Mustang’de cam tavan


Just-auto’ya göre, 2003 yılından bu yana Kuzey Amerika’daki araçlarda açılır tavan kullanımı %200 oranında artmış. Bu artışın altında, insanların araçları içinde geçirdikleri sürenin uzaması olduğunu belirten araştırma, 60 dakikadan uzun süre araçları ile seyahat edenlerin 1990-2000 yılı arasında %50 oranında arttığını ifade ediyor.


Ford, tüketicilerin, gün ışığı için olan bu talebine, üçüncü bir tavan seçeneği olan cam tavanı cevap verdi.


Bu özellik, önümüzdeki yazdan itibaren, V6 ve GT modellerinde bulunacak.Coupe- tek kapılı modellerde uygulanacağı için araçların rijititeden yana bir sorunu da olmayacak.

Skoda, en lüks aracı Superb'yi tanıtacak


Skoda Auto en lüks araçları Superb’in yeni modelinin tanıtımını 2008 Cenevre Otomobil Fuarı’nda yapacak.


İkinci nesil Superb daha cömert bir iç hacme ve konfora yönelik birçok yeni donanıma sahip olacak.

Fiat Linea “Autobest 2008” jürisi tarafından en iyi otomobil seçildi


Gelişmekte olan 15 Avrupa ülkesinin otomotiv editörlerinin, jüri üyeliğini yaptığı “Autobest 2008” yarışmasında Fiat Linea, “Autobest-En İyi Otomobil” seçildi.


Türkiye, Romanya, Bulgaristan, Sırbistan, Makedonya, Hırvatistan, Çek Cumhuriyeti, Macaristan, Slovakya, Slovenya, Ukrayna, Polonya, Rusya, Kıbrıs Rum Kesimi ve Yunanistan’ın oluşturduğu “Autobest-Gelişmekte Olan Ülkeler” organizasyonu Avrupa kıtasının en geniş nüfusa hitap eden ve en büyük uluslararası otomotiv ödülleri organizasyonu olarak kamuoyunda ses getiriyor. Autobest, Avrupa’nın otomotiv ve tüketicilerinden bağımsız en büyük ikinci jürisi.
Değerlendirmeler yapılırken, tasarım, konfor, güvenlik, yakıt tüketimi, performans, geniş iç hacim, sürüş özellikleri, çevreye duyarlılık, fiyat – fayda ilişkisi, çok yönlülük, teknolojik donanım, yedek parça bulma kolaylığı, geniş satış teşkilatı gibi parametrelere dikkat ediliyor. Her yıl farklı otomobil modelleri arasından beş otomobil, Autobest finalistleri olarak belirleniyor.
Autobest ödül töreni 2008 yılının Şubat ayında İstanbul’da gerçekleştirilecek.

Güvenlikte son nokta CR-V'de


Çarpışma durumlarını öngörerek otomatik olarak frenleme yapmayı sağlayan CMBS (Çarpışma Hafifletici Fren Sistemi) Türkiye’de ilk defa yeni Honda CR-V’lerin donanımına eklendi.
Devrim niteliği taşıyan bir güvenlik sistemi olan CMBS (Çarpışma Hafifletici Fren Sistemi) özellikle trafiğin ani durmasından kaynaklanan çarpışmaların riskini azaltan bir sistem. Türkiye trafiğinde de sıkça rastlanan bu tür kazalara karşı sunulan bu üstün güvenlik sistemi çok daha güvenli bir sürüş sağlıyor.


CR-V ile öndeki araç arasındaki mesafenin kapanma hızı, çarpışmanın söz konusu olabileceği bir seviyeye yükseldiğinde, sistem sesli ve görsel alarmlar aracılığıyla sürücüyü önlem alması konusunda uyarır. Eğer sürücünün tepkisine göre, sistem çarpışma olasılığının kabul edilebilir bir seviyeye gerilediğini belirlerse, CMBS sistemi devreden çıkar. Ancak sürücünün tepkisinin çarpışma olasılığını yeterince azaltmaması halinde; sistem sesli, görsel ve fiziksel uyarıların yanı sıra hafifçe frene basarak sürücüyü önlem alması konusunda uyarır. Mesafenin kapanma hızının, kazanın kaçınılmaz olduğu bir seviyeye kadar yükselmesi durumunda CMBS sertçe frene basarak aracın hızını düşürür; sürücü ve ön koltuktaki yolcunun emniyet kemerlerini geriye çekerek emniyet kemeri güvenliğini de maksimuma çıkarır.


CMBS çalışma prensibi:Birinci aşama: Öndeki araçla çarpışma riski söz konusu olduğunda sesli alarm cihazının devreye girmesinin yanı sıra çoklu bilgi ekranında ‘FREN’ mesajı görüntülenir.
İkinci aşama: İki araç arasındaki mesafenin azalmaya devam etmesi halinde, CMBS hafifçe frene basar ve elektrikli bir motor, sürücü koltuğu emniyet kemeri ön gergisini devreye alır; emniyet kemeri iki-üç kez hafifçe çekilerek sürücü fiziksel olarak uyarılmış olur. Sesli alarm tekrar devreye girer ve çoklu bilgi ekranında ‘FREN’ mesajı tekrar görüntülenir.
Üçüncü aşama: İlk ve ikinci uyarıların yapılmasının ardından sistemin çarpışmanın kaçınılmaz olduğunu belirlemesi halinde emniyet kemeri ön gergiler sürücünün ve ön koltuktaki yolcunun emniyet kemerlerini, kemerdeki gevşekliği ve kıyafetleri kompanse etmeye yetecek bir güçle çeker, frene kuvvetli bir biçimde basar.


CMBS sistemi hız 15 km/s'in üzerinde ve CR-V ile önündeki aracın hızı arasındaki hız farkının 15 km/s'den daha fazla olması halinde devreye girer. Sistem gösterge panelinin sol tarafındaki bir düğmeye basılarak devre dışı bırakılabilir. Bu üstün güvenlik sisteminin yanı sıra yeni Honda CR-V’ye eklenen ve virajlarda dönüş yönünü aydınlatan “Aktif Ön Aydınlatma Sistemi” ile aracın önündeki trafik durumuna göre hızı ayarlayabilen “Uyarlanabilir Hız Sabitleyici” güvenlik ve konfor konusunda Honda’yı yeni bir boyuta taşıyor.

Suzuki A-Star Konsept'i tanıttı



Japon otomobil üreticisi Suzuki, A-Star adını taşıyan yeni bir konsept aracın tanıtımını yaptı. Hindistan'da üretimi yapılacak olan kompakt model bu ülkeden Avrupa pazarlarına ihraç edilecek.

Suzuki, üreteceği bu yeni kompakt modeli Ocak ayında düzenlenecek Yeni Delhi Oto Show'da ilk kez görücüye çıkaracak. Bu yeni modelle ilgili daha detaylı bilginin araç üretim bandından inmeden Suzuki tarafından açıklanması bekleniyor.
Suzuki'nin bu yeni aracı Hindastan'da üretmesinin sebebi olarak Hindistan'ın önemli bir pazar olması ve Murati modeli için Hindistan hükümeti ile 2010/2011 yılına kadar 1 milyon araç üretmek için anlaşmış olması olarak belirtiliyor.

Sınıfa göre en az yakan 5 otomobil


Türkiye’de yakıtın pahalı olması talebi az yakıt tüketen araçlara yönlendiriyor. Peki, hangi otomobiller az yakıyor. İşte kendi sınıflarının az yakan ilk beşer otomobili:


Türkiye’de otomobil sahibi olmak, yüksek bir yıllık yakıt harcaması yapmak demek. Bu yüzden lüks sınıf otomobillerde bile, daha az yakıt tüketen dizel motorlu seçenekler tercih ediliyor. Fakat tüketiciler 1557 versiyonun satışa çıktığı ülkemizde hangi modelin en tutumlu otomobil olduğu konusunda yeterli bilgiye sahip değil. Daha önce tüm segmentlerin en az yakan ilk 5 otomobilini sıralamıştık. Burada da kendi sınıflarının en az yakan ilk 5 otomobilleri sıralandı. Tüketim her ne kadar sürücüye, trafik yoğunluğuna, yol ve hava şartlarına göre değişkenlik gösterse de burada yer alan sıralamada, araçların ortalama yakıt tüketimleri esas alındı.
Ortalama tüketim değerleri aynı olan araçlarda ise şehir içi tüketime göre sıralama yapıldı. Fabrika değerleri, Avrupa Birliği’nin 80/1268/EEC Yakıt Tüketim Ana Direktifine bağlı direktiflere uygun olarak yapılan testler sonucunda ortaya çıkmış tüketim değerleridir. Bu da şunu gösterir ki aynı sürücü, aynı hava ve yol şartlarında tüm araçları kullanmış olsa, tüketim değerleri değişebilir, fakat sıralama değişmez. Auto Info’nun yaptığı araştırmaya göre kendi sınıfında en az yakıt tüketen otomobiller şöyle:
En tutumlu otomobiller: Mini ilk 5

1 Smart Fortwo 0.8
Şehir içi 3.41t, Şehir dışı 3.21t, Karma: 3.31t - Yakıt Cinsi: Dizel Tüm modellerin birincisi fortwo, mini sınıfının da birincisi.

2C1-1071.4HDi
Tüketim: Ş.içi 5.31t, Ş.dışı 3.41t,
Karma: 4.1 lt - Yakıt Cinsi: Dizel Minik olmanın avantajıyla ikizler bu sınıfta da ikinci sıradalar.

3 Citroen C2 1.4 HDI
Tüketim: Ş.içi 5.31t, Ş.dışı 3.71t, Karma: 4.31t - Yakıt Cinsi: Dizel Bir diğer PSA modeli C2 de sıralamadaki yerini koruyor.

4 Kia Picanto 1.1 CRDI
Tüketim: Ş.içi 5.41t, Ş.dışı 3.8lt, Karma: 4.4(t- Yakıt Cinsi: Dizel Mini sınıftaki sıralamaya Kia’nın başarılı miniği Picanto da giriyor.

5CitroenCl 1.0
Tüketim: Ş.içi 5.51t, Ş.dışı 4.llt, Karma: 4.61t - Yakıt Cinsi: Benzin PSA modelleri ilk 5 sıralamasına neredeyse kimseyi almayacaklar.

En tutumlu otomobiller: Küçük ilk 5

1 Ford Fiesta 1.4 TDCİ
Tüketim: Şehir içi 5.5lt, Şehir dışı 3.61t, Karma: 4.3lt- Yakıt Cinsi: Dizel
Tüm otomobiller arasındaki en tutumlu ilk beş Listesinin dördüncüsü olan Fiesta, küçük sınıfın Liderliğini yürütüyor. Türkiye’de en çok tercih edilen filo araçlarının başında gelen
Fiesta, sorunsuzluğu sayesinde ikinci elde küçük sınıfın en değerli modeli olmayı başarıyor.

2 Peugeot 206 1.4 HDI
Tüketim: Şehir içi 5.3lt, Şehir dışı 3.7 lt, Karma: 4.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel Sınıfının en çok satan otomobili olarak tarihe geçen 206, aynı motor paylaştığı Ford Fiesta’dan sonra bu sınıfta ikinciliği yakalıyor. Ortalama tüketim değeri Fiesta ile aynı olmasına karşılık şehir içi tüketimindeki küçük farkla ikinci sırayı alıyor.

3 Mitsubishi CoIt 1.5 DI-D
Tüketim: Şehir içi 5.9lt, Şehir dışı 3.7lt, Karma: 4.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel Küçük sınıfta tüketim sıralamasına üçüncü sıradan giren otomobil bir Japon, ancak aracın yakıtla ilintili olan motoru yine Avrupa’dan; Mercedes’ten alınan 3 silindirli motor, yakıt tüketimi sıralamasında Mitsubishi’ye küçük sınıfta bir üçüncülük kazandırıyor.

4 Ford Fiesta 1,6 TDCi 5 Citroen C3 1.6 HDI
Tüketim: Ş.içi 5.2 lt, Ş.dışı 3.9 lt, Karma: 4.4Lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Ford-PSA ortaklığının ortak motoru ve yine Fiesta şehir içi tüketimiyle ortağının önüne geçip dördüncülüğü almış durumda.

5 Citroen C3 1.6 HDI
Tüketim: Ş.içi 5.71t, Ş.dışı 3.7 lt, Karma: 4.4 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
PSA modelleri HDI motorlar sayesinde her segmentin ilk beşine ağırlığını koyuyor. 1.4 HDI’dan sonra 1.6 motor da zirveye oynuyor.

En tutumlu otomobiller: Alt orta ilk 5

1 Honda Civic 1.4 1-DSi Hibrit
Tüketim: Şehir içi 5.2 lt, Şehir dışı 4.3 lt, Karma: 4.6 lt - Yakıt Cinsi: Hibrit Türkiye’de satılan tek hibrit motorlu model olan Civic, haklı olarak kendi sınıfının en başarılı tüketim performansını yakalıyor. Çok sayıda dizel motorlu otomobilin yer aldığı kompakt sınıfta benzinli motora sahip bir otomobilin en iyi tüketim değerine sahip olması, yalnızca hibrit sistemiyle mümkün olabilirdi; bunu da Civic başarıyor.

2 Renault Megane 1.5 dCi
Tüketim: Şehir içi 5.7 lt, Şehir dışı 4.1 lt, Karma: 4.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel Türkiye’nin en çok satan kompakt otomobili Megane, tüketim sıralamasında da dizel motoruyla ikinci sırayı kapmış durumda. Çok satmasındaki etkenlerden biri de zaten bu 80hp’lik başarılı
dizel motoru.

3 Hyundai i30 1.6 CRDi
Tüketim: Şehir içi 5.7 lt, Şehir dışı 4.1 lt, Karma: 4.7 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Bu sıralamada güç sonuca etki eden bir faktör olsaydı, Hyundai’nin yeni kompakt hatchbacki i30 kesinlikle ilk sıraya otururdu. Çünkü 115 hp güç, rakiplerine fark atmaya yetecek bir değer.

4 Citroen C4 1.6 HDI
Tüketim: Ş.içi 5.9 lt, Ş.dışı 4.1 lt, Karma: 4.7 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
PSA modelleri ilk sırayı kapamasa da yine kompakt sınıfta da sıralamaya giriyorlar.

5 Peugeot 307 1.6 HDI
Tüketim: Ş.içi 4.2Lt, Ş.dışı 6 lt, Karma: 4.8lt . Yakıt Cinsi: Dizel
Kuzeni C4 ile aynı motoru paylaşmasına rağmen 307, küçük bir farkla beşinci sırada.

En tutumlu otomobiller: Üst Orta ilk 5

1 Volvo S40 1.6 D
Tüketim: Şehir içi 6.2 lt, Şehir dışı 4.2 lt, Karma: 4.9lt - Yakıt Cinsi: Dizel
PSA-Ford ortak yapımı motor, bu kez de orta sınıfın en az tüketenler listesini ele geçirmiş görünüyor. Ford bünyesindeki Volvo, son iki yıldır gösterdiği satış başarısındaki en önemli faktör olan 1.6 dizel motorunu bu ortaklıktan alıyor. Diğer markalardaki motorla aynı olmasına karşın S40’ın birinciliği alması, Volvo’nun mühendislik başarısı.

2 Peugeot 407 1.6 HDI
Tüketim: Şehir içi 6.8 lt, Şehir dışı 4.4 lt, Karma: 5.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
PSA-Ford ortak yapımı motoru bu kez de Peugeot’da, 407 modelin de görüyoruz. Kuzeni C5’e göre küçük bir farkla öne çıkan 407 1.6 HDI, Türkiye’de yapılan “Bir depoyla İstanbul-Antalya-İstanbul denemesi”nde tüketim rekoru kırdı.

3 Citroen C5 1.6 HDI
Tüketim: Şehir ici 6,8 lt, Şehir dışı 4.5 lt, Karma: 5.4 lt Yakıt Cinsi: Dizel
Aynı motor bu kez P54 Grubunun bir başka markası olan Citroen’ orta sınıf temsilcisi C5’e üçüncülük kazandırıyor. Bu motor, tıpkı Volvo’da olduğu gibi geçmişte pek ilgi göremeyen Citroen’e önemli satış başarısı getirdi.

4 T. Avensis 2.0 D-4D
Tüketim: Ş.içi 7.1 lt, Ş.dışı 4.6lt, Karma: 5.5lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Toyota Avensis, 2 litrelik motoruyla orta sınıf tüketim sıralamasında dördüncü oldu.

5 Ren. Laguna 1.9 dCi
Tüketim: Ş.içi 7.2Lt, Ş.dışı 4.6Lt, Karma: 5.5Lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Bir diğer Fransız modeli Renault Laguna’da ilk beş sıralamasında

En tutumlu otomobiller: Üst ilk 5

1 BMW 520D
Tüketim: Şehir içi 7.7 lt, Şehir dışı 4.6 lt, Karma: 5.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel Alman üretici BMW, yalnızca prestijli bir otomobil markası olarak kalmaktan yana görünmüyor. Bavyera aslanı, üst sınıfın en başarılı yakıt performansına sahip 5-Serisi ile sadece duygulara değil, mantığa da hitap ediyor.

2 Skoda SuperB 1.9 TDI
Tüketim: Şehir içi 7.7lt, Şehir dışı 4.61t, Karma: 5.71t - Yakıt Cinsi: Dizel Donanım ve konforuyla üst sınıfa girmeye hak kazanan Skoda Suberb, fazla bir satış performansı gösteremese de dizel motoru sayesinde markayı bu sınıfta temsil etmeyi başarıyor.

3 Mercedes – Benz E220 CDI
Tüketim: Şehir içi 8.6lt, Şehir dışı 5.0 lt Karma: 6.3 1t - Yakıt Cinsi: Dizel
Sınıfının satış lideri Mercedes E-Serisi, bu başarısını Türkiye’de ağırlıklı bu motoruna borçlu. Patronlar, E-Serisi için ödedikleri yüksek tutarı yakıtla telafi etmeye çalışıyor olabilirler.


4 Saab 9-5 1.9 TID
Tüketim: Ş.içi 8.6lt, Ş.dışı 6.41t, Karma: 6.41t - Yakıt Cinsi: Dizel GM-Fiat ortak üretimi olan dizel motor, Saab için ilk beşe girme başarısı getiriyor.

5 Audi A6 2.0 TDI
Tüketim: Ş.içi 8.81t, Ş.dışı 5.0 lt, Karma: 6.4 1t - Yakıt Cinsi: Dizel İki alman rakibini bu sınıfta A6 ile zorlayan Audi’nin bu başarısının ardında TDI motor var.

En tutumlu otomobiller: Lüks ilk 5

1 BMW 730D
Tüketim: Şehir içi 11 .3lt, Şehir dışı 6.4lt, Karma: 8.2lt - Yakıt Cinsi: Dizel
BMW, üst sınıfta olduğu gibi lüks sınıfta da liderliği ele almış durumda. 7-Serisi gibi devasa sedanı, 100km’lik mesafede 8.2 litrelik bir yakıt tüketerek götüren bu motora şapka çıkarmak bile az gelir.

2 Mercedes-Benz S320 CDI
Tüketim: Şehir içi 11 .61t, Şehir dışı 6.4 lt, Karma: 8.31t - Yakıt Cinsi: Dizel
Sıkı rakibi BMW karşısında küçük farkla ikinciliğe düşen Alman Kralı Mercedes, dizel motorun yaratıcısı Almanların bu konuda ne denli başarılı olduğunun da kanıtlarından biri.

3 Audi A8 3.0 TDI
Tüketim: Şehir içi 12.1 lt, Şehir dışı 6.6 lt, Karma: 8.5 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Lüks sınıfın tüketim sıralamasında ilk üçü kimseye bırakmayan Almanların üçüncü temsilcisi de Audi’nin amiral gemisi A8. 3 litrelik motoruyla iki memleketlisinin peşinden geliyor.

4 Mercedes-Benz S350
Tüketim: Ş.içi 14.5lt, Ş.dışı 7.71t, Karma: 10.1 lt - Yakıt Cinsi: Benzin
Mercedes S-Serisi bu kez de S350 benzinli motoruyla sıralamaya giriyor.

5 BMV 730i
Tüketim: Ş.içi 14.6 lt, Ş.dışı 7.5 lt Karma: 10.1 lt - Yakıt Cinsi: Benzin
Bir diğer benzinli Alman modeli 730i de yine tüketim sıralamasına girmeyi başaranlardan.

En tutumlu otomobiller: Spor ilk 5

1 VW EOS 2.0 TDI
Tüketim: Ş.içi 81t, Ş.dışı 5 lt, Karma: 6.0 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Bir Alman dizeli de spor sınıfta birinciliği yakalamış durumda.

2 Daihatsu Copen 1.3
Tüketim: Ş.içi 3.4 lt, Ş.dışı 3.2 1t, Karma: 6.0 lt - Yakıt Cinsi: Benzin
Tüketimde ilk beşe girebilmeyi başaran ender Japonlardan biri.

3 Opel Tigra TwinTop
Tüketim: Ş.içi 8.l lt, Ş.dışı 5.0 lt, Karma: 6.l lt - Yakıt Cinsi: Benzin
Opel’in küçük roadsteri de benzinli bir motorla listeye girdi

4 Alfa GT 1.9 JTD
Tüketim: Ş.içi 8.5 lt, Ş.dışı 4.9 lt, Karma: 6.2 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Alfa, göz dolduran spor modellerine dizel koymayı ihmal etmiyor.

5 Alfa Brera 2.4 JTD
Tüketim: Ş.içi 9.2 lt, Ş.dışı 5.4 lt, Karma: 6.8 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Yüksek hacimli motoruyla en az tüketenler listesine girebildi.

En tutumlu otomobiller: 4x4 ilk 5

1 Jeep Compass/Patriot 2.0 CRD
Tüketim: Şehir içi 8.31t, Şehir dışı 5.41t, Karma: 6.5Lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Devasa motorlarıyla gerek tüketimde gerekse vergilerde Türk insanını zorlayan Amerikan otomobilleri, çok beğenilmelerine rağmen satış şansı bulamıyor. Ancak Chrysler Grubunun markaları, optimum hacimli dizel motorlarıyla bu genel geçerin dışına çıkıyor. Üstelik burada görüldüğü gibi, SUV segmentinin en az tüketenleri sıralamasında ilk sırayı da alabiliyor.

2 Honda CR-V 2.2 CTDİ
Tüketim: Şehir içi 8.1 lt, Şehir dışı 5.7 lt, Karma: 6.5 lt- Yakıt Cinsi: Dizel
Honda ürün serisinin tek dizel motoru, Japon üreticisine en az tüketenler listesinde ikinciliği getirdi. Alman ve Fransızların işgal ettiği listelerde yer bulan az sayıdaki Uzakdoğulu otomobilden biri de Honda’nın orta boyuttaki SUV modeli..

3 Toyota Rav4 2.2 D-4D
Tüketim: Ş.içi 8.1 lt, Ş.dışı 5.6 lt, Karma: 6.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Dizel motoru sayesinde en az tüketenler listesinde kendine yer bulan Japonlardan biri de Toyota’nın kompakt SUV’u RAV4. Türkiye’de ÖTV barajını aştığı için çok ilgi görmese de RAV4’ün bu versiyonu, modele Avrupa’nın en çok tercih edilen SUV modeli unvanını kazandırıyor.

4 Nissan Qashqai 1.6 4x2
Tüketim: Ş.içi 8.4 lt, Ş.dışı 5.7 lt, Karma: 6.7 lt . Yakıt Cinsi: Benzin
SUV sınıfında benzinli motoruyla listeye girebilen tek model, bir diğer Japon markası olan Nissan’ın Qashqai modeli oldu.

5 BMWX3 2.Od
Tüketim: Ş.içi 8.6 lt, Ş.dışı 5.7 lt, Karma: 6.8 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
BMW, üst ve lüks sınıfta gösterdiği üstün başarıyı yakalayamasa da burada da listeye girmeyi X3 ile başardı.

En tutumlu otomobiller: Küçük MPV ilk 5

1 Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi
Tüketim: Şehir içi 6.3Lt, Şehir dışı 4.l lt, Karma: 4.9lt . Yakıt Cinsi: Dizel
Bir kez daha Ford-PSA ortak yapımı dizel motor sahnede. 1.6 litrelik 110 hp gücündeki bu motor, C-MAX’e en az tüketenler listesinde zirveyi kazandırıyor. Türkiye’de en çok tercih edilen küçük MPV modeli Ford Focus C-MAX, neredeyse tamamen bu motorla satılıyor

2 Renault Scenic 1.5 dCi
Tüketim: Şehir içi 6.4 lt, Şehir dışı 4.4 lt, Karma: 5 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Renault Megane’a kendi sınıfında ikinciliği getiren motor, bu kez de 100hp’lik versiyonuyla küçük MPV’de aynı yeri Scenic’e kazandırdı.

3 C. Xsara Picasso 1.6 HDI
Tüketim: Şehir içi 6.5 1t, Şehir dışı 4.3 lt, Karma: 5.l lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Picasso’da köklü bir değişim yaşandı, fakat henüz ilk nesil Xsara Picasso listeden kaldırılmadı. 1.6 litrelik 92hp’lik motor, yeni seride 110hp’ye çıkarılmış motora göre daha az güç üretiyor, ama daha düşük yakıt tüketerek ilk beş listesinde kendine yer bulabiliyor.

4 Dacia Logan MCV 1.5 dCi
Tüketim: Ş.içi 6.5Lt, Ş.dışı 4.6 lt, Karma: 5.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
7 kişilik olduğu için MPV sınıfında yer alan Logan MCV de Listeye dördüncü sıradan girmeyi başarıyor.

5 Mercedes B180 CDI
Tüketim: Ş.içi 7.2 lt, Ş.dışı 4.6 lt, Karma: 5.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Piyasaya çıktığından beri Türkiye’de en çok satan MPV modelleri listesinde yer bulan B-Serisi, en az tüketenler listesine de girdi.

En tutumlu otomobiller: Büyük MPV ilk 5

1 Ford S-MAX 2.0 TDC
Tüketim: Ş.içi 8.1 lt, Ş.dışı 5.4 lt, Karma: 6.4 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Ford, bir kez daha liste başı olmayı S-MAX ile başarıyor.

2 M. Grandis 2.0 D-ID
Tüketim: Ş.içi 8.4 lt, Ş.dışı 5.6 lt, Karma: 6.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Mitsubishi bir başka Alman motoruyla listede ikinci sırada.

3 C. Voyager 3.0 CRD
Tüketim: Ş.içi 11.3 lt, Ş.dışı 6.6 lt, Karma: 8.4 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Mercedes’in desteğiyle Chrysler bir defa daha listeye giriyor.

4 KIA Carnival 2.9 DSL
Tüketim: Ş.içi 12.3 lt, Ş.dışı 7.0 lt, Karma: 9.0 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Kia, en küçük modeli Picanto’dan sonra en büyük modeliyle de listede.

5 Mercedes R320 CDI
Tüketim: Ş.içi 12.2 lt, Ş.dışı 7.6 lt, Karma: 9.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Mercedes’in dev MPV modeli R-Serisi de listede yer buldu.

Dünyanın en pahalı arabaları


Onlar dünyanın en pahalı arabaları. İşte hemen hemen herkesin hayallerini süsleyen arabaların fotoğrafları, fiyatları ve üretici ülkeleri...


Dünyanın en pahalı arabası, 1 700 000 dolar fiyatla Volkswagen’in Fransa'da üretittiği Bugatti Veyron. İkinci en pahalı araba, 1 000 000 dolarlık Ferrari Enzo ve Pegani Zona C12F ise 741 bin dolar ile üçüncü.

Suzuki Swift Sport iddialı


Suzuki, önceki nesil ile yeni teknolojiyi birleştirdiği Swift Sport ile iddialı...

Japon otomobil üreticilerinin hatırı sayılır üyelerinden Suzuki, en son modeli Swift Sport ile küçük GTI sınıfına hızlı girdi. Önceki nesil GTI’nin sürüş keyfi ile yenil neslin fonksiyonel ve kaliteli iç mekanını birleştiren Swift Sport, sınıfının en hızlısı olmasa da kullanımı en keyifli olanlarından. Birçok rakibinin Turbo takviyesi almasına karşın Suzuki, Swift Sport’ta buna gerek duymamış. 1.6 litrelik atmosferik motor, 125 beygir güç ve 148 nm tork üretiyor. Tork üretimi düşük gibi görünse de başarıyla devirlere yayılmış olması, maksimum çekiş gücüne ulaşmayı kolaylaştırıyor. Dolayısıyla 5 ileri manuel şanzımana, kısa oranlarına rağmen fazla iş düşmüyor. 5. viteste 2 bin devirde bile çekiş oldukça iyi seviyede.1070 kg’lik ağırlığa sahip Swift Sport, 8.9 saniyede 0’dan 100 km\s’ye çıkabiliyor ve kısa sürede maksimum hızı olan 200 km\s’ye ulaşıyor. Bu değerler kullanım esnasında daha farklı bir boyutta, öyle ki araç gerek sesi gerek de gaza verdiği çok çabuk tepkileriyle çok daha hızlıymış gibi hissettiriyor. 195/45 R17 ölçüsündeki performans lastiklerinin de katkısı ile yola iyi tutunan Swift Sport, ani manevralar ve hızlı girilen virajlarda arkasını hafifçe bırakıyor. Tehlike sınırlarında olmayan bu hareket, standart olarak sunulan ESP’nin devreye girmesiyle sona erse de ESP’ye pek iş düşmediği de bir gerçek. Sert ayarlanmış süspansiyon sisteminin de yol tutuştaki etkisi yadsınamaz.Fren performansı da başarılı olan aracın 10 kollu 17 inçlik şık jantları, 4 diskin (önde hava kanallı) soğutulmasında oldukça yardımcı oluyor. Arka arkaya yapılan sert frenlemelerde bile ciddi bir kayıp yaşanmıyor. Vücudu iyi saran sportif koltuklar da, özellikle virajlarda sürücü ve yolcuyu sabit tutmayı sağlıyor. Spor bir otomobil için yeterli konforu sunan Swift Sport, normal kullanımda yakıt tüketimiyle de segmentinde iddialı denebilir. Araç, şehiriçinde 9, şehrdışında 6.2 ve ortalamada da 100 km’de 7.2 litre yakıt tüketiyor. Normal kullanımda 1.6 litrelik bir araç kadar yakıt tüketen Swift Sport, performanslı kullanımlarda 45 litrelik deponun çabucak boşalmasına neden olabiliyor.Gerçek bir GTI özellikleri sunan Swift Sport, yüksek denebilecek bir donanım listesine sahip. Araçta, ABS, EBD, ESP, çekiş kontrolü, sürücü ve yolcu ön ve yan hava yastıkları, ön ve arka perde hava yastıkları, fren yardımı, anahtarsız çalışma sistemi, uzaktan kumandalı merkezi kilit, otomatik klima, radyo/CD/MP3 çalar+ 6 hoparlör, bilgi ekranı, deri direksiyon ve vites topuzu, spor koltuklar, yükseklik ayarlı direksiyon ve sürücü koltuğu, far yükseklik ayarı, çift egzoz, arka spoiler, spor pedallar, elektrikli ve ısıtmalı aynalar, 17 inç jantlar, ön ve arka sis farları, lastik tamir kiti ve yan darbe koruma barları standart olarak sunuluyor. Aracın 39 bin 690 YTL’lik fiyat etiketi, gerek sınıfına göre gerek de 4 kapılı Swift’lere göre yüksek belirlenmiş.

Audi A8 şeritten çıkmıyor



Audi'nin üst sınıftaki temsilcisi A8'in yenilenen versiyonu, bu ay Doğuş Otomotiv-Audi tarafından ithal edilmeye başlandı. A8'in fiyatı 131 bin 407 avrodan başlıyor.

Biri dizel olmak üzere toplam 4 motor seçeneğine ve 131 bin 407 avrodan başlayan anahtar teslim satış fiyatına sahip yeni Audi A8'de teknolojik özellikler dikkat çekiyor. Audi Şerit Sapma Destek Asistanı Sistemi ve Audi Şerit Değiştirme Destek Sistemi adı verilen iki yenilik, araç şerit dışına kaymaya başladığında ve diğer şeritteki araçlar hakkında sürücüyü ikaz ediyor.

Modus’a bir ağabey geldi




Renault B segmentindeki MPV aracı Modus’u yenilirken bir de sürprize imza attı.

Bu yenliğin adı Grand Modus. Standart Modus’e göre 161 mm daha uzun olan Grand Modus tasarımı sayesinde kompakt görünümünden de kesinlikle ödün vermiyor. 2006 yılından beri satışları düşmeye devam eden Renault, Frankfurt fuarında tanıttığı 5 yeni model ile bu kötü gidişe kayıtsız kalmayacağını göstermişti. Yeni Modus’te bu gelişmenin bir parçası olarak pazara sunulurken bir de sürpriz yapıldı ve Modus’ün ağabeyi Grand Modus de otomobil severlerle tanıştırıldı. Renault’un B segmentindeki minik MPV’si Modus’ün ağabeyi Grand Modus’un uzunluğu 4.034 mm, aks mesafesi ise kardeşinden 93 mm daha uzun. (2.575 mm) Ayrıca arka diz mesafesi de 67 mm daha uzun olan Grand Modus geniş bir oturma alanı sunuyor. Bagaj hacmi de 293 litrelik standart Modus’ten 117 litre fazla olan Grand Modus, 410 litre bagaj hacmi ve 5 koltuklu oturma düzeniyle fonksiyonel bir iç hacme ve büyük bir yükleme kapasitesine sahip. Grand Modus’ün içerisindeki birçok saklama gözü ve cepler de bu fonksiyonelliği arttıran diğer unsurlar. Grand Modus ve Yeni Modus İspanya’da üretilecek ve 2008 Şubat’ından itibaren pazara sunulacak.

Challenger Geri Dönüyor



Dodge, tamamen yenilenmiş, 2008 model Challenger SRT8 modelini 6 Şubat 2008’de, Chicago Otomobil Fuarı’nda tanıtacak. Sadece detay fotoğrafları yayınlayanan üretim modelinin 2006 yılında sergilenen konsepte benzediği kesin.Daha satışına başlanmamış araçtan, ilk günde 4,300 adet sipariş alınmış.

Hyundai i30, Avustralya’da “Yılın Otomobili” seçildi



Hyundai’nin yeni otomobili i30, CRDi-VGT dizel motor seçeneğiyle, Avustralya’da rakiplerini geride bırakarak, hem “Yılın En İyi Otomobili”, hem de “Yılın En Çevre Dostu Otomobili” seçildi.
Avustralya’da aralarında The Daily Telegraph, The Herald Sun, The Courier Mail ve Perth Sunday Times gibi önemli günlük gazetelerin de bulunduğu toplam 9 medya kuruluşu tarafından “CARSguide Car Of The Year” ismiyle düzenlenen yarışmada, i30 CRDi-VGT Dizel, toplam 99 puan üstünden 94 puan aldı ve birinci seçildi.

Bu 9 medya kuruluşunun otomotiv editörleri, i30 CRDi-VGT Dizel’in bu birinciliğinde, çekici tasarımı, yol tutuş özellikleri, üstün güvenlik ekipmanları, gelişmiş üretim kalitesi, ödenen ücretin karşılığını fazlasıyla vermesi ve yüksek performansının önemli bir rol oynadığını belirttiler. Böylece Hyundai i30, Avustralya’da ödül kazanan “İlk Kore Üretimi Otomobil” unvanının da sahibi oldu.

Değerlendirmeye alınan otomobiller öncelikle tüm editörler tarafından şehir içi, ana yollar, otoyollar ve köy-kasaba yolları gibi farklı birçok ortamda deneme sürüşüne tabii tutuldular. Bu sürüşlerde özellikle direksiyon tepkileri, yol tutuş, fren ve hızlanma gibi kriterler dikkate alındı. Bu yollardan toplanan verilerle birlikte daha sonra Wakefield Park yarış pistinde araçların kavrama, lastik dengesi, şasi performansı ve süspansiyon gibi özellikleri değerlendirildi.
Hyundai i30’un 1.6 CRDi-VGT dizel modeli, ülkemizde 90 ve 115 PS olmak üzere iki ayrı güçte versiyon olarak satılıyor. Şimdilik 5 ileri manuel şanzımanla satılan i30 CRDi-VGT Dizel’in 115 PS’lik motor seçeneğinde kısa bir süre içinde 4 vitesli otomatik şanzıman seçeneği de sunulmaya başlanacak.

Alfa Romeo'dan Yılbaşı İndirimi


İtalyan tasarımını, şıklık ve sürüş keyfi ile birleştiren efsane Alfa Romeo ayrıcalığını yaşamak artık çok daha kolay. Yeni yıla yepyeni bir Alfa Romeo’yla girmek isteyenlere çok özel fırsatlar sunuluyor.


Türkiye’de büyük ilgi gören ve ayrıcalığın adresi olarak gösterilen Alfa Romeo 147 ve 159 modellerinde sadece Aralık ayında geçerli olmak üzere anahtar teslim fiyatlarında 1.000 Euro tutarında nakit indirim uygulanıyor.


Alfa Romeo’nun zengin donanım ve aksesuar seçenekleri de çok özel fırsatlarla Alfa Romeo’ya sahip olanlarla buluşuyor. Alfa Romeo 159 modellerinde; üç bölge otomatik klima + ısıtmalı ön koltuklar + elektrikli ve sürücü tarafı hafızalı ön koltuklar + sürücü tarafı hafızalı yan aynayı içeren ‘konfor paketi’ veya ‘elektrikli sunroof’ Aralık ayında ücretsiz olarak veriliyor. Bu indirimlerden birinden yararlanmak istemeyen müşteriler için de fırsat devam ediyor ve alternatif olarak anahtar teslimde 1.000 Euro ilave nakit indirim uygulaması bulunuyor.
Alfa Romeo 147 modelinde 2007 yılı içinde devam eden ‘sunroof’ kampanyası kapsamında sunroof opsiyonunun fiyatı 1.200 Euro’dan 600 Euro’ya çekilerek cazip koşullarda aracınızı daha şık yapma imkanı sunuluyor.


İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Bursa, Mersin ve Gaziantep’te bulunan Alfa Romeo satış noktalarında geçerli ‘Yeni Yıla Alfa’yla Merhaba’ kampanyasında Alfa Romeo’nun sunduğu üstün hizmet kalitesi ve avantajlı koşullar otomobil tutkunlarıyla buluşacak.