1970’lerde Escort RS 1600 ile başlayan, RS efsanesi Focus ile devam ediyor...
Focus RS’in kalbinde, turbo beslemeli 5 silindirli 2.5 litre hacminde Duratec motor bulunuyor. Özel olarak yeniden üretilen motorun egzantrik milleri, üst silindir bloğu, emme manifoldu ve motor yönetim sistemi ST modelinde kullanılan motordan tamamen farklı.
300 beygir gücündeki aracın torku 410 Nm. Araç firmanın yaptığı ilk ölçümlerde 100 km/s hıza 6 saniyenin altında ulaşmış.
Gücünü ön tekerleklerinden yere aktaran aracın, ön süspansiyonları yeniden tasarlanmış. “RevoKnuckle” ismindeki tasarım ile, güçlü önden çekiş otomobillerin kötü zeminlerde tipik sorunu olan, hızlanma sırasında direksiyonun rahatsız edici şekilde istenmeyen yere yönelmesinin önüne geçilmiş. Aynı zamanda daha iyi tutunma için, ön tekerlekler ortasında, sınırlı kilitli difarensiyel de kullanılmış.
Standart Focus’lar ile kıyaslandığında, RS’in iz genişliği 40 mm daha fazla. Frenler önde 336 arkada 300 mm çapında. Tekerlekler ise 235/35 R19 ebadında.
Ford’un yeni “oyuncağı” ilk kez, 22 Temmuz’da yapılacak 2008 Londra Uluslararası Otomobil Fuarı’nda sergilenecek. Yeni spor otomobilin satışına 2009 yılının başında başlanacak.
Ford Focus RS
Etiketler: Ford Focus RS
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder