Bugatti Doğuş Otomotiv'den sorulacak!


1998 yılında Volkswagen AG çatısı altına giren ve halen dünyanın en pahalı seri üretim spor otomobili Veyron 16.4’ün üretimini gerçekleştiren Bugatti markasının Türkiye’deki temsilcisi Doğuş Otomotiv oldu. Değer zinciri kapsamında temsil ettiği marka sayısını 14’e çıkaran Doğuş Otomotiv, Bugatti adına ülkemizde tanıtım, pazarlama ve satış aracılığı faaliyetlerini yürütecek.Türkiye’de otomotiv sektörüne değer zinciri kavramını getirerek en geniş yelpazede ürün ve hizmet sunan Doğuş Otomotiv Servis ve Ticaret A.Ş., Aralık ayı itibariyle dünyanın en değerli spor otomobil markalarından biri olan Bugatti’nin Türkiye temsilciliğini de üstlendi. Bentley ve Lamborghini’nin yanı sıra Audi ve Porsche gibi lüks otomobil markalarının da distribütörlüğünü gerçekleştiren Doğuş Otomotiv’in temsil ettiği küresel büyüklükteki marka sayısı böylece 14’e yükseldi.Merkezi ve mevcut tek fabrikası Fransa’da Molsheim’da bulunan Bugatti Automobiles S.S.SS şirketi adına Doğuş Otomotiv, Türkiye genelinde tanıtım, pazarlama ve satış aracılığı faaliyetlerinde bulunacak.Uluslararası otomotiv sektöründe neo-klasik sportmen olarak anılan Bugatti, halen sadece seri üretim halini ilk olarak 2001 yılında tanıttığı 16.4 Veyron isimli modelini üretiyor. Uzun süre testler sonrasında seri üretim bandına gelebilen bu sıra dışı spor otomobil, iki adet V8 motorun birleştirilmesiyle meydana gelen 16 silindirli turbo motorunun performans değerleriyle olduğu kadar sınırlı üretim adedi ve satış fiyatıyla da dikkat çekiyor. 1001 HP güç ve 1250 Nm tork üreten 8,0 litrelik W16 motorlu Bugatti Veyron 16.4, 2.5 saniyede 0–100 km/s hızlanmasını tamamlayabiliyor. Statik konumdan 300 km/s hıza 16.8 sn’de çıkabilen ve 407 km/s’lik son hız değerine sahip dört tekerlekten çekişli Bugatti Veyron 16.4’te 7 ileri hızlı DSG şanzımanla vites değişimleri gerçekleştirilebiliyor.

Hiç yorum yok: