Lamborghini ile buz üstünde dans


Bu sene üçüncüsü düzenlenen Automobili Lamborghini Kış Akademisi'nde Lamborghini sahiplerine ve potansiyel müşterilerine buzda sürüş eğitimleri veriliyor.

Sürücüler, karla kaplı yüzeylerde dört tekerden çekişli Lamborghini modellerinin sağladığı olağanüstü becerileri ve güvenlik seviyelerini test etme imkânı elde ediyor.
Bu akademi, Lamborghini'nin sürekli dört çeker özelliğinin sağladığı avantajlara dikkat çekerek, Gallardo'nun karla kaplı yollarda bile sıra dışı uyum yeteneğini vurgulamak amacıyla yapılıyor.
Akademide, Lamborghini sahipleri, Gallardo serisi (Spyder, Coupe ve Superleggera) otomobilleri altı eğitimci ve profesyonel sürücüler eşliğinde sürüyor.
İlki 25-27 Ocak tarihleri arasında, Auronzo di Cadore (Belluno, İtalya) test alanında gerçekleşen akademinin ikinci ayağı 7-9 Mart tarihleri arasında, İtalya Livigno'daki heyecan verici Ghiacciodromo'da yapılacak.

Uçaktan hızlı araba!


Dünyanın en hızlı otomobili teste hazır... Yolcu uçaklarından hızlı giden araç saatte 1.287 km hız yapıyor.

Amerikalı maceraperest Steve Fossett'in karada hız rekoru kırmak için geliştirdiği aracın denemeleri önümüzdeki ay yapılacak.


Vatan'ın haberine göre dünyanın en hızlı aracı olmaya aday jet motorlu Fossett Land Speed Racer, saatte tam 1.287 kilometre hız yapacak. Boeing 747 model uçakların maksimum hızının saate 950 kilometre olduğunu hatırlatan uzmanlar, F-4 Phantom jeti motoru takılan aracın karadaki hız rekorunu kıracağını söylüyor. Araç 15 metre uzunluğunda ve 4.5 ton ağırlığında.

Çarpmayan otomobil üretildi


Volvo'nun ürettiği bu otomobilin ön camının üstüne doğru tavana konulan kızılötesi dedektör öndeki aracı fark ederek hızı düşürüyor. Güvenli takip mesafesinde gitmek zorunda kalan şoför yine harekete geçmezse bu kez CitySafety (Şehir Güvenliği) adlı sistem frenleri harekete geçirtiyor.
Güvenli aile arabası felsefesiyle hareket eden İsviçli otomobil üreticisi Volvo’nun XC60 modeli 25 bin sterlinden satılıyor.

SİSTEM NASIL ÇALIŞIYOR
*Otomobilin önündeki dedektörler saniyede 50 kez tarama yaparak çarpma riskini ölçüyor.
*Öndeki otomobille tehlikeli mesafeye gelinince gaz pedalı işlevsiz hale geliyor ve hız güvenli takip mesafesine düşürülüyor.
*Araç çarpma riski altındayse otomotik fren sistemi devreye giriyor.
*Sistem 20 kilometrenin üzerinde çalışmaya başlıyor.
*Tepedeki lazer sistemi 5.5 metre önde seyreden otomobilleri görebiliyor.

Ucuz Çin otomobili vergiye tosladı


YAKLAŞIK iki yıldır pazara girmeye çalışan Çinli Chery, Türkiye yollarına çıkıyor. Chery, Türk otomobil pazarına iki modeliyle adım atıyor. Çinli markanın Türkiye distribütörü Mermerler Grubu, Chery’nin Alia ve Tiggo3 modellerini bayilerine göndermeye başladı. Merakla beklenen fiyatlar da açıklandı. Buna göre Alia modelinin fiyatları 19 bin 990 YTL’den başlıyor ve 24 bin 990 YTL’ye kadar ulaşıyor. SUV segmentinde yer aldığı ifade edilen Tiggo3’ün fiyatları ise 32 bin 990 YTL’den başlıyor ve 34 bin 990 YTL’ye ulaşıyor.
VERGİLER ETKİLEDİ
BU fiyatlar Türk otomotiv piyasası için ‘olağanüstü ucuz’ bir nitelik taşımıyor. Hatta pek de ‘cazip olmadığını’ söylemek mümkün. Yani ‘10 bin YTL’ye Çin otomobili efsanesi’ şimdilik hayata geçmedi. Bu durumda Türkiye’deki yüksek vergi oranlarının da rolü bulunuyor. Bir anlamda Çinli otomobillerde ucuz fiyat beklentisi motor hacmi 1600 cc’ye kadar olan otomobillerde uygulanan yüzde 18’lik KDV ve yüzde 37’lik ÖTV’ye takıldı. Buna üçüncü ülkelerden yapılan ithalattan alınan yüzde 10’luk gümrük vergisini eklemek gerekiyor. Bu durum da otomobillerin fiyatına yansımış durumda.
ZAMAN GÖSTERECEK
ÖTE yandan C segmentinde konumlandırılan Alia’nın fiyatının, bu segmentteki diğer markaların otomobilleri söz konusu olduğunda ‘makul’ olduğu belirtiliyor. B segmenti otomobillerle kıyaslandığında ise pek fazla fiyat farkı bulunmuyor. Piyasada yapılan yorumlara göre bu fiyatların ‘ucuz mu’ yoksa ‘pahalı mı’ olduğunu zaman gösterecek ve bu kararı tüketici verecek. Çünkü şu anda Çin otomobilleri kapalı kutu durumunda. Yani yollarda nasıl bir performans ve dayanılıklılık sergileyeceği, ikinci elde nasıl bir değer oluşturacağı henüz Türkiye pazarı için bir ‘bilinmeyen’. Tüketici memnuniyeti ve şikayetleri zaman içinde Çinli otomobillerin Türkiye pazarındaki geleceğini de belirleyeceği değerlendirmeleri yapılıyor. Toyota: Otomotiv daha da gelişecek TOYOTA Türkiye CEO’su Tamer Ünlü, 2015 yılında Türkiye’deki toplam otomobil üretiminin 2 milyon adedi bulacağının öngörüldüğünü belirtirterek ‘Bu da otomotiv sektöründeki gelişim sürecinin daha da ilerleyeceğini gösterir’ dedi. Ünlü, 1960’lı yıllarda tarım araçları ağırlıklı olarak varlığını sürdüren ve 10 binlerle ifade edilen Türk otomotiv sanayi üretiminin, 2006 yılında 1 milyon adede dayandığını belirtti.
LOKOMOTİF OLDU
GÜMRÜK Birliği’nden sonra otomotivin imalat sanayisinin lokomotif sektörlerinden biri haline geldiğini kaydeden Ünlü, ‘Bunun en açık göstergesi son yıllarda Türkiye’de faaliyet gösteren tüm otomotiv firmalarının ataklarıdır. Türk otomotivi son 5 yılda büyük bir gelişim geçirdi. Üretim, ihracat, yatırımlar ve çalışan sayısı, bunların tümü bir yükseliş trendine girdi. Bu trendi oluşturan faktör, Türkiye’de yapılan üretime duyulan güvendir. Otomotiv Sanayii Derneği 2015’te toplam üretimin 2 milyon adedi bulacağını öngörüyor. Bu da gelişim sürecinin daha da ilerleyeceğini gösterir. Kalifiye ve yetenekli mühendislerimiz, çalışkan ve zeki işçilerimiz var’ dedi.
İŞTE İKİ ÇİN OTOMOBİLİNİN DONANIMI
Alia’nın standart donamımında çift ön hava yastığı, ABS, EBD, dijital klima, elektrikli sunroof, CD/MP3 çalar, deri döşemeli ve elektrik ısıtmalı koltuklar bulunuyor. Alia, Türkiye’ye 1.6 lt’lik benzinli motor ve 5 ileri manuel/tiptronik seçenekli şanzıman ile ithal ediliyor. Saatte 180 kilometre maksimum hıza ulaşabilen Alia’nın ortalama yakıt tüketimi ise 100 kilometre mesafede 90 km/s sabit hızla seyahat edildiğinde 6 lt olarak ölçülüyor.
Forza ve Lusso olarak 2 farklı donanım paketi ile sunulan Tiggo3’ün Forza paketinde sürücü ve yolcu hava yastığı, klima, elektrik ısıtmalı koltuklar, ABS, EBD, dijital klima, sis farları, far yükseklik ayarı, 6’lı CD/MP3 çalar gibi donanımlar sunuluyor. Lusso paketinde ise deri kaplı koltuklar ve elektrikli sıkışma önleyicili sun-roof gibi ekstra donanımlar bulunuyor. Tiggo 3, 1.6 lt’lik benzinli motor ve 5 ileri manuel seçenekli şanzıman ile ithal ediliyor. Yakında dizel motor ve tiptronik şanzıman seçenekli Tiggo3’lerin Türkiye’ye getirilmesi de bekleniyor. Tiggo3’ün 160 km/s maksimum hızda ortalama yakıt tüketimi ise 7 lt/90 km ölçülüyor.


İşte Alia’nın fiyat oluşumu Fiyat: 19.990 YTL
ÖTV:Yüzde 37
KDV: Yüzde 18
Gümrük vergisi: Yüzde 10

Nissan'ın süper otomobili GT-R


Nissan'ın Uluslararası Cenevre Motor Show’da, sergileyeceği araçlarından biri de, super otomobili GT-R. Çift debriyaj sistemli, dört çeker bu otomabille sürüş keyfi çok farklı.

Nissan, 480PS güç ve 588Nm tork üreten, 3.8lt V6 twin-turbo motorlu, geliştirilmiş dört çeker ve çift debriyaj sistemli GT-R modeli ile otomobil ve sürüş tutkusu kavramlarını yeniden şekillendirmeyi hedefliyor. Yükseklik ayarlı süspansiyon sistemi, sürüş moduna göre ayarlanabilen farklı vites kutusu ve stabilite ayarlarrının sunulduğu GT-R’ da, aracın dinamik ve sportif karakteri ön planda tutuluyor.

GT-R felsefesinin ardında yatan; “her hangi bir zamanda, herhangi bir yerde, herhangi birisi için bir Super Otomobil” kavramı onu güçlendiren en önemli etkenler. Bir seri üretim otomobili olan GT-R, istenildiği taktirde şehir içersinde ağır başlı bir karaktere bürünürken, aynı zamanda da güçlü sportif karakterini Almanya’ nın efsanevi Nurburring pistindeki rekor tur zamanıyla da kusursuz bir şekilde kanıtlıyor. GT-R’ ın bu fuar için en önemli özelliği ise ilk kez Avrupa’da sergileniyor olması.

Seat Leon, 37 bin YTL’ye geldi


Seat Leon’un 125 beygir gücündeki 1.4 litre TSI versiyonu, 36 bin 900 YTL’ye Türkiye’de satışa sunuldu.
İspanyol Seat’ın en çok satan modeli Leon, performans hem ekonomiyi bir arada sunmayı başaran turbo beslemeli yeni 1.4 litrelik motoruyla dikkat çekiyor.
Direkt enjeksiyon teknolojisi ile turbo beslemeyi biraraya getiren ve 125 beygir maksimum güç üreten Leon, 197 km/s’lik maksimum hıza erişirken, 0-100 km/s hızlanmasını ise sadece 9.8 saniyede tamamlıyor. 6 ileri vitesli düz şanzımanla üretilen Leon 1.4 litre TSI, 1500 d/d ile 4000 d/d arasında 200 Nm’lik tork değeri sunuyor. Bu performansın karşılığında ise, rakipleri arasında en iyi yakıt tüketimi verilerinden birini sunmayı başaran Leon 1.4 litre TSI, 100 kilometrede ortalama 6.5 litre yakıt tüketiyor. Bu yeni motorun en önemli yeniliklerinden biri de, hava yerine su ile soğutulan ve emme manifolduna entegre edilen ara soğutucular olması. Hava yerine suyun kullanılması, ara soğutucunun daha verimli çalışmasını sağlarken, ortaya çıkan yüksek ısı miktarını dengeliyor.

Doğuş Otomotiv-Seat tarafından ithal edilen 125 beygirlik Leon 1.4 litre TSI, Stylance donanım seviyesinde satışa sunuluyor. 16 inç alüminyum alaşım jantlar, elektrikli/ısıtmalı/katlanabilir dış aynalar, direksiyondan kumandalı Radyo/CD/MP3 çalar, ABS (Anti Blokaj Sistem), TCS (Çekiş Kontrol Sistemi), sürücü ve yolcu ön, yan ve perde hava yastıkları, elektrikli ön ve arka camlar, uzaktan kumandalı merkezi kilit sistemi, sürücü ve yolcu koltuğu yükseklik ayarı, far yükseklik ayarı, sis farları, eve kadar izleme fonksiyonu, deri direksiyon ve vites topuzu, alarm, hız sabitleme sistemi, yol bilgisayarı, arka park sensörü, otomatik klima ve otomatik yanan farlar Stylance donanım paketinde standart olarak yer alıyor.

Fiorino farkı


Üç farklı marka için üretim yaptığı Minicargo projesiyle Türk otomotiv sektöründe bir ilke imza atan Tofaş, iç pazardaki satışıyla da üç marka arasında bir numara oldu.

Fiat'ın Fiorino, Peugeot'nun Bipper, Citroen'in Nemo adını verdiği üçüzler pazara sunulduğu aralık ayından bu yana toplam bin 471 adet satış rakamına ulaştı. Fiat Fiorino, üretici olmanın getirdiği avantajla diğer markalardan 5 kat daha fazla satış gerçekleştirdi. Tofaş bin 82 adet satış rakamına ulaşırken, aynı dönemde Peugeot Bipper'in satışı 189, Citroen Nemo'nun satışı ise 200 adette kaldı. Satış fiyatları birbirine çok yakın olmasına rağmen Fiorino'nun satışlarının yüksek olmasının nedeni olarak, tanıtım faaliyetleri ve reklam kampanyaları gösteriliyor. Peugeot ve Citroen'in de önümüzdeki aylarda tanıtım faaliyetlerine başlaması ve mart sonunda kombi versiyonunun da pazara sunulacak olması üç marka arasındaki rekabeti daha da kızıştıracak.

Yenilenen Subaru WRX STI görücüye çıktı


Yıllarca, sedan karoseri ile görmeye alıştığımız Impreza WRX STI, hatchback karoser baz alınarak tasarlanan yeni yüzü ile ralli parkurlarının yollardaki temsilcisi olmaya devam ediyor.

Eskisine oranla çok daha performanslı bir sürüş vaat eden Yeni WRX STI'ın gövdesinin altında, 300 PS turbo beslemeli Boxer Motor yatıyor. Eskisine kıyasla vites aralıkları da kısalan Yeni WRX STI, 0/100 km hızlanmaya 5,2 sn.'de ulaşıyor.

2.5 lt motor hacmine sahip Yeni WRX STI'da, bir Subaru geleneği olan Sürekli Simetrik Dört Çeker Sistemi (S-AWD) standart olarak sunuluyor. 117.400 YTL fiyatla satışa sunulan WRX STI, performansı kadar, oldukça zengin donanım paketi ile de dikkat çekiyor.

6-ileri Manuel şanzıman ile satışa sunulan WRX STI'ın standart donanımları arasında, BBS 18 inç alüminyum alaşımlı jantlar, anahtarsız çalıştırma sistemi ve akıllı anahtar, Brembo destekli STI frenler, Recaro spor koltuklar, sis farları, VDC, diferansiyel kilitleme sistemi (DCCD), 8 airbag ve soğuk iklim paketi yer alıyor.
Subaru tarafından geliştirilen SI Drive Teknolojisi (Subaru Akıllı Sürüş Teknolojisi) de WRX STI'da standart olarak bulunuyor. Subaru SI Drive teknolojisi sayesinde, sürücü, konsol üzerinde bulunan bir buton ile değişik kullanım modları, "Intelligent", "Sport" ve "Sport Sharp"i seçerek motor ve vites çalışma özelliklerini değiştirebiliyor; böylelikle araçtan tercihe bağlı olarak maksimum güç ya da maksimum yakıt ekonomisi sağlanabiliyor.

Subaru WRX STI, gelenekselleşen Subaru kalitesi, turbo beslemeli Boxer Motor ve Symmetrical AWD ayrıcalığı ve yepyeni tasarımı ile hız, performans ve güvenlik tutkunlarını heyecanlandırmaya devam ediyor.

Maceracılara bir seçenek daha


Ford, Volkswagen, Skoda ve Renault gibi markalardan sonra Peugeot da “maceracılar”ı hedefleyen bir modelini Türkiye’de satışa sundu.

Geçen yılki Cenevre Otomobil Fuarı’nda “konsept” olarak gösterilen 207 SW Outdoor, seri üretim “kanlı-canlı” versiyonuyla, üstelik 33 bin 650 YTL’lik tanıtım fiyatıyla satışa çıktı.
207 ailesinin 3 ve 5 kapılı HB, coupe-cabriolet CC ve sportif RC versiyonlarına eklenen 207 Outdoor, klasik stationwagon pratikliğini, 4x4 ruhu ve görünümüyle birleştiren modeller arasında yerini aldı. Hafta sonlarında şehir dışında farklı gezi mekanlarına gitmeyi tercih edenlere yönelik 207 Outdoor, dört tekerlekten çekişli olmasa da standart modele göre önden 16 mm ve arkadan da 20 mm daha yüksek. Daha sert süspansiyona sahip olan araç, böylece bozuk zeminli yollarda daha rahat ilerliyor.

Farklılıkları bitmedi!207 Outdoor, ülkemizde henüz satışa sunulmayan 207 SW ile aynı temelleri taşısa da, kendisine has bazı özellik ve donanımlara sahip.Tavan rayları, 205/55R16 lastiklerle sunulan 16 inç özel “Outdoor” alüminyum alaşım jantlar, SUV tipi araçlara benzemesini sağlayan koyu gri renkli özel çamurluk eteği ve marşbiye kaplamaları, özel tamponlar standart sunulan “ayrıcalık”larından bazıları. 1.6 HDi (90 HP) dizel motorla satılan araçta ESP (isteğe bağlı) dışında zengin güvenlik donanımı standart bulunuyor.

Birbiriyle konuşabilen otolar Galeri


Yeni teknolojiyle otomobiller seyahat sırasında topladıkları bilgileri hem sürücüyle hem de trafik yönetim merkezleri ile paylaşacak. Devrim niteliğindeki sistemin kareleri:

AB 6. Çerçeve Programı kapsamında çalışmalara başlayan Com2React Konsorsiyumu'nun projesinden, sürücüler ve trafik yöneticilerinin yanı sıra itfaiye ve ambulanslar da yararlanacak.
AA muhabirinin Com2React'ın internet sitesinden derlediği bilgiye göre, proje ile Vehicle-to-Vehicle (V2V) iletişim adı verilen yazılım sistemine sahip ve bir çok algılayıcı ile donatılmış olan araçlar, kötü hava şartları, bozuk yol, trafik kazaları ve buna benzer bilgileri toplayarak sürücüyü alternatif yollara yönlendirecek. Yazılım, topladığı bilgileri diğer araçlar ve trafik merkezleri ile de paylaşacak.

Com2React Konsorsiyumu'nun, Münih ve Paris'de yapılan denemelerde başarılı olduğu, söz konusu proje sayesinde bir çeşit ''Sanal Trafik Kontrol Merkezi''nin de kurulmuş olacağı belirtildi. Sanal Trafik Kontrol Merkezi, kendisine gelen bilgiler doğrultusunda hareket halindeki araçların şoförlerine yerel trafik bilgileri ve güvenlik uyarılarında bulunabilecek.
Henüz ticari olarak piyasaya sürülmeyen ve GPS (Uydu), GPRS (Cep telefonu), WiMAX (Genişbant internet) gibi iletişim sistemleri üzerinden çalışabilen sistemin, yaygınlaştıktan sonra fiyatının düşmesi de bekleniyor.

Sualtı arabası geliyor!


James Bond'un su altında gidebilen arabası artık bir hayal değil. sQuba hem karada hem su altında gidiyor.

007 James Bond serisinin "The Spy Who Loved Me" filminde ünlü ajanın kullandığı araba, otomobil üreticilerine ilham kaynağı oldu.

Uçabilen araba hayalleri şimdilik beklemede. Ama su üstünde ve hatta su altında gidebilen araba gellecek ay Cenevre Otomobil Fuarı'nda görücüye çıkıyor.

Rinspeed adlı İsviçre otomobil firması sQuba'yı geliştirdi. Aaraba hem karada, hem su üzerinde hem de su altında gidebiliyor.

Spor bir araba olan sQuba 10 metre derinliğe inebiliyor ve saatte 20 kilometre hız yapabiliyor. Tabii karada saatte 180 kilometreye çıkabiliyor.

Toyota araçları küçülttü


Japon kültürüne özgü tasarım öğelerinden ilham alan IQ, araç tasarımında radikal bir değişimin yanı sıra çevreye duyarlı taşımacılığı da temsil ediyor. Toyota IQ, yüksek teknolojisi ve üstün güvenlik özellikleri ile de küçük arabaların basit ve emniyetsiz olduğu düşüncesini tamamen yıkıyor.

SUV konforuyla düşük yakıt tüketimi!
Toyota, Cenevre Motor Show’da yeni küçük SUV modeli ‘’ Urban Cruiser’’ın Avrupa tanıtımını da gerçekleştirecek.

Toyota’nın yeni modeli hem şehir içinde kullanım kolaylığı sağlayan hem de tüm yol koşullarına da uygun küçük bir SUV. Hem SUV konforunu yaşamak hem de yakıt tasarrufu sağlamak isteyen sürücüler için mükemmel bir alternatif oluyor. Çevreye karşı duyarlılığı ile de ön plana çıkan Urban Cruiser, düşük CO2 emisyon değerlerine de sahip.

Konsept modeller
Toyota, süreklilik prensibi doğrultusunda, hibrid sistem ile beraber çalışan alternatif yakıt türleri ve yakıt tüketimini düşüren teknolojiler üzerine de çevreye duyarlı çalışmalarını da aralıksız sürdüyor. Bu doğrultuda geliştirdiği 2 yeni konsept araç, Toyota 1/X Hibrid FFV (Flexible Fuel Vehicle), i-Real ve Plug-in hibrid prototipini de Cenevre Motor Show’da tanıtacak.