Oto' da Geleceğin Teknolojisi Honda' dan


Honda’nın hidrojenli aracı Honda FCX Clarity yollarda..

Honda’nın geliştirdiği ve dünyada satışına başlanacak ilk hidrojenle çalışan otomobil olan yeni FCX Clarity’nin lansmanı Los Angeles International Auto Show'da yapıldı.

Honda, hidrojenle çalışan yeni aracı FCX Clarity’nin tanıtımını Los Angeles Uluslararası Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirdi. Üstün teknolojiye sahip bir hidrojen yakıt hücresine ve elektrik motoruna sahip olan FCX Clarity’nin egzosundan ise sadece su buharı çıkıyor.

Günümüzün en büyük sorunlarından biri olan küresel ısınmaya karşı ideal bir çözüm olan Honda FCX Clarity, aynı zamanda bir benzinli motora göre sağladığı 3 kat fazla tasarrufla geleceğin hayalini gerçeğe taşıyor.

Leasing yöntemi ile müşteriye sunulacak olan Honda FCX Clarity, ilk planda 2008 yazında Amerika’da satışa çıkacak. Honda FCX Clarity, bakım ve kaza sigortası bedeli dahil olmak üzere aylık 600 USD’ye bu teknolojiye sahip olmak isteyenlerle buluşacak.

FCX Clarity, eski nesil FCX'lere göre Honda yakıt hücresi teknolojisinde, performans ve yerleşim anlamında çok sayıda önemli gelişimi beraberinde getiriyor. Bunlar arasındakiler:

* yakıt tasarrufunda yüzde 20 artış (benzer boyutlara ve performansa sahip benzinli otomobillere göre 2-3 kat, benzinli-elektrikli hibrid otomobillere göre ise 1,5 kat daha tasarruflu)
* otomobil menzilinde yüzde 30 artış; toplam 270 mil (yaklaşık 430 km)
* güç-ağırlık oranında yüzde 120 iyileştirme; otomobilin toplam boyutlarındaki önemli artışa rağmen yakıt pili güç aktarım ekipmanları ağırlığında yaklaşık 180 kg azalma
* yakıt hücresi güç aktarım ekipmanlarının boyutlarında yüzde 45 azalma; bu boyutlar hacim anlamında neredeyse modern bir benzinli-elektrikli hibrid motor ile aynıdır
* eski nesil FCX'lerin ultrakapasitörüne göre yüzde 40 daha hafif, yüzde 50 daha küçük yeni lityum iyon pil takımı
* eski modele göre yüzde 10 ek hidrojen kapasitesine sahip, 5.000 psi tekli hidrojen deposu.

FCX Clarity tasarımı

Yakıt hücreli otomobilden çok daha fazlası olan FCX Clarity, Honda’nın geleceğin otomobil tasarımı ve klasik güç aktarım teknolojilerinden özgürleşmiş performans konusundaki vizyonunu yansıtıyor. FCX Clarity’nin dört kapılı sedan platformu kısa burunlu bir gövdeye, dört kişiyi ve valizlerini kolayca alabilecek geniş bir kabini bulunuor. Elektrik motoru, yakıt hücresi, pil takımı ve hidrojen deposu da dahil olmak üzere temel güç aktarım ekipmanları daha kompakt bir halde sunuluyor. Otomobilin alanı da rahatlığı ve genel performansını optimum seviyeye taşıyor.

Gelişmiş malzeme ve bileşenler

Çevre duyarlılığına sahip bir otomobil olma imajını koruyan FCX Clarity, yeni geliştirilmiş bitkisel bir malzeme olan; standart iç mekan kaplama malzemelerine göre daha az CO2 kullanılan, son derece sağlam ve aşınma, yırtılma ve güneş ışığından kaynaklanan hasarlara karşı dayanıklı bir malzeme olan Honda Bio-Fabric'ten yapılmış koltuk ve kapı döşemelerine sahip.
Sıfır emisyonda son noktaya ulaşmaya çalışan ve geleceği düşünen müşterilere yönelik olarak tasarlanan alternatif yakıtlı otomobil FCX Clarity, aynı zamanda eksiksiz bir güvenlik, konfor ve rahatlık ekipmanları yelpazesi sunuyor. Bu özellikler arasında hidrojen istasyonlarının yerlerinin de bulunduğu mükemmel bir navigasyon sistemi, bir arka görüş kamerası, Adaptif Hız Sabitleyici (ACC), Çarpışma Hafifletici Fren Sistemi (CMBS), birinci sınıf bir ses sistemi, sıcaklık kontrollü koltuklar ve Bluetooth özellikleri bulunyor.

Diğer iyileştirmeler arasında bulunan elektronik kontrollü direksiyon sistemi (EPS) ve yeni tasarlanmış, hidrojen tüketiminin kolayca okunabildiği ekran, aracı müşteriler için daha da çekici kılıyor.

FCX Clarity nasıl çalışıyor

FCX Clarity'de, otomobilin elektrik tahrikli motoru için Honda V Flow yakıt hücresinin yanı sıra tekli bir hidrojen deposu bulunuyor. Yakıt hücresi, aracın ana güç kaynağı olarak işlev görüyor. Hidrojen, yakıt hücresinde havadan alınan oksijen ile birleşiyor. Bu reaksiyonun sonucu olarak elde edilen enerji, aracın hareket etmesi için gerekli elektrik enerjisine dönüşüyor. Ayrıca aracın frenlenmesi ve yavaşlatılması sırasında elde edilen kinetik enerjiden (rejeneratif enerji olarak bilinmektedir) ek güç üretiliyor. Bu güç lityum iyon pilden elde edilen fazla enerji ile birlikte depolanıyor ve gerektiğinde yakıt hücresine destek sağlamak amacıyla kullanılıyor. FCX Clarity’nin tek emisyonu sudur.

Honda V Flow Yakıt Hücresi

Honda V Flow Yakıt Hücresi, daha küçük boyutları ve ağırlığına rağmen 100 kW güç üretiyor..

Lüks Otomobil'in Adı: Bentley


DÜNYA EKONOMİSİNDE GÖZLENEN OLUMLU HAVA VE YENİ PİYASALARIN VARLIĞI BENTLEY’İ İLK KEZ OLARAK 10 BİN 14 ADETLİK SATIŞ HACMİNE ULAŞTIRDI.

İngiliz otomobil markası Bentley otomobilleri Türkiye’de 19 adet satıldı. Bentley, bu satış rakamı ile lüks otomobil segmentinde yüzde 8,3’lük pazar payına ulaştı. Böylece ilk sene olmasına rağmen birçok Avrupa ülkesinden daha yüksek bir başarı elde etmiş oldu. Türkiye’de hedeflerini tutturan marka, dünya çapındaki satış hacminde de yüzde 7’lik bir büyüme kaydetti. Bentley, global pazarda 10 bin 14 adet otomobil satışı ile yeni bir rekor kırdı.
Çin’de 338 Bentley satıldı

Bentley, bu marketlerden Asya Pasifik’te yüzde 18, Çin’de ise yüzde 93 büyüme sağladı. Çin’de satış rakamı 338 olan Bentley’den Kore’de ise piyasaya girişin ilk yılında 100 adet satıldı.
Diğer pazarlarda elde edilen artışlar ise; İngiltere’de yüzde 7, Kuzey Amerika’da yüzde 4 ve Avrupa’da yüzde 7 oldu. İngiltere’de toplamda 2 bin 79 araç satılırken Kuzey Amerika’da bu rakam 4 bin 196 oldu. Avrupa Kıtası’nda ise 2 bin 166 adet Bentley satıldı.
Arnage ve Continental’in başarısı

Bentley’in elde ettiği satış rakamlarında Arnage ve Continental gruplarındaki büyümenin de etkisi var. Azure Convertible’nin piyasaya sürülmesi sayesinde, satışlar Arnage çizgisinde yüzde 44 arttı. GTC Convertible piyasadaki ilk yılında, 2 kapılı Continental modellerin satışını yüzde 57 artırdı.

Bentley Yönetim Kurulu Üyesi ve Satış ve Pazarlama Müdür Stuart McCullough açıklamasında, 'Bu sonuçlar dünya çapında yükselen piyasalar ve yerleşik piyasalardaki varlığını güçlendiren Bentley için önemli bir kilometre taşıdır. Bentley, günümüzün teknolojisi, el işçiliği ve sipariş üzerinde üretim kabiliyetleri ile lüks araç piyasasında öncü durumundadır. Bu mevkiini ileride de korumayı beklemektedir' dedi.

Otomobilde Hızın Adı; Bugatti


Bugatti, otomobil yarışlarının en eski ve bilinen isimlerinden. Çok uzun süre önce batan şirket, 10 sene kadar önce İngiliz-Fransız ve İtalyan ortaklığı ile tekrar ayağa kaldırılmaya çalışılmış ancak yeniden batmaları uzun sürmemişti. Bugatti, Volkswagen grubuna geçmesiyle kendini tekrar toparladı.

Bugatti Veyron olarak bilinen Veyron 16.4 modeli; dünyanın en yüksek ikinci hıza ulaşabilen (407 km/sa.), en fazla ikinci motor gücüne sahip (1001 bg) ve en pahalı (1 milyon Avro) seri üretim halindeki otomobilidir. Veyron, ismini, Le Mans Yarışı'nı 1939'da kazanan Pierre Veyron'dan almaktadır.

Araca ödenen 1.5 milyon dolar yanında, şehir içindeki 40 litrelik yakıt tüketimini de göze almanız gerekiyor. Bu, Ferrari’nin top modellerinin neredeyse iki katı. Aslında, motorun da iki ayrı motorun birleştirilmesiyle elde edildiğini, aşırı güçlü bir W16 olduğunu da hesaba katarsak, tüketim 'normal' bile sayılabilirYaklaşık 4.5 metrelik araç, pek uzun olmamasına rağmen, iki metrelik anormal bir genişliğe sahip.Neredeyse Hummer ile aynı. Ağırlık da bu araca pek yakışmamış: 1900 kg. Gerçi, sırf 10 radyatör olması bile, bu ağırlığı bir parça makul gösterebilir
Şirket Bugatti sahibi olmak isteyen müşteriler için özel sipariş yöntemiyle de çalışıyor.Ancak şunu belirtelim ki herkes Bugatti için özel sipariş de veremiyor. Belli kriterler dahilinde bu hizmetten yararlanılabiliyor!

Otomobil dünyasında ilk defa: Şeritte Tutma Asistanı


Volkswagen, yeni modeli Passat CC’yi tanıttı.

Türkiye'ye yılın ikinci yarısında gelecek olan, Coupe olarak tasarlanan ve dünyada ilk defa uygulanan 'Şeritte Tutma Asistanı' ile bu Passat çok konuşulacak.

Yeni dört kapılı Passat CC (Comfort Coupe), mevcut Passat ailesinden daha bağımsız bir tasarımla öne çıkıyor. Yeni ön yüze paralel gövde çizgisi ve tavan yapısı, çıtasız kapı camları, panoramik cam tavan ve aracın coupe vurgusunu ortaya koyan aerodinamik arka tasarımı, Passat CC’nin ön plana çıkan tasarım unsurları. Ayrıca araç VW Passat Sedan’a göre 31 mm daha uzun (4796 mm) ve 36 mm daha geniş (1856 mm).

VW Passat CC, ilk etapta üçü benzinli olmak üzere beş motor seçeneğiyle VW Fabrikası’nın üretim bantlarından inecek. Passat CC’nin en güçlü benzinli motor seçeneğini ise 300 HP güç üreten 3.6 litrelik V6 FSI motor oluşturuyor. Sadece 6 ileri DSG şanzıman ve 4MOTION dört tekerlekten çekiş sistemiyle yolla çıkacak Passat CC 3.6 FSI, 0–100 km/s hızlanmasını 5.6 saniyede tamamlıyor.

Dünyada bir ilk: Şeritte Tutma Asistanı!
Passat CC, dünyada ilk defa yine bir VW modelinde sunulan “Şeritte Tutma Asistanı” (Lane Hold Asist) ile yolla çıkacak. Aracın dikkatsizlik sonucu şeritten ayrılması halinde otomatik olarak devreye giren destek sistemi, direksiyona müdahale ederek aracı tekrar şeridine geri döndürebiliyor.

Dünyanın En Yeni Otomobilleri

2008'in ilk büyük otomobil fuarı Detroit'te otomobilseverlerle buluşuyor.

Dünya otomotiv sektörünü buluşturan fuarda birbirinden güzel araçlar, yeni modeller ve göz kamaştıran otomobillerin birbirleriyle yarışı sergileniyor adeta..





























İşte Geleceğin Otomobilleri


Popüler teknoloji dergisi Wired’a göre yakında içinde otomobillerde hayal bile edilemeyecek gelişmeler yaşanacak

Günümüzde otomobiller bilgisayar donanımları sayesinde güzergâh bilgisi verebiliyor, bir arıza durumunda sorunun nereden kaynaklandığını söyleyebiliyor.
Dünyanın en popüler teknoloji dergisi Wired’a göreyse birkaç yıl içinde otomobil teknolojisinde hayal bile edilemeyecek gelişmeler yaşanacak.

Araçları tanıyacak
Köşelerde göremediğiniz araçları haber verecek.

Göstergeler camda
Sürücü yol bilgilerini camdan okuyacak.

Çoklu kullanım
Aracı başkası kullanıyorsa, benzin sarfiyatını kısarak hız yapması engellenecek.

Otomatik farlar
Gece gözleri kör eden farların yerini, ışığı ayarlayan far alacak.

Kuralcı motor
Uydudan anlık hız limiti verilerini alacak. Sınır aşılınca sesli uyaracak.

Alkol dedektörü
Sürücünün alkollü olması durumunda otomobili anında bloke edecek.

Servisle iletişim kuracak
Sensörler araç hakkında aylık rapor verecek. Olası arızaları e-posta ile servise bildirecek.

Yön değiştirme
Yolda trafik sıkıştığında sürücüyü uyarıp yönünü değiştirecek.

Bu Jip'e Yıldızlar Binecek


'Light' Hummer Hollywood yıldızlarının gözdesi olacak'
Fazla yakıt tüketimi nedeniyle Hollywood yıldızlarının gözünden düşen Hummer'ın çevrecisi üretildi. Etanolle çalışan Hummer, yeniden Oscar törenlerinin gözde aracı olacak gibi görünüyor..
Otomotıv dünyasının başkenti Detroit'te düzenlenen Uluslararası Kuzey Amerika Otomobil Fuarı önceki gün kapılarını açtı. 27 Ocak tarihine kadar açık kalacak fuarı, bu yıl 800 bin kişinin ziyaret etmesi bekleniyor. Amerikan otomotiv devlerinin gövde gösterisine dönüşen fuarda, küresel ısınmanın etkileri gözlemleniyor. Başta Amerikan otomotiv devleri olmak üzere her marka, alternatif yakıtlarla çalışan çevreci araçlarını sergiliyor. Bu araçlar arasında en çok ilgiyi ise Hummer görüyor. General Motors, yüksek yakıt tüketimi ve yüksek karbondioksit salınımı nedeniyle çevrecilerin eleştiri oklarına neden olan Hummer'ın etanolle çalışan HX konseptini sergileyerek Hummer gibi bir aracın bile çevreci olabileceğini gösteriyor.

Hem Otomobil, hem de motorsiklet


Hollanda’da bir otomotiv firması spor otomobil tutkunları için motorsiklet özellikleri taşıyan bir araç üretti.

660 cc hacmindeki motoruyla 65 beygir güç üreten Carver, 191 kilometre son hıza ulaşabiliyor.
Vandenbrink Carver firması tarafından üretilen aracın kapalı kabini otomobili andırırken (özellikle Volkswagen’in yeni kaplumbağasını), üç tekerlekli araç virajlarda bir motorsiklet gibi yatıyor. Yana yatma işlemini sürücünün ağırlığı yerine harekete duyarlı direksiyon ve tekerleklerle gerçekleştiren araç 65 beygir gücünde.

Carver adı verilen aracın teknolojik olarak en güçlü yönü Dynamic Vehicle Control adı verilen ve hız ve yol koşullarını otomatik olarak izleyip köşelerdeki dengeyi sağlamak için ön tekerlek ve şasinin 45 dereceye kadar eğilmesini sağlayan kontrol sistemi. 660 cc hacmindeki motoruyla 65 beygir güç üreten karma araç 0’dan 100 kilometreye 8 saniyede çıkıyor ve 191 kilometre son hıza ulaşabiliyor.

FİYATI 55 BİN EURO
Avrupa yollarında kullanımı yasal olan Carver’ın, satış fiyatı ise vergiler hariç 55 bin Euro.Carver’ı üreten mühendisler kar kayağı, yamaç paraşütü ve su kayağı gibi harekete yönelik ve birazda tehlikeli sporlardan sonra yollarda yapabilecekleri pek birşey olmadığını görmüşler. Bunun üzerine, mühendisler filmlerde gördükleri otomobil motorsiklet karışımı bir spor araç yapma fikirini hayata geçirmeye karar vermişler. Pek çok füturistik fotğraf, film ve illüstrasyonun, otomobil ve motorsiklet karışımı görüntülere yer verdiğini ve böyle bir araç üretilmeden bile insanların bu tasarıma alıştığını ve kabul ettiğini gören Vanderbrink firması bu hayali gerçeğe çevirmeye cesaret eden ilk firma olmuş.

İLK DENEME DEĞİL
Geçmişte büyük otomobil firmaları dahil olmak üzere pek çok kişi ve kuruluşun bu yönde denemeler gerçekleştirdiğini ancak hiç bir denemenin satılabilir nihai bir ürünle sonlanmadığına dikkat çeken Vanderbrink, Carver’ın başarısını bütün modern şartları yerine getirmiş olmasında görüyor.

Performans, son hız ve hızlanması diğer binek araçlar kadar yeterli olan Carver, denge sağlanması için kullanıcıya özel bir zorluk getirmiyor. Modelin başarılı olmasının bir diğer nedeni ise zor yol koşullarında bile güvenli olması ve arıza çıkarmayan ve ekonomik bir tasarıma sahgip olması.