Audi R8 V12 TDI


Audi'nin süper spor otomobil sınıfına girişini müjdeleyen R8 modelinin 500 HP'lik V12 TDI motorla donatılmış konsept versiyonu, 2008 Detroit Otomobil Fuarı'nın yıldızı oldu.Audi’nin peş peşe zaferler kazanan dizel motorlu Le Mans fatihi R10 yarış otomobilinin motorunun 500 HP’lik versiyonuyla donatılan Audi R8 konsepti, Alman üreticinin yeni planları hakkında da önemli ipuçları sunuyor!

Le Mans yarışlarına ilk kez dizel motorlu bir araçla katılarak peş peşe zaferler kazanan Audi, şimdi de yüksek performanslı bir spor otomobilde dizel motor uygulamasıyla 2008 Detroit Otomobil Fuarı’nda ilgi odağı olmayı başardı. Audi R8 V12 TDI adı verilen konsept otomobili, baş döndüren tasarımı, üstün performanslı dizel motoru ve üstün yürüyen aksam özellikleriyle aynı zamanda R8 modelinin devam eden evrimi hakkında önemli kanıtları barındırmasıyla dikkatleri üstüne topluyor.

Le mans fatihi R10’dan alınan dizel motor!Mat gümüş rengine boyalı olarak tanıtılan Audi R8 V12 TDI, öncelikli olarak arka camının altında açık biçimde görülebilen turbo dizel motoruyla ön plana çıkıyor. İki kez Le Mans şampiyonluğu kazanan Audi R10’in 5.5 litre ve 650 HP güç üreten dizel motoru temel alınarak geliştirilen R8 V12 TDI konseptinin motoru, aslında 2008 yılında yollara çıkacak Q7 V12 TDI modelinde kullanılan motorla birebir aynı özelliklere sahip olmasıyla da dikkat çekiyor. Silindir hacmi 6.0 litreye yükseltilen ve 500 HP güç ile 1000 Nm tork üretecek biçimde modifiye edilen kompakt yapılı motorun common rail enjeksiyon sisteminde ise iki adet yeni yüksek basınç pompasını da içeren zincir tahrikli bir sistem kullanılıyor. İki pompa yaklaşık 2000 bar’lık bir basınla püskürtme gerçekleştirirken, sekiz delikli yapıya sahip piezo enjektörler sayesinde ise çalışma devri başına düşen püskürtme işlemlerinin sayısının daha da artırılması sağlanabiliyor. Audi R8 V12 TDI konsepti, şimdiden 2014 yılında yürürlüğe girmesi olası olan Euro 6 emisyon standardıyla uyumlu bir yapı sergilerken, nitrojen oksitlerin de keskin şekilde azaltılmasını sağlayabiliyor..

Yaklaşık 2.6 bar’lık yüksek basınç üreten iki turbo besleme ünitesine sahip V12 TDI motor, litre başına 84.3 HP’lik gücün yanı sıra 1000 Nm’lik muhteşem tork değerinin de 1750 d/d ile 3000 d/d aralığında elde edilmesine yardımcı oluyor. Audi Uzay Kafesi yani ASF teknolojisiyle şekillendirilen hafif bir gövdeye sahip Audi R8 V12 TDI, böylece 0-100 km/s hızlanmasını 4.2 saniyede tamamlarken, 300 km/s’nin üstünde bir son hız değerine de ulaşabiliyor. Audi mühendisleri, quattro dört tekerlekten çekiş sistemine sahip R8 V12 TDI konseptinde muhteşem motor gücünü tekerleklere dağıtmak için otomatik şanzıman yerine 6 ileri vitesli manuel şanzımana yer vermeyi tercih etmişler. Sürüş dinamizmi ve yol tutuşu mükemmelleştirmek amacıyla ortadan konumlu motora sahip R8 V12 TDI konseptinde motorun gücün, ön ve arka tekerlekler arasında 40:60 oranında ve değişken tipte dağıtılıyor.
Gece ya da gündüz fark edilebilen sıra dışı tasarım!Seri üretim R8 modeline göre daha kaslı bir görünüme sahip olan R8 V21 TDI konsepti, daha geniş ön ve yan hava girişleri, daha büyük yapılı difüzörler, alüminyum spoyleri ve iki parçalı cam tavanı ile Audi’nin sportif tasarımdaki başarısında gelişmenin adeta sınır tanımadığını açık biçimde ortaya koyuyor. Cam tavanın ortasında yer alan NACA tüpü ise normalde yarış otomobillerinde kullanılan bir tasarım unsuru olup, V12 TDI motor için gereken ekstra hava ihtiyacını karşılayabilmek için araca entegre edilmiş. V12 TDI motor ise yine büyük bir vitrinde yer alan sanat eseri gibi bu spor otomobilin çarpan kalbi olarak arka camın altında sergileniyor. Tasarımı yenilenen arka cam kapağın altında bulunan hava deflektörleriyle vurgulanan görünüm, konsept aracının seri üretim R8 modeliyle arasındaki bir diğer farkı oluşturuyor.

Ergonomik, zarif ve yarışçı ruhlu kokpit!Kabin içinde de dış tasarım özgün olmayı başaran R8 V12 TDI, seri üretim R8’in kabin içinde muhteşem tasarım özelliklerine büyük oranda taşımaya devam ediyor. Buna karşın pres döküm magnezyumdan üretilen yeni tip 3 kollu direksiyon simidi, üzerinde yer alan motorun başlama/durdurma ile aracın Dinamik/Spor/Yarış ayarlarını içeren “Drive Select” düğmesi ile ilk bakışta dikkat çekiyor. Audi R8 V12 TDI’in sürücüsü, bir tek düğme yardımıyla motor ve şanzımanın elektroniklerinin yanı sıra manyetik amortisörlerin işleyiş yapısını 3 ayrı modda değiştirebiliyor. Yarış modunda, tüm gösterge paneli ışıkları beyazdan kırmızıya dönüşen Audi R8 V21 TDI konseptinin kabin içinde ayrıca karbon fiber öğelerinde varlığı dikkat çekiyor.Le Mans yarışlarına ilk kez dizel motorlu bir araçla katılarak peş peşe zaferler kazanan Audi, şimdi de yüksek performanslı bir spor otomobilde dizel motor uygulamasıyla 2008 Detroit Otomobil Fuarı’nda ilgi odağı olmayı başardı. Audi R8 V12 TDI adı verilen konsept otomobili, baş döndüren tasarımı, üstün performanslı dizel motoru ve üstün yürüyen aksam özellikleriyle aynı zamanda R8 modelinin devam eden evrimi hakkında önemli kanıtları barındırmasıyla dikkatleri üstüne topluyor.

Le mans fatihi R10’dan alınan dizel motor!Mat gümüş rengine boyalı olarak tanıtılan Audi R8 V12 TDI, öncelikli olarak arka camının altında açık biçimde görülebilen turbo dizel motoruyla ön plana çıkıyor. İki kez Le Mans şampiyonluğu kazanan Audi R10’in 5.5 litre ve 650 HP güç üreten dizel motoru temel alınarak geliştirilen R8 V12 TDI konseptinin motoru, aslında 2008 yılında yollara çıkacak Q7 V12 TDI modelinde kullanılan motorla birebir aynı özelliklere sahip olmasıyla da dikkat çekiyor. Silindir hacmi 6.0 litreye yükseltilen ve 500 HP güç ile 1000 Nm tork üretecek biçimde modifiye edilen kompakt yapılı motorun common rail enjeksiyon sisteminde ise iki adet yeni yüksek basınç pompasını da içeren zincir tahrikli bir sistem kullanılıyor. İki pompa yaklaşık 2000 bar’lık bir basınla püskürtme gerçekleştirirken, sekiz delikli yapıya sahip piezo enjektörler sayesinde ise çalışma devri başına düşen püskürtme işlemlerinin sayısının daha da artırılması sağlanabiliyor. Audi R8 V12 TDI konsepti, şimdiden 2014 yılında yürürlüğe girmesi olası olan Euro 6 emisyon standardıyla uyumlu bir yapı sergilerken, nitrojen oksitlerin de keskin şekilde azaltılmasını sağlayabiliyor..

Yaklaşık 2.6 bar’lık yüksek basınç üreten iki turbo besleme ünitesine sahip V12 TDI motor, litre başına 84.3 HP’lik gücün yanı sıra 1000 Nm’lik muhteşem tork değerinin de 1750 d/d ile 3000 d/d aralığında elde edilmesine yardımcı oluyor. Audi Uzay Kafesi yani ASF teknolojisiyle şekillendirilen hafif bir gövdeye sahip Audi R8 V12 TDI, böylece 0-100 km/s hızlanmasını 4.2 saniyede tamamlarken, 300 km/s’nin üstünde bir son hız değerine de ulaşabiliyor. Audi mühendisleri, quattro dört tekerlekten çekiş sistemine sahip R8 V12 TDI konseptinde muhteşem motor gücünü tekerleklere dağıtmak için otomatik şanzıman yerine 6 ileri vitesli manuel şanzımana yer vermeyi tercih etmişler. Sürüş dinamizmi ve yol tutuşu mükemmelleştirmek amacıyla ortadan konumlu motora sahip R8 V12 TDI konseptinde motorun gücün, ön ve arka tekerlekler arasında 40:60 oranında ve değişken tipte dağıtılıyor.
Gece ya da gündüz fark edilebilen sıra dışı tasarım!Seri üretim R8 modeline göre daha kaslı bir görünüme sahip olan R8 V21 TDI konsepti, daha geniş ön ve yan hava girişleri, daha büyük yapılı difüzörler, alüminyum spoyleri ve iki parçalı cam tavanı ile Audi’nin sportif tasarımdaki başarısında gelişmenin adeta sınır tanımadığını açık biçimde ortaya koyuyor. Cam tavanın ortasında yer alan NACA tüpü ise normalde yarış otomobillerinde kullanılan bir tasarım unsuru olup, V12 TDI motor için gereken ekstra hava ihtiyacını karşılayabilmek için araca entegre edilmiş. V12 TDI motor ise yine büyük bir vitrinde yer alan sanat eseri gibi bu spor otomobilin çarpan kalbi olarak arka camın altında sergileniyor. Tasarımı yenilenen arka cam kapağın altında bulunan hava deflektörleriyle vurgulanan görünüm, konsept aracının seri üretim R8 modeliyle arasındaki bir diğer farkı oluşturuyor.

Ergonomik, zarif ve yarışçı ruhlu kokpit!Kabin içinde de dış tasarım özgün olmayı başaran R8 V12 TDI, seri üretim R8’in kabin içinde muhteşem tasarım özelliklerine büyük oranda taşımaya devam ediyor. Buna karşın pres döküm magnezyumdan üretilen yeni tip 3 kollu direksiyon simidi, üzerinde yer alan motorun başlama/durdurma ile aracın Dinamik/Spor/Yarış ayarlarını içeren “Drive Select” düğmesi ile ilk bakışta dikkat çekiyor. Audi R8 V12 TDI’in sürücüsü, bir tek düğme yardımıyla motor ve şanzımanın elektroniklerinin yanı sıra manyetik amortisörlerin işleyiş yapısını 3 ayrı modda değiştirebiliyor. Yarış modunda, tüm gösterge paneli ışıkları beyazdan kırmızıya dönüşen Audi R8 V21 TDI konseptinin kabin içinde ayrıca karbon fiber öğelerinde varlığı dikkat çekiyor.

Hiç yorum yok: