Porsche’nin lüks SUV anlayışında yeni bir çığır açan Cayenne modelinin daha sportif ve güçlendirilmiş versiyonu Cayenne GTS, 2008 yılının Şubat ayında ülkemizde de satışa sunulacak. Doğuş Otomotiv-Porsche, 4.8 litrelik V8 motorla donatılmış 405 HP güce sahip Cayenne GTS’den 2008 yılında 10 adet satabilmeyi amaçlıyor.
Alman lüks spor otomobil ve arazi aracı üreticisi Porsche’nin tasarımıyla olduğu kadar yol tutuş performansı ve teknolojisiyle de ön plana çıkmayı başaran Cayenne model ailesinin yeni sportif üyesi Cayenne GTS, 2008 yılının Şubat ayından itibaren Türkiye’de satışa sunulacak. Doğuş Otomotiv-Porsche, 128 bin 985 Euro’dan başlayan anahtar teslim satış fiyatına sahip Cayenne GTS’den gelecek yıl 10 adet satabilmeyi hedefliyor. 2008 yılında Cayenne GTS ile birlikte tüm Cayenne ailesinden toplam 128 adet satabilmeyi hedeflediklerini açıklayan Doğuş Otomotiv-Porsche Satış ve Pazarlama Müdürü Mustafa Murat Uluer, 2007 sonu itibariyle ise Türkiye’deki Cayenne satışlarının 121 âdete ulaşmasını beklediklerini ifade etti.
Daha sportif görünüm ve iç mekân!
İlk olarak 2007 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtılan Porsche Cayenne GTS, arka bölümde yoğunlaşan krom kaplamalarının yanı sıra bagaj kapağındaki GTS logosuyla diğer Cayenne versiyonlarından ayrılıyor. Bununla birlikte dış tasarımında Cayenne Turbo ile aynı görünüme sahip Cayenne GTS, 21 inçlik jantları ve 295/35 ebatlarındaki lastikleriyle göz kamaştırmayı başarıyor. Bununla birlikte B ve C sütunlarının üzerindeki siyah süsleme plakaları ve sportif eşikler ise araca daha kaslı bir görünüm kazandırılmasına yardımcı oluyor. Cayenne GTS’in aerodinamik biçimini daha da pekiştiren arka spoylerin yanı sıra araçta ayrıca isteğe bağlı olarak çift kanatlı profile sahip sabit yapılı bir başka spoyler seçeneği daha sunuluyor.
Porsche Cayenne GTS’in kabin içinde ise sportif ve aynı zamanda konforlu koltuklar ilk etapta ön plana çıkan özellikler arasında yer alıyor. Sürücü ve ön yolcu için 12 yönde ayarlanabilen, ek yüksekliğe sahip yan destek elemanlarını içeren sportif koltuklar, tek bir düğmeye basarak hem yatay hem dikey olarak konumlandırılabiliyor.
Güçlü V8 motorla daha atak!
Porsche Cayenne S ile Cayenne Turbo arasında konumlandırılan Cayenne GTS’te 4.8 litre hacimli V8 motora yer veriliyor. Cayenne S’e göre 20 HP daha fazla güç üreten Cayenne GTS’in 405 HP ve 500 Nm tork üreten motorunda da DFI (Direkt Fuel Injection) Doğrudan Yakıt Püskürtme sistemine yer veriliyor. Porsche SUV’larının en sportifi olarak tanımlanan Cayenne GTS altı ileri manuel şanzımanla ve Cayenne S’e göre 24 mm alçaltılmış şasi standart olacak biçimde bantlardan iniyor. 0–100 km/s hızlanmasını 6.1 saniyede tamamlayan Cayenne GTS, 253 km/s’lik son hıza erişebiliyor. Bununla birlikte 80-120 km/s ara hızlanmasını 6.6 saniyede tamamlayan Cayenne GTS, 100 km’de ise ortalama 15.1 litrelik yakıt tüketim değerine sahip. Bununla birlikte isteğe bağlı olarak sunulan Tiptronic S şanzımanlı Cayenne GTS versiyonlarında ise 100 km’deki ortalama yakıt tüketimi 13.9 litre olarak gerçekleşiyor.
Porsche Aktif Süspansiyon Sistemi
İlk Kez Cayenne GTS’te Kullanılıyor!Cayenne GTS, standart olarak sunulan Porsche Çekiş Yönetimli (PTM) sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi ve uyarlanabilir PASM gibi sistemlerle donatılarak yolları çıkıyor. Porsche Aktif Süspansiyon Yönetimi (PASM) sistemine sahip Cayenne GTS, aynı zamanda Alman üreticinin normalde spor otomobillerine entegre ettiği sistemin ilk kez kullanıldığı Cayenne versiyonu unvanını da elde ediyor. PASM Porsche Aktif Süspansiyon Yönetimi, yol koşulları ve sürücünün sürüş tarzıyla ilgili bir işlev olarak amortisör kuvvetlerinin sonsuz şekilde kontrolünü sağlar ve sürücünün, aracı kullanırken üç amortisör ayarından (Konfor, Normal ve Spor programları) birini seçmesine imkân verir. PASM, örneğin sürücü, seri ivmelenmenin öne çıktığı ve gövdenin yalpalayıp savrulmasının önlenmesi için frenlerin sert bir şekilde uygulandığı çok dinamik bir sürüş stilini tercih ettiğinde müdahale eder.
Bununla birlikte isteğe bağlı olarak sunulan havalı süspansiyon ve Porsche Dinamik Şasi Kontrolü (PDCC) gibi savrulmaya karşı aktif koruma sistemlerinin ise Cayenne GTS’in yol tutuşu ve sürüş konforunu arttırması hedefleniyor. Devrilmeye karşı geliştirilen (anti-roll) PDCC sistemi, hemen hemen tüm koşullarda Cayenne GTS’i yol üzerinde düz tutarak ve sadece sürücü son derece sportif ve dinamik bir sürüş modunu tercih ettiği zaman aracın hafif bir hareketine izin vererek dönemeçlerde gövdenin yana yatma hareketini sınırlar. Sonuç itibarıyla Cayenne GTS hem önemli oranda geliştirilmiş bir yol tutuşu hem de fark edilir şekilde ilerlemiş bir sürüş dengesi ve konforunu olanaklı kılar.
Bir Düğmeyle Sürüş Performans Seviyesi Yükseliyor!
Yeni Cayenne GTS’te standart olarak sunulan Spor Düğme sadece bir dokunuşla sürücüye aracının özelliklerini daha da üst bir seviyeye “yükseltme” seçeneğini verir. Orta konsolun alt kısmında yer alan Spor Düğme sürücüye özellikle sportif bir düzenleme veya mükemmel seviyede bir yakıt ekonomisi için temel ayar seçeneğini sunar. Normal modda hem motor yönetimi hem de isteğe bağlı sunulan Tiptronic S otomatik şanzıman yönetimi, ana odak noktası orta motor hızları olacak şekilde programlanır. Spor mod etkinleştiğinde ise, gösterge panelinde ayarın net şekilde anlaşılması adına “Spor” kelimesi görüntülenir ve daha da keskin gaz pedalı kontrol haritası sayesinde motor, sürücünün komutlarına daha doğrudan yanıt verir ve yük değişim ihtiyaçlarına anında ve “sıkı” tepki vermeyi garanti eder. Motorun çıkardığı egzoz gazları spor egzoz sistemi içerisinde ilerler ve ana susturucunun içindeki değişken kontrol kapakçığının çevrilmesiyle Spor modda daha derin ve kuvvetli bir homurtuya neden olur. Gerçekten de motorun güçlü sesi, yük, yol hızı, motor hızı ve şanzıman oranının bir işlevi olarak kontrol edilir ve değiştirilir.