Son yıllarda otomotiv üretim üssü haline gelen Türkiye, aynı zamanda sektörde önemli gelişmelere de imza atıyor.
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Marmara Araştırma Merkezi Enerji Enstitüsü ile Ford Otosan'ın birlikte tamamladığı hibrit hafif ticari araç prototipi 'Ford Transit' ile sıkıştırılmış hidrojen ile çalışan yakıt pilli 'Ford Focus' dün tanıtıldı.
Enerji Enstitüsü Müdürü Doç. Dr. Mustafa Tırıs, hibrit elektrikli araçların standart araçta bulunan içten yanmalı motor ile birlikte elektrik motorunun çekiş için kullanıldığı araçlar olduğunu söyledi. Tırıs, bu araçların hem egzoz emisyonu hem de yakıt tüketimi açısından büyük avantajlar sağladığını kaydetti. Ford Otosan Ar-Ge Koordinasyon Müdürü Dr. Murat Yıldırım da, fosil yakıttan hidrojen yakıtına dönüşü büyük bir devrim olarak nitelendirdi.
Ford Kuzey Amerika Sıfır Emisyon Araç Programı Mühendislik Müdürü Gregory L. Frenette araştırma konusunda şu bilgileri verdi: "30 araçlık fuel cell filomuz 1,6 milyon km kullanılmış durumda. Sıfır emisyona sahip ve saatte 128 kilometre hıza çıkabilen araçlar çamur, su, eksi 18 ve artı 110 derecede test edildi. Fuel cell araçları öyle geliştireceğiz ki bugünkü araçlarla rekabet edebilecek fiyat ve güvenliğe getireceğiz. O hale geldiğinde piyasaya sürme aşamasına ulaşmış olacağız."
Yakıt Pilli Otomobil, Banttan Cikti
Etiketler: ford otosan, yakit pilli otomobil
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder