknolojisinin detayları:M DCT Drivelogic teknolojisi, yüksek performanslı bir araçta kullanılan dünyanın ilk 7 ileri vitesli çift kavramaya sahip şanzımanıdır


- ve de BMW M mühendislerinin yeni bir çığır açan başarısı. 1996 yılında BMW M3'ün otomatik manüel şanzımana sahip ilk araç olarak piyasaya çıkışının beş yıl ardından Drivelogic sistemi ile yeni bir boyuta geçildi. M DCT Drivelogic teknolojisi, tüm BMW M3 modellerinde opsiyonel bir donanım olarak sunulacak.


- Sistem, bir marka haline gelen M performansını, güç aktarımını kesintiye uğratmadan vites değişimlerini hızlandırarak sunar. M DCT Drivelogic sistemi, biri çift sayılı dişlilere (2, 4, 6) diğeri tek sayılı dişlilere (1, 3, 5 ve 7 ile geri vites) ait olmak üzere iki dişli sırası mantığına dayanır. Herbir dişli sırasının kendi kavraması mevcuttur ve bunlar motora münferit olarak bağlıdır. İvmelenme esnasında, vites sırasında yer alan bir sonraki motordan bağımsız dişli sistem tarafından belirlenir


- bu sayede sürücü bu vitese geçtiğinde ilgili dişli zaten çoktan devreye alınmış olur. Kavrama, bir sırada devre dışı kaldığında eşzamanlı olarak diğerinde devreye girerek tekerleklere aktarılan güçte bir kesinti yaşanmaz.


- Yarış performansı sunan enuygun ivmelenme, kavrama sürecinde arttırılmış torkun uygulanması ile garanti edilirken dinamik sürüş tarzının da uzun süre korunabilmesini mümkün kılar.


- Geliştirilen sürüş tepkilerine ilave olarak çift kavramaya sahip M şanzıman, verimliliği de arttırır. M DCT Drivelogic teknolojisine sahip yeni BMW M3 Cabrio, 100 kilometrede ortalama 12,3 litre yakıt tüketir (manüel şanzımanda bu değer 12,9 litredir).


- Yenilikçi konfor fonksiyonları: Otomatik park freni motor kapatıldığında devreye alınır; düşük devir desteği ise araç manevra halinde veya rölantide iken devrededir. Motor, vites kolunun tüm konumlarında çalıştırılabilir.


Alman otomobil şirketi Volks- wagen'in birkaç yıldır sadece özel müşterileri için 'arazi şartlarında sürüş deneyimi' sunduğu programa Türkiye de dahil oluyor.

Driving Experience olarak adlandırılan programda sürücüler VW Touareg'lerle asfalttan araziye, su geçişlerinden bataklığa her türlü ortamda yol almaya çalışıyor. VW Binek Araç Genel Müdürü Vedat Uygun, programın bir diğer ayağını Kapadokya ve Kaz Dağları gibi yerlerde yapmak istediklerini söyledi. Türkye'deki arazi sürüşüne diğer organizasyonların aksine Touareg müşterileri kendi araçlarıyla ve ailecek katılabilecek. Amerika'dan Çin ve Tibet'e kadar pek çok farklı ülkede gerçekleşen programa mart ayından itibaren Türkiye de dahil olacak.
Otomotiv sektöründe son dönemde 4x4 SUV (sportif amaçlı araç) sınıfında bütün dünyada büyüme yaşanıyor. Pek çoğu en zorlu arazi şartlarında bile ilerleyebilen bu araçların sahipleri genellikle asfalttan dışarı çıkmıyor. Söz konusu program, Tuareg sahibi sürücülerin araçlarının her türlü özelliğini güvenli bir şekilde tanımasını amaçlıyor. Vedat Uygun, Türkiye'de yapılacak organizasyonun mevcut 2 bine yakın Touareg müşterisini hedeflediğini ve kâr amacı gütmediğini söyledi. Programın Türkiye ayağı için 250-300 Euro arasında bir ücret talep edilecek. VW AG'nin programına Türk tüketicilerden de katılım sağlayacaklarını belirten Uygun, "2 bin 500 Euro civarında bir rakamla 4-5 gün boyunca dünyanın en ilginç yerlerinde sınırsız 4x4 deneyimi yaşamak mümkün olacak. Örneğin Güney Afrika'da Cape Town ile Ümit Burnu arasında yer alan çok özel bir rotada 4 günde bin 250 km'den fazla yol kat ettik. Aynı zamanda bölgenin her türlü doğasını yerinde görebiliyoruz. Çöl, kayalık, çukur, asfalt gibi farklı yolları test ettik. Araçların neler yapabileceğini görmek için bundan daha iyi bir tecrübe yaşamak zor." diye konuştu.
Söz konusu araç sınıfının Türkiye'de her yıl büyüdüğünü belirten Uygun, bugün yüzde 7 civarında olan SUV pazarının 2010'da yüzde 10 seviyesine ulaşmasının beklendiğini söyledi. Şirket, Touareg'le lüks SUV sınıfında 2008'de üçüncü sıraya yükselmeyi hedefliyor. Uygun, "Range Rover, BMW X5, Audi Q7 gibi sıkı rakipler var. Ama biz de çok iyiyiz. Yılın ikinci yarısında Tiguan modelinin pazara girmesiyle bu segmentte daha fazla söz sahibi olacağız." dedi.
Almanlara 'servis' dersi verdi

Bu arada Doğuş Otomotiv, satış sonrası kalitesinin gelişimi açısından 3 yıllık süreci iki yılda tamamladı ve birincilik kürsüsüne çıktı. Doğuş yöneticileri, Almanya'da yapılan ve VW satılan 60 ülkenin katıldığı uluslararası toplantıda hizmet kalitesini artırmak için yapılacaklar konusunda diğer katılımcılara sunum yaptı. Türkiye, VW AG'nin dünya çapında gerçekleştirdiği garanti denetimlerinde rekor kırarak en az hata ile çalışan ülke oldu. Doğuş, VW'nin Almanya'daki kalite müdürleriyle servis çözümlerini de paylaştı.

NISSAN MURANO








Yeni Nissan Murano, ilk nesil Murano’ nun başarıyla sunduğu teknoloji , güç ve konfor üzerine oturtuldu. Segmentinde, dinamik crossover yapısıyla göze çarpan ve bu sayede kolaylıkla ayırt edilebilen Nissan Murano, yeni tasarım anlayışıyla rakiplerine karşı çok ciddi bir alternatif oluşturuyor.

Yeni Nissan Murano, eşsiz güç, güvenlik ve 4 çeker sistemiyle gerçek bir SUV olma özelliğini taşırken, üstün performans ve kuvvetli görünümüyle sportif bir araç olma özelliklerini de sunuyor.


İkinci jenerasyon Murano, ilk Murano’ nun orjinal yapısıyla aynı genleri paylaşırken, kapsamlı değişiklikleri de beraberinde getiriyor. İç kabininde daha konforlu, geniş ve zarif hatlar hakim ve özellikle arka yolcular için bir “business class” ortamı yaratılmış.

Araçta, 265PS güç ve 325Nm tork üreten 24 sübaplı 3,5lt V6 motor kullanılıyor. Aynı zamanda Yeni Murano’da devrimsel bir teknoloji ile geliştirilmiş X Tronic CVT şanzıman görev yapıyor. Yeni CVT vites sitemi, yakıt tüketimini düşürürken, performans kullanımına hemen cevap verecek nitelikte tasarlanmış.

Ayrıca, Nissan’ın yeni teknolojisi olan, çizilmeye karşı koruyuculu boya sistemi, günlük kullanımdan kaynaklanan ya da aracın yıkanmasından ötürü oluşan çizikleri, içerdiği esnek reçine katkısı sayesinde gideriyor.

Honda’nın yeni otomobilleri Cenevre’de...


Honda, Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı’nda tamamen yenilenen Avrupalı Accord modeli ile sıfır emisyonlu hidrojen yakıt hücreli Honda FCX Clarity ve hibrid konsept spor otomobili Honda CR-Z’nin avrupa lansmanını gerçekleştiriyor.

Yeni Accord ile beraber, çevre dostu araçlar bölümünde Honda’nın havayı kirletmeyen ve egzosundan sadece temiz su buharı çıkan 4 kişilik yakıt hücreli sedan modeli FCX Clarity sergilenecek. FCX Clarity, ABD’de bu yaz, Japonya’da ise sonbaharda satışa sunulacak. Accord’un tamamı yakında yürürlüğe girecek olan Euro 5 emisyon standartlarını karşılayan yenilenmiş 2.0 ve 2.4 litrelik benzinli motorlar ve yeni 2.2 litrelik dizel motor ile donatılıyor.
Standın yarış otomobilleri bölümünde ziyaretçiler, Honda’nın yeni Formula 1 aracı RA108’i ilk defa görme şansını da elde edecekler. Bu bölümde, RA108’in yanısıra Honda’nın yeni FIA Group R3 ralli yönetmeliklerine uygun şekilde tasarlanan Civic Type R R3 modeli de görülebilecek. Bir yıllık yoğun ve başarılı test ve yarış süreçlerinden geçen R3 de artık ralli sürücüleriyle buluşuyor.

Honda’nın tamamen yenilenen Accord modelinin de sergileneceği Cenevre’deki basın toplantısı, 4 Mart Salı günü saat 08:30’da Honda standında yapılacak.

Mercedes-Benz CLC


Mercedes-Benz Berlin Moda haftasında, firma yeni aracı CLC’yi tanıttı. CLC yeni bir model ismi olsa da araç aslında, 2001 yılından bu yana yaklaşık 320,000 adet satılmış Sports Coupe modelinin yeni versiyonu.


Firma CLC’nin yenilenmiş ve geliştirilmiş 1100 parçadan oluştuğunu ifade ediyor. Ön ve arka tarafı, direksiyon simidi, göstrege grubu ve ön göğüs tamamen yenilenmiş.


Direksiyon sistemi daha spor (direkt) olacak şekilde değiştirilen CLC’ye sesinizle komut verebiliyor; navigasyon, telefon ve müzik sistemini yönetebiliyorsunuz.


Tek kapılı Mercedes modellerinin “giriş seviyesi”ni temsil eden CLC dört adet 4 silindirli, ve iki adet 6 silindirli motor ile satışa sunulacak. Modeller şöyle:


CLC 200 CDI – 2.15 litre 4 silindir, 122 bg, 0-100 km/s: 11.3 san. Maksimum sürat: 206 km/s, kombine yakıt tüketimi: 100 km / 5.8-6.1 L
CLC 220 CDI – 2.15 litre 4 silindir, 150 bg, 0-100 km/s: 9.7 san. Maksimum sürat: 224 km/s, kombine yakıt tüketimi: 100 km / 5.9-6.3 L
CLC 180 Kompressor – 1.8 litre 4 silindir, 143 bg, 0-100 km/s: 9.7 san. Maksimum sürat: 220 km/s, kombine yakıt tüketimi: 100 km / 7.7-8.1 L
CLC 200 Kompressor – 1.8 litre 4 silindir, 184 bg, 0-100 km/s: 8.6 san. Maksimum sürat: 235 km/s, kombine yakıt tüketimi: 100 km / 7.8-8.2 L
CLC 230 – 2.5 litre 6 silindir, 204 bg, 0-100 km/s: 8.4 san. Maksimum sürat: 240 km/s, kombine yakıt tüketimi: 100 km / 9.2-9.5 L
CLC 350 – 3.5 litre 6 silindir, 272 bg, 0-100 km/s: 6.3 san. Maksimum sürat: 250 km/s, kombine yakıt tüketimi: 100 km / 9.5-9.8 L
Mercedes-Benz önceki modellere göre motorların ortalama %10.8 daha ekonomil olduğunu ifade ediyor.

Porsche Cayenne’den 200.000 adet!


Porsche, satışa sunulmasının beşinci yılında, Cayenne modelinden 200,000 adet üretmenin sevincini yaşıyor.

200,000’inci Cayenne, özel renklerde bir GTS modeli. Doğal beslemeli 405 beygir gücündeki SUV.

Firma, 2007 Şubat ayında satışa sunulan, makyajlanmış Cayenne modelinin satışının, bir önceki senenin rakamlarına göre 2 kata daha yüksek olduğunu ifade ediyor. ABD, Porsche’nin Cayenne satışlarının %30’unun gerçekleştiği en önemli pazarı.

Bu bagajla çok kalbe girer


Gecenin geç bir saati otomobili "itinayla" park eden 40 yaşlarındaki uzun boylu adam, araçtan iner inmez montuna sıkıca sarılmıştı. Soğuk rüzgarların iliklerine kadar işlemesinden korkarak, derhal kapıyı kapattı ve uzaktan kumandaya basarak merkezi kilidi harekete geçiriverdi. Sinyal lambaları "Tamam kilitlendi" işaretini vermek üzere gözlerini kırpıştırırken yanında bir araç beliriverdi bu adamın...

"Hocam, hayırlı olsun" diyordu otomobildeki diğer kişi. "Yeni aldınız galiba, bir bakabilir miyim?" Sitenin otoparkında, soğuk havaya rağmen elinde kumandayla öylece kalmıştı 40 yaşlarındaki (hala dışarıda olan) adam. Saatine baktı. Gece yarısını geçeli iki saatten fazla olmuştu. Diğer araç hemen oracıkta duruverdi. Sürücüsü aşağıya inmiş, dikkatle aracı süzüyordu...
"Ben almayı düşünüyorum da, benimkinden farkı ne?" diye sordu. 40'lık olan adam, soğukta titreyen sesiyle atıldı hemen...
"Bagajı!"

Henüz tango yapamıyor ama...
Evet, bir otomobil editörü günün birinde "Beyaz Dizi" yazmaya karar verirse, bilin ki bundan çok da farklı olmazdı herhalde!
Ancak aracın tango diyarı bir Latin ülkesinden ithal ediliyor oluşundan mıdır, nedir, aklıma böyle bir giriş geliverdi ansızın. Ne de olsa tango hep romantik bir dans olarak nitelenir ya...
Citroen'in orta sınıfta daha fazla kitleye hitap edebilmek amacıyla Arjantin'den ithal etmeye başladığı C4 Sedan, kısa süre önce Türkiye yollarına çıktı. Tabii yukarıda anlattığım olay gibi (ki abartılı olsa da gerçektir), C4'ün tasarımını beğenip de daha fazla bagaj hacmi arayanların da ilgisi çekmeyi başardı. Nitekim 5 kapılısından 498 mm daha uzun olan C4 Sedan, "burnu ve arkası olan" bir otomobil isteyen Türk tüketicisi için "fazlasıyla" uygun bir seçenek olarak yerini aldı.
Tabii fazlasıyla uygunluğu, fiyatından olmasa da, az önce değindiğim üzere bagajından kaynaklanmakta. Zira bagaj hacmi 513 lt ile rakiplerinden hayli fazla. Bunun için bagaj kapağını kaldırmak yeterli. Sonuna kadar kolunuzun ulaşamayacağını düşündüğünüz bir derinlik söz konusu. Beş kişilik bir ailenin yükünü taşımakta zorlanmayacak bu hacim, elbette ki "tek" olmasa da C4 Sedan'ın "en büyük" kozu niteliğinde.
Tango yapmasını bilmese de, "C-Triomphe" adıyla ilk kez tanıtılan C4 Sedan, Çin'in dışında sadece Arjantin'de üretilmekte. Önden tamamen C4 HB ile aynı yüzü taşıyan Sedan, bununla birlikte arka bölümden itibaren tamamen farklı bir görüntü çiziyor. Bagaj bölümüyle birlikte neredeyse bir üst sınıftaki ağabeyi C5 kadar boya sahip C4 Sedan, bu farkını yandan bakıldığında açıkça ortaya koyuyor. Zira uzun...
Bagajın her iki yanında çamurluğa kadar uzanan ters bumerang şeklindeki stop lambaları, onun arkadan kolayca ayırt edilmesini sağlıyor. Elbette bagajı ve onun nikelajlı kapağı yeterince farklılık getiriyor zaten, ama ben bir unsur daha ekleyeyim dedim...
Tekno ciciler aynı
Aracın iç mekanına, özellikle de ön koltuklara oturduğunuzda, içinde bulunduğunuz aracın C4'ün hangi versiyonu olduğunu pek anlamayabilirsiniz. Nitekim Citroen'e özgü olan ve göbek kısmı sabit teknolojik direksiyon simidi Sedan'da da mevcut.

Müzik sistemi ve diğer pek çok kumandayla elinizi kaldırmadan oynama imkanı sunan bu unsur, direksiyon simidi ile birlikte sabitlenmiş dijital devir saatiyle süslü. Yine dijital olan diğer göstergelerse, tam olarak ortaya konumlandırılmış. Gayet iri olan kilometre sayacını göz ucuyla takip etmek hiç zor değil. Üstelik hem gece, hem de gündüz.Bunun dışında kokulandırma sistemi, çift bölgeli otomatik klima gibi donanımlar da cabası. Bolca küçük eşya çekmecesinin yer aldığı ön bölümde, biraz iri eşyalar ya da CD'ler için yer bulmak ise hafif çaplı sorun olabiliyor. Çünkü koltukların arasındaki kol dayama yerinin altında eşya gözü yok, yani açılmıyor.
Diz mesafesi açısından gayet başarılı arka koltuklarda ise yine ilginç donanımlar var. Arka koltuğun ortasında bardaklıklı ve eşya gözlü katlanabilir kol dayama yeri mevcut. Ayrıca arka koltukta oturanlara kalorifer hızını ayarlama imkanı sunan bir de düğme konulmuş. Ancak bendenizin alışmamış olmasından mı kaynaklanır bilinmez, sürekli soğuk üflemekteydi...
Yumuşak malzemelerin kullanıldığı ön göğüsün yanı sıra genel anlamda plastik kalitesinin iyi seviyede olduğunu söylemek gerek. Ses yatımının başarısı sayesinde, dizel motorlu olan aracımızda bile motor gürültüsü hayli düşüktü. Süspansiyon ise, gerçekten başarılı bir "kıvam"da...

1000 km yolculuk
Türkiye'ye 1.6 lt 110 HP güçlerinde bir benzinli ve bir de dizel motor seçeneğiyle getirilen C4 Sedan, dizel motorla uzun yol için biçilmiş kaftan.
60 lt hacimli deposuyla makul kullanımlar sayesinde 1000 km yolculuk yapabilecek beceriye sahip olan C4 Sedan, ortalama 100 km'de 5.4 lt tüketim gösterdi bizlere. Bununla birlikte aracın, Hatchback kardeşindeki gibi hem dizel, hem de otomatik olan bir seçeneği şimdilik yok.
ESP ve park sensörü gibi eksikleri olan C4 Sedan'ın tek donanım paketi bulunuyor.
Neleri Var?
-----------
C4 Sedan 1.6 HDI

ABS+EBD, Acil Fren Destek Sistemi, ön+yan+perde hava yastıkları, yol bilgisayarı, hız sabitleme sistemi, yağmur sensörü, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi, çift bölgeli otomatik klima, arkadaki yolcular için kalorifer fan ayarı, kokulandırma sistemi, radya/CD çalar, elektrikli camlar, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu.

Lancer’a hatchback kardeş geliyor


Mitsubishi, 6-16 Mart tarihleri arasında düzenlenecek 2008 Cenevre Otomobil Fuarı’nda Lancer EVO, “i” ve “Pajero” konseptlerinin yanı sıra Lancer serisine yeni katılacak hatchback karoserili modelinin de ilk ipuçlarını gösterecek.

Concept-X’in yeni Lancer Spor Sedan, Prototype-X’in de Lancer EVO’nun sinyallerini verdiği gibi Prototype-S de bir süre sonra çıkacak Lancer Sportback yani hatchback hakkında ipucu verecek. Yıl sonuna doğru piyasaya çıkacak yeni Lancer ailesinin 5 kapılı üyesi, tıpkı Subaru’nun da yaptığı gibi Avrupa pazarındaki hatchback sevgisi hedeflenerek geliştirilmiş. Nitekim Avrupa’daki Lancer satışlarının yüzde 70’ini oluşturması hesaplanıyor. Canlı metalik turuncu rengiyle dikkat çeken Prototype-S, yukarıya doğru açılan arka panel ve esnek arka koltuklarını yeni Lancer’ın sürüş dinamiklerine ekleyecek.

Mazda2'ye sportif takviye


Mazda2'nin üç kapılı versiyonu, 4 Mart tarihinde bu yıl 78'inci kez düzenlenecek Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılacak. Beş kapılı versiyona nazaran uygun fiyatıyla daha sportif bir görünüm sunacak üç kapılı Mazda2, model gamının ilk üç kapılı karoser seçeneği olacak.

Mazda2 3K, markanın Avrupa pazarındaki büyümesini devam ettirmeye odaklanırken, sportif karakterli 1.3, 1.5 litre binzinli MZR motorlar ve 1.4 litrelik turbo dizel MZ-CD motor seçeneği ile pazara sunulacak. Beş kapılı Mazda2'yle aynı ölçülere ve ağırlığa sahip olacak üç kapılı Mazda2, kardeşi gibi gün geçtikçe ağırlaşan otomobiller arasında 1000 kg'lık ağırlığıyla, Mazda'nın "Gram Strategy" anlayışını devam ettirecek gibi gözüküyor.

BMW X3'e Ödül


BMW X3, Almanya yollarındaki en güvenilir araç - hem de resmi olarak. Son istatistiklere göre (ADAC - dünyanın en geniş motorlu araçlar birliği) BMW X3, kazandığı birincilik sayesinde 2008 "Yellow Angel" kalite ödülüne layık görüldü. Ancak X3, 2008 ADAC kalite puanlamalarında üst sıralara oturan BMW araçlarından sadece birisi. İlk sıradaki BMW X3'ü, BMW 1 Serisi üçüncü ve MINI dördüncü olarak takip ediyor. Sıralamalar, ADAC araçları ile yollarda yapılan binlerce anketin sonucunda toplanan verilere ve kuruluşun dergisi tarafından yürütülen müşteri memnuniyeti araştırmasına dayanıyor.

Ödül kazanan sadece BMW otomobilleri değildi. BMW AG Genel Müdürü Dr. Norbert Reithofer, "tutarlı başarı ve sürekli kalite" sayesinde kişilik kategorisinin kazananı oldu.