Audi R8 V12 TDI


Audi'nin süper spor otomobil sınıfına girişini müjdeleyen R8 modelinin 500 HP'lik V12 TDI motorla donatılmış konsept versiyonu, 2008 Detroit Otomobil Fuarı'nın yıldızı oldu.Audi’nin peş peşe zaferler kazanan dizel motorlu Le Mans fatihi R10 yarış otomobilinin motorunun 500 HP’lik versiyonuyla donatılan Audi R8 konsepti, Alman üreticinin yeni planları hakkında da önemli ipuçları sunuyor!

Le Mans yarışlarına ilk kez dizel motorlu bir araçla katılarak peş peşe zaferler kazanan Audi, şimdi de yüksek performanslı bir spor otomobilde dizel motor uygulamasıyla 2008 Detroit Otomobil Fuarı’nda ilgi odağı olmayı başardı. Audi R8 V12 TDI adı verilen konsept otomobili, baş döndüren tasarımı, üstün performanslı dizel motoru ve üstün yürüyen aksam özellikleriyle aynı zamanda R8 modelinin devam eden evrimi hakkında önemli kanıtları barındırmasıyla dikkatleri üstüne topluyor.

Le mans fatihi R10’dan alınan dizel motor!Mat gümüş rengine boyalı olarak tanıtılan Audi R8 V12 TDI, öncelikli olarak arka camının altında açık biçimde görülebilen turbo dizel motoruyla ön plana çıkıyor. İki kez Le Mans şampiyonluğu kazanan Audi R10’in 5.5 litre ve 650 HP güç üreten dizel motoru temel alınarak geliştirilen R8 V12 TDI konseptinin motoru, aslında 2008 yılında yollara çıkacak Q7 V12 TDI modelinde kullanılan motorla birebir aynı özelliklere sahip olmasıyla da dikkat çekiyor. Silindir hacmi 6.0 litreye yükseltilen ve 500 HP güç ile 1000 Nm tork üretecek biçimde modifiye edilen kompakt yapılı motorun common rail enjeksiyon sisteminde ise iki adet yeni yüksek basınç pompasını da içeren zincir tahrikli bir sistem kullanılıyor. İki pompa yaklaşık 2000 bar’lık bir basınla püskürtme gerçekleştirirken, sekiz delikli yapıya sahip piezo enjektörler sayesinde ise çalışma devri başına düşen püskürtme işlemlerinin sayısının daha da artırılması sağlanabiliyor. Audi R8 V12 TDI konsepti, şimdiden 2014 yılında yürürlüğe girmesi olası olan Euro 6 emisyon standardıyla uyumlu bir yapı sergilerken, nitrojen oksitlerin de keskin şekilde azaltılmasını sağlayabiliyor..

Yaklaşık 2.6 bar’lık yüksek basınç üreten iki turbo besleme ünitesine sahip V12 TDI motor, litre başına 84.3 HP’lik gücün yanı sıra 1000 Nm’lik muhteşem tork değerinin de 1750 d/d ile 3000 d/d aralığında elde edilmesine yardımcı oluyor. Audi Uzay Kafesi yani ASF teknolojisiyle şekillendirilen hafif bir gövdeye sahip Audi R8 V12 TDI, böylece 0-100 km/s hızlanmasını 4.2 saniyede tamamlarken, 300 km/s’nin üstünde bir son hız değerine de ulaşabiliyor. Audi mühendisleri, quattro dört tekerlekten çekiş sistemine sahip R8 V12 TDI konseptinde muhteşem motor gücünü tekerleklere dağıtmak için otomatik şanzıman yerine 6 ileri vitesli manuel şanzımana yer vermeyi tercih etmişler. Sürüş dinamizmi ve yol tutuşu mükemmelleştirmek amacıyla ortadan konumlu motora sahip R8 V12 TDI konseptinde motorun gücün, ön ve arka tekerlekler arasında 40:60 oranında ve değişken tipte dağıtılıyor.
Gece ya da gündüz fark edilebilen sıra dışı tasarım!Seri üretim R8 modeline göre daha kaslı bir görünüme sahip olan R8 V21 TDI konsepti, daha geniş ön ve yan hava girişleri, daha büyük yapılı difüzörler, alüminyum spoyleri ve iki parçalı cam tavanı ile Audi’nin sportif tasarımdaki başarısında gelişmenin adeta sınır tanımadığını açık biçimde ortaya koyuyor. Cam tavanın ortasında yer alan NACA tüpü ise normalde yarış otomobillerinde kullanılan bir tasarım unsuru olup, V12 TDI motor için gereken ekstra hava ihtiyacını karşılayabilmek için araca entegre edilmiş. V12 TDI motor ise yine büyük bir vitrinde yer alan sanat eseri gibi bu spor otomobilin çarpan kalbi olarak arka camın altında sergileniyor. Tasarımı yenilenen arka cam kapağın altında bulunan hava deflektörleriyle vurgulanan görünüm, konsept aracının seri üretim R8 modeliyle arasındaki bir diğer farkı oluşturuyor.

Ergonomik, zarif ve yarışçı ruhlu kokpit!Kabin içinde de dış tasarım özgün olmayı başaran R8 V12 TDI, seri üretim R8’in kabin içinde muhteşem tasarım özelliklerine büyük oranda taşımaya devam ediyor. Buna karşın pres döküm magnezyumdan üretilen yeni tip 3 kollu direksiyon simidi, üzerinde yer alan motorun başlama/durdurma ile aracın Dinamik/Spor/Yarış ayarlarını içeren “Drive Select” düğmesi ile ilk bakışta dikkat çekiyor. Audi R8 V12 TDI’in sürücüsü, bir tek düğme yardımıyla motor ve şanzımanın elektroniklerinin yanı sıra manyetik amortisörlerin işleyiş yapısını 3 ayrı modda değiştirebiliyor. Yarış modunda, tüm gösterge paneli ışıkları beyazdan kırmızıya dönüşen Audi R8 V21 TDI konseptinin kabin içinde ayrıca karbon fiber öğelerinde varlığı dikkat çekiyor.Le Mans yarışlarına ilk kez dizel motorlu bir araçla katılarak peş peşe zaferler kazanan Audi, şimdi de yüksek performanslı bir spor otomobilde dizel motor uygulamasıyla 2008 Detroit Otomobil Fuarı’nda ilgi odağı olmayı başardı. Audi R8 V12 TDI adı verilen konsept otomobili, baş döndüren tasarımı, üstün performanslı dizel motoru ve üstün yürüyen aksam özellikleriyle aynı zamanda R8 modelinin devam eden evrimi hakkında önemli kanıtları barındırmasıyla dikkatleri üstüne topluyor.

Le mans fatihi R10’dan alınan dizel motor!Mat gümüş rengine boyalı olarak tanıtılan Audi R8 V12 TDI, öncelikli olarak arka camının altında açık biçimde görülebilen turbo dizel motoruyla ön plana çıkıyor. İki kez Le Mans şampiyonluğu kazanan Audi R10’in 5.5 litre ve 650 HP güç üreten dizel motoru temel alınarak geliştirilen R8 V12 TDI konseptinin motoru, aslında 2008 yılında yollara çıkacak Q7 V12 TDI modelinde kullanılan motorla birebir aynı özelliklere sahip olmasıyla da dikkat çekiyor. Silindir hacmi 6.0 litreye yükseltilen ve 500 HP güç ile 1000 Nm tork üretecek biçimde modifiye edilen kompakt yapılı motorun common rail enjeksiyon sisteminde ise iki adet yeni yüksek basınç pompasını da içeren zincir tahrikli bir sistem kullanılıyor. İki pompa yaklaşık 2000 bar’lık bir basınla püskürtme gerçekleştirirken, sekiz delikli yapıya sahip piezo enjektörler sayesinde ise çalışma devri başına düşen püskürtme işlemlerinin sayısının daha da artırılması sağlanabiliyor. Audi R8 V12 TDI konsepti, şimdiden 2014 yılında yürürlüğe girmesi olası olan Euro 6 emisyon standardıyla uyumlu bir yapı sergilerken, nitrojen oksitlerin de keskin şekilde azaltılmasını sağlayabiliyor..

Yaklaşık 2.6 bar’lık yüksek basınç üreten iki turbo besleme ünitesine sahip V12 TDI motor, litre başına 84.3 HP’lik gücün yanı sıra 1000 Nm’lik muhteşem tork değerinin de 1750 d/d ile 3000 d/d aralığında elde edilmesine yardımcı oluyor. Audi Uzay Kafesi yani ASF teknolojisiyle şekillendirilen hafif bir gövdeye sahip Audi R8 V12 TDI, böylece 0-100 km/s hızlanmasını 4.2 saniyede tamamlarken, 300 km/s’nin üstünde bir son hız değerine de ulaşabiliyor. Audi mühendisleri, quattro dört tekerlekten çekiş sistemine sahip R8 V12 TDI konseptinde muhteşem motor gücünü tekerleklere dağıtmak için otomatik şanzıman yerine 6 ileri vitesli manuel şanzımana yer vermeyi tercih etmişler. Sürüş dinamizmi ve yol tutuşu mükemmelleştirmek amacıyla ortadan konumlu motora sahip R8 V12 TDI konseptinde motorun gücün, ön ve arka tekerlekler arasında 40:60 oranında ve değişken tipte dağıtılıyor.
Gece ya da gündüz fark edilebilen sıra dışı tasarım!Seri üretim R8 modeline göre daha kaslı bir görünüme sahip olan R8 V21 TDI konsepti, daha geniş ön ve yan hava girişleri, daha büyük yapılı difüzörler, alüminyum spoyleri ve iki parçalı cam tavanı ile Audi’nin sportif tasarımdaki başarısında gelişmenin adeta sınır tanımadığını açık biçimde ortaya koyuyor. Cam tavanın ortasında yer alan NACA tüpü ise normalde yarış otomobillerinde kullanılan bir tasarım unsuru olup, V12 TDI motor için gereken ekstra hava ihtiyacını karşılayabilmek için araca entegre edilmiş. V12 TDI motor ise yine büyük bir vitrinde yer alan sanat eseri gibi bu spor otomobilin çarpan kalbi olarak arka camın altında sergileniyor. Tasarımı yenilenen arka cam kapağın altında bulunan hava deflektörleriyle vurgulanan görünüm, konsept aracının seri üretim R8 modeliyle arasındaki bir diğer farkı oluşturuyor.

Ergonomik, zarif ve yarışçı ruhlu kokpit!Kabin içinde de dış tasarım özgün olmayı başaran R8 V12 TDI, seri üretim R8’in kabin içinde muhteşem tasarım özelliklerine büyük oranda taşımaya devam ediyor. Buna karşın pres döküm magnezyumdan üretilen yeni tip 3 kollu direksiyon simidi, üzerinde yer alan motorun başlama/durdurma ile aracın Dinamik/Spor/Yarış ayarlarını içeren “Drive Select” düğmesi ile ilk bakışta dikkat çekiyor. Audi R8 V12 TDI’in sürücüsü, bir tek düğme yardımıyla motor ve şanzımanın elektroniklerinin yanı sıra manyetik amortisörlerin işleyiş yapısını 3 ayrı modda değiştirebiliyor. Yarış modunda, tüm gösterge paneli ışıkları beyazdan kırmızıya dönüşen Audi R8 V21 TDI konseptinin kabin içinde ayrıca karbon fiber öğelerinde varlığı dikkat çekiyor.

Scenic Conquest satışa sunuldu


Scenic Conquest, sıradışı seyahatler, sıradışı kişiler için tasarlandı. Şık ve yapılı görünümü altında barındırdığı konfor özellikleriyle, tüketicinin otomobilinde arzuladığı tüm özellikleri sunuyor. Maceracı stili nedeniyle önden ve arkadan, arazi araçlarını anımsatıyor, ayrıca EuroNCAP testlerinde Scenic’e 5 yıldız kazandıran güvenlik ekipmanlarının tamamına sahip. Üstelik son derece konforlu.

Ocak ayında Türkiye pazarına sunulan Scenic Conquest, Scenic ürün gamında yer alan modellerden oldukça farklı...

Zerafet ve dinamizm
Otomobilin ön tarafında, alt kısmı siyah grafit kaplı bir tampon bulunuyor. Önde ise yeni ızgaralar ve hava girişleri ile motor altında saten krom kaplamalı bir koruyucu kızak yer alıyor. Farların siyah maskeleri son derece dikkat çekici.

Kasa çevresinde, geniş koruma çubukları, çamurluk paspasları ve siyah iç kaplamaları kolayca farkediliyor. Scenic Conquest’in profili, aracın asfaltın dışındaki yol kaçışlarına da hazır olduğunu gösteriyor.

Otomobile dışarıdan bakıldığında hissedilen zerafet, alüminyum alaşımlı jantların kattığı dinamizm ile aracın arkasında yer alan ve saten krom renkli koruyucu kızak içeren grafit siyah renkli özel tamponla tamamlanıyor.

İnce detaylar dinamizmi vurguluyor
Scenic Conquest’in iç mekanında dinamizmi ön plana çıkaran tonların hakimiyeti farkediliyor. Koyu karbon orta konsolda turuncu grafik desenler dikkat çekiyor. Vites kolunun körüğü ve direksiyon simidi gibi döşemelerde de yine aynı renk dikişler yer alıyor. Üzerinde “Conquest” yazılı kauçuk paspaslar döşeme halısını koruduğu gibi bu ince detayları tamamlıyor. Krom kaplamalı tavan çıtaları, “outdoor” hobi donanımına çok uygun tarzda, zevkli ve heyecan uyandırıcı.

Her yol koşulunda keyifli bir sürüş
Scenic Conquest, şehirde sunduğu yüksek sürüş konumuyla ve konfor ekipmanlarıyla öne çıkarken arazi kullanımı için de ideal bir otomobil olduğunu ilk bakışta belli ediyor. Aracın, ana yollar dışındaki yollarda da sürüşe çok uygun bir şasi karakteri var. 20 mm arttırılmış zemin yüksekliği ve buna uygun şekilde güçlendirilerek sertlik ayarı yapılan süspansiyonlar, aracın eğilimini gösteriyor. İşte bu arttırılmış zemin yüksekliği ve yürüyen aksamları engebeli arazi üzerinde kontrol edebilen mekanizma; otomobilseverlere sürüş kolaylığı ve keyfi sağlıyor. Ayrıca ESP de, otomobilin arazi ağırlıklı sürüş özelliğine göre ayarlanmış durumda.
Güçlü ve Ekonomik bir motor ile sunulan eksiksiz donanımScenic Conquest, Türkiye pazarına 1.5 dCi motor ile sunuluyor. Bu motor, 1900 devir/dakika’da 200 nm tork ve 4000 devir/dakika’da 74 kW (100 bg) güç üretiyor.

Maceraperest Scenic Conquest, bu gamın başarısında önemli rol oynayan modülerlik özelliğine ve çok sayıda eşya yerleştirme gözüne sahip. Eksiksiz donanım paketinde alüminyum alaşımlı jantlar, elektronik klima, raylı orta konsol, direksiyondan kumandalı 4x15W Radyo-CD MP3, arka park sensörü standart, ESP ise opsiyonel olarak sunuluyor. Bunun yanında Scenic Conquest, çift kademeli açılan sürücü ve yolcu hava yastıkları, yan ve perde hava yastıkları, güç limitörlü ön ve arka emniyet kemerleri gibi EuroNCAP testlerinde Scenic’e 5 yıldız kazandıran pasif güvenlik ekipmanlarının tamamına da sahip. Bu özellikleriyle Scenic Conquest, müşterilerine hem konfor hem de güvenlik sunma konusundaki iddiasını bir kere daha ortaya koyuyor.

Audi TTS


AUDI AG, 2008 Detroit Otomobil Fuarı'nda TT model ailesinin en güçlü versiyonu olan Audi TTS'in hem Coupe hem Roadster versiyonlarını resmen tanıttı. 272 HP güç üreten 2.0 litrelik TFSI motoru ve quattro dört tekerlekten çekiş sisteminin yanı sıra daha dinamik tasarım özelliklerine sahip Audi TTS Coupe ve TTS Roadster, yaz aylarının başından itibaren öncelikli olarak Batı Avrupa pazarlarında satışa sunulacak.

Amerika kıtasının olduğu kadar dünyanın en önde gelen uluslararası nitelikli fuarlarından biri olan Detroit Otomobil Fuarı, 13 Ocak Pazar günü basın günüyle kapılarını ziyaretçilerine açtı. 27 Ocak tarihine kadar açık kalacak fuarda AUDI AG ise TT model ailesinin en güçlü versiyonu olan TTS’i tanıttı. Yaz aylarından itibaren öncelikli olarak Batı Avrupa pazarlarında satışa sunulacak olan Audi TTS Coupe ve TTS Roadster, teknik özellikleriyle olduğu kadar daha dinamik bir görünüm sunan tasarımıyla da ön plana çıkıyor.

Göz alıcı sportif tasarımAudi TTS’in tasarımını, mevcut TT Coupe ve TT Roadster versiyonlarından ayırt edilebilmesini kolaylaştırmak için küçük ama etkili değişikliklere yer verildiği ilk bakışta dikkatleri çekiyor. Platin gri cilalı tek çerçeveli krom şeritli ızgara, yeni tasarımlı ön çamurluk ve daha büyük hava girişleri, LED gündüz farlarını da içeren bi-xenon far üniteleri, standart olarak sunulan 18 inçlik jantlar ve kaslı arka tamponun altında yer alan çift ağızlı iki adet egzoz çıkışı, Audi TTS ailesinin ön plana çıkan tasarım farklılıkları arasında yer alıyor. Bununla birlikte önde ızgarada ve arkada spoylerin hemen altında yer alan S logosu, TTS modellerinin sportiflik vurgusunun tamamlanmasına yardımcı oluyor.

Yüksek performansa karşılık ekonomik tüketim!Audi TTS Coupe ve TTS Roadster’ın kaslı motor kaputunun altında ise ödüllü 2.0 litrelik TFSI motorun, yeni geliştirilen 272 HP’lik versiyonu yer alıyor. Türetildiği ana motorla karşılaştırıldığında daha güçlü 2.0 litrelik motorda kapsamlı bir yeniden geliştirme ve kuvvetlendirme işlemleri gerçekleştirilmiş. Motor bloğu, silindir başları, pistonlar, bağlantı çubukları ve yaklaşık 1.2 bar rölatif hava basıncı oluşturabilen turboşarj ünitesi yenilenen kısımlar arasında yer alırken, emme ve egzoz sistemleri de geliştirilmiş dört silindirli motorun rahat nefes almasına ve güçlü bir ses üretmesine imkan vermek için ince ayarlamalardan geçirilmiş.

272 HP’lik gücünün yanı sıra 2500–5000 d/d arasında elde edilen 350 Nm’lik tork değeri üretebilen 2.0 litrelik turbo motor, standart olarak sunulan 6 ileri manuel şanzımanla veya isteğe bağlı olarak sunulan S Tronic otomatik şanzımanla kombine edilebiliyor. Audi TTS Coupe’nin manuel şanzımanlı versiyonu, statik konumdan 100 km/s’ye 5.4 sn’de ulaşabilirken, aynı motor/şanzıman kombinasyonlu TTS Roadster ise 100 km/s’ye çıkmak için 5.6 sn’ye ihtiyaç duyuyor. Audi TTS Coupe’nin S Tronic şanzımanlı versiyonu, 100 km’de 7.9 litre yakıt tüketimiyle (TTS Roadster: 8.2 lt/100 km) performansa oranla sunduğu ekonomisiyle ön plana çıkıyor.

quattro çekiş sistemi standart olarak sunuluyor!Standart özellik olarak sunulan quattro sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi, motor gücünün hiçbir kayıp olmaksızın yola aktarılmasını sağlıyor. Tahrik kuvvetinin dört tekerleğin tamamına aktarılmasıyla Audi TTS Coupe ve TTS Roadster, rakiplerine göre daha hızlı ivmelenmekte ve her türlü koşul altında üstün bir dengeyle birlikte dinamizm sergileyebilmektedirler. Audi’nin quattro sisteminin kalbinde, elektronik olarak kontrol edilen ve hidrolik olarak çalıştırılan çoklu plakalı kavrama yer alır ki, bu kavrama yeni basınç haznesi sayesinde artık daha da hızlı çalışmaktadır. Gerektiği takdirde, tüm tahrik kuvveti saniyenin binde biri kadar kısa sürede önden arka tekerleklere yeniden yönlendirilebilir. Audi TTS Coupe ve TTS Roadster’ta TFSI motorun ürettiği yüksek tork değerlerinin hesaba katılmasıyla aktarma organı gerektiği gibi takviye edilmiştir.

Uzay teknolojisi içeren gövde ve üstün yürüyen aksam!Audi TTS ailesinin gövdesi, Audi tarafından geliştirilen ASF (Audi Space Frame) Uzay Kafesi tasarımı üzerine yapılandırılmıştır ve alüminyum ile çelikten meydana gelmektedir. Üstyapısının yüzde 69’u alüminyumdan üretilmiştir. Geriye kalan yüzde 31’lik bölümdeki çelik bileşenler aks yükü dağıtımını dengeli bir şekilde yapabilmek adına arka bölümde kullanılmıştır. Otomobilin zemine daha iyi basmasını sağlamak için oluşturulan rüzgâr kesici, araç 120 km/s’lik hıza ulaştığında bagaj kapağının üzerindeki yerinden açılmaktadır.

Audi mühendisleri, TTS modellerinin daha sportif sürüş özelliklerine sahip olması amacıyla alçak konumlu süspansiyon koluna sahip McPherson tipi ön süspansiyonu tercih etmişler. Bununla birlikte rijitidenin artırılması için alt şasi gövdeye 6 noktadan bağlanırken, arka süspansiyon tipi olarak ise dört bağlantılı çubuklu sistem tercih edilmiştir. Audi TTS Coupe ve TTS Roadster’da ayrıca yüksek teknoloji ürünü Audi manyetik sürüş sönümleme sistemi de standart olarak sunulmaktadır. Bu sistemde, minik parçacıklar amortisörlerin içerisindeki yağın dolaşmasını sağlarlar. Üzerlerine bir voltaj etkidiğinde, sönümleme özelliklerini saliseler içerisinde değiştirirler. Bu uyarlanabilir sistem, sürüş senaryosuna veya sürücünün tercihine göre yüksek düzeyde sürüş konforu ve tam bir sportif dinamizm sağlar.

Kabin içinde maksimum sportif çizgi ve zengin donanım!Audi TTS modellerinin kabin içinde gri fonlu ve beyaz ibreli göstergelerin yanı sıra metal pedallar, alüminyum kaplı paneller ve köşeli sportif deri direksiyon simidi gibi unsurlara yer veren tasarımcılar, ayrıca yüksek çözünürlük beyaz ekranlı bir sürücü bilgilendirme sistemini de aracın kokpitine entegre etmişler. Farklı deri ve dikiş kombinasyonlarının sunulduğu Audi TTS Coupe ve Roadster’ın zengin donanım listesine ek olarak isteğe bağlı olarak Bose ses sistemi, iPod bağlantısı, LED iç mekan aydınlatma paketi, uyarlanabilir dinamik viraj far sistemi gibi özel donanımlarda sunulmaktadır.

Yeni nesil elektrikli arabalar


Convention Center'da açılan Washington Auto Show fuarı, otomobil meraklılarını biraraya getiriyor.

Artan petrol fiyatları ve yükselen çevreci duyarlılık, otomobil üreticilerini alternatif üretim arayışına iterken, fuarda da en çok ilgiyi hem benzin hem de elektrikle çalışabilen "hibrit" arabalar topladı.

Benzin sarfiyatını azaltmak üzere tasarlanan "hibrit" otomobiller sıkışık trafikte, düşük hızlarda benzin motoru yerine elektrik motorunu kullanıyor ve bu sayede kısmen 0 emisyon salınımı sağlıyor.

Elektrik motorunun çalışması için gerekli enerji ise benzin motoru çalıştırıldığı zamanlarda akülere şarj ediliyor. Yeni nesil modellerde ise direkt olarak şebeke elektriğine bağlanarak şarz edilebilme özelliği de bulunuyor. Bush hükümetinin 2020 yılına kadar otomotiv sektöründen istediği enerji tasarrufu kotaları sebebiyle, özellikle Amerikalı üreticilerin ağırlığı bu tip araçlarda yoğunlaştırması bekleniyor. Yapılan bir araştırmaya göre, 2010 yılına kadar dünya çapında 74 farklı hibrit otomobil modeli olması ve satışların yıllık 1 milyon adede yükselmesi öngörülüyor.
GMC, Chevrolet, Dodge, Chrysler ve Ford gibi Amerikan devlerinini yanısıra, Toyota, Nissan, Honda, Hyundai ve Mazda gibi uzakdoğu markalarının görücüye çıktığı fuarda, hem çevreci hem de tasarruflu olma özelliklerini barındıran "hibrit" arabalardan sonra gözler 4x4 arazi araçlarına odaklandı.

Özellikle H2 ve H3 modelleriyle macera severlerin beğenisine sunulan Hummer marka arazi araçları dikkatleri toplarken, Jeep, kapalı alanda oluşturduğu zorlu arazi platformuyla meraklılarına şehrin göbeğinde off-road tecrübesi yaşatıyor.

Üç kapılı Mazda geliyor..


Mazda 2, model tarihinde bir ilki gerçekleştirerek üç kapılı versiyonunu satışa sunuyor. Otomobilin tanıtımı 4 Mart 2008’de Cenevre otomobil Fuarı’nda yapılacak.

Üç kapılı Mazda 2, 5 kapılı modelle aynı motor seçeneklerine sahip olacak. 1.3 lt ve 1,5 lt benzinli motorların yanı sıra 1.4 lt turbo dizel motorların görev yapacağı 3 kapılı Mazda 2, diğer versiyonu ile aynı ölçü ve ağırlığa sahip.

Japon üreteci Cenevre Fuarı’nda üç yeni aracın daha tanıtımı yapacağını duyurdu. Bunlar; konsept araç Taiki, gelecek nesil rotary motora sahip Mazda5 Hydrogen RE Hybrid ve makyajlı Mazda’s RX-8.

Otomobil mi? Uçak mı? Yoksa Motosiklet mi?


Motosiklet ve uçak karışımı bir tasarıma sahip bu iki kişilik araç sıfırdan 100 kilometreye 3 saniyede, sıfırdan 482 kilometreye ise tam 30 saniyede ulaşabiliyor.

Peter Maskus'un hazırladığı Acabion GTBO isimli bu motosiklet 750 beygir gücünde. Kabini Formula 1 otomobillerinden esinlenilerek karbondan yapılmış bu araç 450 kilometre hızla seyrederken yaklaşık 16 litre yakıt tüketiyor.

Önde bir sürücü koltuğu, arkada bir yolcu koltuğu bulunan otomobil karışımı bu motosiklet hem benzin hem elektrikle çalışıyor. 1.87 milyon eurodan satışa çıkartılan motosikleti sipariş ettikten sonra kullanabilmek için 3 yıl beklemek gerekiyor.