Peugeot'un, Avrupa'nın ardından 6 hafta sonra Türkiye pazarına sunduğu yeni aracı 308 ile Türkiye'de pazar payı kazanacağını dile getiren Peugeot Türkiye Genel Müdürü Jean Vieux, yeni modele ilişkin bilgi verdi.
Otomobilin son derece etkileyici bir tasarıma sahip olduğunu ve bazı özellikleriyle 307'ye benzetildiğini ifade eden Vieux, bu durumun olumsuz olarak algılanmaması gerektiğini, 307'nin önemli başarılar elde ettiğini, Peugeot merkezinin, 307 konseptini diğer modellerinde de korumayı planladığını anlattı.
Peugeot'nun kalitede ileri gitme konusunda kararlı olduğunu vurgulayan Vieux, yeni modelin 2 milyon kilometre yolda test edildiğini söyledi.
Peugeot 308'in EuroNCAP testinden 5 yıldız aldığını bildiren Vieux, yaya güvenliğinde 3, otomobilde çocuk güvenliği konusunda ise 4 yıldız aldığını kaydetti.
“FİYATLARIN DÜŞMESİ MÜŞTERİ LEHİNE DEĞİL GİBİ...
”Türkiye'de çok aktif bir piyasa bulunduğunu, her sabah gazetelerde otomobil promosyonları ilanları gördüğünü anlatan Vieux, “Fiyatların düşmesi müşteri lehine değil gibi geliyor bana. Fiyat savaşına girmemek için Peugeot 308'in stoklarla sınırlı olmak üzere tanıtım fiyatını 30 bin 800 YTL olarak belirledik. Bu sembolik bir fiyattır. Peugeot artık bir takım şeyleri değiştirmek istiyor” diye konuştu.
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Vieux, “Kampanyalardan uzak mı duracaksınız?” şeklindeki soru üzerine, Türkiye'nin önemli bir pazar olduğunu belirterek, “(Hayır, kampanya yapmayacağız) diye bir şey yok” dedi.
Türkiye'nin kendileri için son derece önemli bir piyasa olduğunun altını çizen Vieux, Türk sanayisine katkıda bulunmak istediklerini, Karsan ile önemli işbirlikleri bulunduğunu hatırlattı.
Vieux, Peugeot'nun Türkiye'de fabrikası bulunmadığını ancak, başka türlü bir ortaklığı tercih ettiğini anlattı.
PEUGEOT'NUN TÜRKİYE'DE HAK ETTİĞİ YER...
“Peugeot'un Türkiye'de hak ettiği yer neresidir?” sorusu üzerine Vieux, Türkiye otomotiv pazarının dalgalı bir seyir izlediğini belirterek, pazar öngörüsünde bulunmanın güç olacağını, sorunun cevabını en iyi müşterilerin verebileceğini kaydetti.
Peugeot'un şu an pazar payınını yüzde 3'lerde olduğunu ve bunu hak etmediğini dile getiren Vieux, paylarını en az 1 puan daha artırmak gerektiğini söyledi.
Geçtiğimiz dönemde Fransa ile Türkiye arasında yaşanan siyasi sorunların hatırlatılarak bu durumun Peugeot'un satışlarına nasıl yansıdığına ilişkin bir soru üzerine Vieux, “Bizim isteğimiz memnun ve tatmin olmuş müşteridir. Türkiye'den satın aldığımız parçalar giderek artıyor. Siyasi görüş belirtmem doğru olmaz” şeklinde konuştu.
Peugeot Türkiye Ürün Şefi Can Dinç ise 308'in daha üst sınıf otomobilleri hatırlatan malzeme kalitesi, güvenlik özellikleri ve kullanıcıyı iyi hissettiren iç mekanı ile rekabet güçlerini artıracağını söyledi.
Peugeot Türkiye Pazarlama Müdürü Dominique Hanotaux ise 308'in Avrupa'da günde 1.200 adet sipariş aldığını belirterek, iddialarının piyasada ilk 3'e girmek olduğunu söyledi.
Hanotaux, Peugeot 308'in Almanya'da “Altın Direksiyon” ödülü kazandığını da bildirdi.
TİTREK KOLTUK
Peugeot 308, bir önceki model olan 307'nin bazı özelliklerini koruyor.
Önceki modelin mimarisinden yararlanan 308, Türkiye pazarına benzinli ve dizel seçenekleri ile sunuldu.
Otomobil 100 kilometrede şehir dışında 4 litre yakıt tüketirken, otomobilde modele göre hız sabitleyiciyle birlikte çalışan değişken bir hız sınırlandırıcı, her bir tekerleği düşük basınç ya da lastik patlaması gibi uyarı alarmı düzeyleriyle gösteren bir lastik basıncı algılayıcısı sistemi, şerit dışına çıkma uyarısı sistemi bulunuyor.
Bu sistem saatte 80 kilometre hızdan itibaren ve yolun birden fazla şeride sahip olduğu (sürekli çizgi ya da kesik kesik çizgi ile belirlenmiş) normal yollarda ve otoyollarda istemeden şerit değiştirilmesi durumunu algılıyor.
Eğer yol çizgisi sinyal kullanılmadan aşılırsa, AFIL sisteminin ön alt panelin altında bulunan altı algılayıcısı manevrayı belirleyerek sürücüyü uyarması için bilgisayara talimat veriyor. Koltuk minderinde yer alan bir titreşim birimi hangi taraftaki çizgiler aşıldıysa koltuğun o tarafını titreterek sürücünün yeniden kontrolü elde etmesine yardım ediyor.
Otomobilin son derece etkileyici bir tasarıma sahip olduğunu ve bazı özellikleriyle 307'ye benzetildiğini ifade eden Vieux, bu durumun olumsuz olarak algılanmaması gerektiğini, 307'nin önemli başarılar elde ettiğini, Peugeot merkezinin, 307 konseptini diğer modellerinde de korumayı planladığını anlattı.
Peugeot'nun kalitede ileri gitme konusunda kararlı olduğunu vurgulayan Vieux, yeni modelin 2 milyon kilometre yolda test edildiğini söyledi.
Peugeot 308'in EuroNCAP testinden 5 yıldız aldığını bildiren Vieux, yaya güvenliğinde 3, otomobilde çocuk güvenliği konusunda ise 4 yıldız aldığını kaydetti.
“FİYATLARIN DÜŞMESİ MÜŞTERİ LEHİNE DEĞİL GİBİ...
”Türkiye'de çok aktif bir piyasa bulunduğunu, her sabah gazetelerde otomobil promosyonları ilanları gördüğünü anlatan Vieux, “Fiyatların düşmesi müşteri lehine değil gibi geliyor bana. Fiyat savaşına girmemek için Peugeot 308'in stoklarla sınırlı olmak üzere tanıtım fiyatını 30 bin 800 YTL olarak belirledik. Bu sembolik bir fiyattır. Peugeot artık bir takım şeyleri değiştirmek istiyor” diye konuştu.
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Vieux, “Kampanyalardan uzak mı duracaksınız?” şeklindeki soru üzerine, Türkiye'nin önemli bir pazar olduğunu belirterek, “(Hayır, kampanya yapmayacağız) diye bir şey yok” dedi.
Türkiye'nin kendileri için son derece önemli bir piyasa olduğunun altını çizen Vieux, Türk sanayisine katkıda bulunmak istediklerini, Karsan ile önemli işbirlikleri bulunduğunu hatırlattı.
Vieux, Peugeot'nun Türkiye'de fabrikası bulunmadığını ancak, başka türlü bir ortaklığı tercih ettiğini anlattı.
PEUGEOT'NUN TÜRKİYE'DE HAK ETTİĞİ YER...
“Peugeot'un Türkiye'de hak ettiği yer neresidir?” sorusu üzerine Vieux, Türkiye otomotiv pazarının dalgalı bir seyir izlediğini belirterek, pazar öngörüsünde bulunmanın güç olacağını, sorunun cevabını en iyi müşterilerin verebileceğini kaydetti.
Peugeot'un şu an pazar payınını yüzde 3'lerde olduğunu ve bunu hak etmediğini dile getiren Vieux, paylarını en az 1 puan daha artırmak gerektiğini söyledi.
Geçtiğimiz dönemde Fransa ile Türkiye arasında yaşanan siyasi sorunların hatırlatılarak bu durumun Peugeot'un satışlarına nasıl yansıdığına ilişkin bir soru üzerine Vieux, “Bizim isteğimiz memnun ve tatmin olmuş müşteridir. Türkiye'den satın aldığımız parçalar giderek artıyor. Siyasi görüş belirtmem doğru olmaz” şeklinde konuştu.
Peugeot Türkiye Ürün Şefi Can Dinç ise 308'in daha üst sınıf otomobilleri hatırlatan malzeme kalitesi, güvenlik özellikleri ve kullanıcıyı iyi hissettiren iç mekanı ile rekabet güçlerini artıracağını söyledi.
Peugeot Türkiye Pazarlama Müdürü Dominique Hanotaux ise 308'in Avrupa'da günde 1.200 adet sipariş aldığını belirterek, iddialarının piyasada ilk 3'e girmek olduğunu söyledi.
Hanotaux, Peugeot 308'in Almanya'da “Altın Direksiyon” ödülü kazandığını da bildirdi.
TİTREK KOLTUK
Peugeot 308, bir önceki model olan 307'nin bazı özelliklerini koruyor.
Önceki modelin mimarisinden yararlanan 308, Türkiye pazarına benzinli ve dizel seçenekleri ile sunuldu.
Otomobil 100 kilometrede şehir dışında 4 litre yakıt tüketirken, otomobilde modele göre hız sabitleyiciyle birlikte çalışan değişken bir hız sınırlandırıcı, her bir tekerleği düşük basınç ya da lastik patlaması gibi uyarı alarmı düzeyleriyle gösteren bir lastik basıncı algılayıcısı sistemi, şerit dışına çıkma uyarısı sistemi bulunuyor.
Bu sistem saatte 80 kilometre hızdan itibaren ve yolun birden fazla şeride sahip olduğu (sürekli çizgi ya da kesik kesik çizgi ile belirlenmiş) normal yollarda ve otoyollarda istemeden şerit değiştirilmesi durumunu algılıyor.
Eğer yol çizgisi sinyal kullanılmadan aşılırsa, AFIL sisteminin ön alt panelin altında bulunan altı algılayıcısı manevrayı belirleyerek sürücüyü uyarması için bilgisayara talimat veriyor. Koltuk minderinde yer alan bir titreşim birimi hangi taraftaki çizgiler aşıldıysa koltuğun o tarafını titreterek sürücünün yeniden kontrolü elde etmesine yardım ediyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder