Trafik dert olmaktan çıkacak, uçan otomobiller geliyor...


Amerikalı mühendisler, karayolunda normal seyahat eden ancak bir düğmeye basınca kanatları açılarak uçak gibi uçan otomobil yaptılar. Diyelim ki kent içinde tur atıyorsunuz ve bir yerde trafik tıkanıyor. O zaman basıyorsunuz düğmeye; uçtan uca 8 metrelik kanatları açılıyor ve saatte 190 km hızla uçuyor.

Transition adı verilen araç ABD’de şimdiden satışa sunuldu ancak ilk müşterilerin eline 2 yıl sonra geçecek.

2 bin Euro'ya otomobil


Fransa'nın en büyük 2'nci otomotiv şirketi Renault, '5 bin euroluk otomobil' olarak ün yapan ve özellikle alım gücü düşük pazarlarda satış rekorları kıran Logan model aracın fiyatını daha da indirmeye hazırlanıyor. Şirket CEO'su Carlos Ghosn perşembe günü düzenlediği basın toplantısında maliyetini 2 ila 4 bin euroya kadar düşürecekleri yeni nesil Logan'la rakiplerine karşı çok daha önde olacaklarını ve kazançlarını bu şekilde artırmayı hedeflediklerini söyledi.
Ucuz binek otomobili modeli Loganların full donanımlı modelleri şu anda ortalama 7 bin-10 bin euro aralığında satışa sunuluyor. Loganların Türkiye'deki kampanyalı anahtar teslim fiyatları 16 bin 850 YTL'den (euro) başlıyor.

Ancak Logan'ın ucuz modelinin ülkeden ülkeye farklılık gösteren güvenlik ve diğer düzenlemelere uymaması nedeniyle bazı pazarlara girmesi mümkün olmayabilir. Bu yüzden Renualt; Romanya, Rusya, Fas ve Kolombiya gibi gelişmekte olan ülkelerde ürettiği Loganlar için yine gelişmekte olan pazarları hedefleyecek. Yeni nesil Logan'ların üretimine bu sene içinde yine gelişmekte olan ülkelerden Hindistan, İran ve Brezilya'da da başlanacağı belirtildi. Şirket kısa süre önce bu ülkelerdeki tesislerine yatırım yaparak üretim kapasitesini de artırma yoluna gitmişti. Özellikle Renault geçen ay da İran'daki tesisine 1.5 milyon dolarlık yatırım yapacağını açıklamıştı. Bu aynı zamanda İran'daki otomotiv sektörüne İslam Devrimi'nden bu yana yapılan en yüklü yabancı yatırım da oldu.

Geçen sene dünya çapında 248 bin adet Logan satan Renault, ocak ayı başında Moskova'daki üretim merkezinin kapasitesini de artıracağını açıklamıştı. Renault'nun ucuz fiyat politikasının benzer segmentte üretim yapan Japon Toyota, Hintli Tata ve Koreli Hyundai gibi firmaları daha da zora sokacağı belirtiliyor. Toyota Başkanı Katsuaki Watanabe geçen ay şirketlerinin zaten ultra ucuz fiyat politikası izlediğini ve 2010 yılı itibariyle ucuz modelleri ortalama 6 bin 500 dolardan satmayı planladıklarını belirtmişti. Geçen sene otomotiv firmalarının büyük kısmı kâr oranlarında düşüş yaşamıştı. Renault'nun dünya çapındaki satışları yüzde 4, Avrupa satışları ise yüzde 8,7 oranında düşüş yaşamıştı.

Referans Gazetesi

Volkswagen UP


Volkswagen'in küçük, neşeli ve çevreye saygılı konsept aracı UP , 62. Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı.

Volkswagen'in artık bir efsane haline gelen Beetle'dan sonra arkadan motorlu olarak tasarladığı yeni küçük, neşeli ve çevreye saygılı konsept aracı up, 62. Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı. Volkswagen'in kendini yeniden keşfetme sürecinde yeni bir efsanenin doğuşu olarak nitelendirilen up, işlevselliği ve yenilikçi tasarımı ile göz kamaştırıyor. Kurulduğu günden bu yana Beetle'den Golf GTI'a kadar nesilden nesile ulaşmayı başaran ve otomotiv tarihinde ikon unvanı kazanan modeller geliştiren Volkswagen, 2007 Frankfurt Motorshow'da UP adını verdiği yepyeni bir konsept aracıyla potansiyel bir efsanenin doğuşunu müjdeliyor. Gerek tasarımıyla gerek işlevsel özellikleriyle dikkat çeken arkadan motorlu ve dört koltuklu VW up, 2011'den önce üretime geçmesi planlanmayan fakat markanın yeni nesil küçük sınıf platformu üzerinde geliştirilen, ekonomik şehir otomobilinin öncüsü olarak tanımlanıyor.

Tıpkı geçmişte Volkswagen markasının efsane modeli Beetle gibi sevimli bir yüze, kompakt bir tasarıma ve arka konumlu motora sahip olan up, yeni nesil şehir otomobil anlayışını tasarımındaki yalınlık ve işlevsel özelliklerinin yanı sıra ekonomik oluşu ve düşük yakıt tüketimi ile de yansıtıyor. Volkswagen Grubu'nun baş tasarımcısı Walter de Silva tarafından "Asla kısa sürede demode olmayacak bir tasarıma sahip VW up, sevgiyle yaratılmıştır " açıklamasıyla aslında VW Beetle'ı meydana getiren VW kültürüne de saygısını dile getiriyor. VW up konseptinin ön bölümünde otomobilin yüzünün güler yüzlü gözükmesini sağlayan: üzerinde hava girişi olmayan tampon kullanılmasından ileri geliyor. Büyük VW logosunun bulunduğu ön yüzde oval formlu yeni teknoloji farlarda dikkat çekiyor. VW up konseptin arka cam çizgisinin gerisine saklanan far grubu ve ilk defa camın ortasına konumlandırılan şeffaf VW logosu ise sadece farlar yandığı zaman aydınlanıyor ve fütüristik nitelikte yalın bir görüntü sunuyor. 3. 45 metre uzunluğundaki VW up, güçlü görünümünü ise bütün kompakt özelliklerine rağmen aracın genişliğine göre oldukça açık iz mesafesiyle (1.42 metre) vurguluyor. Özel olarak tasarlanmış 18 inçlik jantlar da aracın güçlü görünümüne katkı sağlıyor.

VW up'ta kullanılan geniş cam yüzeyler sayesinde aydınlanan kabin içinde maksimum kullanım alanı sunabilmek için ince tasarlanmış koltuklar dikkat çekiyor. Sürücü koltuğu hariç her biri katlanabilen ve yerinden çıkarılabilen koltuklar yüksek oturma konforu sunuyor. Koltukların ergonomik tasarımlarına ek olarak kendi kendine şişen ve oturan kişinin gövde anatomisini alabilen yenilikçi yapısı sayesinde konforun üst düzeye taşınması hedefleniyor. Önde yer alan bagaj bölümünün yanı sıra arka bölümde de yükleme alanı sunan VW up'ın kokpitinde de yine yalın ve fonksiyonel tasarım anlayışının izleri çok net olarak görülüyor. Sadece dijital göstergeler ve kumanda ekranının yer aldığı iç mekanda karmaşık olabilecek her türlü ekstra tasarım anlayışından kaçınıldığı dikkatlerden kaçmıyor. VW up'ta tüm sistemleri kontrol etmekle görevli iki adet ekran bulunuyor. Sürücünün karşısında konumlandırılan 8-inçlik monitör sürücüsüne aracın hızı, yakıt seviyesi ve menzil ile anlık CO2 emisyonları gibi önemli bilgileri gösteriyor. Navigasyon, radyo, yol bilgisayarı ve klima kontrol sistemlerini kumanda etmek için kullanılan 7 inçlik ekran ise yeni geliştirilen "yakınlık sensörü" teknolojisine sahip olmasıyla benzer sistemlerden farklılaşıyor. VW up'ın kullanıcısı, ekrana dokunmadan ekran üzerinde sadece elini dolaştırarak ilgili sistemleri kumanda edebilme ayrıcalığına sahip.

PIVO2 Tokyo'da sergilenecek


Nissan Motor Co. Ltd., PIVO2’nin örtüsünü kaldırıyor. Gelişmiş elektrikli konsept bir otomobil olan PIVO2, 27 Ekim’de başlayacak Tokyo Motor Show’da sahneye çıkıyor. Araç, 2005 Tokyo Motor Show’da sergilenen ve popülarite kazanan ilk PIVO üzerine geliştirilerek tasarlandı. PIVO2, kendi etrafında dönebilen kabini ile geri vitese gerek bırakmaması ve enerjisini aldığı güçlü kompakt lithium-ion pilleri ile farklılık taratıyor. İlk PIVO,segilendiği Beijing’ten Cenevre Motor Show’a kadar bir ikon olmuştu.

PIVO2’ nin Çarpıcı Özellikleri;-Nissan’ın gelişmiş lithium-ion pil teknolojisinden aldığı güç-Yolculukları sürücüsüyle paylaşan “Robot Agent “ ( Robot Ajan ) sistemi-Teknolojide devrim niteliğinde, kendi etrafında 360 derece dönebilen kabini ve 90 derece çevrilebilen lastikleri
PIVO2, çevre dostu elektrikli motoru, eğlenceli,fonksiyonel sürücü-otomobil ilişkisi ile kendisini rakipsiz kılıyor. Gelişmiş lithium-ion pil teknolojisi, kablo sistemli direksiyon ve frenleri ile farklılık yaratıyor.

Aracın kendi etrafında dönebilen kabininin yanı sıra 90 derece açı alabilen Nissan’ın 3D motor teknolojisine sahip tekerlekleri PIVO2’nin yanlamasına gitmesini de sağlıyor.

“Robot Agent” ile de sürücü hiçbir zaman yalnız kalmıyor. İngilizce ve Japonca konuşabilen sistem, yolculuklara eğlence katarken sürücüsünün stresten uzaklaşmasına yardımcı oluyor. Araçla iletişim kurabilen arayüz sistemi, en temel fonksiyonlara kumanda etmekten en yakın park alanına girmeye kadar birçok hareketi destekliyor.