Honda Motor, Japon Otomobil Üreticileri Birliği’nin sponsorluğu ile gerçekleştirilen 40. Tokyo Otomobil Fuarı’nda yeni konsept otomobillerini ve yeni teknoloji ürünlerini sergiledi.
Honda, 40. Tokyo Otomobil Fuarı’nda bu yıl, “Dünyamızda hareketliliğin sonsuz sevinci için” teması ile kurguladığı standı ile fuardaki yerini aldı. Temanın temelinde Honda, CO2 emisyonlarını azaltmak gibi çevresel sorunları, hareketliliğin keyfi ile birlikte ele alan gelişmiş çevresel teknolojileri sergiledi.
Honda, 40. Tokyo Otomobil Fuarı’nda bu yıl, “Dünyamızda hareketliliğin sonsuz sevinci için” teması ile kurguladığı standı ile fuardaki yerini aldı. Temanın temelinde Honda, CO2 emisyonlarını azaltmak gibi çevresel sorunları, hareketliliğin keyfi ile birlikte ele alan gelişmiş çevresel teknolojileri sergiledi.
Honda, 40. Tokyo Otomobil fuarında iki konsept modelinin de dünya galasını gerçekleştirdi. CR-Z, Honda’nın , hem temiz performans hem de yüksek seviyede tork sağlayan benzin-elektrik Hybrid sistemiyle donatılmış, gelecek nesil bir spor otomobil olarak ilk kez fuarda sergilendi. PUYO ise hem araç sahibine, hem de çevredeki insanlara eğlenceli anlar yaşatmak amacıyla sıradışı düşüncelere dayalı olarak tasarlanmış yakıt hücreli bir otomobil olarak fuardaki yerini aldı. Sergilenenler arasında, üstün çevresel performans ve motor performansı özellikleri sunan ve ilk olarak Eylül ayında Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtımı yapılan i-DTEC yeni nesil dizel motoru da görmek mümkün oldu.
Ayrıca, Japonya’da Ekim sonlarına doğru satışa çıkacak olan tamamen yeni Jazz modeli de sergilendi. 2001’deki tanıtımından bu yana Jazz stili, fonksiyonelliği ve üstün yakıt ekonomisi ile geniş beğeni toplamış ve dünya çapındaki satışları 2 milyon adedi geçmiştir. Yeni Jazz, Avrupa pazarlarına 2008 sonlarına doğru tanıtılması planlanan tamamen yeni Jazz’ın temelini teşkil ediyor. 40. Tokyo Motor Show’da sergilenen otomobillerin bir diğeri de yeni Inspire, Japonya’da bu yılın ilerleyen günlerinde satışa sunulması planlanan Inspire yeni Değişken Silindir Yönetim Sistemi ile donatıldı. Honda, halen satışta olan otomobilleri, yakında tanıtacağı ve geleceğin konsept modelleri dahil olmak üzere 40. Tokyo Otomobil fuarında 11 ayrı modelden toplam 18 araç sergilendi.
Fuarda ek olarak, “Geleceğin Enerjisi” sergisi Honda’nın, pirinç samanından bio-etanol elde etmek ve Japonya’da ülke çapında satışa çıkacak olan, çevreye duyarlı, yeni nesil ince-film güneş pilleri de dahil olmak üzere, yeni enerji geliştirme konusundaki girişimlerini gösterdi. Honda’nın, yeni rüyaları ve insanların gelecekte de hareketliliğin keyfini hissetmelerini sağlayacak gelişmiş çevresel teknolojileri gerçekleştirme amacının sembolü olan F1 ve diğer yarış araçları da fuarda yerini aldı.
CR-ZCR-Z’de (Compact Renaissance Zero) küçük otomobillerin yeni, temel öğelerden başlayan tasarımında bir rönesans fikrini yakalamak amacıyla seçilmiş bir terimin kısaltması. Hybrid spor otomobillerin tasarım araştırma modeli herkese keyifli bir sürüş sunarken aracın çevresel ayak izini hafifleten gelişmiş teknolojilerle donatıldı.
Dış tasarım‘Geleceğe Yönelik ve Dinamik’ olmak üzere tasarlanmış olan CR-Z, kompakt bir formda güçlü performans ve geleceğe yönelik görünümü birleştiriyor. Önden görünüşünde, yüksek performansı belirleyen büyük bir ızgara, iki taraftaki genel akıcı görünüm ile dengeleniyor. Arkada, far kombinasyonu geriye doğru üstün görüş sağlıyor. CR-Z’nin ilerici görünümünü, tasarım detaylarına şık bir formla yüksek görünürlük sağlayan kapı aynaları, keskin bir izlenim veren, LED farlar ve havalı, yüzgeç biçimli tasarımı vurguluyor. Büyük, 19-inç tekerlekler de dinamik sürüş performansı sunuyor.
İç tasarımCR-Z’nin iç tasarımı için anahtar sözcükler ‘Yüksek Teknoloji ve Sportif”. Hedef, havadar ferahlığın özgür bırakan duygusu ile sürüşün keyfini ortaya çıkaran gelişmiş bir arayüzü birleştiren tamamen yeni, spor bir iç mekan yaratmaktı. İçeride, sıkıcı olmadan hafif, sofistike bir imaj yaratmak için basit bir çerçeve konstrüksiyon üzerinde gözenekli bir malzeme kullanıldı. Kokpitte göstergeler, anında tanımlama fonksiyonunu sunarken sürüş deneyimini ilerici, heyecanlandırıcı bir duyguyla zenginleştiren ve camdan bir sanat eserinin içine yerleştirilmiş gelişmiş teknoloji izlenimi veriyor.
PUYOJaponca bir yankı kelimesi olarak PUYO, aracın yumuşak gövdesine dokunma duygusunu tanımlıyor. PUYO’nun seçilme nedeni ise sıcak, dostça bir duygu uyandırmak. PUYO hareketlilikte ‘temiz’, ‘güvenli’ ve ‘eğlenceli’ fonksiyonelliği, hem kullanıcıları hem de çevredekileri mutlu edecek ultra yüksek verimlilik, küçük boyut ve yakıt pili teknolojisini barındırıyor. Ayrıca PUYO, çevreye duyarlı, insan dostu, minimalist tasarımda birleştiren yeni bir fikri simgeliyor.
Dış tasarımPUYO’nun dışı için geliştirilen tema, hem insanlara hem de çevreye dost, köşesiz bir ‘Dikişsiz Yumuşak Kutu’ yaratmaktı. Hedef, kutu şekilli tasarımın. azami genişliğinden yararlanırken sevilen bir ev hayvanı hissi veren, cana yakın bir tasarımı sunuyor. PUYO’nun ‘jel gövdesi’ gerçek dünyada daha fazla güvenlik sağlamak için yumuşak malzemelerden oluşuyor. Ayrıca gövde, insanları doğru kullanım pozisyonuna yönlendirmek ve onları aracın durumundan haberdar etmek üzere ışıldıyor ve insanlar ile otomobilleri arasında daha yakın bir ilişki oluşmasını sağlıyor.
İç tasarım‘İpeksi bir Dokunuş’a sahip olmak üzere geliştirilen PUYO’nun içi, şeffaflık duygusu uyandıran iç açıcı, insan dostu bir mekan oluşturmak üzere tasarlandı. Gösterge paneli monitörü, kumaşın esnekliğinden yararlanarak araç çalışınca yükselen kontroller, ışıklı likid göstergeler ve içgüdüsel kullanım için geliştirilmiş bir joystick gibi öğeler kullanıcının duyularına ve duyarlılıklarına nazikçe destek oluyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder