Üstün sürüş özellikleri, çekici dış tasarımı, konfor ve güvenlik donanımlarıyla kullanıcıların gözdesi olan BMW 1 Serisi’nin son yıldızı 1 Serisi Cabrio, otomotiv sektörüne damga vurmayı hedefliyor. Cabrio tutkunluğunu önceki modellerindeki başarısı ve dinamikliğiyle ispat eden BMW’nin, son Cabrio’su 1 Serisi de geçmiş dönemin başarılarının izlerini kolaylıkla yansıtıyor. BMW’nin son gözdesi 1 Serisi Cabrio, 22 saniye süren seranatını 40 km/s hıza kadar devam ettirebiliyor. Üstü açık otomobil keyfinin ilk dakikaları da bu 22 saniyeyle başlıyor. BMW’nin teknoloji, dinamizm ve performans genlerini ruhunda taşıyan 1 Serisi Cabrio, özel tavan renkleriyle de tasarım konusundaki farklılığını ortaya koyuyor. Klasik siyah, bej veya dünyada ilk defa metalik dokulardan örülmüş kumaş bir malzeme olan antrasit gümüş lekeli bir tavan rengi de BMW 1 Serisi Cabrio’nun dış tasarımını daha dikkat çekici hale getiriyor. Kışkırtıcı tasarım Her BMW modelinde olduğu gibi 1 Serisi Cabrio’da tasarım yönünden BMW’nin dinamizm ve kışkırtıcılığını yansıtıyor. Ön tasarımında BMW’nin sembolü farlar ve böbrek şeklinde büyük ızgara 1 Serisi Cabrio’nun ön tasarımının belirleyici özellikleri. Dikkat çekici olarak yatay omuz çizgisi, uzun çerçevesiz kapılardan bagaja kadar uzanırken, otomobilin ön ve arka çizgilerini de keskinleştiriyor. Arka tasarımın önemli hatlarını oluşturan LED stoplar 1 Serisi’nin arkasında kalanlara da güzel bir görsel şölen sunuyor. 1 Serisi’nin en üst modeli olan 135i Cabrio’da 17 inçlik alaşım jantlar arka difüzör sportifliğin bir diğer yansımaları İç tasarımında kokpitin geniş yatay çizgileri dikkat çekici bir ayrıntı durumunda. Tavan kapalıyken 305 litre, açıkken 260 litre olan bagaj ile uzun yolculuklar için gerekli alan bulunuyor. BMW 3 Serisi ve 6 Serisi Cabrio modellerinde kullanılan ve güneş ışığının kızıl ötesi ışınlarını yansıtan Sun Reflective Leather Teknolojisi 1 Serisi Cabrio’da da kullanılıyor. BMW üretim sırasında bu “Soğuk pigment”leri kullanan teknolojiyi sunan ilk üretici olarak yenilikçiliğini de gösteriyor. Geleneksel deri döşemelerle karşılaştırıldığında bu teknoloji, koltukların yüzey ısısını 20 dereceye kadar düşürüyor. BMW 3 Serisi Cabrio’dan gelen bir diğer özellik de klima sistemi için spesifik ayarlamaları. Standart “hafif”, “orta” ve “yoğun” seçenekleriyle beraber, sistem tavanın açıldığını algılıyor ve otomatik olarak “cabrio” moduna geçiyor. Bu durumda, havalandırma kontrolü havalandırma yoğunluğunu korumak için iç ısıya değil dışarıdaki ısıya ve güneş ışığı faktörüne göre tepki veriyor “Hayat birden başlar” felsefesiyle yola çıkan BMW 1 Serisi, Cabrio versiyonunda da güvenliği ön planda tutuyor. Özellikle Cabrio otomobiller için önemli bir güvenlik ölçütü olan takla sensörleri, BMW 1 Serisi Cabrio’nun da olmazsa olmazı. Tehlike anında ek koruma grubuyla donatılmış ve takla sensörleriyle geliştirilmiş güvenlik çemberi aktif hale geliyor. Bir saniyenin altında bir sürede arka koltuklardan çıkan güvenlik çıtalarıyla sürücü ve yolcu güvenliği maksimize ediliyor.. Dinamik motor seçenekleri 1 Serisi Cabrio 4 benzinli 1 dizel olmak üzere 5 farklı motor seçeneği ile yola çıkıyor. Tüm modellerde 6 ileri manuel ve otomatik şanzıman seçenekleri bulunuyor. Benzinli motorlar; 2.0 litre hacimli, 143 HP güç ve 190 Nm tork üreten 118i Cabrio, 2.0 litre hacimli 170 HP güç ve 210 Nm tork üreten 120i Cabrio, 6 silindirli 3.0 litre hacimli, 218 HP güç ve 270 Nm tork üreten 125i Cabrio, 6 silindirli 3.0 litre hacimli turbo, 306 HP güç ve 400 Nm tork üreten 135i Cabrio olarak sıralanırken dizel partikül filtresine sahip, 170 HP güç ve 350 Nm tork üreten 120d Cabrio da tek dizel seçeneğini olarak ürün gamında yerini alıyor. EfficientDynamics farkı Yüksek performans ve dinamik sürüş gibi unsurlara paralel olarak düşük yakıt tüketimini de hedefleyen BMW 1 Serisi Cabrio EfficientDynamics ile bu farkını hissettiriyor. Uygun vites göstergesi ve fren enerjisi yenileme sistemleri gibi özellikler etkin ve dinamik sürüş farklılığını ortaya koyan unsurlardan bazıları…Yine kullanılmadığı zaman enerji gereksinimi sadece 200 watt olan klima, Elektronik Destekli Direksiyon sistemi ve dur-kalk fonksiyonlu şanzıman da aracın etkin kullanımına destek olan diğer unsurlar olarak sıralanabilir.
Yeni BMW 1 Cabrio
BMW’nin merakla beklenen modeli 1 Serisi Cabrio yüzünü gösterdi. Dinamik tasarımı, düşük yakıt tüketimi, Cabrio keyfi ve BMW Efficient Dynamics anlayışıyla 1 Serisi Cabrio, BMW’nin dinamizmini her ayrıntısında hissettiriyor.
Üstün sürüş özellikleri, çekici dış tasarımı, konfor ve güvenlik donanımlarıyla kullanıcıların gözdesi olan BMW 1 Serisi’nin son yıldızı 1 Serisi Cabrio, otomotiv sektörüne damga vurmayı hedefliyor. Cabrio tutkunluğunu önceki modellerindeki başarısı ve dinamikliğiyle ispat eden BMW’nin, son Cabrio’su 1 Serisi de geçmiş dönemin başarılarının izlerini kolaylıkla yansıtıyor. BMW’nin son gözdesi 1 Serisi Cabrio, 22 saniye süren seranatını 40 km/s hıza kadar devam ettirebiliyor. Üstü açık otomobil keyfinin ilk dakikaları da bu 22 saniyeyle başlıyor. BMW’nin teknoloji, dinamizm ve performans genlerini ruhunda taşıyan 1 Serisi Cabrio, özel tavan renkleriyle de tasarım konusundaki farklılığını ortaya koyuyor. Klasik siyah, bej veya dünyada ilk defa metalik dokulardan örülmüş kumaş bir malzeme olan antrasit gümüş lekeli bir tavan rengi de BMW 1 Serisi Cabrio’nun dış tasarımını daha dikkat çekici hale getiriyor. Kışkırtıcı tasarım Her BMW modelinde olduğu gibi 1 Serisi Cabrio’da tasarım yönünden BMW’nin dinamizm ve kışkırtıcılığını yansıtıyor. Ön tasarımında BMW’nin sembolü farlar ve böbrek şeklinde büyük ızgara 1 Serisi Cabrio’nun ön tasarımının belirleyici özellikleri. Dikkat çekici olarak yatay omuz çizgisi, uzun çerçevesiz kapılardan bagaja kadar uzanırken, otomobilin ön ve arka çizgilerini de keskinleştiriyor. Arka tasarımın önemli hatlarını oluşturan LED stoplar 1 Serisi’nin arkasında kalanlara da güzel bir görsel şölen sunuyor. 1 Serisi’nin en üst modeli olan 135i Cabrio’da 17 inçlik alaşım jantlar arka difüzör sportifliğin bir diğer yansımaları İç tasarımında kokpitin geniş yatay çizgileri dikkat çekici bir ayrıntı durumunda. Tavan kapalıyken 305 litre, açıkken 260 litre olan bagaj ile uzun yolculuklar için gerekli alan bulunuyor. BMW 3 Serisi ve 6 Serisi Cabrio modellerinde kullanılan ve güneş ışığının kızıl ötesi ışınlarını yansıtan Sun Reflective Leather Teknolojisi 1 Serisi Cabrio’da da kullanılıyor. BMW üretim sırasında bu “Soğuk pigment”leri kullanan teknolojiyi sunan ilk üretici olarak yenilikçiliğini de gösteriyor. Geleneksel deri döşemelerle karşılaştırıldığında bu teknoloji, koltukların yüzey ısısını 20 dereceye kadar düşürüyor. BMW 3 Serisi Cabrio’dan gelen bir diğer özellik de klima sistemi için spesifik ayarlamaları. Standart “hafif”, “orta” ve “yoğun” seçenekleriyle beraber, sistem tavanın açıldığını algılıyor ve otomatik olarak “cabrio” moduna geçiyor. Bu durumda, havalandırma kontrolü havalandırma yoğunluğunu korumak için iç ısıya değil dışarıdaki ısıya ve güneş ışığı faktörüne göre tepki veriyor “Hayat birden başlar” felsefesiyle yola çıkan BMW 1 Serisi, Cabrio versiyonunda da güvenliği ön planda tutuyor. Özellikle Cabrio otomobiller için önemli bir güvenlik ölçütü olan takla sensörleri, BMW 1 Serisi Cabrio’nun da olmazsa olmazı. Tehlike anında ek koruma grubuyla donatılmış ve takla sensörleriyle geliştirilmiş güvenlik çemberi aktif hale geliyor. Bir saniyenin altında bir sürede arka koltuklardan çıkan güvenlik çıtalarıyla sürücü ve yolcu güvenliği maksimize ediliyor.. Dinamik motor seçenekleri 1 Serisi Cabrio 4 benzinli 1 dizel olmak üzere 5 farklı motor seçeneği ile yola çıkıyor. Tüm modellerde 6 ileri manuel ve otomatik şanzıman seçenekleri bulunuyor. Benzinli motorlar; 2.0 litre hacimli, 143 HP güç ve 190 Nm tork üreten 118i Cabrio, 2.0 litre hacimli 170 HP güç ve 210 Nm tork üreten 120i Cabrio, 6 silindirli 3.0 litre hacimli, 218 HP güç ve 270 Nm tork üreten 125i Cabrio, 6 silindirli 3.0 litre hacimli turbo, 306 HP güç ve 400 Nm tork üreten 135i Cabrio olarak sıralanırken dizel partikül filtresine sahip, 170 HP güç ve 350 Nm tork üreten 120d Cabrio da tek dizel seçeneğini olarak ürün gamında yerini alıyor. EfficientDynamics farkı Yüksek performans ve dinamik sürüş gibi unsurlara paralel olarak düşük yakıt tüketimini de hedefleyen BMW 1 Serisi Cabrio EfficientDynamics ile bu farkını hissettiriyor. Uygun vites göstergesi ve fren enerjisi yenileme sistemleri gibi özellikler etkin ve dinamik sürüş farklılığını ortaya koyan unsurlardan bazıları…Yine kullanılmadığı zaman enerji gereksinimi sadece 200 watt olan klima, Elektronik Destekli Direksiyon sistemi ve dur-kalk fonksiyonlu şanzıman da aracın etkin kullanımına destek olan diğer unsurlar olarak sıralanabilir.
Üstün sürüş özellikleri, çekici dış tasarımı, konfor ve güvenlik donanımlarıyla kullanıcıların gözdesi olan BMW 1 Serisi’nin son yıldızı 1 Serisi Cabrio, otomotiv sektörüne damga vurmayı hedefliyor. Cabrio tutkunluğunu önceki modellerindeki başarısı ve dinamikliğiyle ispat eden BMW’nin, son Cabrio’su 1 Serisi de geçmiş dönemin başarılarının izlerini kolaylıkla yansıtıyor. BMW’nin son gözdesi 1 Serisi Cabrio, 22 saniye süren seranatını 40 km/s hıza kadar devam ettirebiliyor. Üstü açık otomobil keyfinin ilk dakikaları da bu 22 saniyeyle başlıyor. BMW’nin teknoloji, dinamizm ve performans genlerini ruhunda taşıyan 1 Serisi Cabrio, özel tavan renkleriyle de tasarım konusundaki farklılığını ortaya koyuyor. Klasik siyah, bej veya dünyada ilk defa metalik dokulardan örülmüş kumaş bir malzeme olan antrasit gümüş lekeli bir tavan rengi de BMW 1 Serisi Cabrio’nun dış tasarımını daha dikkat çekici hale getiriyor. Kışkırtıcı tasarım Her BMW modelinde olduğu gibi 1 Serisi Cabrio’da tasarım yönünden BMW’nin dinamizm ve kışkırtıcılığını yansıtıyor. Ön tasarımında BMW’nin sembolü farlar ve böbrek şeklinde büyük ızgara 1 Serisi Cabrio’nun ön tasarımının belirleyici özellikleri. Dikkat çekici olarak yatay omuz çizgisi, uzun çerçevesiz kapılardan bagaja kadar uzanırken, otomobilin ön ve arka çizgilerini de keskinleştiriyor. Arka tasarımın önemli hatlarını oluşturan LED stoplar 1 Serisi’nin arkasında kalanlara da güzel bir görsel şölen sunuyor. 1 Serisi’nin en üst modeli olan 135i Cabrio’da 17 inçlik alaşım jantlar arka difüzör sportifliğin bir diğer yansımaları İç tasarımında kokpitin geniş yatay çizgileri dikkat çekici bir ayrıntı durumunda. Tavan kapalıyken 305 litre, açıkken 260 litre olan bagaj ile uzun yolculuklar için gerekli alan bulunuyor. BMW 3 Serisi ve 6 Serisi Cabrio modellerinde kullanılan ve güneş ışığının kızıl ötesi ışınlarını yansıtan Sun Reflective Leather Teknolojisi 1 Serisi Cabrio’da da kullanılıyor. BMW üretim sırasında bu “Soğuk pigment”leri kullanan teknolojiyi sunan ilk üretici olarak yenilikçiliğini de gösteriyor. Geleneksel deri döşemelerle karşılaştırıldığında bu teknoloji, koltukların yüzey ısısını 20 dereceye kadar düşürüyor. BMW 3 Serisi Cabrio’dan gelen bir diğer özellik de klima sistemi için spesifik ayarlamaları. Standart “hafif”, “orta” ve “yoğun” seçenekleriyle beraber, sistem tavanın açıldığını algılıyor ve otomatik olarak “cabrio” moduna geçiyor. Bu durumda, havalandırma kontrolü havalandırma yoğunluğunu korumak için iç ısıya değil dışarıdaki ısıya ve güneş ışığı faktörüne göre tepki veriyor “Hayat birden başlar” felsefesiyle yola çıkan BMW 1 Serisi, Cabrio versiyonunda da güvenliği ön planda tutuyor. Özellikle Cabrio otomobiller için önemli bir güvenlik ölçütü olan takla sensörleri, BMW 1 Serisi Cabrio’nun da olmazsa olmazı. Tehlike anında ek koruma grubuyla donatılmış ve takla sensörleriyle geliştirilmiş güvenlik çemberi aktif hale geliyor. Bir saniyenin altında bir sürede arka koltuklardan çıkan güvenlik çıtalarıyla sürücü ve yolcu güvenliği maksimize ediliyor.. Dinamik motor seçenekleri 1 Serisi Cabrio 4 benzinli 1 dizel olmak üzere 5 farklı motor seçeneği ile yola çıkıyor. Tüm modellerde 6 ileri manuel ve otomatik şanzıman seçenekleri bulunuyor. Benzinli motorlar; 2.0 litre hacimli, 143 HP güç ve 190 Nm tork üreten 118i Cabrio, 2.0 litre hacimli 170 HP güç ve 210 Nm tork üreten 120i Cabrio, 6 silindirli 3.0 litre hacimli, 218 HP güç ve 270 Nm tork üreten 125i Cabrio, 6 silindirli 3.0 litre hacimli turbo, 306 HP güç ve 400 Nm tork üreten 135i Cabrio olarak sıralanırken dizel partikül filtresine sahip, 170 HP güç ve 350 Nm tork üreten 120d Cabrio da tek dizel seçeneğini olarak ürün gamında yerini alıyor. EfficientDynamics farkı Yüksek performans ve dinamik sürüş gibi unsurlara paralel olarak düşük yakıt tüketimini de hedefleyen BMW 1 Serisi Cabrio EfficientDynamics ile bu farkını hissettiriyor. Uygun vites göstergesi ve fren enerjisi yenileme sistemleri gibi özellikler etkin ve dinamik sürüş farklılığını ortaya koyan unsurlardan bazıları…Yine kullanılmadığı zaman enerji gereksinimi sadece 200 watt olan klima, Elektronik Destekli Direksiyon sistemi ve dur-kalk fonksiyonlu şanzıman da aracın etkin kullanımına destek olan diğer unsurlar olarak sıralanabilir.
7 koltuklu muhteşem Exiga
Kısa bir süre önce Tokyo Otomobil Fuarı’nda sergilenen Subaru Exiga konsepti, farklı tasarımı ve geniş iç hacmi ile dikkat çekmişti. İşte Subaru Exiga’nın son videosu, bakalım anlatıldığı kadar var mı?
Kısa bir süre önce Tokyo Otomobil Fuarı’nda sergilenen Subaru’nun Exiga konsepti 7 koltuklu oturma düzeni ve panaromik cam tavanı ile hem geniş hem de fonksiyonel bir araç olarak fazlasıyla dikkat çekmişti. Farklı koltuk tasarımı ve içerisindeki monitörler ile son derece konforlu bir yaşam alanı sunan Exiga, seri üretime geçerse taliplisi çok olacak diye düşünüyoruz.
Etiketler: Exiga, subaru, Tokyo otomobil Fuarı
Maybach 62S Landaulet
Daimler’in bir parçası olan lüks otomobil markası Maybach, konsept modeli 62S Landaulet’i 13 Kasım’da yapılacak olan Dubai Otomobil Fuarı’nda tanıtıyor.
Maybach’in ilk üretim modellerinden biri olan 62 serisinin günümüzdeki farklı temsilcilerinden biri olan 62S Landaulet konsepti sürücü tarafı kapalı olduğu halde açık kalabilen arka tavanı ile son derece ilginç bir tasarıma sahip. Bazı spekülasyonlara göre bu konsept araçtan 20 adet üretildiği iddia edilse de firmanın şimdilik bu konuda bir sır vermediğini söyleyebiliriz. Ancak gösterilen ilgiye göre bu araçtan sınırlı sayıda üretilebileceği ifade ediliyor. Maybach’in elektro hidrolik tavanı, sürücünün bulunduğu bölümü sabit bırakacak şekilde sadece 16 saniyede açılıyor. Fakat açılan tavan bagajın içine girmiyor ve özel bir deri örtü ile bagajın hem bitiminde bir alanda saklanıyor. Böylece bagaj alanından da çalmıyor. Maybach’in bu tasarımı üstü açık bir limuzin havasını veriyor. Arkada oturan yolcuların konforunu hedefleyen bu otomobilde yeni geliştirilen otomatik klima sayesinde dışarıdaki hava soğuk veya rüzgârlı bile olsa mükemmel bir şekilde ayarlanabiliyor. Arka tarafta beyaz deri, kumaş ve velur karışımı koltuk kaplamaları ile kontrast oluşturan siyah piyano lake kaplamalar ve altın sarısı detaylarla bezenmiş siyah granit yüzeyler otomobilin lüks yüzüne işaret ediyor. Özel kristal bir ayırıcı bölme ise tek tuşla kapanarak sürücü ve arka koltuklar arasında ayrı bir yaşam alanı oluşturulmasını sağlıyor. Ayrıca arka koltuklarda kullanılan akıllı bir sistemle bardak, kadeh ve bir şampanya şişesi saklanabiliyor. Bu özelliklere DVD ve altılı CD-changer gibi eğlence unsurları da eşlik ediyor. Elektronik havalı süspansiyonları ile son derece konforlu bir sürüş sunan Landaulet antika beyazı gövde rengi ve 20 inç alaşım jantları ile görenleri büyülüyor. AIRMATIC DC süspansiyonlar ‘Adaptive Damping’ sistemi ile hem konforlu hem de kararlı bir sürüş vaad ediyor. Önde çift kaliperli disk frenler tüm Mercedes’lerde olduğu gibi beş farklı bileşenden oluşuyor. Landaulet konseptinde kullanılan 6.0 litre V12 motor 612 HP motor 738 ft-lb tork üretiyor. Çift turbo şarjlı ve su soğutmalı intercooler ile 62 S en güçlü limuzinlerden biri olmuş diyebiliriz. Maybach 62 S Landaulet öyle bir otomobil ki onu ilk gördüğünüzde ‘bebek gibi’ diyorsunuz ve ona ulaştığınızda da ister istemez onunla sağa sola hava atmak isteyeceksiniz!
Maybach’in ilk üretim modellerinden biri olan 62 serisinin günümüzdeki farklı temsilcilerinden biri olan 62S Landaulet konsepti sürücü tarafı kapalı olduğu halde açık kalabilen arka tavanı ile son derece ilginç bir tasarıma sahip. Bazı spekülasyonlara göre bu konsept araçtan 20 adet üretildiği iddia edilse de firmanın şimdilik bu konuda bir sır vermediğini söyleyebiliriz. Ancak gösterilen ilgiye göre bu araçtan sınırlı sayıda üretilebileceği ifade ediliyor. Maybach’in elektro hidrolik tavanı, sürücünün bulunduğu bölümü sabit bırakacak şekilde sadece 16 saniyede açılıyor. Fakat açılan tavan bagajın içine girmiyor ve özel bir deri örtü ile bagajın hem bitiminde bir alanda saklanıyor. Böylece bagaj alanından da çalmıyor. Maybach’in bu tasarımı üstü açık bir limuzin havasını veriyor. Arkada oturan yolcuların konforunu hedefleyen bu otomobilde yeni geliştirilen otomatik klima sayesinde dışarıdaki hava soğuk veya rüzgârlı bile olsa mükemmel bir şekilde ayarlanabiliyor. Arka tarafta beyaz deri, kumaş ve velur karışımı koltuk kaplamaları ile kontrast oluşturan siyah piyano lake kaplamalar ve altın sarısı detaylarla bezenmiş siyah granit yüzeyler otomobilin lüks yüzüne işaret ediyor. Özel kristal bir ayırıcı bölme ise tek tuşla kapanarak sürücü ve arka koltuklar arasında ayrı bir yaşam alanı oluşturulmasını sağlıyor. Ayrıca arka koltuklarda kullanılan akıllı bir sistemle bardak, kadeh ve bir şampanya şişesi saklanabiliyor. Bu özelliklere DVD ve altılı CD-changer gibi eğlence unsurları da eşlik ediyor. Elektronik havalı süspansiyonları ile son derece konforlu bir sürüş sunan Landaulet antika beyazı gövde rengi ve 20 inç alaşım jantları ile görenleri büyülüyor. AIRMATIC DC süspansiyonlar ‘Adaptive Damping’ sistemi ile hem konforlu hem de kararlı bir sürüş vaad ediyor. Önde çift kaliperli disk frenler tüm Mercedes’lerde olduğu gibi beş farklı bileşenden oluşuyor. Landaulet konseptinde kullanılan 6.0 litre V12 motor 612 HP motor 738 ft-lb tork üretiyor. Çift turbo şarjlı ve su soğutmalı intercooler ile 62 S en güçlü limuzinlerden biri olmuş diyebiliriz. Maybach 62 S Landaulet öyle bir otomobil ki onu ilk gördüğünüzde ‘bebek gibi’ diyorsunuz ve ona ulaştığınızda da ister istemez onunla sağa sola hava atmak isteyeceksiniz!
Yeni Grand Voyager
Şubat ayı birlikte Avrupa’da satışa çıkacak olan yeni Chrysler Grand Voyager en lüks aile aracı olma iddiası ile geliyor.
Yedi koltuklu oturma düzenine sahip olan Grand Voyager’,n hem içi hem dışı tamamen yenilenirken, motorları da yeniden elden geçirilerek bir dizi geliştirmeye tabi tutulmuş. Yeni özellikleri arasında ısıtma özelliği de bulunan birinci ve ikinci sıra koltuklar, arka taraftaki yolcularla sohbet için imkân tanıyan ayna, arka çeyrek panelde ayrılabilir bir aydınlatama feneri, ikinci sıradaki koltuklar için kullanılan kayan kapılardaki elektrikli camlar, hareket ettirilebilir ledli okuma lambaları ve tüm yolcular için otomatik üç bölgeli klima bulunan yeni Grand Voyager 30 farklı yeniliğe sahip. Diğer taraftan yolcuların keyifli bir seyahate ulaşmaları için opsiyonel olarak sunulan DVD sistemi, hem ikinci hem de üçüncü sırada oturan yolcuların daha iyi film izleyebilmelerine ve oyun oynayabilmelerine imkân tanıyan iki ekran ve MP3 player, dokunmatik ekranlı ve ses kontrollü navigasyon sistemi ve yaklaşık olarak 20 GB’lık hard disk de yeni Grand Voyager’in konfora yönelik donanımları arasında. Yolcu ve sürücülerin güvenliği de yeni Grand Voyager’da ön planda tutulmuş. ESP, lastik basınç uyarı sistemi, önde ve arkadaki tüm koltuk sıralarında perde hava yastıkları ve 7 koltukta ISOFIX bağlantı noktaları bu güvenlik donanımlarından bazıları. Yine hiçbir rakibinde olmayan bir sistemle koltuklar 30 saniyede hareket ederek arkada geniş bir alan oluşturuyor ve yeni Grand Voyager iki kişilik bir van araca dönüştürebiliyor. Stow’un ‘Go Seating’ sistemi olarak bilinen bu yöntemle ‘çıkardığım koltukları nereye koyacağım?’ diye düşünmenize de gerek kalmıyor. Chrysler ayrıca Grand Voyager Limited’de Swivel’in ‘Go Seating’ olarak bilinen sistemini de opsiyonel olarak sunuyor. Bu sistem sayesinde ikinci sıra koltuklar 180 derece dönerek karşılıklı sohbet edilebilecek şekilde konumlandırılabiliyor. Ayrıca ayrılabilir masa ikinci ve üçüncü sıra koltukların arasına sabitlenebiliyor. Ayrıca üçüncü sıra koltuk da tek dokunuşla dört farklı pozisyona getirilebiliyor. Yeni Grand Voyager 6 vitesli otomatik bir şanzıman ile satışa sunulurken bu şanzımana 193 HP güç ve 305 Nm torka sahip 3.8 lt V6 benzinli motor ve 163 HP güç ve 360 Nm torka sahip turbo dizel motor eşlik ediyor. Yeni Grand Voyager LX, Touring and Limited olmak üzere üç farklı donanım seviyesi ile satışa çıkıyor. Tüm bu yeniliklere sahip Grand Voyager Avrupa’da önceki nesil ile aynı fiyatlarla satışa çıkarılacak. Yaklaşık olarak 37.800 Euro başlangıç fiyatıyla satışa çıkacak olan Grand Voyager’in özellikle bir aile aracı olarak fazlasıyla ilgi çekeceği tahmin ediliyor.
WRX STi'ın resmi videosu yayınlandı
Subaru, tepeden tırnağa yenilenen Impreza'nın WRX STi versiyonunun ilk resmi videosunu yayınladı.
Yenilenen Impreza ile yeni bir tasarım anlayışını bünyesine katan Subaru, uzun yıllardır hız tutkunlarının beğenisini toplayan WRX STi'ın yeni versiyonunda da bu başarısını sürdürmeyi hedefliyor. Normal Impreza'ya oranla daha sportif hatlara sahip ola WRX STi versiyonu, yeni nesil bu aracı rakiplerine karşı daha iyi bir noktaya taşımak için mücadele edecek.
304 HP’lik 2.0 litre turbo şarjlı boxer motor ile donatılan Impreza WRX STi performans ve sürüş sitiliyle beklentileri fazlasıyla karşılamayı başarıyor.
En güçlü Sirion Türkiye'de
Sirion, 1.5 litrelik yeni motor seçeneğinin sunduğu yüksek performansa karşılık düşük yakıt tüketimi, çekici tasarımı ve kullanışlılığıyla gönülleri fethedecek.
Daihatsu model yelpazesini genişletmeye devam ediyor. Şehirde aktif yaşam tarzını benimseyenler için otomobiller geliştiren Daihatsu’nun son yeniliği performansa önem verenlere hitap ediyor. Sirion, tasarımı, kullanışlılığı, 1.0 ve 1.3 litrelik yüksek performanslı ve tutumlu motorlarıyla kısa sürede sınıfında özel bir yere sahip oldu. Daihatsu’nun şehir otomobili uzmanlığının tipik bir örneği olan Sirion’un 1.5 litre 103 HP’lik motora sahip yüksek performanslı modeli de artık Türkiye pazarında.
Tasarımıyla genç ve dinamik görünen Sirion 1.5, 3.630 mm’lik boyunun tüm avantajlarını sürücüsüne yaşatıyor. Sıkışık alanlarda manevra kolaylığı, dar park yerlerinden faydalanma gibi pratik özellikler, Sirion sahipleri için standart donanım olma özelliğini sürdürüyor. Modern tasarımlı iç mekan da karmaşadan uzak ve şık. Dış boyutlardan beklenmeyecek kadar geniş ve huzurlu bir iç mekan Sirion’un yolcularını karşılıyor. Kaliteli malzemelerden oluşan iç mekan, kendinden üst sınıftaki otomobillerle yarışıyor.
Sirion 1.5’te kullanılan 1495 cc hacmindeki, 16 supaplı ve çok noktadan enjeksiyonlu modern tasarımlı motor, performans ve yakıt tüketimi ilişkisini mükemmel hale getiren DVVT (Daihatsu Variable Valve Timing: Daihatsu Değişken Supap Zamanlaması) sistemine sahip. DVVT sayesinde benzerlerinden daha yüksek performans sergileyen ve Euro 4 emisyon normuna uygun motorun ortalama yakıt tüketimi de 1.3 litrelik motor seviyelerinde. 6000 d/d’de 103 HP güç, 4400 d/d’de 132 Nm tork üreten 1.5 litre motor, 100 km’de ortalama 6.2 litre yakıt tüketiyor. Sirion 1.5’in 0’dan 100 km/s’ye hızlanma süresi 10.5 saniye ve azami hızı da 175 km/s.
Sirion 1.5, çok zengin bir standart donanım sunuyor. VSC (Araç Denge Kontrolü), ABS, EBD, sürücü-yolcu, yan ve perde hava yastıkları gibi üst düzey güvenlik donanımları, bu sınıfta az bulunur özelliklerden. Ayrıca, klima, uzaktan kumandalı merkezi kilit, yükseklik ayarlı servo direksiyon, radyo-CD çalar, elektrikli yan aynalar, elektrikli ön ve arka camlar, asimetrik katlanabilen arka koltuklar, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, arka hoparlörler ve ön sis farları standart olarak sunuluyor.
Hyundai i10 gün yüzüne çıktı
Hyundai Atos’un yerini alacak olan ve firmanın yeni tasarımı ve üretim anlayışını yansıtan ‘i’ harfini kullanan i10, Hindistan’da günyüzüne çıktı.
2008 Kia Picanto ile aynı platformu paylaşan Hyundai’nin yeni mini otomobili i10, 3,656 mm uzunluğa, 1,595 mm genişliğe ve 2,380 mm tekerlek açıklığına sahip.
i10 ilk olarak 1.1 litre benzinli motor ile piyasaya sunulacak. 5500 d/dk'da 67 beygir güç ve 2800 d/dk'da 10.1 Kgm tork üreten bu motora 5 ileri manüel vitesli bir şanzıman eşlik ediyor. Elektrik kumandalı hidrolik direksiyon ile son derece uyumlu çalışan motor ve şanzıman i10’nun sürüş kalitesini oldukça yükseltiyor.
Büyük farları, çekici ön ızgarası ve tekerlekleri ile oldukça karakteristik çizgilere sahip olan i10, 5 kişinin rahatlıkla seyahat edebileceği bir iç hacme sahip. Tüm i10 versiyonlarında klima, katlanabilir arka koltuklar, çift tonlu ön konsol, arka koltuk emniyet kemerleri standart olarak sunuluyor. Yine kendi sınıfından bir ilk olarak panaromik sunroof, arka spoiler, 14 inç jantlar, gönde renginde tamponlar, altı haporlerli CD/MP3, dört hava yastığı, ABS, deri kaplı direksiyon simidi ve vites topuzu, anahtarsız giriş sistemi i10’un yenilikleri arasında yer alıyor.
10 farklı gövde rengine sahip olan i10’nun Avrupa'da Mart ayı ile birlikte satışa sunulması bekleniyor.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)