En hızlı ‘çevreci’


Küresel ısınmanın sıkça konuşulduğu şu günlerde Audi’nin yeni konsepti hızlı olunurken çevreci olunabileceğini de kanıtlıyor

Petrol fiyatlarının sürekli yükseldiği ve kaynakların azaldığı dünyada, alternatif sistemlerin geliştirilmesi kaçınılmaz oluyor. Ancak durum sadece yakıt rezervlerinin tükenmesi değil; çevrenin de yavaş yavaş yok olması olunca, bu sistemlerde ‘az yakıtla çok iş’ hedefi kadar en temiz enerjiyi üretme konusu da zaruri hale geliyor. Çıkardıkları atık gazlar ile küresel ısınmada önemli rol oynayan otomobillerin de bu doğrultu da geliştirilmemesi beklenemezdi. Firmalar şu günlerde daha az kirli olan dizel, CNG ve hibrid teknolojileri üzerinde yoğunlaşmış durumdalar. Ancak tüm dünyanın ortak problemi olan küresel ısınmanın önüne geçilemeyecek olunmasıyla, optimal yakıt ve atık değerlerine sahip araçların üretilmesi firmaların öncelikli hedeflerinden biri oldu. Akla ilk gelen sistem ise Hibrid motorlarda kısmi olarak kullanılan ve çevreye hiçbir zararı olmayan elektrik motorları... Bu sistemler üzerine çalışmaya başlayan firmaların meyveleri de yavaş yavaş gün yüzüne çıkıyor. Sıfıra yakın Audi ve International School of Design France (ISD) ortaklığıyla ortaya çıkan ‘R-Zero’ için çevrece otomobil kavramında gelinen son nokta denilebilir. Kaslı, hızlı ve spor bir otomobilin aynı zamanda çevreci de olabileceğini ispatlamak R-Zero için çok kolay olacak. Tasarımından çok motoru ile dikkat çeken konseptin açıklanan asıl can alıcı noktası ise ortaya çıkardığı emisyon değerleri… Sadece elektrik ile çalışan ve 12900 d/d’de 1091 HP maksimum güç ve 2940 Nm maksimum tork değeri sunan otomobil eğer üretilirse parmak ısırtacak performans verilerine sahip. R-Zero’nun, 0-100 km/s hızlanması 3 saniyenin altında gerçekleşiyor. Şu anda dünyanın en hızlı otomobili olan Bugatti Veyron’un 407 km/s ile kırdığı maksimum hız rekorunu da yerle bir edebilecek bu konsept teorik olarak 460 km/s hıza ulaşabiliyor. 800 voltluk Lithium-Ion pillerden aldığı enerjiyi kullanarak her bir tekerleğe bağlı dört farklı motor sayesinde hareket eden R-Zero’nun ağırlığı yaklaşık 1200 kg… Ancak piller de eklendiğinde bu ağıtlık 2 tona ulaşıyor. Tabi ki bu sadece bir konsept… Üretileceği zamana kadar birçok iyileştirmelerden geçecek ve en uygun halini alacak. Gelecekte hem performanslı hem de çevreci spor otomobillerin olabileceğinin müjdecisi olan R-Zero ve türevlerini, insanların çevreye olan bakış açılarıyla birebir örtüşen yapısıyla 2010 yılında yollarda görme ihtimalimiz bulunuyor. Bu sürecin hızlanmasını tamamıyla tüketicilerin çevreye olan duyarlılığı belirleyecek.

Hiç yorum yok: