SL’in ciddi şekilde evrim geçirmiş, DTM yarışlarından fırlamış gibi duran SL65 Black Series modeli, SLR’ın üretimden kalkmasından sonra oluşan boşluğu dolduruyor.
SL65 Black Series standart bir SL65’den 250 kilogram daha hafif ve 58 beygir daha güçlü. V12 formasyonunda 6 litrelik motor, 5400 devirde 670 beygir, 2200-4200 devir aralığında elektronik olarak sınırlanmış 1000 Nm tork üretiyor. “Bir adam, bir motor” felsefesi ile tamamen el yapımı olan özel motorların her biri üretilen mühendis tarafından imzalanıyor. Motor elektronik sınırlama kaldırıldığında 1200 Nm tork üretebiliyor.
Gücünü yere arka tekerleklerinden aktaran aracın 5 vitesli otomatik şanzımanında, tork konvertörü, spor modunda kilitleniyor, böylece sürüş aynı düz vitesli bir şanzımandaki gibi olabiliyor.
Standart SL65’e göre Black Series’in ön iz genişliği 97 mm, arka iz genişliği 85 mm daha fazla. Direksiyon %8 daha direkt olacak şekilde ayarlanmış ve arka diferansiyel %40 oranında kilitlenebiliyor.
SL65 Black Series’de önde 265/35 R19 arkada 325/30 R20 ebadında tekerlekler kullanılmış. Durma görevini ise önde 6 pistonlu kaliperler ile 390 mm çapında diskler arkada ise 4 pistonlu kaliperler ile 360 mm çapında diskler yapıyor.
Aracın maksimum hızı 320 km/s ile sınırlandırılmış. SL65 Black Series’in 0-100 km/s hızlanması 3.9, 0-200 km/s hızlanması 11 saniye. Ancak firma 0-300 hatta 0-320 km/s hızlanmasını açıklasa daha etkili olurdu...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder