Chevrolet Volt



General Motors 100. yaşını otomobil sektöründe devrim yaratacak iddialı bir modelin üretim versiyonunu tanıtarak kutladı: Chevrolet Volt. Alternatif yakıtlı otomobil segmentinde ses getirecek olan Chevrolet Volt hem elektrikle hem benzinle gidebilen elektrikli yakıt sistemine sahip ve emisyonsuz sürüşe olanak sağlıyor.

GM CEO’su Rick Wagoner. “Volt, gelecek için kendini adamışlığının güçlü bir sembolüdür... endüstrimizin bugünün ve yarının enerji kaynakları ve çevre koşullarına yanıt verecek yepyeni bir teknolojik devrimdir" dedi.

Chevrolet Volt’un yuvarlak ve çıkıntısız ön gösterge paneli, konik köşeler ve ızgara havanın kolayca araç etrafında hareket ettirilmesini sağlayacak şekilde tasarlanmış. Arkadaki, keskin köşeler ve dikkatlice tasarlanmış spoyler havanın çabuk bir şekilde akmasına ve kaymasına imkan veriyor. Ön cam ve arka cam üzerindeki sert eğim türbülansı ve direnci düşürmeye destek oluyor.

Volt’u şekillendirmek için GM aerodinamikçileri ile işbirliği içinde çalışan, tasarım ve mühendislik ekibi, GM tarihindeki en aerodinamik araçlardan birisini geliştirmiş. GM’nin rüzgar tünelinde, ön ve arka kelebek paneller, arka spoyler, eşikler ve yan aynalar gibi parçalarını tüm ayrıntılarıyla test ederek yüzlerce saat harcanmış. Aerodinamik gelişmeler Volt’un sürüş hedefi olan benzin kullanmadan veya emisyon üretmeden 60 km menzile kadar ulaşmasına imkan veriyor.

İç mekanda, Volt müşterilerin dört kişilik sedandan bekleyecekleri geniş ve ferah alan, konfor, ve güvenlik özelliklerini sunuyor ve daha önceki Chevrolet sedan modellerinden farklı olarak yeni tasarımlı ve renkli iç mekan, aydınlatma ve döşeme seçenekleri sunmulmakta. Bunun yanısıra iki bilgi ekranı ve dokunmatik bilgi, eğlence ve müzik sistemi Volt’un diğer yenilikleri arasında yer alıyor.

Volt’un iç mekan teknolojik özelliklerinden bazıları şunlar:

Sürücü tarafından ayarlanabilen, likit kristal gösterge paneli ekranı
Standart 7 inç dokunmatik araç bilgi ekranı
Dokunmatik ekran , klima, bilgi, eğlence ve müzik sistemi kumandaları
Sabit diske sahip opsiyonel sunulan kapsamlı navigasyon sistemi
Cep telefonu için standart Bluetooth ve müzik için USB/Bluetooth

Otomobilde yeni dönem
Chevrolet Volt, otomobil sektöründe yeni bir dönemi başlatmakta ve Uzun Menzilli Elektrikli Araç veya E-REV olarak bilinen ayrı bir segmentin öncülüğünü yapıyor.

Volt, otomobilin her zaman ve her hızda hareket etmesi için elektrik gücünü kullanıyor. 60 km menzile kadar olan seyahatler için, Volt sadece 16-kWh lityum-iyon aküde depolanan elektrikle çalıştırılıyor. Akünün enerjisi tükendiği zaman, benzinle/E85’le çalıştırılan bir motor alternatörü Volt’un elektrikli tahrik ünitesini enerji ile beslemek için elektrik sağlıyor ve aynı zamanda aküyü şarjlı tutuyor. Bu çalışma modu Volt’un menzilini, aracın aküsü şarj olana kadar ilave birkaç yüz kilometre daha uzatıyor. Klasik akülü-elektrikli araçtan farklı olarak, Volt sürücüye tükenmiş akü tarafından yolda bırakılmayacağı konusunda güven ve gönül rahatlığı sağlayarak “menzil kaygısını” ortadan kaldırıyor.

Volt şarj için standart 230v ev prizine takılabiliyor. Aracın akıllı şarj teknolojisi Volt’un aküsünün üç saatten daha kısa bir sürede şarj edilebilmesine imkan veriyor. Akü tam olarak tükenmemişse şarj süreleri kısalıyor. GM aracın elektrikle 60 km menzile kadar sürülmesini sağlayacak komple bir gece şarjının 1 Euro’dan daha ucuza mal olacağını tahmin ediyor.

GM, Chevrolet Volt ile elektrik kullanarak alınan 1 km mesafenin klasik benzinli bir motorun maliyetinin yaklaşık altıda biri olacağını tahmin ediyor.

Sürüş dışındaki şarj
Chevrolet Volt, dikkat çekecek derecede sessiz iç mekanla canlı sürüş performansı sunuyor. Volt’un akü paketinde bulunan 220’den fazla lityum-iyon akü bol miktarda güç sağlıyor. Volt’un elektrikli tahrik ünitesi 150 beygir gücü, 370 Nm’lik tork, ve 161 km/s’lik maksimum hız sağlıyor. Motor gürültüsünün olmaması, özel ses kesici malzemelerle birlikte Volt'u sürüşü çok sessiz bir araç haline getiriyor.

Chevrolet Volt’un GM’nin Detroit-Hamtramck üretim tesisinde üretilmesi planlanıyor. Üretimin Amerika’daki modeller için 2010'da başlaması programlanıyor.

Hiç yorum yok: