'Uslu Durmayan' Ypsilon Satisa Sunuldu


Türkiye'de Ypsilon modeli ile temsil edilen ve eylül ayında Delta modelinin gelmesi ile büyüyecek olan İtalya'nın efsane markası Lancia, yeni modeli Ypsilon Sport Momo Design'ı tanıttı.


Uslu durmayanların ve uslu durmamanın eğlenceli olduğunu bilenlerin' otomobili olarak tanıtılan Ypsilon Sport MomoDesign, Türkiye'de özel bir kullanıcı kitlesi yaratmayı hedefliyor. Özel sipariş yöntemiyle satışı yapılacak ve yaklaşık 2 aylık bir teslim süresine sahip Ypsilon Sport MomoDesign, 16 bin 300 Euro'dan başlayan fiyatlarla piyasaya sunulacak. Özellikle 4000 d/d'de 105 bg güç ve 1750 d/d'de 200 Nm tork üreten 1.3 lt.'lik Multijet motoruyla dikkat çeken Ypsilon Sport MomoDesign'ın benzinli ve otomatik vitesli versiyonu da bulunuyor.

Audi'nin RS6 Avant Serisi Turkiye'de


Audi’nin en sportif modellerine verdiği RS kodunu taşıyan model ailesinin yeni performans ikonu RS6 Avant, Ağustos ayından itibaren ülkemize ithal edilmeye başlandı.


AS Haber Ajansı’nın (asha) bildirdiğine göre, 580 HP güç üreten çift turbo beslemeli V10 motoru, quattro dört tekerlekten çekiş sistemi ve dinamik sürüş kontrolüne sahip spor süspansiyonunun yanı sıra LED teknolojili farları ve dinamik kostümüyle dikkat çeken Audi RS6 Avant, yarışçı nitelikli sportif yürüyen aksamın yanında teknik ve tasarım özellikleri bir arada topluyor. Audi RS6 Avant’lar 190 bin eurodan başlayan anahtar teslim fiyatlarla pazarlanıyor.

“Araçta 580 HP güç”

Yeni Audi RS6 Avant, çift turbo besleme ünitesine sahip 5.0 litrelik FSI teknolojili (TFSI) V10 motor, 580 HP güç üretiyor. Audi lüks anlayışının kombine edildiği Audi RS6 Avant’tın kabin içinde karbon fiber, alüminyum, deri ve alkantara malzemeler kullanılıyor. 3 kollu çok fonksiyonlu sportif direksiyonu, MMI sisteminin alüminyum renkli butonları, pedal takımı, ekstra sportif yapılarıyla dikkat çeken ön koltuklar kabin içindeki diğer önemli tasarım detayları arasında yer alıyor.

“Savrulma ve yuvarlanmaya farklı bir engel”

Audi RS 4’te de sunulan DRC yani Dinamik Sürüş Kontrolü sistemiyle donatılan RS6 Avant, boyuna ve enine ekseni etrafındaki savrulma ve yuvarlanma hareketlerini, elektronik unsurların yardımı olmaksızın, sıvı dinamik kanunlarına göre azaltabilmesiyle de farklı bir özellik arzediyor. asha’nın haberine göre, yeni Audi RS6 Avant’ta bulunan Dinamik Sürüş Kontrolü, istenildiği takdirde opsiyonel olarak sunulan Spor Süspansiyon plus olarak isimlendirilen aşamalı sönümleme sistemiyle desteklenebiliyor.

Yeni Ka, Aralik’ta Turkiye’ye Gelecek


Ford, Ekim ayında düzenlenecek Paris Otomobil Fuarı’nda dünya tanıtımını yapacağı yeni Ka’nın ilk resmi görüntülerini basına dağıttı.


9 Ekim’de İstanbul’da düzenlenecek Auto Show fuarında ise ilk kez Türk otomobilseverlerin karşısına çıkacak yeni Ka’nın Türkiye’de satışına ise Aralık ayında başlanması planlanıyor. Fiat 500 ile birlikte Polonyo Tychy fabrikasında ortak platformda üretilen yeni Ka, 12 yıllık eski modelin yerini almaya hazırlanıyor. Piyasa sürüldüğü 1996 yılından bu yana 1.4 milyonun üzerinde satan Ka, yeni yüzüyle Ford’un yeni tasarım anlayışından izler taşıyor.

Porsche'tan Kisisellestirilmis Otomobil


Alman Porsche AG, Boxster ve Cayman S serileriyle Avrupa pazarlarına yönelik yeni bir trend başlattı. Porsche talebe göre Boxster’den 500 adet, Cayman S’ten 700 adet üretmeyi hedefliyor.

AS Haber Ajansı’nın (asha) Doğuş Otomotiv’den aldığı bilgiye göre, Ekim ayında satışa sunulacak Porsche Boxster S Porsche Design Edition 2 ve Cayman S Sport, daha çarpıcı ve kişileştirilmiş türde sportiflik arayan otomobil tutkunlarına hitap edecek.

“8 HP daha fazla güç” Söz konusu trend çerçevesinde Türkiye’de satılan Cayman S Porsche Design Edition 1 ve Boxster RS 60 modellerinin ardından iki yeni model versiyonunu daha tanıttı. Porsche Boxster S Porscne Design Edition 2 ve Cayman S Sport adlarıyla üretilecek Boxster S Porsche Design Edition 2’den sadece 500 adet, Cayman S Sport’tan da 700 adet üretecek. asha’nın haberine göre, her iki özel seride de kullanılan 3.4 litre hacimli ve 303 HP’lik motor, diğer S modellerine göre 8 HP daha fazla güç üretmesiyle farklılık oluşturuyor. Doğuş Otomotiv ise her iki modeli sipariş üzerine Türkiye’ye ithal edecek.

“Seri numarası kabin içinde”
Kuzey Amerika otomobil pazarı için J.D. Power’ın yaptığı araştırmada sınıfının en iyi modeli seçilerek birinci olan Boxster modeli baz alınarak geliştirilen Boxster S Porsche Design Edition 2, tek üretim rengi olarak belirlenen Carrera Beyazı ve gri renkli gövde şeritleriyle dikkat çekiyor. Bununla birlikte kırmızı stop lambaları, 19 inçlik SportDesign jantlar ve yan hava girişleri aracın görsel diğer farklılıklarını oluşturuyor. Taş Grisi ve siyah olmak üzere iki ayrı deri döşeme ve tavan rengi seçeneğinin sunulduğu özel seri Boxster’ın kabin içinde sınırlı sayıda üretilen modelin seri numarasını taşıyan bir plaka yer alıyor.

“Cayman S Sport’ta kokpit detayları”
Porsche 911 GT3’ün gövde rengi seçenekleri arasında yer alan turuncu ya da yeşil renkle de sipariş verilebilen Cayman S Sport, yine GT3 modelinde olduğu gibi siyah renkli jantları, dış aynaları ve hava girişleriyle farklı bir görsellik sunuyor. asha’nın haberine göre standart olarak sunulan PASM Porsche Aktif Süspansiyon Sistemi, çift xenon farlar, Spor Krono paketi, sportif tipte koltuklar ve egzoz sistemine sahip Cayman S Sport, yine GT3’ün kendine has süslemelerini hatırlatan kokpit detaylarına da sahip olmasıyla ön plana çıkıyor.

Iki Kisilik Japon Efsanesi


İlk olarak 1989 yılında üretime alınan bu otomobil, kısa sürede efsane modeller arasına adını yazdırdı...

İnsanları tam olarak etkileyen şey farklı çizgisi mi, spor ama mütevazı bakışı mı bilinmez ama, 3 nesilde dünya üzerinde 800 bin müşteriye ulaşması bir başarı, özellikle de ABD'de. Türkiye'de genel olarak iki kişilik roadster otomobillere ilgi yok. MX-5 de yıllardır bu bakıştan nasibini alıyor! Bakalım bundan sonrası nasıl olacak? Dış tasarımda yuvarlak, sevimli ve abartısız çizgiler öne çıkıyor. Ama bir köpekbalığı burnunu andıran ön tasarım aynı zamanda yeterince sportif. Arka tasarımda gerek şeffaf stoplar gerekse klasik modellerdeki gibi konumlandırılan bagaj kapağı modelin kendine özgü tarzını güçlendiriyor. Çok pratik şekilde açılan soft yani kumaş tavan (metal alternatifi de var) birçok coupe cabrio modelde olduğu gibi bagaja değil, ayrı bir alana katlanıyor. 4 metrelik otomobilin tavan yüksekliği sadece 1,24 metre.

İç mekanı son derece modern ve spor dizayn edilen otomobolin deri döşeme, 4 hava yastığı, ABS ve DSC (ESP), 6'lı CD-MP3 çalar, otomatik klima gibi zengin bir donanım listesi bulunuyor. Üstü kapalıyken de dışarıdan içeriye bir hayli ses alan otomobilde sürüş performansı yani motor ve şanzıman uyumu tasarımla bütünleşiyor. Arkadan itişli otomobil yol tutuş ve sürüş dinamikleri konusunda birçok rakibini geride bırakabilecek düzeyde.

Üzerinde 160 beygir güç sunan 2 litrelik MZR kodlu motor bulunan MX-5, 0'dan 100 km/saat hıza 7,9 saniyede ulaşıyor. Maksimum 210 km/saat hıza çıkabilen otomobil, 100 km'de ortalama 8,2 litre benzin tüketiyor. Aracın fiyatı ise 78,5 bin YTL.

Suziki Yeni Alto Paris'te


Japon otomobil üreticisi Suzuki, küçük şehir aracı Alto'nun yeni jenerasyonuna dair ilk fotoğrafları yayınladı.


Yeni Delhi'de sahnelenen A-Star konsept üzerinden geliştirilen yeni Alto, Paris Motor Show'da sergilenecek.


Ocak ayında düzenlenen Yeni Delhi Motor Show'da otomobil severler ile buluşan A-Star konsept üzerinden geliştirilen yedinci jenerasyon Alto, yuvarlak hatları ile sevimli bir görünüme sahip. Suzuki'nin şehir içi araçlarına yeni bir renk getirecek olan Alto, özellikle kalabalık ve sıkışık trafiğe sahip şehirlerde büyük talep görmesi bekleniyor.


1.0 litrelik motor ile donatılan yedinci jenerasyon Alto, düşük yakıt tüketim değerinin yanında oldukça çevreci bir araç olarak da göze çarpıyor. 109 g/km karbondioksit salınım oranıyla düşük emisyon değerine sahip olan Alto, Avrupa karbondioksit salınım değerlerine sadık kalıyor.


Suzuki'nin önümüzdeki yıl için en çok satış yapmayı planladığı model olan Yeni Alto, Ekim ayında düzenlenecek Paris Motor Show'da sergilendikten sonra satışa sunulacak.

Suzuki Grand Vitara Yenilendi


Suzuki’nin SUV segmentindeki Grand Vitara, yenilenen versiyonu ile Türk tüketicisinin beğenisine sunuldu.


Suzuki’nin SUV segmentindeki modeli Grand Vitara, yenilenen versiyonu ile Türk tüketicisinin beğenisine sunuldu. Grand Vitara’nın iç ve dış görünümünde değişiklikler yapıldı. Kapılardaki artırılmış ses yalıtımı, daha kalın yan camlar, güvenlik ve görüş kalitesi arttırılmış ön cam, yeni dizayn koltuklar ve dijital klima, hız gösterge ekranına konan bilgi ekranı, siyah ahşap kaplama, ön konsola konan merkezi hoparlörü, yüksek hıza duyarlı müzik sistemi, dikiz aynalarına yerleştirilmiş sinyal lambaları, vibrasyon önleyici şaftlar, arka disk fren ve minimize edilmiş karbondioksit salınım oranı ile yeni Grand Vitara tüketicilerin beğenisine sunuluyor. Grand Vitara’nın yenilenen versiyonu 60 bin 650 YTL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulacak.

Aston Martini One-77: 354 km/s


Aston Martin'nin süper arabası One -77 gelecek yıl satışa çıkacak. Bu çok özel araçtan sadece 77 tane üretilecek. Otomobil 354 km/s hıza yapabilecek.


Ferrari Enzo’nun yerini alacak otomobilini, Mercedes-Benz yeni “Martı Kanat”ını, egzotik Pagani de yeni Zonda’sını geliştirirken, Aston Martin boş durmadı ve bu “yarış”a One-77 ile katıldı.


Aston Martin One-77'dan sadece 77 tane üretilecek. Bundan dolayıda isim olarak One-77 seçildi. Bu otomobili özel yapan bir diğer özelliklerde arabanın gövdesi tamamiyle el yapmı olması. Ve ağırlıktan kazanmak için şasisinin tamamiyle karbon fiberden oluşu.


One-77 ile ilgili detaylar az da olsa motor ile ilgili bazı veriler gün ışığına çıktı. İlk olarak 7.0 litrelik bir V12 motorun gücü 650 beygir civarlarında olacak.
Hafifliğinden dolayı One-77, 0'dan 100'e 3.5 saniye gibi kısa bir sürede çıkabilecek. Maksimum hızıda 354 km/s gibi rakamlara ulaşacak.

Cinli Geely Yil Sonunda Geliyor


Çin'in en büyük otomobil markası Geely Türkiye'ye geliyor. Anadolu Grubu çatısı altında ithalatı yapılacak otomobiller, yılın son çeyreğinde satışa sunulacak.

Türkiye’nin en köklü kuruluşların başında gelen Anadolu Grubu, otomotiv sektöründeki uzun yıllara dayanan deneyim ve profesyonel yaklaşımını Türkiye’ye yepyeni bir otomobil markası getirerek başka bir seviyeye taşıyor. Çin’in en büyük özel sektör otomobil markası olan Geely, çok kısa bir süre içinde Türkiye’de Anadolu Grubu çatısı altında satışa sunulacak.


YIL SONU SATIŞA SUNULACAK
Geely Holding Group ile distribütörlük anlaşması imzalayan Anadolu Grubu, Geely için Anadolu Araçlar Ticaret A.Ş. adında yeni bir şirket kurdu. Anadolu Araçlar, Otomotiv Grubu’nda Çelik Motor, Anadolu Isuzu ve Anadolu Motor'dan sonra kurulan 4. şirket oldu. Anadolu Araçlar, Türkiye'de Anadolu Grubu güvencesi altında Geely markasının tüm pazarlama, satış ve satış sonrası organizasyonundan sorumlu olacak. Geçtiğimiz günlerde, Sanayi Bakanlığı’ndan tip onayı alınan Geely modellerinin ülkemizdeki satışına yılın son çeyreğinde başlanacak.

1986 yılında kurulan Geely Holding Group, 20 yılı aşkın süredir, otomobil, motorsiklet, otomobil motoru, şanzıman, otomobil elektronik ve elektrik aksamı, otomobil parçaları ve eğitim konularında faaliyet gösteriyor.

1997 yılında tam anlamıyla otomobil sektörüne adım atan Geely Holding Group, çok hızlı bir gelişim sürecine girmiş ve Ar&Ge çalışmalarına kendi öz varlıklarından 1 milyar 300 milyon USD’dan fazla ödenek ayırmıştır.


ÇİN'DE EN HIZLI BÜYÜYEN MARKA
Geely Holding, 1997- 2002 yılları arasında 5 yıl boyunca ulusal girişimler arasında ilk 500 firma içinde yer almış olup, Çin’de üretim yapan en büyük özel sektör firmasıdır. Ayrıca Geely, Çin’deki otomobil endüstrisinde en hızlı gelişim ve büyüme gösteren marka ünvanına sahiptir.

Hangzhou’da bulunan merkezi ile birlikte Linhai, Ningbo, Xiangtan, Cixi, Jinan, Lanzhou, Taizhou, Shangai ve yurtdışında Rusya, Ukrayna, Venezuela, Malezya ve Güney Afrika’da fabrikası bulunmaktadır. Bu fabrikalar, yıllık 300.000 otomobil, 400.000 motor ve 400.000 şanzıman üretim kapasitesine sahiptir.

Geely Holding Group’un, Çin’de yaklaşık 400 adet 4S mağazası, 500 servis merkezi bulunmaktadır.

DÜNYADA GEELY
Sadece Çin pazarında değil, uluslararası pazarlama yönünden de hızlı ve güçlü ataklar yapan Geely, kurulduğu günden bugüne 23 farklı ülkeden 100’ün üzerinde distribütöre sahiptir.

ARAŞTIRMALARA DESTEK
Geely Holding Group, Linhai’de bulunan Geely Otomobil Araştırma Enstitüsünü faaliyete geçirmek için 50 milyon dolar miktarında yatırımda bulunmuştur. Motor araştırmaları ve şanzıman araştımaları için Ningbo’da, elektrik ve elektronik araştırmalar için Luqiao’da enstitüler açmıştır.

Bu enstitülerde her yıl, 2-3 adet tamamen yeni otomobil modeli ve motor modelleri ortaya çıkarılmaktadır. Şirket bugüne kadar, 417 adet farklı patent edinmiştir ki bunların 42 tanesi için yeni icat patenti alınmıştır.

HEDEF DÜNYÜ MARKASI OLMAK
Uluslararası bir firma olma yönünde stratejisini kuran Geely Holding Group, gelecek 10 yıl için tüm plan ve programlarını şimdiden yapmıştır.

2010 yılına kadar şirket ,

40 model,
Benzin ve dizel seçenekleri bulunan 8 çeşit motor,
6 çeşit manuel şanzıman,
6 çeşit otomatik şanzıman,
3 çeşit elektronik şanzıman,
1 yakıt ve elektrik ile çalışan (yarı hibrid) güç projesi
1 yarış otomobili tanıtacaktır.

Geely Holding Group, otomobil sektörünün devleri arasına girmeyi kendine hedef olarak belirlemiştir ve bu hedef için durmaksızın çalışmalarına devam etmektedir. 2015 yılında 2 milyon adet otomobil üretimi ve satışını hedefleyen marka, bu adetlerin üçte ikisini Çin pazarının dışına ihraç etmeyi öngörmekte olup, fabrika sayısını 15 adede çıkarmayı planlamaktadır.

Gelecekte Araçlar Çanta Gibi Taşınacak


Bireysel taşıtların ilki olan 'Zencefil'den sonra bu işe de Japonlar el attı. Suzuki'nin 'Pixy'si, Toyota'nın dört farklı kişisel araç üzerinde çalışıyor.

İnsanoğlunun hayvanları evcilleştirdiği yıllardan bu yana kişisel ulaşımı sağlayan atlar, zaman içinde hayatımızdaki yerlerini yitirdiler. At arabalarından bisikletlere, otomobillerden motosikletlere kadar uzanan bireysel taşıt serüveni yavaş yavaş daha farklı bir boyuta doğru yol alıyor. Şehrin bunaltıcı havasından kurtulup, oksijeni bol bir köy yolunda, at üstünde ve tek başımıza ilerlemek artık beynimizin bize oynadığı bir akıl oyunu gibi gelse de, teknoloji çok kısa bir süre içinde bunu da mümkün kılacak. Çünkü fosil yakıta bağımlı olarak çalışan ve ozon tabakasını incelten taşıtlar artık daha çevreci ve daha kompakt bir yapıya kavuşuyor. Ünlü yönetmen Steven Spielberg’ün 1985 yapımı Geleceğe Dönüş filmindeki ’uçan kaykay’ henüz icat edilmemiş olsa da, en az onun kadar ’portatif’ taşıtlar, önümüzdeki yıllarda hayatımızda önemli bir yere sahip olacak.
Hedeflediği başarıya tam olarak ulaşamasa da Amerikalı Segway firması 2001 yılında tanıttığı ürünü ile bireysel taşıtların hangi boyutta yol alacağını o zamanlarda gözler önüne sermişti. Segway, ’Şey’i yüzyılın icadı olarak tanıtmaya hazırlandığında herkes ’Uçan otomobil üretildi’ düşüncesine kapılmıştı. Fakat Amerikalı üretici, ’Zencefil’ adı ile anılan bireysel taşıtı dünyaya tanıttığında, beklentilerin dışında kalan bir ürün ortaya çıkmıştı. Devrilmesinin imkansız olduğu söylenen ancak ABD başkanı Bush’un üstünden düşmeyi başardığı Segway, yeni nesil bireysel taşıtların ilk adımı olarak kabul ediliyor. İki tekerlekli bir platform ve uzun destek çubuğuna sahip olan Segway, kullanıcısının dengesine göre anında tepki vererek ileri ya da geri hareket ediyor. Saatte 20 kilometre maksimum hıza ulaşabilen araç elektrik enerjisi ile çalışıyor. Şu anda 4 tekerlekli Segway Centaur modelini de geliştiren firma, 7 yıl önce yaktığı bu ışıkla otomobil üreticilerine de ilham kaynağı oldu.


JAPONLAR GELİŞTİRİYOR
Segway’in açtığı bu yolda ilerleyen otomobil firmaları şimdilik sadece Japonlardan oluşuyor. Ürettikleri otomobiller için alternatif yakıtlarla çalışan motorlar geliştirirken diğer bir yandan da bireysel araç konseptlerini sergileyen Japonlardan biri Suzuki. Geçtiğimiz yıl düzenlenen Tokyo Otomobil Fuarı’nda tanıtılan elektrik motorlu Pixy konsepti, Suzuki’nin kişisel taşıtlara olan yorumunu gözler önüne seriyor. İki adet Pixy, ’SSC’ adı verilen 4 tekerlekli kabine girdiklerinde ise bir otomobil gibi birlikte yol alabiliyorlar.
Bireysel araç konusunda en ciddi çalışan marka ise Toyota. Dünyanın en büyük otomobil üreticisi konumundaki Toyota, bugüne kadar dört farklı kişisel araç konsepti tanıttı. 2004 yılında i-Unit konseptini tanıtan Japon üretici, 2005 yılına gelindiğinde i-Swing konseptini ortaya çıkarmıştı. Her iki modelde de 4 tekerleğe yer veren Japon üretici, 2007 yılına gelindiğinde Tokyo Otomobil Fuarı’nda karşımıza çıkan i-Real konseptiyle tekerlek sayısını bir azaltarak 3 tekerlekli konsepti ortaya çıkarmıştı. Artan hızla birlikte yatay pozisyonda kullanılabilen bu araç, hız azaldıkça dikey konuma geçiyordu. Japon üreticinin geliştirdiği bu üç konsept de deyim yerindeyse ’koltuklu’ tasarlanmıştı. Ancak bugüne kadar geliştirdiği konseptlerden edindiği tecrübeyle ortaya çıkarılan son bireysel taşıt olan ’Winglet’ ayakta kullanılacak şekilde tasarlanmış.


ÇANTA GİBİ TAŞINACAK
Toyota’nın geliştirdiği Winglet, Segway gibi dik konumda kullanılıyor. Üç farklı versiyona sahip olan araç Segway’e rakip olarak üretilecek. Segway’in çeşitli nedenlerden dolayı başarılı olamamasına rağmen insanların bu tip araçlara büyük rağbet göstereceklerini düşünen Toyota, gelecek neslin sağlık ve konfor için kişisel taşıtlara yöneleceğini düşünüyor. Kullanıcısının ağırlığını verdiği yöne doğru hareket eden Winglet’in hareket kabiliyeti de oldukça yüksek. Öyle ki Winglet, kendi ekseni etrafında daireler çizerek dahi ilerleyebiliyor. En küçük versiyon üzerine binildikten sonra, bacağın iç kısmında, diz seviyesine kadar olan dayanma kısmı sıkıştırılıyor. Böylece vücut sağa ya da sola yatırılacağı zaman dengede kalması kolaylaşıyor. En küçük versiyon 10 kilogram ağırlığındayken diğer iki versiyonun ağırlığı ise 12 kilogram. Uzunulğu 26.5 , genişliği 46.4 santimetre olan Winglet’in yüksekliği ise versiyonuna göre 46.2, 68 ve 113 santimetre olmak değişiklik gösteriyor. Daha serbest ve sportif kullanım arayanlar en küçük Winglet’i tercih ederken, en büyük versiyon tutunma çubuğ sayesinde araca hakimiyet sağlayabiliyor. Saatte maksimum 6 km/s hızla ilerleyebilen aracın tam dolu şarjla birlikte kullanım süresiyse 1 saat. En geç 2010 yılında satışa sunulması beklenen Winglet’in başarı sağladığı taktirde diğer üreticileri de harekete geçirmesi bekleniyor.

Elektrikli Arabaya 33 Bin Basvuru


General Motors'un 2010 yılında piyasaya çıkacak olan, tamamen şarjlı akü ile çalışan elektrikli otomobili için hazırlanan, bağlayıcı olmayan alıcı listesi için kayıt yaptıran kişi sayısı 33.411'e ulaştı.

New Yorklu bir nörolog olan Lyle Dennis, Volt marka otomobil için, GM-Volt.com internet sitesi üzerinden resmi olmayan bir alıcı talep listesi hazırladı.
ABD'den en çok talep Kaliforniya, Teksas, Florida ve Michigan eyaletlerinden gelirken, ABD dışından 46 ülkeden daha talipliler listeye girdi.
Lityum-iyon akü kullanacak olan otomobil için GM'in 40.000 dolarlık tahmini fiyat açıklamış olmasına karşın, listeye girenlerin fiyat talep ortalamasının 31.261 dolar olduğu kaydedildi.

Peugeot 2009'a Hazir


Peugeot’nun Minivan segmentindeki yeni ve özgün aracı, kullanışlı, ekonomik ve kompakt Bipper şimdi de Outdoor ve 2-Tronic seçenekleriyle kullanıcıların beğenisine sunuluyor.

Mükemmel yol tutuşu, güçlü yapısı, kalitesi ve dinamik hatlarıyla göz kamaştıran 207 modeli de sunulan 2-Tronic vites seçeneğiyle büyük bir kullanım kolaylığı sağlıyor, kullanıcıların yaşam kalitesini daha da artırıyor. 1.4 16V 90 bg motor ile sunulan 2-Tronic, hem keyifli hem de ekonomik bir seçenek.

Standart olarak sunulan ABS, REF, AFU, sürücü hava yastığı gibi güvenlik ekipmanları, geniş iç boyutları, ferah iç hacmi, 18+1 ve 21+1 koltuk yerleşim seçenekleri, yüksek seviye konforu ve güçlü ve ekonomik HDi motor seçeneği ile Boxer ise okul taşımacılığı için en iyi çözümü sunuyor.

Yeni seçeneklerin yanı sıra Peugeot ürün gamının farklı modelleri 207 Outdoor, 308 Auto6R, 407 Premium Edition ve Yeni Partner Tepee, Peugeot yetkili satıcılarında 2009 model olarak yerlerini alıyorlar.

Bipper Outdoor ile kendinizi farklı hissedin15 mm yükseltilen süspansiyonu ve güçlendirilen dış koruyucuları (gövde yan koruma çıtaları ve özel gövde yan alt koruma çıtaları), tavan barları ile Bipper Outdoor gerçek arazi görünümüne sahip bir araç. Bipper Outdoor, özgürlüğüne düşkün ve çarpıcı bir tasarıma sahip olmak isteyen kullanıcılara hitap edecek.

Hem dizel, hem otomatik, hem de ekonomik olma özelliklerini bir arada barındıran Bipper’ın 5 vitesli elektronik kontrollü vites kutusu seçeneği Bipper Van ve Bipper Kombi araçlarda 1.4 HDi motor seçeneği ile birlikte sunuluyor. 2-Tronic olarak adlandırılan bu vites kutusu şehir içi kullanımında büyük bir kullanım kolaylığı sağlıyor, yakıt tüketiminin ve hava kirletici emisyonların azaltılmasına da katkıda bulunuyor.

Peugeot’da avantajlar Ağustos ayında da devam ediyorAğustos ayında Peugeot’da 2008 modellerde avantajlı fiyatlar ve ödeme koşulları ön plana çıkıyor. 30.930 YTL anahtar teslim fiyatlardan başlayan Peugeot 308’de 2.750 YTL’ye varan indirimler sunuluyor. Peugeot 107 HDI modelinde 1.237 YTL’ye varan indirimler dikkat çekiyor.