Aslan öyle ihtişamlı hayvan ki, konu güç olduğunda, her uygarlık, organizasyon veya marka ormanların kralına telif hakkı ödemeden, ismini, resmini kullanır. İşte bu muhteşem kedinin ismini taşıyan ve modeline de yakışan bir marka da SEAT. Aslında otomobilin model isminin bir hayvan türü ile bağlantısı yok. SEAT otomobillerine İspanya’daki yerleşim yerlerinin isimlerini koyar; yani bizdeki Şahin, Doğan, Kartal’dan oluşan “kuş serisi” gibi, hayvanlar aleminden model ismi oluşturmuyor.
1980lerde SEAT’ın hissedarı olan Volkswagen, 1990 yılında firmanın %100 sahibi oldu. O yıllarda ülkemize motorunda “Porsche System” yazan Ibiza modelleri gelmeye başladı. Yaklaşık 1.5 litrelik 100 beygirlik motoru ve döneminin efsane ralli otomobili Lancia Delta Integrale’ye benzeyen kasası ile çok eğlenceli bir otomobildi.
SEAT, 2004 yılında cesur ve yaratıcı tasarımlarından Altea ve Toledo’yu, 2005 yılında ise Leon’u satışa sundu.
Leon hem bir ailenin ihtiyaçlarını görebilecek hacme, hem de son derece spor çizgilere sahip, genç ruhlu bir otomobil. Tasarımı o kadar iddialı ki, 200 beygir gücündeki spor modeli 105 beygirlik “sakin” modelin yanına park ettiğinizde, sanki aralarında o kadarda fark yokmuş gibi bir mesaj veriyor. Fark direksiyona geçtiğinizde de pek bağırmıyor, ama ne zamanki sürmeye başlıyorsunuz, 200 beygir gücündeki FR modeli çok çok hızlı kalıyor.
Seat Leon 1990 yılındaki Ibiza modeli gibi çok sempatik ve aynı onun gibi kapılar kapalıyken, gövde rengi cam çıtalarını görebiliyorsunuz. SEAT aracın içindeki plastikleri herhangi bir şeye benzetme kaygısı duymamış, yani kimisi göğüs plastiklerini deri gibi gözüken malzemeden yapar, ne anlamı varsa, SEAT’ın göğsü dobra dobra ben plastiğim diyor.
200 beygir gücündeki FR modeli çok hızlı ama öyle çok da spor bir motor ve egzoz sesi çıkarmıyor. Ama camlar kapalı iken, gaza sonuna kadar basıp ayağınızı kaldırdığınızda, içeri turbodaki fazla basıncı dışarı atan “blowoff”un muhteşem sesi geliyor. Frenler ve vites geçişleri güzel, debriyajı yumuşak; şehir içinde yormayan bir otomobil.
Seat Leon’un iç hacmi oldukça geniş. Önde ve arkada dört yetişkin rahatlıkla seyahat edebilir. Stylence modelinde bagajda tam boy stepne bulunurken, FR’da ince stepne bulunuyor; daha spor olan modelin bagajı daha büyük. FR modelinde direksiyon, koltuklar ve vites kolu standart modelinden farklı. Aracınıza iPod bağlamak isterseniz, çok uygun ve kullanımı kolay bir yerde; el-freninin hemen arkasında “AUX” girişi var.
Bazı özelliklerini bilmediğimi direksiyondaki telefon ahizesi şeklindeki düğmeye bastığımda, araçta mahmur bir kadının birden konuşmaya başlamasıyla fark ettim. İngilizce konuşan bir bayanın sizden sesli komut beklediğini ifade etmesi otomobile ayrı bir hava katıyor. Araçta kullanım kılavuzu bulunmadığı için sistemi tam olarak çözemedim ama gözünüzü yoldan ayırmadan bazı işlemleri yapabiliyor olmanız güvenlik açısından çok önemli.
İki araçta da en çok rahatsızlık veren şey arka dikiz aynasının konumu; şoförden biraz daha uzakta durabilirdi. Tek kapı gibi duran spor gövdesine rağmen geniş iç hacmi ile her iki araç da, son derece dinamik ve hoş bir tasarıma sahip. Özellikle FR modelinin hızlanmaları ve uzun hızlı virajlardaki kararlılığı, tasarımı ile bütünleştiği için çok etkileyici.
Seat Leon Stylance’ın anahtar teslim satış fiyatı 37,100, FR modelinin fiyatı ise 63,200 YTL.
1980lerde SEAT’ın hissedarı olan Volkswagen, 1990 yılında firmanın %100 sahibi oldu. O yıllarda ülkemize motorunda “Porsche System” yazan Ibiza modelleri gelmeye başladı. Yaklaşık 1.5 litrelik 100 beygirlik motoru ve döneminin efsane ralli otomobili Lancia Delta Integrale’ye benzeyen kasası ile çok eğlenceli bir otomobildi.
SEAT, 2004 yılında cesur ve yaratıcı tasarımlarından Altea ve Toledo’yu, 2005 yılında ise Leon’u satışa sundu.
Leon hem bir ailenin ihtiyaçlarını görebilecek hacme, hem de son derece spor çizgilere sahip, genç ruhlu bir otomobil. Tasarımı o kadar iddialı ki, 200 beygir gücündeki spor modeli 105 beygirlik “sakin” modelin yanına park ettiğinizde, sanki aralarında o kadarda fark yokmuş gibi bir mesaj veriyor. Fark direksiyona geçtiğinizde de pek bağırmıyor, ama ne zamanki sürmeye başlıyorsunuz, 200 beygir gücündeki FR modeli çok çok hızlı kalıyor.
Seat Leon 1990 yılındaki Ibiza modeli gibi çok sempatik ve aynı onun gibi kapılar kapalıyken, gövde rengi cam çıtalarını görebiliyorsunuz. SEAT aracın içindeki plastikleri herhangi bir şeye benzetme kaygısı duymamış, yani kimisi göğüs plastiklerini deri gibi gözüken malzemeden yapar, ne anlamı varsa, SEAT’ın göğsü dobra dobra ben plastiğim diyor.
200 beygir gücündeki FR modeli çok hızlı ama öyle çok da spor bir motor ve egzoz sesi çıkarmıyor. Ama camlar kapalı iken, gaza sonuna kadar basıp ayağınızı kaldırdığınızda, içeri turbodaki fazla basıncı dışarı atan “blowoff”un muhteşem sesi geliyor. Frenler ve vites geçişleri güzel, debriyajı yumuşak; şehir içinde yormayan bir otomobil.
Seat Leon’un iç hacmi oldukça geniş. Önde ve arkada dört yetişkin rahatlıkla seyahat edebilir. Stylence modelinde bagajda tam boy stepne bulunurken, FR’da ince stepne bulunuyor; daha spor olan modelin bagajı daha büyük. FR modelinde direksiyon, koltuklar ve vites kolu standart modelinden farklı. Aracınıza iPod bağlamak isterseniz, çok uygun ve kullanımı kolay bir yerde; el-freninin hemen arkasında “AUX” girişi var.
Bazı özelliklerini bilmediğimi direksiyondaki telefon ahizesi şeklindeki düğmeye bastığımda, araçta mahmur bir kadının birden konuşmaya başlamasıyla fark ettim. İngilizce konuşan bir bayanın sizden sesli komut beklediğini ifade etmesi otomobile ayrı bir hava katıyor. Araçta kullanım kılavuzu bulunmadığı için sistemi tam olarak çözemedim ama gözünüzü yoldan ayırmadan bazı işlemleri yapabiliyor olmanız güvenlik açısından çok önemli.
İki araçta da en çok rahatsızlık veren şey arka dikiz aynasının konumu; şoförden biraz daha uzakta durabilirdi. Tek kapı gibi duran spor gövdesine rağmen geniş iç hacmi ile her iki araç da, son derece dinamik ve hoş bir tasarıma sahip. Özellikle FR modelinin hızlanmaları ve uzun hızlı virajlardaki kararlılığı, tasarımı ile bütünleştiği için çok etkileyici.
Seat Leon Stylance’ın anahtar teslim satış fiyatı 37,100, FR modelinin fiyatı ise 63,200 YTL.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder