Yine Nardo Fırtınası Esti


Lorinser tarafından modifiye edilen, Mercedes-Benz SL 65 AMG, İtalya’daki Nardo sürat pistinde 325 km/s hıza ulaştı.


Lorinser’in ufak modifikasyonlar yaptığı aracın 660 beygir gücündeki çift turbolu V12 motoru, 1013 Nm tork ürteiyor. Modifiye firmasının Nardo3 adını verdiği araçtan sadece 50 adet üretilecek.

Volkswagen Tiguan R-Line


Essen Otomobil Fuarı’nda, Volkswagen, Tiguan için ürettiği R-Line paketinin tanıtımını yaptı.
R-Line paketi aracın içinde ve dışında yapılan değişikliklerden oluşuyor ve aracın daha dinamik görünmesini sağlıyor.


Paketin ilk göze çarpan unsuru 255/40R19 ebadındaki, özel “Omanyt” tip jantlara takılı tekerlekleri. Aracın gövdesine uygulanan modifikasyonları tamponlarında ve marşbiyellerinde görmek mümkün.


Aracın içinde ise “R-Line” logolu spor koltuklar ve çok fonksiyonlu direksiyon kullanılmış. Standart “Monte Carlo” kumaş kaplama olan iç döşeme deri olarak da sipariş edilebiliyor.

Yenilenen Audi A8 Türkiye'de


Audi ürün gamının amiral gemisi olarak nitelendirilen ve 2003 yılında yollara çıkmaya başlayan A8 modelinin yenilenen versiyonu, Türkiye’de de satışa sunuldu. Doğuş Otomotiv-Audi tarafından 131 bin 407 Euro’dan başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla pazara sunulan yeni Audi A8, 3’ü benzinli olmak üzere toplam 4 motor seçeneğiyle ithal ediliyor!

Alman lüks otomobil ve arazi aracı üreticisi Audi AG’nin üst sınıftaki başarılı temsilcisi A8’in yenilenen versiyonu, Aralık ayından itibaren Doğuş Otomotiv-Audi tarafından ülkemize ithal edilmeye başlandı. Biri dizel olmak üzere toplam 4 motor seçeneğine ve 131 bin 407 Euro’dan başlayan anahtar teslim satış fiyatına sahip yeni Audi A8, hem 5.06 metrelik standart uzunluktaki versiyonuyla hem de 13 cm daha uzun aks mesafesine sahip limuzin versiyonu olan “Long” karoser tipiyle sipariş edilebiliyor.Audi AG tasarımcıları Audi A8’in yenilenen versiyonunda tek çerçeveli ızgarada bir takım görsel modifikasyonlar gerçekleştirirken, entegre sinyal lambalarına sahip yeni yan aynaları, yeni tip jant seçenekleri ve farklı gece görüşüne sahip LED teknolojili stop lambalarını araca dahil ederek daha dinamik ve elit bir görünüm elde etmeyi başarmışlar.Yeni Audi A8, yürüyen aksam ve motor seçeneklerindeki yapılan değişikliklerle ön plana çıkıyor. Standart donanımda sunulan adaptif havalı süspansiyonun virajlardaki hassasiyeti artırılırken, elektronik olarak kontrol edilen değişken amortisörlerin sürtünmesi azaltmak için ise yeni contalar eklenmesi dikkat çekiyor. Ağırlık artışı olmadan yenilikçi materyaller kullanılarak ses geçirmezlik özellikleri artırılan yeni Audi A8’in direksiyon sisteminde de değişken oranlı dişli çubuk ve pinyon dişliyle hıza duyarlı servotronic güç desteğinin oranları daha uygun bir seviye getirilerek daha direkt bir tepki elde edilmesi hedefleniyor. Bunlarla birlikte yeni Audi A8’de ileri teknoloji ürünü destek sistemlerinin varlığı dikkat çekiyor. Audi Şerit Sapma Destek Asistanı Sistemi ve Audi Şerit Değiştirme Destek Sistemi adı verilen bu iki yenilik, araç şerit dışına kaymaya başladığında ve diğer şeritteki araçlar hakkında sürücüyü ikaz etme görevini üstleniyor.Ülkemize 3.0 TDI, 3.2 FSI, 4.2 FSI ve 6.0 W12 motor seçenekleriyle ithal edilmeye devam edilen yeni Audi A8, tiptronic ve multitronic şanzıman alternatifleriyle satın alınabiliyor. Audi’nin dört tekerlekten çekiş sistemi quattro ise 3.0 TDI, 4.2 FSI ve 6.0 W12 motor seçeneklerinde standart, 3.2 FSI motor seçeneğinde ise isteğe bağlı olarak sunuluyor.

Micra'da Aralık Ayı Boyunca Otomatik Vites Farkı Yok


Nissan, Micra modeli için Aralık ayı boyunca devam edecek, “Otomatik Vites Farkı Yok” kampanyası başlattı. Nissan, tasarımı ve pratik kullanımı nedeni ile gençlerin ve bayanların gözdesi haline gelen Micra için düzenlediği “Otomatik Vites Farkı Yok” kampanyası’nda, Micra 1.2 Passion otomatik ve 1.2 Tekna otomatik modellerini düz vites fiyatına satışa sunuyor. Ayrıca tüm Micra modellerinde 2000 YTL’lik indirim uygulanıyor.Yeni yıla otomatik bir Micra ile girmek için, 05-31 Aralık 2007 tarihleri arasında bir Nissan Bayi’sinden istediğiniz Micra’yı almanız yeterli.Nissan’da ayrıca; gençlerin ve ailelerin beğenisini kazanan Note dci, Aralık ayına özel 30.400 YTL'lik lansman fiyatıyla satışa sunulurken, Patrol, Pathfinder ve X-Trail modelleri için Kasım ayında başlatılan "444 Euro'ya 4x4 Kampanyası" da devam ediyor.

Cayenne GTS 2008'de Türkiye'de


Porsche’nin lüks SUV anlayışında yeni bir çığır açan Cayenne modelinin daha sportif ve güçlendirilmiş versiyonu Cayenne GTS, 2008 yılının Şubat ayında ülkemizde de satışa sunulacak. Doğuş Otomotiv-Porsche, 4.8 litrelik V8 motorla donatılmış 405 HP güce sahip Cayenne GTS’den 2008 yılında 10 adet satabilmeyi amaçlıyor.

Alman lüks spor otomobil ve arazi aracı üreticisi Porsche’nin tasarımıyla olduğu kadar yol tutuş performansı ve teknolojisiyle de ön plana çıkmayı başaran Cayenne model ailesinin yeni sportif üyesi Cayenne GTS, 2008 yılının Şubat ayından itibaren Türkiye’de satışa sunulacak. Doğuş Otomotiv-Porsche, 128 bin 985 Euro’dan başlayan anahtar teslim satış fiyatına sahip Cayenne GTS’den gelecek yıl 10 adet satabilmeyi hedefliyor. 2008 yılında Cayenne GTS ile birlikte tüm Cayenne ailesinden toplam 128 adet satabilmeyi hedeflediklerini açıklayan Doğuş Otomotiv-Porsche Satış ve Pazarlama Müdürü Mustafa Murat Uluer, 2007 sonu itibariyle ise Türkiye’deki Cayenne satışlarının 121 âdete ulaşmasını beklediklerini ifade etti.

Daha sportif görünüm ve iç mekân!

İlk olarak 2007 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtılan Porsche Cayenne GTS, arka bölümde yoğunlaşan krom kaplamalarının yanı sıra bagaj kapağındaki GTS logosuyla diğer Cayenne versiyonlarından ayrılıyor. Bununla birlikte dış tasarımında Cayenne Turbo ile aynı görünüme sahip Cayenne GTS, 21 inçlik jantları ve 295/35 ebatlarındaki lastikleriyle göz kamaştırmayı başarıyor. Bununla birlikte B ve C sütunlarının üzerindeki siyah süsleme plakaları ve sportif eşikler ise araca daha kaslı bir görünüm kazandırılmasına yardımcı oluyor. Cayenne GTS’in aerodinamik biçimini daha da pekiştiren arka spoylerin yanı sıra araçta ayrıca isteğe bağlı olarak çift kanatlı profile sahip sabit yapılı bir başka spoyler seçeneği daha sunuluyor.

Porsche Cayenne GTS’in kabin içinde ise sportif ve aynı zamanda konforlu koltuklar ilk etapta ön plana çıkan özellikler arasında yer alıyor. Sürücü ve ön yolcu için 12 yönde ayarlanabilen, ek yüksekliğe sahip yan destek elemanlarını içeren sportif koltuklar, tek bir düğmeye basarak hem yatay hem dikey olarak konumlandırılabiliyor.

Güçlü V8 motorla daha atak!

Porsche Cayenne S ile Cayenne Turbo arasında konumlandırılan Cayenne GTS’te 4.8 litre hacimli V8 motora yer veriliyor. Cayenne S’e göre 20 HP daha fazla güç üreten Cayenne GTS’in 405 HP ve 500 Nm tork üreten motorunda da DFI (Direkt Fuel Injection) Doğrudan Yakıt Püskürtme sistemine yer veriliyor. Porsche SUV’larının en sportifi olarak tanımlanan Cayenne GTS altı ileri manuel şanzımanla ve Cayenne S’e göre 24 mm alçaltılmış şasi standart olacak biçimde bantlardan iniyor. 0–100 km/s hızlanmasını 6.1 saniyede tamamlayan Cayenne GTS, 253 km/s’lik son hıza erişebiliyor. Bununla birlikte 80-120 km/s ara hızlanmasını 6.6 saniyede tamamlayan Cayenne GTS, 100 km’de ise ortalama 15.1 litrelik yakıt tüketim değerine sahip. Bununla birlikte isteğe bağlı olarak sunulan Tiptronic S şanzımanlı Cayenne GTS versiyonlarında ise 100 km’deki ortalama yakıt tüketimi 13.9 litre olarak gerçekleşiyor.

Porsche Aktif Süspansiyon Sistemi

İlk Kez Cayenne GTS’te Kullanılıyor!Cayenne GTS, standart olarak sunulan Porsche Çekiş Yönetimli (PTM) sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi ve uyarlanabilir PASM gibi sistemlerle donatılarak yolları çıkıyor. Porsche Aktif Süspansiyon Yönetimi (PASM) sistemine sahip Cayenne GTS, aynı zamanda Alman üreticinin normalde spor otomobillerine entegre ettiği sistemin ilk kez kullanıldığı Cayenne versiyonu unvanını da elde ediyor. PASM Porsche Aktif Süspansiyon Yönetimi, yol koşulları ve sürücünün sürüş tarzıyla ilgili bir işlev olarak amortisör kuvvetlerinin sonsuz şekilde kontrolünü sağlar ve sürücünün, aracı kullanırken üç amortisör ayarından (Konfor, Normal ve Spor programları) birini seçmesine imkân verir. PASM, örneğin sürücü, seri ivmelenmenin öne çıktığı ve gövdenin yalpalayıp savrulmasının önlenmesi için frenlerin sert bir şekilde uygulandığı çok dinamik bir sürüş stilini tercih ettiğinde müdahale eder.

Bununla birlikte isteğe bağlı olarak sunulan havalı süspansiyon ve Porsche Dinamik Şasi Kontrolü (PDCC) gibi savrulmaya karşı aktif koruma sistemlerinin ise Cayenne GTS’in yol tutuşu ve sürüş konforunu arttırması hedefleniyor. Devrilmeye karşı geliştirilen (anti-roll) PDCC sistemi, hemen hemen tüm koşullarda Cayenne GTS’i yol üzerinde düz tutarak ve sadece sürücü son derece sportif ve dinamik bir sürüş modunu tercih ettiği zaman aracın hafif bir hareketine izin vererek dönemeçlerde gövdenin yana yatma hareketini sınırlar. Sonuç itibarıyla Cayenne GTS hem önemli oranda geliştirilmiş bir yol tutuşu hem de fark edilir şekilde ilerlemiş bir sürüş dengesi ve konforunu olanaklı kılar.

Bir Düğmeyle Sürüş Performans Seviyesi Yükseliyor!

Yeni Cayenne GTS’te standart olarak sunulan Spor Düğme sadece bir dokunuşla sürücüye aracının özelliklerini daha da üst bir seviyeye “yükseltme” seçeneğini verir. Orta konsolun alt kısmında yer alan Spor Düğme sürücüye özellikle sportif bir düzenleme veya mükemmel seviyede bir yakıt ekonomisi için temel ayar seçeneğini sunar. Normal modda hem motor yönetimi hem de isteğe bağlı sunulan Tiptronic S otomatik şanzıman yönetimi, ana odak noktası orta motor hızları olacak şekilde programlanır. Spor mod etkinleştiğinde ise, gösterge panelinde ayarın net şekilde anlaşılması adına “Spor” kelimesi görüntülenir ve daha da keskin gaz pedalı kontrol haritası sayesinde motor, sürücünün komutlarına daha doğrudan yanıt verir ve yük değişim ihtiyaçlarına anında ve “sıkı” tepki vermeyi garanti eder. Motorun çıkardığı egzoz gazları spor egzoz sistemi içerisinde ilerler ve ana susturucunun içindeki değişken kontrol kapakçığının çevrilmesiyle Spor modda daha derin ve kuvvetli bir homurtuya neden olur. Gerçekten de motorun güçlü sesi, yük, yol hızı, motor hızı ve şanzıman oranının bir işlevi olarak kontrol edilir ve değiştirilir.

Edo Ferrari 599




Edo, 620 beygir gücündeki Ferrari F599 GTB için iki farklı modifikasyon sunuyor.
1inci seviye, yeniden ayarlanan ECU, farklı emme sistemi, özel egzoz ve katalizatörden oluşuyor. Sonuç olarak, Enzo’dan alınan motor, Enzo ile benzer bir güce, 650 beygire ulaşıyor.


2inci seviye de, 1inci seviyeye ilave olarak, aracın motor hacmi FXX’de olduğu gibi 6.3 litreye çıkartılıyor ve motor gücü 750 beygire yaklaşıyor. Bu seviyede modifiye işlemleri sadece motor ile bitmiyor ve uygulanan süspansiyon kiti ile araç önde 20 arkada 40 milimetre alçaltılıyor. 20 inçlik jantlarına önde 245/35 arkada 305/35 ebadında lastikler takılıyor.

Vectra Gitti, Yerine Insignia Geliyor



Önümüzdeki sene yenilenecek “Ford Mondeo rakibi”nin yeni model ismi Insignia olacak. Opel yeni aracını Temmuz 2008’de düzenlenecek Londra Otomobil Fuarı’nda tanıtacak.

Firmanın yayınladığı, arka stop lambasının gözüktüğü “teaser” fotoğraf, aracın GTC Coupe Concept’e benzer çizgilere sahip olabileceğini işaret ediyor.

Koenigsegg CCXR Special Edition


Firma, müşterileriden gelen özel istek üzerine, sınırlı sayıda üreteceği iki model geliştirdi.
Koenigsegg’ler CCX ve CCXR adı ile iki versiyon olarak üretilecek.


14 adet üretilecek CCX modeli 888 beygir olacak. 6 adet üretilecek, bio yakıtlı CCXR modeli ise 1018 beygir olacak. CCX modeli 1,330,000 Euro, CCXR modeli ise 1,500,000 Euro’luk fiyat etiketi ile satılacak. Astronomik fiyatlar, 5 yıllık garanti ve ücretsiz servis hizmetini de kapsıyor.
Araçların teslimatları 2008 Mart’ında düzenlenecek Cenevre Otomobil Fuarı’nda gerçekleşecek.
En güçlü versiyon CCXR’ın teknik verilerinden bazıları şöyle:


0-100 km/s hızlanma: 2.9 saniye
0-200 km/s hızlanma: 8.9 saniye
0-200-0 km/s hızlanma ve frenleme: 13.7 saniye
Son sürat: +417km/s
Ağırlık başıan düşen beygir: 1.26kg/bg
Ağırlık dağılımı: %45 ön, %55 arka
Yakıt tüketimi: Çevreyolu 18L/100km, karma 22L/100km
Kuru ağırlığı (tam ekipman-sıvısız): 1280 kg
Aerodinamik katsayısı: Cd. 0.33
Frenler seramik, önde 380 mm 8 pistonlu Brembo, arkada 362 mm 6 pistonlu AP Racing.
Lastikler Michelin Pilot Sport 2, önde 255/35/19 arkada 335/30/20 ebadında
Motor 5 litre hacminde çift kompresörlü V8, 7000 devirde 1018 Bhp, 5600 devirde 1060 Nm üretiyor.

Volvo C30'un Yeni Versiyonu Yollara Çıkıyor



Volvo C30’un 5 kapılı versiyonu çok yakında yollara çıkıyor.


Geçen hafta Volvo’dan yapılan açıklamada 5 kapılı C30’un belki daha az heyecan verici olabileceği ama ürün gamını büyüteceği ifade edilmişti. Aslında alınan duyumlar C30’un ürün gamındaki genişlemenin sadece 5 kapılı hatchback ile sınırlı kalmayacağı aynı zamanda sportback / wagon versiyonlarının da yolda olduğu yönünde. Tabii bu versiyonlar 5 kapılı C30 ile çok benzer olmayacak. Belki de isim olarak C50 ve V30 bile tercih edilebilir. Mazda 3 ile aynı platformu paylaşan 5 kapılı C30, Audi A3 Sportback’e rakibi olarak gösterilebilir. Volvo yetkilileri C30 üzerine çalışmaya devam edecekler gibi görünüyor. Çünkü C30, Volvo ve onun küresel ortaklarının çok fazla önemsedikleri bir model…

Subaru'da değişim devam ediyor


Son dönemde Türkiye’de arka arkaya gerçekleştirdiği iddialı atılımlarla adından söz ettiren Subaru, şimdi de ürün yelpazesinin en üst basamağında yer alan Tribeca modelini baştan aşağı yeniliyor.Subaru’nun ABD’deki üretim tesislerinde üretilen ve geçtiğimiz yıldan beri Avrupa’ya da ithalatına başlanan Tribeca modeli, dış tasarımını ve motorunu tamamen yenileyerek Avrupalı tüketicilerin karşısına yeniden çıkıyor.

Daha önce 3,0 lt 245 HP güç ile piyasaya sunulan Tribeca artık 3,6 lt ve 258 HP’lik motoruyla eskisine oranla çok daha performanslı bir sürüş vaad ediyor.2007 yılında iç tasarımıyla ABD’de “En İyi İç Tasarım” ödülünü kazanan Tribeca, tamamen değiştirilen öne yüzü ve yeni far grubuyla dış tasarımda da oldukça iddialı bir konuma geliyor. Yenilenen Tribeca ile Subaru’nun model yelpazesinin iyice genişlediğini söyleyen Subaru Marka Direktörü Çınar Noyan, verdiği demeçte: “Bir süredir Subaru’da elde ettiğimiz büyüme başarısını yeni modellerimizle daha da ileri götürmek arzusundayız. Tüketicilerin Subaru markası ile daha yakından tanışmaları ve markamıza olan bağlılıkları yeni modellerimizin piyasaya sunulmasıyla artarak devam edecek” diye belirtti.Subaru markası ile bütünleşen Symmetrical AWD teknolojisi ve yatay yerleşimli Subaru Boxer Motor, Yeni Tribeca’da da güvenlik ve performansın maksimum seviyede yaşanmasını sağlıyor. Bununla birlikte yeni model, rakiplerine göre oldukça ulaşılabilir fiyattan tüketicilerin beğenisine sunuluyor. 74.800 Euro fiyatla satılacak olan Tribeca, oldukça zengin bir donanım paketi ile de kullanıcılarını memnun ediyor.Yeni Tribeca’nın standart donanımları arasında, Audio-CD kontrol düğmeli direksiyon, 9 inç ekran DVD sistemi, arka görüş kamera sistemi, cruise kontrol, 6 CD kapasiteli MP3 çalar ses sistemi, ön ve arkada bağımsız klima sistemi, 8 yönlü ayarlanabilir koltuklar, geniş açılır tavan, çift eksoz çıkışı, VDC, SRS 3 çift ön, yan ve perde hava yastığı yer alıyor.

Yeni Kango 2008'de Ülkemizde


Yeni Kangoo Uluslararası Basın Deneme Organizasyonu dahilinde konuşan Renault Minivan ve Hafif Ticari Araç Direktörü Thierry Moreau, “Türkiye, Kangoo’nun 4. büyük pazarı, yılda 20 binden fazla Kangoo satıyoruz. Türkiye’yi çok önemli bir piyasa olarak görüyoruz ve Yeni Kangoo’yu çok hızlı bir şekilde Türkiye pazarına sunacağız” dedi.

Kangoo’da 2009’dan itibaren dizel motorda otomatik vites olacağını belirten Moreau, Avrupa’da Kangoo’nun hafif ticari araç pazarında liderliğini sürdürmeyi, binek versiyonuyla da tekrar bir numara olmak istediklerini ifade etti.


Renault'un büyük ölçüde modernize edilen Fransa'daki MCA Maubeuge fabrikasında üretilen yeni Kangoo, önümüzdeki yılın 2. çeyreğinde Türkiye'de satışa sunulacak.
Minicargo’ya karşı bir proje düşünmüyoruzThierry Moreau, Minicargo'nun kendisini etkilediğini, küçük ve hafif bir araç olduğunu, daha büyük hacimli olan Kangoo'nun ise konforlu özellikler taşıdığını ifade ederek, her iki aracın müşteri kitlesinin farklı olduğunu ve Minicargo'ya karşı bir proje düşünmediklerini söyledi. Moreau, ayrıca Kangoo'nun hem binek hem de hafif ticari araç versiyonlarının bulunduğunu belirtti.


İlk olarak 1997 yılında satışa sunulan Kangoo, sempatik ve anlamlı çizgileriyle SUV dünyasında devrim yaptı. İç mekânı ve çok amaçlı kullanımı sayesinde Kangoo müthiş bir başarı yakaladı ve lansmanından itibaren 2.300.000 adetten fazla satıldı. Ailelerin beklentilerine daha da yakınlaşan Yeni Kangoo, Kangoo’nun güçlü noktalarını korudu; kalite, konfor ve pratiklik yönünden daha da ileriye gitti. Yeni Kangoo ile mühendislik harcamaları kontrol altında tutuldu ve yatırım maliyetleri azaltıldı. Yeni Kangoo büyük ölçüde modernize edilen Fransa’daki MCA Maubeuge fabrikasında üretiliyor. Kangoo’nun tarihi üretim merkezi olan bu fabrika aynı zamanda, ticari araç segmentinde Avrupa’da verimlilik düzeyi en yüksek fabrikalar arasında yer alıyor.


Yeni Kangoo son derece pratik yepyeni bir modülerlik kavramına imza atıyor. Kullanım keyfine adanan pratik araç SUV segmentinde ergonomi, iç mekân genişliği ve sıcaklık kavramlarını yeniden tanımlıyor. 40/60 oranında bölünebilir arka koltuk, düz bir zemin oluşturmak üzere, hiç güç sarfetmeden, tek bir hareketle indirilebiliyor. Bazı versiyonlarda, ön yolcu koltuğu da aynı şekilde yatırılıyor, bu şekilde 660 l’den 2,8 m3’ye kadar çıkarılabilen bir yükleme hacmi oluşturulabiliyor. Böyle bir konfigürasyonda, 2,50 m uzunluktaki eşyaları taşımak mümkün olabiliyor. İç bölümde, Yeni Kangoo, örneğin arka yolcular için uçak tipi akılcı raflarla 77 litreye kadar eşya yerleştirme kapasitesi sunuyor. Aynı zamanda, aletsiz olarak portbagaja dönüşebilen ve 80 kg’a kadar yük taşıyabilen uzun tavan çubukları sistemi de ilk kez Yeni Kangoo’da sunuluyor.


Yeni Kangoo güvenilir ve herkesin beklentilerini karşılayabilen eksiksiz bir motor yelpazesine sahip (üç farklı güçte bir dizel blok ve iki benzinli motor seçeneği). Bu motorlar sağlamlık, güvenilirlik, tasarruf ve çevreye saygı gibi güçlü değerleri barındırıyorlar. 105 bg’lik 1,5 dCi (78 kW) ile Yeni Kangoo’da lansmanından itibaren partikül filtreli bir motor seçeneği de önerilecek (76 kW). 1.5 dCi’nin diğer iki farklı tipi (70 bg - 50 kW ve 85 bg - 63 kW) 140 g/km’ın altında CO2 salınımlarıyla « Renault eco2 » imzasına uygunluk gösteriyorlar.

Kendi Kendini Park Eden Otomobil


Türkiye'de satışa sunulan yeni bir otomobil, özellikle acemi sürücüler için kabus olan park sorununu ortadan kaldırıyor. Bu otomobil 15 saniyede kolayca park edilebiliyor

Volkswagen Touran'ın yeni modeli, 'Park asistanı' yardımı ile 15 saniye içerisinde otomatik olarak park manevrasını tamamlayabiliyor. Doğuş Otomotiv-VW Binek Araç tarafından 1.4 litre 140 HP’lik TSI motor ve Comfortline donanım paketiyle ithal edilen Yeni Touran, isteğe bağlı olarak Tiptronic DSG şanzıman seçeneğiyle de satın alınabiliyor. Yeni Touran modeli, 50 bin YTL'den başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla Türkiye’de satışa sunuldu. Araç 200 km/s’lik son hıza erişebilirken, 0–100 km/s hızlanmasını 9.8 sn’de tamamlıyor. Yakıt tüketimi ise 100 km’de ortalama 7.4 litre.


PARK KABUSU BİTİYOR


4.4 metre uzunluğa ve 1.8 metreye varan genişliğe sahip Yeni Touran’da, yeni bir teknoloji olan “Park asistanı”, ön ve arka park mesafe sensörleri ve “Hill hold” eğimde kalkış sistemiyle entegre biçimde çalışıyor. Vites topuzunun önüne yerleştirilen tek bir düğmeye basarak etkinleştirilen sistem, hızlı ve stressiz bir şekilde park manevralarını sağlıyor. Park asistanı ayrıca otomatik olarak direksiyon manevraları yaparak, sürücünün aracı tek manevrada düzgün bir çizgi halinde park edebilmesi için destekliyor.


Sistem etkinleştirildiğinde park etmiş diğer araçlarla arada 0.5 metre ile 1.5 metre mesafede sinyal verilen yöndeki alanları tarayarak uygun park yerlerini tespit ediyor. 30 km/s’ye kadar hızda çalışabilen sistem, uygun park yeri bulunduğunda doğrudan sürücünün görüş alanındaki yol bilgisayarı aracılığıyla gerekli uyarıyı yaparak başlama pozisyonu hakkında sürücüyü uyarıyor. Sürücü bunun üzerine aracı geri vitese alarak otomatik direksiyon manevrası işlemini aktif olarak başlatabiliyor. Araç geri vitese alındıktan sonra ise otomatik park işlemi genellikle 15 saniyede tamamlanıyor. Park manevrası esnasında yaya veya benzeri bir engelle karşılaşıldığında direksiyon manevrasına yapılan bir müdahale ile sistem hemen devre dışı kalıyor.

Proton'dan 14 bin YTL'ye sıfır araba


Proton, yeni Türkiye Distribütörü Ulumotor ile atağa kalktı. 13,900 YTL’ye 0 araba imkanı sunan Proton yeni modelleri piyasaya sürdü.


SAVVY, GEN2, WAJA modeli binek araçlar ile birlikte ARENA modeli kamyonetleri de pazara sunan Ulumotor, 23 Kasım 2007 tarihinden itibaren rekabetçi fiyatları ile adından söz ettiriyor.
ARENA modelinde 13.900.- YTL ’den başlayan fiyatlar ve binek modellerde 5.000.-YTL’ yi bulan indirimler talepte artış olduğu kaydedildi. Proton Türkiye Distribütörü Ulumotor yaptığı açıklamada, talebe göre kampanyaların devam edeceğini bildirdi.


2008 yılında pazar payını arttırmayı hedefleyen Ulumotor, SAVVY modeli ile hanımların, GEN2 modeli ile gençlerin, WAJA modeli ile de ailelerin ilgisini çekmeyi hedefliyor. ARENA modeli ise; Ticaretle uğraşan herkesin erişebileceği, satın alırken olduğu kadar kullanırken de hesaplı bir kamyonet olarak dikkat çekiyor.