Yeni BMW M3 Cabrio 7 ileri vitesli


Yeni BMW M3 Cabrio 7 ileri vitesle 0'dan 100 km/s hıza 5,1 saniyede çıkıyor. Otomobil, Mart ayı başlarında Cenova'daki Uluslararası Motor Show'da görücüye çıkacak.

Yüksek performanslı Yeni BMW M3 Cabrio, sürücülerini yüksek devirli V8 motoru, mükemmel şasi ayarı ve sınıfının tek elektro-hidrolik mekanizmaya sahip geriye doğru açılabilen metal tavanı ile büyüleyecek. Daha da dinamik performans elde etmek adına DCT Drivelogic Çift Kavramalı M Şanzıman BMW M3 Cabrio ve diğer tüm BMW M3 modellerinde isteğe bağlı donanım olarak sunuluyor olacak. Dünyanın bu ilk 7 ileri vitesli çift kavramaya sahip şanzımanı yüksek performanslı motorlar için tasarlanmış olduğundan, vites değişimleri esnasında tekerleklere kesintisiz güç aktarımını garanti ederek manüel bir şanzımandan daha hızlı bir ivmelenme sunuyor. M DCT Drivelogic teknolojisine sahip BMW M3 Cabrio, 0'dan 100 km/s hıza 5,1 saniyede çıkıyor (manüel şanzıman ile bu süre 5,3 saniye) ve çift kavramaya sahip şanzıman BMW M3 Coupé ile BMW M3 Sedan modellerini belirgin biçimde birbirinde ayırıyor. Otomobil, Mart ayı başlarında Cenova'daki Uluslararası Motor Show'da görücüye çıkacak ve bu yıl Mayıs ayından itibaren Avrupa pazarında satışta olacaktır.Dünya prömiyeri 1: Yeni BMW M3 Cabrio.Yeni BMW M3 Cabrio, satışa sunulan üçüncü M3 modeli olarak Coupé ve Sedanın yanındaki yerini alıyor. Kardeşleri gibi o da, taklit edilemez bir dinamik performans sunarken gündelik kullanıma da mükemmel biçimde uyum sağlayan safkan bir BMW M3. Geriye doğru katlanabilir metal açılır tavan açıkken otomobil ile V8 motorun kusursuz sesi arasına kimse giremez.- BMW M3 Cabrio` ın geriye doğru açılabilir metal tavanı sınıfında benzersizdir. Tek bir dokunuşla elektro-hidrolik mekanizması ile 22 saniye içinde açılır.


- Metal tavanın üç bölmesi arka kısımda bir diğerinin üzerine gelecek biçimde katlanır


- otomobilin bir BMW Cabrio` ın karakteristik düz hatlarını koruyacak biçimde alandan kazanç sağlayan bir çözüm sunar.- Metal açılır tavan, diğer tüm modellere göre mükemmel ses ve ısı yalıtımı ile belirgin biçimde daha açık bir görünüş sunar. BMW M3 Cabrio` ı gündelik kullanım için pratik kılan özelliklerin başında, 210 ile 350 litre arasında hacme sahip bagaj bölmesi, deri döşeme yüzeylerini güçlü güneş ışığı altında klasik deri döşemelere göre 20 ºC` ye kadar daha serin tutan Güneş Yansıtma Teknolojisi sayılabilir.BMW M3 Cabrio` dan bazı ayrıntılar:Spor otomobil tarzıyla gündelik kullanım pratikliği ve yüksek performansı BMW M3 Converible` ı tamamen eşsiz kılar. Yarışçı soyu daha ilk bakışta izlerini yansıtıyor ve onu sürdüğünüz her bir kilometrede bunu daha da fazla hissettiriyor.


- V8 motor, 4.0 litrelik hacmi 309 kW/420 bg güç üretir.


- Şasisi BMW M3 Cabrio için özel olarak tasarlanmıştır ve motorun yüksek performansına mükemmel uyum içerisinde ayarlanmıştır. İsteğe bağlı Elektronik Amortisör Kontrolü (EDC), sürücülerin ayarları kendi tercihlerine göre yapmasını sağlar. Yüksek performanslı frenler, fren mesafesini inanılmaz oranda kısaltmakla birlikte azami kontrol de sunar. Değişken M diferansiyel kilidi azami aks kavramasının garantisidir.


- Otomobil ayarları iDrive menüsü üzerinden yapılandırılabilir. Direksiyon üzerindeki isteğe bağlı M Drive tuşuna tek bir kez dokunarak önceden kayıtlı ayarlara geri dönmek mümkündür. Şasi ve Dinamik Denge Kontrolü gibi ayarlardan gaz kelebeğinin tepkisi ve M Servotronic direksiyon ayarlarına kadar pek çok fonksiyon buradan kontrol edilebilir.


- BMW M3 Cabrio, M tasarım özelliklerinin Cabrio formatına uygun biçimde düzenlenmiş karakteristiklerini kendinde topluyor. Bunlar arasında, ön kısımdaki geniş hava girişleri, sinyal lambalarının bütünleştirildiği yan havalandırma boşlukları, ünlü parlak jantlar, kendi omuz çizgisine sahip yan profil, dört adet krom kaplı egzoz borusu ve bir difüzöre sahip etkileyici arka kısım sayılabilir.


Dünya prömiyeri 2: M DCT Drivelogic.Yeni DCT Drivelogic çift kavrama sistemine sahip M şanzıman, sürücülerin tekerleklere güç aktarımına ara vermeden vites değiştirmesini sağlar


- tıpkı Formula 1 otomobillerindeki gibi. Vites değişimleri, direksiyondaki değiştirme tuşları üzerinden yapılabildiği gibi; otomobilin uygun vitesi kendi kendine seçtiği tam otomatik mod da mevcuttur.


- Güç aktarımı kesintiye uğramadan ivmelenme: M DCT Drivelogic, tüm BMW M3 modellerinde 0-100 km/s ivmelenme süresini 0,2 saniye kısaltıyor.


- Çift kavrama sistemine sahip M şanzıman, sürücülerin manüel veya otomatik vites arasında seçim yapmasına olanak tanır. Manüel vites değişimi, M vites kolu veya direksiyondaki vites değişim tuşları üzerinden gerçekleştirilebilir.


- Drivelogic, otomatik modda beş veya manüel modda altı ayar seçeneği sunar


- ilk kalkışta azami ivmelenme için kalkış kontrolü dâhil. Sürücünün saf bir yarış deneyimi mi yoksa konforlu bir sürüş mü istediğine bağlı olarak vites değişim sıklığından sürücüye yapılan geri bildirimlere kadar farklı ayarlaryapmak mümkündür.


M DCT Drivelogic teknolojisinin detayları:M DCT Drivelogic teknolojisi, yüksek performanslı bir araçta kullanılan dünyanın ilk 7 ileri vitesli çift kavramaya sahip şanzımanıdır


- ve de BMW M mühendislerinin yeni bir çığır açan başarısı. 1996 yılında BMW M3'ün otomatik manüel şanzımana sahip ilk araç olarak piyasaya çıkışının beş yıl ardından Drivelogic sistemi ile yeni bir boyuta geçildi. M DCT Drivelogic teknolojisi, tüm BMW M3 modellerinde opsiyonel bir donanım olarak sunulacak.


- Sistem, bir marka haline gelen M performansını, güç aktarımını kesintiye uğratmadan vites değişimlerini hızlandırarak sunar. M DCT Drivelogic sistemi, biri çift sayılı dişlilere (2, 4, 6) diğeri tek sayılı dişlilere (1, 3, 5 ve 7 ile geri vites) ait olmak üzere iki dişli sırası mantığına dayanır. Herbir dişli sırasının kendi kavraması mevcuttur ve bunlar motora münferit olarak bağlıdır. İvmelenme esnasında, vites sırasında yer alan bir sonraki motordan bağımsız dişli sistem tarafından belirlenir


- bu sayede sürücü bu vitese geçtiğinde ilgili dişli zaten çoktan devreye alınmış olur. Kavrama, bir sırada devre dışı kaldığında eşzamanlı olarak diğerinde devreye girerek tekerleklere aktarılan güçte bir kesinti yaşanmaz.


- Yarış performansı sunan enuygun ivmelenme, kavrama sürecinde arttırılmış torkun uygulanması ile garanti edilirken dinamik sürüş tarzının da uzun süre korunabilmesini mümkün kılar.


- Geliştirilen sürüş tepkilerine ilave olarak çift kavramaya sahip M şanzıman, verimliliği de arttırır. M DCT Drivelogic teknolojisine sahip yeni BMW M3 Cabrio, 100 kilometrede ortalama 12,3 litre yakıt tüketir (manüel şanzımanda bu değer 12,9 litredir).


- Yenilikçi konfor fonksiyonları: Otomatik park freni motor kapatıldığında devreye alınır; düşük devir desteği ise araç manevra halinde veya rölantide iken devrededir. Motor, vites kolunun tüm konumlarında çalıştırılabilir.

Hiç yorum yok: